Strona 1 z 13

Mazda 626 GE KL 1992 2.5i V6 24V 2WD 4WS powolna konwersja na efini MS-6

PostNapisane: 29 sie 2012, 14:35
przez voytecku
Witam,
W końcu nadszedł odpowiedni czas, żeby pokazać kilka zdjęć mojej ostatniej prawdziwej Mazdy :) Piękna przygoda z wyjątkową millenią dobiegła końca i musiałem się z nią rozstać. Po millenii została skromna i nie budząca już takiego zachwytu 626 GE. Lecz z biegiem czasu zacząłem pałać co raz większą fascynacją do tego samochodu :)

::Historia::
Samochód został kupiony przez pierwszego właściciela w polskim salonie w 1992 roku, a przez nas został odkupiony w 1998r z niewiarygodnie niskim przebiegiem, 25Kkm, jako następca poprzedniczki, Generacji Doskonałej (GD). Od momentu zakupu ta Mazda jest ciągle w naszym posiadaniu i przez ten okres dzielnie i bezawaryjnie nam służy. Ponieważ autko robi się starsze (żeby nie powiedzieć, że już jest stare), jego wartość maleje, a sprzedaż jest nieopłacalna, postanowiłem że zostanie ze mną jeszcze na dłużej i dam jej drugie życie, a przy okazji zrealizuje wszystkie ciekawe pomysły, które chodziły mi po głowie, gdy jeszcze jeździłem millenią :)

::Dane techniczne::
– rocznik: 1992
– silnik: 2.5i V6 24V KL 165KM
– nadwozie: Sedan
– kolor: srebrny, J3 (Platinum Mica Metallic Clearcoat)
– przebieg: 242,000

::Wyposażenie::
– 4WS
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– przednie halogeny
– klimatyzacja
– ABS
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek (z pilotem)
– elektrycznie sterowane lusterka
– elektrycznie sterowane szyby

::Koła::
– stalowe felgi z fabrycznymi kołpakami na oponach 185/65/14

::Zawieszenie::
– standardowe

::Układ hamulcowy::
– standardowy

::Oświetlenie::
– standardowe

::Wnętrze::
– standardowa szmaciana tapicerka w kolorze szarym

::Audio::
– odseparowany zestaw ze wzmacniaczem w bagażniku oraz jednostką Alpine 9855.

::Modyfikacje::
– nowsza atrapa chłodnicy zastąpiona przez oryginalną
– dołożony układ czterech kół skrętnych (4WS)
– silnik FS zastąpiony silnikiem KL
– dołożony układ ABS
– dołożony tempomat (wymaga podpięcia przycisków)
– dołożona klimatyzacja (wymaga podpięcia wszystkiego razem, brakuje kompresora jeszcze)
– dołożona instalacja pod spryskiwacze reflektorów (wymaga podpięcia samych spryskiwaczy)
– dołożona instalacja pod przednie halogeny
– nowe nakładki na pedały sprzęgła i hamulca
– zamontowany przycisk spryskiwaczy reflektorów
– zamontowany przycisk przednich halogenów
– zamontowany przycisk tempomatu
– założona kierownica z MX6 (tylko chwilowo)

::Plany::
– montaż rozporki na przednie i tylne kielichy
zmiana koloru budy na czerwony Matador Red Mica (3R1) z palety Lexusa
założenie kupionych dawno temu felg z M6 GG Sport 17"
montaż skórzanej tapicerki z M6 GG MPS, przednich fotel, tylnej kanapy oraz modyfikacja siedzeń wg własnego projektu
– montaż kupionych dawno temu zacisków z M6 GG MPS z dobrym zestawem hamulców
montaż zestawu zawieszenia Tokico Illumina Advanced Handling Suspension Kit
montaż halogenów JDM z zespolonym kierunkiem i doświetlaniem zakrętów
montaż reflektorów JDM z zespoloną postojówką oraz ich modyfikacja wg własnego projektu
– montaż grilla JDM z emblematem efini
– montaż emblematów efini na tylną klapę i w kierownicę
– montaż mżawkowych spryskiwaczy na maskę
– montaż ringów do licznika
– montaż metalowych progów z emblematem MS-6 po uprzedniej renowacji
– montaż elektrycznie składanych lusterek JDM oraz dołożenie podgrzewania do nich
montaż klimatyzacji climatronic z wersji japońskiej z funkcją SWING
– montaż spryskiwaczy reflektorów
montaż chromowanych klamek
– montaż kierownicy z M6 GG po uprzedniej renowacji i wpięcie do instalacji
– wymiana tylnej klapy na tę z wersji CRONOS
– modyfikacje wnętrza, boczków, tapicerki, siedzeń
wymiana zużytych elementów wnętrza na nowe (sterownik szyb, włącznik świateł, przyciski ogrzewania foteli)

Reszta planów nadal owiana bardzo gęstą mgłą tajemnicy.

Zdjecia dodano: 29.08.2012

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjecia dodano: 25.11.2012.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,
voytecku.

Re: Mazda 626 GE FS 2.0i 16V 1992

PostNapisane: 29 sie 2012, 20:40
przez Eklerek323f
Pierwsze co mi nie pasowało na pierwszym zdjęciu – grill, na ostatnim zdjęciu już jest "ten lepsiejszy" Bardzo ładnie utrzymana sztuka, ale przydała by sie jakaś końcówka wydechu, bo razi no i może jakaś felga? ;)

PostNapisane: 30 sie 2012, 00:44
przez voytecku
Eklerek323f napisał(a):Bardzo ładnie utrzymana sztuka

Niestety nie obylo sie bez przygod, kiedys osobiscie zrobilem jej prawidziwy bad-look :)

Eklerek323f napisał(a):ale przydała by sie jakaś końcówka wydechu, bo razi no i może jakaś felga?

Wydech ma ok 4 lat i przebieg 4-5Kkm i chetnie go sprzedam. Nic wiecej nie powiem :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 30 sie 2012, 18:29
przez noxes
O no nareszcie :D
Jedyny słuszny kolor, no może po za odcieniami czerwonego z palety kandy :)
jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.
Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni :)

PostNapisane: 30 sie 2012, 20:39
przez voytecku
noxes napisał(a):jeśli będziesz coś działał przy niej to koniecznie popraw przód bo coś mi się wydaje ze krzywy jest.

Zrobilem kiedys bad-looka i nie bardzo udalo sie to poskladac dokladnie i trzeba bedzie poprawic.

noxes napisał(a):Ja tam czekam na dalsze mody. Podejrzewam, że wleci V6, wydech z kwasa, a i kolor się zmieni

Mam nadzieje, ze Pan Bog pozwoli, wtedy pozmieniam to czy tamto :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 30 sie 2012, 21:05
przez noxes
aaaa bym zapomniał turbo też będzie :) ?

PostNapisane: 31 sie 2012, 15:16
przez VariaS
Dobrze zachowany egzemplarz, niech sprawuje się dobrze, długo i bezawaryjnie ;)
Masz fotki wnętrza?

PostNapisane: 31 sie 2012, 22:06
przez voytecku
noxes napisał(a):aaaa bym zapomniał turbo też będzie :) ?

Wszystko chcialbys od razu wiedziec :)

VariaS napisał(a):Dobrze zachowany egzemplarz, niech sprawuje się dobrze, długo i bezawaryjnie ;)

Dziekuje, sprawuje sie bardzo dobrze i musze przyznac, ze bardzo przyjemnie sie prowadzi. Mozliwe, ze uda sie poprawic uklad jezdny :)

VariaS napisał(a):Masz fotki wnętrza?

Mam, ale boje sie pokazac :)

Pozdrawiam,
voytecku.

Re: Mazda 626 GE FS 2.0i 16V 1992

PostNapisane: 22 wrz 2012, 18:05
przez brian88
Piękna Madzia <3 :D

Re: Mazda 626 GE FS 2.0i 16V 1992

PostNapisane: 22 wrz 2012, 18:53
przez dyszel
Normalnie bliźniaczka mojej <serduszka> ten sam rocznik, kolor, wersja nadwozia i kołpaki <lol> Zapodaj jeszcze zdjęcie wnętrza czy ma taką samą tapicerkę ala dziadkowa marynarka ;) Ten rocznik GE ma coś w sobie, wywołuje zdziwienie u mechaników, diagnostów itp. Autko nie do zdarcia, aczkolwiek u mnie powoli zaczynają wyłazić purchle :| Grill zdecydowanie ładniejszy ten powójny.

PostNapisane: 6 paź 2012, 11:05
przez voytecku
We wnetrzu chwilowo nic nie ma, wiec nie widac tapicerki, ale jest dokladnie taka sama jak Twoja :) Swoja musze tylko wyprac, bo juz nie jest pierwszej swiezosci albo poddac ja jakims powazniejszym modyfikacjom :)

U diagnostow czesto budze zdziwienie, bo jak na 20-letni samochod, jest w bardzo dobrym stanie. Teraz jednak postanowilem dac jej drugie zycie :)

Zeby nie bylo, ze nic sie nie dzieje przy aucie, kompletuje nadal graty. Juz przyszedl jeden wyjatkowy rarytas oraz kilka mniejszych :) Gdy tylko uporam sie z pewna modyfikacja, to wrzuce wiecej zdjec i podam wiecej szczegolow.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 7 paź 2012, 13:03
przez rclmati
Ja na Twoim miejscu zaczął bym od szukania blendy na tył od Cronosa :D

Re: Mazda 626 GE FS 2.0i 16V 1992

PostNapisane: 7 paź 2012, 22:37
przez bulianomoreno
cześć. kupiłem przeguby z GSP do mojej madzi 626 2.0 FS 1997 GE ;) może wiecie cos o tej firmie GSP?

PostNapisane: 8 paź 2012, 10:06
przez rclmati
Nie ten dział. Masz odpowienie tematy do tego typu pytań :)

PostNapisane: 8 paź 2012, 11:30
przez voytecku
rclmati napisał(a):a na Twoim miejscu zaczął bym od szukania blendy na tył od Cronosa

Myslalem juz o tym, bo mam slabosc do tamtejszych tylnych lamp, tylko trzeba bedzie jakos przerobic otwieranie bagaznika.

bulianomoreno napisał(a):kupiłem przeguby z GSP do mojej madzi 626 2.0 FS 1997 GE ;) może wiecie cos o tej firmie GSP?

Nie pamietam, kiedy ostatnio wymienialem przeguby, wiec nie pomoge Ci, ale tak jak kolega mowi, otworz watek w dziale 626.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 8 paź 2012, 12:12
przez noxes
Ale Ty tajemniczy jesteś. Nie lubię Cię <lol>

Re: Mazda 626 GE FS 2.0i 16V 1992

PostNapisane: 8 paź 2012, 18:44
przez Speed
Coraz mniej 626 GE wiec dbaj o nią głownie ze prawie od nowości jest :)

PostNapisane: 8 paź 2012, 21:31
przez voytecku
Speed napisał(a):Coraz mniej 626 GE wiec dbaj o nią głownie ze prawie od nowości jes

Daje jej drugie zycie oraz cos o czym nigdy nawet nie marzyla :) Boje sie tylko o siebie, zeby zabawy z GE nie pochlonely mnie jeszcze bardziej niz te z TA KJ, bo widze ze juz zaczyna mi powoli odbijac :)

Pozdrawiam,
voytecku.

Re: Mazda 626 GE FS 2.0i 16V 1992

PostNapisane: 15 paź 2012, 19:50
przez Speed
Mi tam zawsze ten pakiet sie podobal

Obrazek

PostNapisane: 15 paź 2012, 21:47
przez voytecku
Speed napisał(a):Mi tam zawsze ten pakiet sie podobal

Nie mam do niego przekonania, ale moze ladniej bedzie wygladac gdy doda sie odpowiednie halogeny, a srodku bedzie polyskiwal intercooler :) Musze nad tym pomyslec :)

Jesli chodzi o nowosci, to jutro chcialbym podjechac i odebrac bardzo wazna czesc do silnika, przez ktora prace nie posuwaja sie do przodu. A z innych nowosci, to modyfikacja, ktora sprawi ze 626 bedzie jedyna w swoim rodzaju, udala sie. Trzeba tylko troche poustawiac wszystko :) Co wiecej, moja GE nie bedzie juz w najbiedniejszej wersji na forum :)

Jesli Pan Bog pozwoli, to z koncem tygodnia wrzuce przelomowe zdjecia :)

Pozdrawiam,
voytecku.