Strona 1 z 1

Mazda 626 GD FE3 '90r Coupe 2.0i DOHC 103kW

PostNapisane: 12 lip 2012, 10:09
przez Sieniek93
Autko z 1990r. Pierwotnie jeździło w Niemczech. Ma 158 000 km, ale wg. mechanika na 100% kręcony (zużycie sprzęgła: wymienione na wzmocnione sprzęgło do siników o mocy około 150KM). Sprowadzony, miało 2 właścicieli w Polsce, aż w końcu trafiło do mnie :)

Nie trudno policzyć że auto ma 22 lata i trochę przeszło:
1. Oryginalnie model ma ABS, ale została wymieniona półośka tylna na jakąś z innego modelu i aktualnie ABS nie działa (ta półoś niema jakiś ząbków).
2. Nie działa nawiew ciepłego powietrza – nawet po 20 min jazdy w czasie upałów nie można się dogrzać :P
3. Przedni prawy błotnik: albo do wymiany, albo trochę trzeba go wyklepać, bo jest wgięty do środka maski.
4.Przedni prawy kierunkowskaz: do wymiany.
5. Inne mankamenty to pękający spojler: oryginalny, chyba z plastiku, pusty w środku. Podobno wywiercenie dziurki i wypełnienie pianką załatwia sprawę.
6. Łagodne wgięcie, niemalże niewidoczne przed bakiem paliwa. Nie mam pojęcia jak to się stało, bo lakier nie jest ani trochę uszkodzony w tym miejscu, a całość wygląda na fabryczne stylizowanie.
7. Progi rdzewieją ale to chyba nic nowego? ;D
8. Duże problemy z elektroniką: był problem z zapłonem i autko było ciągane od jednych specjalistów do drugich przez rok (!) aż w końcu jeden zrobił to w ciągu dnia xd Niestety, pozostawiono niezły bajzel z kablami: niektóre nie są połączone, inne ledwo przylutowane: do zrobienia jest centralny zamek i spryskiwacze.
9. Jeszcze do elektroniki: auto gdzieś pobiera prąd, podejrzewany jest jakiś przetarty kabel. Efekt: po 2 dniach stania akumulator jest na 0. Sprawę na razie załatwia odłączenie klemy na dłuższe postoje (albo regularna jazda ^^)
10. Małe wgniecenie jest jeszcze na tylnym błotniku.
11. Tylne hamulce nie działają. Nie jest to wina samych hamulców, bo ręczny działa nadal. Podejrzewana jest pompka.

Po za tymi 'szczegółami' auto odpala jeździ i po wykręceniu 80Km/h na dwójce zdecydowałem się, że mimo wszystko warto. Szczególnie, że to auto od rodziny i nie tyle je 'kupuję' co 'dostaję'.
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszelkie komentarze mile widziane :)

Re: Mazda 626 GD 2.0i DOHC 103kW 1990r by Sieniek93

PostNapisane: 12 lip 2012, 15:55
przez zibi626
No to jakby nie patrzeć jest wersja 144-148 HP – silnik ma duży potencjał, na YT krążą linki z kombi z tym silnikiem gdzie mamy ponad 400HP :D

Oddaj auto do porządnego elektryka, zrób blachę i ciesz się kultowym już dzisiaj samochodem, niewiele ich jeździ <spoko>

PostNapisane: 12 lip 2012, 18:23
przez Bart0n
A jakie masz radio? Najczęściej to ono podpieprza prąd, możesz łatwo sprawdzić mając multimetr. Gratuluję wozu :)

PostNapisane: 12 lip 2012, 21:29
przez Szyna
Witamy w szeregach GD :D
Auto widać ze potrzebuje trochę pielęgnacji ale myślę ze więcej pochłonie czasu niż pieniędzy bo nie są to jakieś poważne usterki :) Gorzej trochę z tymi progami ale jeżeli nie ma jakiś wielkich dziur to zrobić wyprawki zabezpieczyć i będzie dobrze ;)
Co do ABSu to wystarczy kupić pewnie piastę do tego modelu ale dedykowana do absu, powinno zadziałać.
Hamulcom może przydała by się wymiana płynu/odpowietrzenie, ręczny jest na linkę dlatego działa i to w sumie dobrze bo nie powinny być zapieczone zaciski poza tym zawsze można zregenerować :P
Z elektryka najlepiej do dobrego specjalisty :) Ale pobór prądu możesz sprawdzić tak jak kolega wyżej napisał za pomocą miernika.
Wytrwałości i powodzenia :D

Re: Mazda 626 GD 2.0i DOHC 103kW 1990r by Sieniek93

PostNapisane: 8 sie 2012, 20:00
przez Pudzian84
No no kolejna gd FE3N Gratuluję
A co do prędkości to 100 na 2 leci śmiało Ale top po oswojeniu się z Magdalenką

Re: Mazda 626 GD 2.0i DOHC 103kW 1990r by Sieniek93

PostNapisane: 21 sie 2012, 17:52
przez misiek@007
Gratuluje. Kolorek odpowiedni, brak niepotrzebnego tuningu.. Dobry materiał na young timera <spoko>

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0i DOHC 103kW '90r

PostNapisane: 1 kwi 2013, 12:40
przez MrShaleck
CZARNA : ))))

Jak moja była :)
Tylko ten znaczek z przodu nie wygląda...ogółnie gratuluję autka, szerokości i niech Ci służy :)

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0i DOHC 103kW '90r

PostNapisane: 1 kwi 2013, 14:35
przez mx6sc
gratuluję będziesz zadowolony życzę rychłego uporania się z usterkami
ps. u mnie prąd zmykał przez zegarek (powodem była uszkodzona stacyjka ) wystarczy rozebrać kostkę i ją oczyścić :)

Re: Mazda 626 GD FE3 '90r Coupe 2.0i DOHC 103kW

PostNapisane: 26 lut 2014, 00:01
przez Pudzian84
I jak tam ?Magdalena dalej żyje ??