Strona 1 z 6

Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 17 sty 2012, 20:37
przez MrShaleck
Witam,

Stałem się w czerwcu szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 Coupe 2.2 12v :)
Jako, że jest to moje pierwsze auto, wybór nie był prosty. Oczywiście przeszukałem chyba wszystkie możliwe allegro, otomoto itd. w poszukiwaniu ładnego Golfa, Jetty i innych temu podobnych.

Dlaczego akurat ta mazda? Czysty zbieg okoliczności. Znajomy sprzedawał, za bardzo przystępną cenę i oto jest!

Nie ukrywam, że akurat model 626 coupe zawsze bardzo mi się podobał.
Tata miał rownież 626 GE Hatch, obecnie M6 =)

Na początek może wspomnę o wyposażeniu:

– el. szyby
– el. lusterka
– el. szyber-dach
– el. regulacja świateł
– ABS
– alufelgi MSW 15" z limitowanej edycji MX-5 '91
-opony Bridgestone Turanza 195/50
– stal na zimę
– oczywiście welur

Kolor – czarna. I właśnie tutaj zaczyna się przygoda z Madzią ;)
Ponieważ kupiłem ją w dość dobrym stanie, z jednym, sporym mankamentem i drugim troche mniejszym.
Owym problemem jest lakier. Jakiś zdolny 'malarz' nie spolerował auta po lakierowaniu i zniknął :)
Drugim jest to, że przód jest lekko stuknięty, ale to będzie już niedługo wyprostowane.
Mam zamiar włożyć trochę pieniędzy w auto, znam takze lakiernika, który zrobi wszystko w sensownej cenie.

Pada tutaj pytanie : polerować czy lakierować?
Jedną obawą przed polerem jest to, czy starczy lakieru i po prostu nie poodpada :)
Drugą, czy jest sens polerowac, skoro po prostowaniu przodu i tak będzie trzeba go polekierowac.


PLANY NA NAJBLIŻSZĄ PRZYSZŁOŚĆ

– wymiana tarcz hamulcowych [zrobione!]
– wymiana sprężyn [odłożone na drugi plan]
– wyprostowanie przodu [niedługo...]
– lakierowanie całościówka/polerowanie [sierpień]
– podreperowanie/wymiana wydechu [zrobione, ale bedzie wymiana na serie na miesiac lipiec]
– CAI [sie zobaczy]
-Alternator/regulator napięcia [na gwałt]
-świece i przewody [na gwałt]

Trochę fotek:

Obrazek

Tutaj widać wgniecenie:
Obrazek

Piękne alu =)
Obrazek

Obrazek

Na kołach młodszej siostry :)
Obrazek

Obrazek

Po czyszczeniu alu:
Obrazek

postaram sie niedługo, jak troszkę odetchnę i będzie czas porobić zdjęcia normalnym aparatem ;)

PostNapisane: 18 sty 2012, 12:25
przez People_Hate_Me
dodaj jeszcze kilka zdjec :)

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 21 sty 2012, 00:46
przez MrShaleck
Dodałem, narazie nic wiecej nie mam, bo pokasowałem wraz z formatem poszły ; <

PostNapisane: 24 sty 2012, 00:46
przez PDJ
dopiero teraz zobaczyłem, że jest kolejny temat o GD i to zwłaszcza o coupe :)
i bardzo dobrze, że zamiast golfa etc. postawiłeś na Japonię. Ładny okaz w ładnym kolorze.
Zdecydowanie lepiej prezentuję się na tych pierwotnych alu, niż tych nowszych. Tak jak pisałeś, uporaj się najpierw z przodem, żeby był prosty i potem podejmij decyzję.
Czekam na jakieś fotki z prac nad nią

PostNapisane: 24 sty 2012, 01:30
przez Riki
Ładna czarnulka :D ;)

Dobra prosto z mostu :D felgi (te 15") może do sprzedania? ;>

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 24 sty 2012, 08:08
przez MrShaleck
Już niedługo ferie, to troszke popracuje z Czarnulą <jupi>
Założy się wkońcu tylnY zderzak.

PDJ podobają mi się te tylne światła z Twojej coupetki, tylko nie znalazlem takich na alledrogo niestety :D

Wybacz Kolego, ale w felgach jestem tak zakochany, ze nie potrafiłbym ich sprzedac. Jak są czyściutkie to tak pieknie błyszczą... :)

E:

W związku iż na marzec/kwiecien przypadają plany rewolucji w aucie no i jak dobrze pojdzie zdane prawo jazdy...:) mam takie pytanie:

Jak chcę kupić sprężyny to kupować JAMEX czy MTS? bo słyszałem pełno opinii o jednych i drugich.
Gdzie dostanę tarcze do coupety? Ostatnio jak kupiłem do tyłu, to musiałem odsyłać...

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 20 lut 2012, 20:53
przez MrShaleck
Nowy miesiąc, nowe wydatki, zmiany:

Prawdopodobnie cały zestaw hamulcowy TRW
tarcze przod 155zł/szt
tarcze tył 110zł/szt
klocki wszystkie po 95zł/kpl.

Pozostaje kwestia piasty z tyłu, ale poruszona już na youngtimerze :)
Pozdrawiam

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 10 mar 2012, 15:37
przez oblivion
Świetny klasyk i do tego w jedynym kolorze <serduszka>
Czekam na więcej zdjęć, za dnia, po polerce ;)
powodzenia na egzaminie ;)

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 11 mar 2012, 11:38
przez MrShaleck
Dziekuje Kolego :)

Co nowego? Wzrosły fundusze i:

1.Na dniach zamawiam hamulce
2.Zamówiłem sprężyny MTS -40mm/-40mm
3.Trzeba bedzie podjechac z wydechem, połatać
4.Zrobić coś z prądem
5.Założyć zderzak tył :) Wyprostować zderzak przód
6. Polerka

Eh jak sie uda to wszystko jeszcze w tym miesiącu :)

PostNapisane: 11 mar 2012, 12:01
przez sylwo
Coraz mniej jest takich egzemplarzy a tym bardziej w takim stanie. Zapał do pracy masz więc COŚ więcej z tego będzie :D klasyk <serduszka>

PostNapisane: 11 mar 2012, 12:57
przez l3mur91
roxygenium napisał(a):Pozostaje kwestia piasty z tyłu, ale poruszona już na youngtimerze :)


A czemu wymieniasz całą piastę ? ;)

Fajne auto, bardzo dobry kolega miał taką w coupe właśnie, a mój tata cały czas jeździ GD w sedanie ;)
Generalnie powiedziałbym, że mocno niezawodne auta.

No i fajnie, że na OEM felgach. ;)

PostNapisane: 11 mar 2012, 18:22
przez MrShaleck
l3mur91 napisał(a):
roxygenium napisał(a):Pozostaje kwestia piasty z tyłu, ale poruszona już na youngtimerze :)


A czemu wymieniasz całą piastę ? ;)


Chodziło o łożysko z tyłu – tarcze itd. Narazie chyba zostawiam tarcze jak są, albo dam do toczenia, a na przód wlatują TRW ;)

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 12 mar 2012, 13:33
przez zibi626
Czemu ja tego tematu jeszcze nie widziałem ?? :| Kolejna nieśmiertelna GD w szeregach MS :] Felgi robią wrażenie, nie dziwie się, że Riki chce je zgarnąć do swojej :D

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 12 mar 2012, 14:39
przez MrShaleck
Ten niecny plan na pewno Mu sie nie uda ! =)
W tym tygodniu zamówienie na hamulce pojdzie, w kolejnym pewnie alternator no i czekam już na sprężyny :D

Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/tlumik-apexi-n1-style-3-2-5-cala-z-silencer-i2150413791.html

Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-2-36-tuning-jdm-apexi-i2149841251.html


Co o tym myślicie ? Wiem, ze są to tylko robione na wzór mugen, apexi itd.
Jaki otwór wlotowy jest seryjnie w 2.2 F2 ?

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 20 mar 2012, 18:46
przez MrShaleck
Mały update, co dzisiaj przyszło :D

Obrazek

PostNapisane: 20 mar 2012, 20:39
przez Szyna
GRUBO :D

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 20 mar 2012, 20:50
przez MrShaleck
Problem będzie jak będzie za głośny :)
Bo po miescie mozna latać (poki policja nie zlapie ^^ )
Ale na trase chyba umrę <faja> .... but who the f...k really cares ? <rotfl>

PostNapisane: 21 mar 2012, 11:22
przez l3mur91
Dobra rynna <faja>

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 27 mar 2012, 07:07
przez MrShaleck
Wkońcu (bo od sierpnia sprawa się ciągnęła, został założony zderzak z tyłu :)
Dzisiaj jedzie na połatanie wydechu i założenie tego nowego tłumika.
Dodam, że na sprężyny (sopot –> Pruszcz) czekam juz ponad 2 tygodnie :) Nie polecam

Obrazek

Re: Mazda 626 GD Coupe 2.2i 12V '90

PostNapisane: 27 mar 2012, 12:29
przez zibi626
nooo będzie to kopało :D