Mazda Xedos 2.0 V6 103 KW – Mój Kumpel Xedzio i ja ...

Witam.
Mojemu Qmplowi :
http://www.youtube.com/watch?v=urf1f9vB7KA
Po dość długim czasie od rejestracji nadszedł czas na przedstawienie mojego kumpa Xedzia
Rok 1997 2.0 V6 (rzecz jasna) 140PS, + instalacja LPG (zakładana za mojej kadencji).
Przebieg obecnie 148 tys. km (przy zakupie ok 120 tys km)
może wpierw to co najważniejsze na wejście :

Zakupiony w 2010 roku za grosze od przedstawicielstwa Mazda Hamburg gdzie pierwszy właściciel (w 2010 roku 62letni pan
) go oddał z zatartym silnikiem za 360 euro(ja dałem ciutkę więcej
) w rozliczeniu za nowe auto . Auto serwisowane od nowości w jednym serwisie niestety apetyt na olej zgubił i te autko (ale chyba fabrycznie jest wada, która segreguje te auta bo niektóre mają po 330 tys km i jest ok a niektóre na złomach mają po 156 tys przebiegu i lipa
)...

W lipcu 2010 wstawiony został nowy silnik od angola niestety spalanie oleju 1 litr na 800-1000km
) Więc zostałem z2ma silnikami i autami (angol na części zawsze się przyda:)) plus mój Hamburski Xedzio. Zaprzyjaźniony mechanik z litości chyba zabrał się za oryginalny silnik po wnikliwej analizie uznał, że trzeba wymienić tłoki, dać do honowania tuleje, wymienić gniazda zaworowe w głowicy i zplanować głowicę plus wieeelee inncyh (wybaczcie ale mechanika dla mnie to dość obca bajka
)... na szczęście robiąc to w garażu i z uwagi na wspólną ławę z podstawówki remont wyniósł mnie kilka rysek
i 1/3 tego co powiedziano mi w kobylnicy – choć polecam zakład bo wiele mi pomogli bezinteresownie (słupsk)i prawie 1/4 tego co oczekiwała dzierżencina w Koszalinie
. A dodatkowo silnik został rozebrany do ost śrubki i wyczyszczony a auto dodatkowo przeszło przegląd zawieszenia skrzyni biegów wymienione zostały uszczelki pompa wodna sprzęgło i sprężarka klimatyzacji (szukałem łożyska ale nigdzie nie ma a serwis za nową całą woła 4800 a za część z łożyskiem 2200
jeżeli ktoś wie gdzie można takie łożysko kupić proszę o informację chętnie nabędę na zapas – nowe rzecz jasna) etc. Na reszcie dziś śmiało mogę powiedzieć, iż auto od wymiany do wymiany (co 10-12 tys km) bierze 200-300ml oleju
niestety zgapiłem się i jeżdżę na 10W40 a nie na 5W40 a szkoda ... Tyle złego początki teraz coś dobrego:
Auto prócz części amortyzacyjnych typu hamulce przeguby żarówki płyny przez 28 tys km nic mnie nie kosztowało. Jest wdzięcznym kompanem w podróży słodko mruczy silnik a za tak staranne przywrócenie go do życia (tak mniemam) odwdzięcza się w każdej sekundzie gdy się nim poruszam. Silnik jest mocny i elastyczny ale staram się go utrzymywać w przedziale 3500-5000 obrotów – w tedy czuje się jego wdzięczność a i spalanie w takim przedziale ma najmniejsze za co duży plus dla niego:)

Mazdę Xedos 6 poznałem w chwili gdy trafiłem na ofertę mojego
o czym to świadczy? Przyjaźń od pierwszego wejrzenia – dziewczyna jest czasem zazdrosna (notabene pozdrawiam cię Magdaleno
taki zbieg okoliczności dlatego mój Xedzio to kumpel a nie jak wielu woli koleżanka madzia
)
– ta deska , wnętrze ergonomia i linia nadwozia sprawiły, że inne auto nie wchodziło i dziś nie wchodzi w grę może milenia ale mam uraz do automatów. Z tak zrobionym serduchem zakładam, iż długo nie będę się z Xedziem rozstawał a jak już to dostanie go brat który na szczęście ma dopiero 15lat a już się na niego zapatruje

Kilka danych z jazdy :
max V 235km/h na 98 PB. autobahn. LPG podobno 210 km/h ja wykorzystuje instalacje do obniżenia kosztów na co dzień i nie katuje silnika ponad 160km/h na lpg.
spalanie:
zima oponki 185/65/15"
PB min spalanie 8l. średnie 9l. max 13 l.
LPG min 8.8l. średnie 9.5l. max 14l.
lato oponki
235/45/17
PB min spalanie 9,5l. średnie 10,8l. max 13l.
LPG min 11,00l. średnie 11,8l. max 14l.

Co do alu i opon polecam 225/45/17 wszak za komplet prawie nowych 17" AEZ i gum 235/45/17 z profilem 6mm na ebayu dałem mniej niż na allegro za 2 nowe pojedyncze gołe alufelgi ... W takim wypadku zostają te aż się zjadą zwłaszcza, iż komplet nowych gum kosztuje 2x więcej co wydałem na wspomniany zestaw
.

Jakie plany ? czytać forum i może coś ładnego i pomysłowego wyłapać. na wiosnę 2013 nowy srebrny lakier bo zawsze znajdzie się wgniotka lub jakaś ryska
.
+ Z racji, że na szybie jest antena Blaupunkt do radia (odbiór oceniam na 3+/4- ale radia słucham rzadko) tylna antena ustąpi miejsca antenie CB, Która teraz dzień w dzień przed wizytą w garażu musi być chowana
ps zawsze ktoś pyta o to jak zamontowane jest CB oto link jak to jest u mnie:
http://www.youtube.com/watch?v=pg-gxrWUSsY
Mojemu Qmplowi :
http://www.youtube.com/watch?v=urf1f9vB7KA
Po dość długim czasie od rejestracji nadszedł czas na przedstawienie mojego kumpa Xedzia
Rok 1997 2.0 V6 (rzecz jasna) 140PS, + instalacja LPG (zakładana za mojej kadencji).
Przebieg obecnie 148 tys. km (przy zakupie ok 120 tys km)
może wpierw to co najważniejsze na wejście :

Zakupiony w 2010 roku za grosze od przedstawicielstwa Mazda Hamburg gdzie pierwszy właściciel (w 2010 roku 62letni pan

W lipcu 2010 wstawiony został nowy silnik od angola niestety spalanie oleju 1 litr na 800-1000km
Auto prócz części amortyzacyjnych typu hamulce przeguby żarówki płyny przez 28 tys km nic mnie nie kosztowało. Jest wdzięcznym kompanem w podróży słodko mruczy silnik a za tak staranne przywrócenie go do życia (tak mniemam) odwdzięcza się w każdej sekundzie gdy się nim poruszam. Silnik jest mocny i elastyczny ale staram się go utrzymywać w przedziale 3500-5000 obrotów – w tedy czuje się jego wdzięczność a i spalanie w takim przedziale ma najmniejsze za co duży plus dla niego:)

Mazdę Xedos 6 poznałem w chwili gdy trafiłem na ofertę mojego

– ta deska , wnętrze ergonomia i linia nadwozia sprawiły, że inne auto nie wchodziło i dziś nie wchodzi w grę może milenia ale mam uraz do automatów. Z tak zrobionym serduchem zakładam, iż długo nie będę się z Xedziem rozstawał a jak już to dostanie go brat który na szczęście ma dopiero 15lat a już się na niego zapatruje

Kilka danych z jazdy :
max V 235km/h na 98 PB. autobahn. LPG podobno 210 km/h ja wykorzystuje instalacje do obniżenia kosztów na co dzień i nie katuje silnika ponad 160km/h na lpg.
spalanie:
zima oponki 185/65/15"
PB min spalanie 8l. średnie 9l. max 13 l.
LPG min 8.8l. średnie 9.5l. max 14l.
lato oponki
PB min spalanie 9,5l. średnie 10,8l. max 13l.
LPG min 11,00l. średnie 11,8l. max 14l.

Co do alu i opon polecam 225/45/17 wszak za komplet prawie nowych 17" AEZ i gum 235/45/17 z profilem 6mm na ebayu dałem mniej niż na allegro za 2 nowe pojedyncze gołe alufelgi ... W takim wypadku zostają te aż się zjadą zwłaszcza, iż komplet nowych gum kosztuje 2x więcej co wydałem na wspomniany zestaw

Jakie plany ? czytać forum i może coś ładnego i pomysłowego wyłapać. na wiosnę 2013 nowy srebrny lakier bo zawsze znajdzie się wgniotka lub jakaś ryska
+ Z racji, że na szybie jest antena Blaupunkt do radia (odbiór oceniam na 3+/4- ale radia słucham rzadko) tylna antena ustąpi miejsca antenie CB, Która teraz dzień w dzień przed wizytą w garażu musi być chowana
ps zawsze ktoś pyta o to jak zamontowane jest CB oto link jak to jest u mnie:
http://www.youtube.com/watch?v=pg-gxrWUSsY