Strona 1 z 2

Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 24 maja 2012, 17:11
przez Damian0307
Witam


Na forum jestem już od jakiegoś czasu, ale mazdę zaprezentuję Wam dopiero teraz.
Kupiłem ją 16.06.2010 z przebiegiem 258 897 km. Zaraz po kupnie został wymieniony rozrząd, pasek klinowy, klocki i tarcze z przodu, przewody WN, świece, kopułka i palce rozdzielacza(trochę tego się nazbierało). Od tamtej pory trochę nią jeżdżę i niedawno przekroczyła 300 000 km – przynajmniej tak pokazuje licznik. Problemów z nią było kilka,
z drobniejszych były to : klamka kierowcy która się zacinała, nie działający pierwszy oraz drugi bieg od dmuchawy, oraz awaria elektrycznych szyb. Natomiast z większych awarii była tylko padnięta maglownica która strasznie gubiła płyn.Została wymieniona na używkę, i przy okazji wymienione zostały końcówki drążków. Zregenerowałem odbłyśniki reflektorów,lampy świecą dużo lepiej niż wcześniej, ale do ideału jeszcze im trochę brakuje.
Zawieszenie z tyłu tez przeszło
Aktualnie stoi na kanale rozkręcona i robię w niej konserwację.Staram się wymieniać i naprawić co się da. Wygłuszyłem już podłogę matami
bitumicznymi oraz filcem.Wstawiłem nowy zbiornik paliwa, a tłumik czeka w paczce na montaż.Belka tylnego zawieszenia została wypiaskowana i pomalowana czarną farbą z połyskiem.Przy skręcaniu jej odwróciłem
śruby od wahaczy aby kiedyś nie trzeba było przy ich wymianie ściągać zbiornika. Niestety przy demontażu przednich błotników okazały się w wyjątkowo kiepskim stanie i jestem w trakcie poszukiwań nowych. W podłodze były dwie dziury ale udało mi się z nimi poradzić w ciągu jednego wieczoru.
Mazdę kupiłem na 14 calowych stalowych felgach, ale już ma alusy 15 stki na lato 195/65/R15 i 14 stki na zimę z oponami dębica frigo 2 175/70/R14


Silnik: 2.0 90KM + LPG
Wyposażenie: (chyba najbiedniejsze jakie mogło być)
– elektryczne szyby
Audio: nie ma co opisywać stare radio i kiepskie głośniki

Modyfikacje i naprawy wykonane:
– cb radio uniden + antena siorio 5000 performer
– wymiana klamki kierowcy
– naprawa pierwszego i drugiego biegu dmuchawy
– regeneracja odbłyśników
– nowe sprężyny, amortyzatory i ich mocowanie z tyłu
– rozrząd, świece, przewody, olej, filtr oleju, paliwa i powietrza, płyn chłodniczy, to regularnie zależnie od przebiegu
– zaciski i bębny pomalowane na czerwono
– alu na lato 15 cali
– alu na zime 14 cali

zdjęcia zrobione zaraz po kupnie
Obrazek

Obrazek

tu na kołach zimowych
Obrazek

a tak wygląda aktualnie
Obrazek

PostNapisane: 25 maja 2012, 15:13
przez Szyna
No i super tak trzymać :D Remontować, robić wszystko żeby ratować te modele :) Widzę ze lakier chyba tez odżył ;)

PostNapisane: 25 maja 2012, 16:18
przez Papi
Mój znajomy taka miał to rakieta była :D:D i zawieche sportowa miał nawet w niej:D troszkę twardo było ale drogi to się trzymała ogólnie samochodzik <spoko> <spoko> widze ze kupiona w u mnie w Zamościu :P

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 25 maja 2012, 17:59
przez Damian0307
lakier był potraktowany pastą lekko ścierną Farecla G3 i lakier stał się błyszczący a nie taki matowy,
a mazdę kupiłem w Zamościu w komisie

PostNapisane: 26 maja 2012, 19:22
przez miro62
Fajne autko <spoko> jak chciałem takie sprowadzić to w tedy było drogo bo Mazda była z poza Unii ;) ale czasy się zmieniły <jupi> Szerokości

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 27 maja 2012, 00:59
przez MrShaleck
– naprawa pierwszego i drugiego biegu dmuchawy


Jak to zrobiłeś kolego?
Mi nie żyje pierwszy (czasem działa...ale to od święta).

Czerwony ma to do siebie, ze matowieje i płowieje niestety.

PostNapisane: 27 maja 2012, 13:59
przez Damian0307
pierwszy i drugi bieg naprawiłem nawijając spirale do piekarnika na tej płytce sterowniku czy jak to nazwać co jest pod nagami pasażera przy silniczku wiatraka

PostNapisane: 28 maja 2012, 17:04
przez Szyna

PostNapisane: 1 cze 2012, 12:15
przez Damian0307
prace przy konserwacji trwają, oto kilka zdjęć zrobionych ostatnio:

uchwyty zderzaka tylnego odpadły, i się zrobiła w ich miejsce dziura, wykończene nie jest najładniejsze ale i tak przykrył to baranek i jest to schowane pod zderzakiem
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

podwozie i widać jedną dziurę, po drugiej stronie tunelu środkowego jak zacząłem czyścić również się zrobiła dziura
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



a to już po naprawie
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


belka zawieszenia tylnego po piaskowaniu i pomalowaniu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

z wygłuszenia samochodu mam tylko jedno zdjęcie, bo akurat nie miałem aparatu, pod matą filcową są jeszcze maty bitumiczne przyklejone
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 27 paź 2012, 12:53
przez Damian0307
czas na aktualizację, konserwacja już dawno zakączona, samochód śmiga i ma się dobrze

przedni błotniki były w dość kiepskim stanie, rdza została wycięta,wspawana blacha, szpachla i malownie, nie wyszło idealnie ale przynajmniej nie ma rdzy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

do poprawki również poszły drzwi lewe które po zdarciu farby okazały się w gorszym stanie niż myślałem, i dowiedziałęm się że na nich jest już sporo szpachli po poprzednim właścicielu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Były to moje pierwsze próby z malowaniem, wyszło tak sobie, myślę że następnym razem będzie już lepiej,
mazda po poskładaniu wygląda tak

pomalowana lewa strona poniżej listwy
Obrazek
tutaj pomalowany tylko nadkole ale w planie jest pomalowanie też całości poniżej listwy
Obrazek

pod koniec wakacji mazda odbyła dłuższą trasę, 1700 km nie było dla niej problemu
Gdańsk
Obrazek
Malbork zdjęcie z wieży
Obrazek

A kilka dni temu mazda dostał kilka nowych części:
-łączniki stabilizatora tył
-sworzeń wachacza
-końcówka drążka i drążek kierowniczy, ustawiona zbierzność
-sonda lambda
-żarówki H4 philips X-Treme vision +100% (pozytywnie mnie zaskoczyły, świecą znacznie lepiej niż poprzednie żarówki)
-wycieraczki boch aero twin (rewelacyjne są,wodę zbierają idealnie, nie pozostawiają żadnych zacieków)

PostNapisane: 27 paź 2012, 13:24
przez Radex
kawał dobrej roboty :) tak jak mówisz, nie ważne wykonanie, najważniejsze że ruda dalej nie żre :)

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 10 lis 2012, 16:13
przez Janek1982
Super fajna Mazda, generalnie mój ulubiony model z 626.Powodzenia w modach :D

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 10 lis 2012, 19:38
przez Damian0307
Mały updade

zrobione podświetlanie nóg
Obrazek

któregoś dnia odbyła się mała sesja
Obrazek
Obrazek

A w tym tygodniu odbył się najdłuższy jak do tej pory test długodystansowy 3300km,
Mazda spisała się idalenie bez żdnych problemów objechała trase do Szwajcarii i z powrotem, i pojeździłą trochę po Alpach
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 11 lis 2012, 00:26
przez Krzemol
Świetnie się prezentuje. Szerokości :)

PostNapisane: 6 gru 2012, 23:15
przez Damian0307
krótki zlepek z wycieczkibdo Szwajcarii, trasa przez Niemcy I Austrię, około 3300 km w pieć dni, jak do tej pory najdłuższa podróż Mazdą

http://www.youtube.com/watch?v=nnpBZSM8SPE

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 7 gru 2012, 10:26
przez zibi626
Filmik bardzo fajny,ładne widoczki:) Gratuluje autka,jest piękne, pomyśleć, że w oczach wielu to "złom" bo tylko nowe się liczą...a g**no prawda :D Do tej pory oglądam się jak głupi na ulicach za GD nawet jak jest w kiepskim stanie to wtedy myślę co bym z nią robił jakbym ją miał :P

Jeszcze raz gratki z auta a alufelgi są dobrane idealnie jak dla mnie <spoko>

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 14 sty 2014, 22:59
przez Damian0307
Czas na małą aktualizację
Aktualny przebieg 330 000
Przed nowym rokiem zrobionych kilka drobnostek

– wymiana rozrządu (pasek, napinacz, rolka, pompa wody)

Obrazek

– wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza
-płukanie i wymiana płynu chłodniczego

Obrazek

-wymiana szczęk hamulcowych, przetoczenie bębnów, wymiana pierwszej linki hamulcowej
stare jak widać były w kiepskim stanie i się rozleciały przy demontarzu

Obrazek

-wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

PostNapisane: 15 sty 2014, 00:23
przez MrShaleck
Widzę ten sam zestaw rozrządowy co u nas sprzedają.
Swoją drogą, nie wiedziałem, że w Coupe montowane były bębny : O

PostNapisane: 15 sty 2014, 20:21
przez Szyna
Co Ty masz za olej <cisza> Nigdy nie lej mineralnego <czytaj> Minimum 10w40 półsyntetyk ;)

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.0 1988

PostNapisane: 16 sty 2014, 00:36
przez Damian0307
taki był wlany jak kupiłem i już przy takim zostałem, a czemu mam takiego nie lać ? jeśli można spytać