Mazda MX-6 GE KL '94 JDM Black Mamba

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Maliniak » 14 gru 2016, 22:19

Poezja <serduszka> ten kolektor, jak juz masz rozebrany silnik na kawałki to poleruj wszystko :D
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 19:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez kobe31 » 14 gru 2016, 22:30

Niestety Michał nie wszystko da się wypolerować wibracyjnie ze względu na wymiary przedmiotu i z obawy aby wewnątrz danej części nie zostały resztki materiału polerskiego.
Nie mniej jednak będę się starał żeby nowy motor prezentował się reprezentatywnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez kobe31 » 24 kwi 2017, 10:03

Dzialania nad silnikiem ida powolutku do przodu. Mam nadzieje ze za kilka miesiecy nowe serce bedzie juz w Madzi :)
Na razie wykonano:
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– panewki glowne i korbowodowe firmy KING

Ponadto nabylem rodzinny dopowozik do codziennego uzytkowania :D
Jak na razie mam calkiem przyjemne oddczucia z jazdy.
Załączniki
IMG_0457.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez Neonixos666 » 24 kwi 2017, 14:09

Załóż temat o tym Lexusie bo fajnie wygląda, to będzie już czwarty lex na forum ostatnio modna staje się ta marka. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kociak500 » 24 kwi 2017, 14:47

Wrócę jeszcze do tematu kompa z KJ sam to będziesz podlaczal czy kupujesz gotowa przejściówkę z neta?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez kobe31 » 24 kwi 2017, 15:02

Kociak500 napisał(a):Wrócę jeszcze do tematu kompa z KJ sam to będziesz podlaczal czy kupujesz gotowa przejściówkę z neta?

Hmm dobre pytanie... zobaczymy jak wyjdzie z czasem. Na razie mam go jak na lekarstwo. Jesli bede mial czas sam zrobie przejsciowke, jak nie to wtedy zamowie z USA pewnie od kolesia "Wiring by Scott".
W tym momencie chce chociaz podmienic silnik na nowy po maksymalnym remoncie. Potem przyjdzie czas na podmiane przeplywki, wtryskow i kompa zeby osiagnac zamierzony efekt :)
Ostatnio edytowano 24 kwi 2017, 15:05 przez kobe31, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez Kociak500 » 24 kwi 2017, 15:05

Będę dalej obserwował temat :–)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez kobe31 » 23 maja 2017, 10:48

Polowa prac zwiazanych z silnikiem zakonczona :) Dol silnika zlozony w calosc. Teraz zaczynamy dzialac z gora. Nastepnym etapem beda przerobki pod nowe ECU.
Załączniki
18620862_1563639357000458_4434336335292590541_o.jpg
18620898_1563639457000448_7484398126159628627_o.jpg
18671530_1563639350333792_7587275053844395008_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez julek » 23 maja 2017, 12:16

też mnie to czeka :D ladnie wyglada;p widze ze ciagle obstajesz przy doladowaniu :D to najnizsza polka tloka tak?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 19:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez kobe31 » 23 maja 2017, 12:53

julek napisał(a):ladnie wyglada;p widze ze ciagle obstajesz przy doladowaniu to najnizsza polka tloka tak?

Czy na 100% bedzie doladowanie zobaczymy... :) na razie licze ze wyremontowana hybryda de/ze z dodatkami KJ jako jednostka wolnossaca wypluje 185-195 koni. Zamontowane tloki maja standardowa polke.
Jesli nie, wtedy bedziemy dzialac z niskodoladowanym turbo.
julek napisał(a):też mnie to czeka

Powodzenia z dzialaniami. Wbrew pozorom remont KL'a wcale nie jest tani jesli chcesz go przeprowadzic na odpowiednim poziomie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez julek » 23 maja 2017, 16:17

Bedzie ciezko 195km na niskim tloku. Moim zdaniem juz teraz podejmuj decyzje z doladowaniem Bo albo moc na wolnnosaku albo na turbo. Tutaj zeby wykrzesac granice 200km napewno bez wysokich tlokow noe da rady. Z kolei pozniej wysoki tlok nie nadaje sie do turba:p ps. Dorwales walki?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 19:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez kobe31 » 23 maja 2017, 21:35

julek napisał(a):Bedzie ciezko 195km na niskim tloku. Moim zdaniem juz teraz podejmuj decyzje z doladowaniem Bo albo moc na wolnnosaku albo na turbo. Tutaj zeby wykrzesac granice 200km napewno bez wysokich tlokow noe da rady. Z kolei pozniej wysoki tlok nie nadaje sie do turba:p ps. Dorwales walki?

Jest to wykonalne. Widziałem przykłady z USA. Weź pod uwagę że większość komponentów będzie ZE, wtryski docelowe to 280cc, kompletny układ wydechowy z kwasówki i jak ogarne kabelkologię ECU z Millera. Nie mniej jednak czas i hamownia zweryfikuje wyniki. Z resztą nie mam nie wiadomo jakiego ciśnienia że ma być 200 koni.
Wałków niestety jeszcze nie mam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez julek » 25 maja 2017, 15:58

kasuj ogloszenie w "kupie" bo mi konkurencje robisz hahaha hahaha hahaha hahaha To co robimy zawody kto pierwszy znajdzie? :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 19:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez kobe31 » 18 lip 2017, 09:41

Ostatni element silnikowej ukladanki w postaci ostrych walkow KL-31 w koncu do mnie dotarl wczoraj :) Wymaga troche pracy ale nie jest zle. Zostalo zlozyc gore silnika w calosc, podmienic silnik i cieszyc sie z jazdy <faja>
Załączniki
IMG_0653.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez kobe31 » 11 wrz 2017, 11:58

Około 2 tygodnie temu zakończyły się prace związane z hybrydą ZE. Oczywiście nie obyło się bez drobnych komplikacji ale operacja zwieńczona sukcesem. Zostały tylko drobne poprawki.
Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Bardzo przyjemny dźwięk układu wydechowego Powerflow <serduszka>
Obrazek
Tak dla porównania komora silnika kiedyś i dziś
2010
Obrazek
2017
Obrazek
Obrazek
Remont silnika obejmował:
– uszczelki pokryw zaworów OE Mazda
– uszczelki kolektora dolotowego KL-ZE OE Mazda
– uszczelki głowic KL-ZE OE Mazda
– uszczelka przepustnicy KL-ZE OE Mazda
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– komplet nowych tłoków firmy KING
– panewki główne i korbowodowe firmy KING
– planowanie głowic ZE
– frezowanie gniazd i docieranie zaworów
– osiowanie wałków rozrządu
– nowe prowadnice Japan OEM
– nowe zawory ssące Japan OEM
– nowe zawory wydechowe Japan OEM
– nowe sprężynki zaworowe OE Mazda
– malowanie proszkowe miski olejowej
– malowanie pokryw zaworów w kolorze złotym
– piąty bieg z FS'a
– olej na dotarcie GM 10w40
– olej docelowy Eneos Sustina 5W30
Ponadto:
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych na HEL
– wymiana pompy paliwa na Walbro 255
– wymiana osłon tarcz hamulcowych tył
– wymiana wszystkich przewodów hamulcowych na miedziane
– wymiana przewodów paliwowych na miedziane
– podłączenie lusterek elektrycznych J-spec
– wymiana maglownicy
– regeneracja pompy wspomagania
– nowe końcówki drążków kierowniczych
– wymiana tulei rozrusznika
– nowy filtr paliwowy
– nowa poduszka skrzyni biegów
– nowy przewód elastyczny do wysprzęglika
– zbieżność zawieszenia
Ostatnio edytowano 11 wrz 2017, 21:39 przez kobe31, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez jedrzej07 » 11 wrz 2017, 12:20

<wow> <uklon>
O kurcze... trzeba przyznać, że lista imponująca, i wizual w komorze też "troszkę" się zmienił :)
Pełen podziw za wytrwałość i realizację tylu modów. <czarodziej> <spoko>
Brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy na końcu – podsumowana finansowego całej tej listy <boje się>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez marcinowozniako » 11 wrz 2017, 14:09

Na jakim Ecu to teraz lata? Dolot trzeba poprawić aby był odizolowany od komory i jej ciepła.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez jurand » 12 wrz 2017, 21:56

Pokazałem żonie focie komory silnika przed i po remoncie i nawet ona się zachwycała mówiąc, że to świetna rzecz iż ludzie mają taką pasję :D
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA! <serduszka> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez kobe31 » 20 wrz 2017, 16:49

jedrzej07 napisał(a):<wow> <uklon>
O kurcze... trzeba przyznać, że lista imponująca, i wizual w komorze też "troszkę" się zmienił :)
Pełen podziw za wytrwałość i realizację tylu modów. <czarodziej> <spoko>
Brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy na końcu – podsumowana finansowego całej tej listy <boje się>

Dzięki Jedrzej. Co do podsumowania finansowego nie podam konkretnej kwoty ale powiem że grubo i można za to kupić parę mx6 <oczko>

jurand napisał(a):Pokazałem żonie focie komory silnika przed i po remoncie i nawet ona się zachwycała mówiąc, że to świetna rzecz iż ludzie mają taką pasję :D
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA! <serduszka> <spoko>

Dzięki za pozytywną ocenę zarówno Twoją jak i Małżonki.
Działaj działaj z xedem i z czasem też osiągniesz mega stan.

marcinowozniako napisał(a):Na jakim Ecu to teraz lata? Dolot trzeba poprawić aby był odizolowany od komory i jej ciepła.

Obecnie seryjne ECU z KL-DE. Po dotarciu silnika planuje zmienić sterowanie wraz z kilkoma innymi modyfikacjami.

Po 1,5 tygodnia użytkowania udało się dokonać drobnych poprawek po swapie.
Ponadto wpadł nowy olej do silnika Motul 5W30.
No i jeden z ostatnich elementów układanki czeka na montaż <faja>
Załączniki
SAM_8458.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez julek » 21 wrz 2017, 10:59

Czemu nowy wiatrak? :D chyba za dużo kasy masz <lol> Powiem ci szczerze ze bym cos pomyslal nad komora jeszcze bo cos sie troche nie zgrywa z niebieskimi kablami do tego kup orginalne najlepiej czarne i bedzie lepiej;p
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 19:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy