Mazda 626 GE KL 1992 2.5i V6 24V 2WD 4WS powolna konwersja na efini MS-6
Napisane: 29 sie 2012, 14:35
Witam,
W końcu nadszedł odpowiedni czas, żeby pokazać kilka zdjęć mojej ostatniej prawdziwej Mazdy Piękna przygoda z wyjątkową millenią dobiegła końca i musiałem się z nią rozstać. Po millenii została skromna i nie budząca już takiego zachwytu 626 GE. Lecz z biegiem czasu zacząłem pałać co raz większą fascynacją do tego samochodu
::Historia::
Samochód został kupiony przez pierwszego właściciela w polskim salonie w 1992 roku, a przez nas został odkupiony w 1998r z niewiarygodnie niskim przebiegiem, 25Kkm, jako następca poprzedniczki, Generacji Doskonałej (GD). Od momentu zakupu ta Mazda jest ciągle w naszym posiadaniu i przez ten okres dzielnie i bezawaryjnie nam służy. Ponieważ autko robi się starsze (żeby nie powiedzieć, że już jest stare), jego wartość maleje, a sprzedaż jest nieopłacalna, postanowiłem że zostanie ze mną jeszcze na dłużej i dam jej drugie życie, a przy okazji zrealizuje wszystkie ciekawe pomysły, które chodziły mi po głowie, gdy jeszcze jeździłem millenią
::Dane techniczne::
– rocznik: 1992
– silnik: 2.5i V6 24V KL 165KM
– nadwozie: Sedan
– kolor: srebrny, J3 (Platinum Mica Metallic Clearcoat)
– przebieg: 242,000
::Wyposażenie::
– 4WS
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– przednie halogeny
– klimatyzacja
– ABS
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek (z pilotem)
– elektrycznie sterowane lusterka
– elektrycznie sterowane szyby
::Koła::
– stalowe felgi z fabrycznymi kołpakami na oponach 185/65/14
::Zawieszenie::
– standardowe
::Układ hamulcowy::
– standardowy
::Oświetlenie::
– standardowe
::Wnętrze::
– standardowa szmaciana tapicerka w kolorze szarym
::Audio::
– odseparowany zestaw ze wzmacniaczem w bagażniku oraz jednostką Alpine 9855.
::Modyfikacje::
– nowsza atrapa chłodnicy zastąpiona przez oryginalną
– dołożony układ czterech kół skrętnych (4WS)
– silnik FS zastąpiony silnikiem KL
– dołożony układ ABS
– dołożony tempomat (wymaga podpięcia przycisków)
– dołożona klimatyzacja (wymaga podpięcia wszystkiego razem, brakuje kompresora jeszcze)
– dołożona instalacja pod spryskiwacze reflektorów (wymaga podpięcia samych spryskiwaczy)
– dołożona instalacja pod przednie halogeny
– nowe nakładki na pedały sprzęgła i hamulca
– zamontowany przycisk spryskiwaczy reflektorów
– zamontowany przycisk przednich halogenów
– zamontowany przycisk tempomatu
– założona kierownica z MX6 (tylko chwilowo)
::Plany::
– montaż rozporki na przednie i tylne kielichy
– zmiana koloru budy na czerwony Matador Red Mica (3R1) z palety Lexusa
– założenie kupionych dawno temu felg z M6 GG Sport 17"
– montaż skórzanej tapicerki z M6 GG MPS, przednich fotel, tylnej kanapy oraz modyfikacja siedzeń wg własnego projektu
– montaż kupionych dawno temu zacisków z M6 GG MPS z dobrym zestawem hamulców
– montaż zestawu zawieszenia Tokico Illumina Advanced Handling Suspension Kit
– montaż halogenów JDM z zespolonym kierunkiem i doświetlaniem zakrętów
– montaż reflektorów JDM z zespoloną postojówką oraz ich modyfikacja wg własnego projektu
– montaż grilla JDM z emblematem efini
– montaż emblematów efini na tylną klapę i w kierownicę
– montaż mżawkowych spryskiwaczy na maskę
– montaż ringów do licznika
– montaż metalowych progów z emblematem MS-6 po uprzedniej renowacji
– montaż elektrycznie składanych lusterek JDM oraz dołożenie podgrzewania do nich
– montaż klimatyzacji climatronic z wersji japońskiej z funkcją SWING
– montaż spryskiwaczy reflektorów
– montaż chromowanych klamek
– montaż kierownicy z M6 GG po uprzedniej renowacji i wpięcie do instalacji
– wymiana tylnej klapy na tę z wersji CRONOS
– modyfikacje wnętrza, boczków, tapicerki, siedzeń
– wymiana zużytych elementów wnętrza na nowe (sterownik szyb, włącznik świateł, przyciski ogrzewania foteli)
Reszta planów nadal owiana bardzo gęstą mgłą tajemnicy.
Zdjecia dodano: 29.08.2012
Zdjecia dodano: 25.11.2012.
Pozdrawiam,
voytecku.
W końcu nadszedł odpowiedni czas, żeby pokazać kilka zdjęć mojej ostatniej prawdziwej Mazdy Piękna przygoda z wyjątkową millenią dobiegła końca i musiałem się z nią rozstać. Po millenii została skromna i nie budząca już takiego zachwytu 626 GE. Lecz z biegiem czasu zacząłem pałać co raz większą fascynacją do tego samochodu
::Historia::
Samochód został kupiony przez pierwszego właściciela w polskim salonie w 1992 roku, a przez nas został odkupiony w 1998r z niewiarygodnie niskim przebiegiem, 25Kkm, jako następca poprzedniczki, Generacji Doskonałej (GD). Od momentu zakupu ta Mazda jest ciągle w naszym posiadaniu i przez ten okres dzielnie i bezawaryjnie nam służy. Ponieważ autko robi się starsze (żeby nie powiedzieć, że już jest stare), jego wartość maleje, a sprzedaż jest nieopłacalna, postanowiłem że zostanie ze mną jeszcze na dłużej i dam jej drugie życie, a przy okazji zrealizuje wszystkie ciekawe pomysły, które chodziły mi po głowie, gdy jeszcze jeździłem millenią
::Dane techniczne::
– rocznik: 1992
– silnik: 2.5i V6 24V KL 165KM
– nadwozie: Sedan
– kolor: srebrny, J3 (Platinum Mica Metallic Clearcoat)
– przebieg: 242,000
::Wyposażenie::
– 4WS
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– przednie halogeny
– klimatyzacja
– ABS
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek (z pilotem)
– elektrycznie sterowane lusterka
– elektrycznie sterowane szyby
::Koła::
– stalowe felgi z fabrycznymi kołpakami na oponach 185/65/14
::Zawieszenie::
– standardowe
::Układ hamulcowy::
– standardowy
::Oświetlenie::
– standardowe
::Wnętrze::
– standardowa szmaciana tapicerka w kolorze szarym
::Audio::
– odseparowany zestaw ze wzmacniaczem w bagażniku oraz jednostką Alpine 9855.
::Modyfikacje::
– nowsza atrapa chłodnicy zastąpiona przez oryginalną
– dołożony układ czterech kół skrętnych (4WS)
– silnik FS zastąpiony silnikiem KL
– dołożony układ ABS
– dołożony tempomat (wymaga podpięcia przycisków)
– dołożona klimatyzacja (wymaga podpięcia wszystkiego razem, brakuje kompresora jeszcze)
– dołożona instalacja pod spryskiwacze reflektorów (wymaga podpięcia samych spryskiwaczy)
– dołożona instalacja pod przednie halogeny
– nowe nakładki na pedały sprzęgła i hamulca
– zamontowany przycisk spryskiwaczy reflektorów
– zamontowany przycisk przednich halogenów
– zamontowany przycisk tempomatu
– założona kierownica z MX6 (tylko chwilowo)
::Plany::
– montaż rozporki na przednie i tylne kielichy
– zmiana koloru budy na czerwony Matador Red Mica (3R1) z palety Lexusa
– założenie kupionych dawno temu felg z M6 GG Sport 17"
– montaż skórzanej tapicerki z M6 GG MPS, przednich fotel, tylnej kanapy oraz modyfikacja siedzeń wg własnego projektu
– montaż kupionych dawno temu zacisków z M6 GG MPS z dobrym zestawem hamulców
– montaż zestawu zawieszenia Tokico Illumina Advanced Handling Suspension Kit
– montaż halogenów JDM z zespolonym kierunkiem i doświetlaniem zakrętów
– montaż reflektorów JDM z zespoloną postojówką oraz ich modyfikacja wg własnego projektu
– montaż grilla JDM z emblematem efini
– montaż emblematów efini na tylną klapę i w kierownicę
– montaż mżawkowych spryskiwaczy na maskę
– montaż ringów do licznika
– montaż metalowych progów z emblematem MS-6 po uprzedniej renowacji
– montaż elektrycznie składanych lusterek JDM oraz dołożenie podgrzewania do nich
– montaż klimatyzacji climatronic z wersji japońskiej z funkcją SWING
– montaż spryskiwaczy reflektorów
– montaż chromowanych klamek
– montaż kierownicy z M6 GG po uprzedniej renowacji i wpięcie do instalacji
– wymiana tylnej klapy na tę z wersji CRONOS
– modyfikacje wnętrza, boczków, tapicerki, siedzeń
– wymiana zużytych elementów wnętrza na nowe (sterownik szyb, włącznik świateł, przyciski ogrzewania foteli)
Reszta planów nadal owiana bardzo gęstą mgłą tajemnicy.
Zdjecia dodano: 29.08.2012
Zdjecia dodano: 25.11.2012.
Pozdrawiam,
voytecku.