Strona 1 z 1

Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 23 gru 2011, 00:12
przez johny2007
Długo się zbierałem aby przedstawić swój nabytek bo zabradzo nie ma co pokazywać ale i tak chciałbym sie z wami podzielić historią tej mazdy.
A wieć zaczeło sie jak mój tata kupił pierwszą mazde 626GE odrazu wiedziałem ze musze miec takie auto wtedy jeszcze posiadałem nissana sunny :D .... i któregos zimnego dnia ujzałem w internecie tą mazde i wiedziałem ze bedzie moja niestey zaniedbana kupiłem ją za "cene złomową" szkoda ze nie robiłem wtedy zdjec bo była w tragicznym stanie i przyjechała do mnie na lawecie bo była bez amortyzatora i mało benzyny ;P ...
Nie mogłem sie doczekac jak załoze amortyzator i wrescie się nią przejade <serduszka> ....
Niestety po drodze było dużo trudnosci które musiałem pokonać ale to pozostawie do innej czesci...
Jestem jej posiadaczem juz rok i duzo sie od tego czasu zmieniło... Mozna powiedziec ze pięknieje w oczach...... Lubie patrzec na zmiane auta, jak sie zmienia razem ze mną... <jupi>
Ze względu iż nie mam pieniedzy na mechaników i lubie remontowac auto wiec 99,9% napraw wykonywałem z pomocą taty...

Więc troche konkretów:

Silnik, nadwozie i skrzynia:
– sedan
– Rocznik 1994
– FS 115 KM;
– manualna skrzynia biegów;
– przebieg: – 230 tyś km (kupiona z przebiegiem 220 tys km);

Wyposażenie:
– ABS;
– elektrycznie regulowany fotel kierowcy;
– tempomat;
– poduszka powietrzna;
– centralny zamek i alarm;
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka;
– immobiliser;
– elektrycznie wysuwana antena;
– Alufelgi 14(zimówki 185/70) i 16(na cieplejsze dni 205/55)


Naprawy (od samego początku do teraz):
– wymiana amortyzatorów
– regeneracja zapieczonych zacisków hamulców;
– podłaczenie instalacji lpg II gen(poprzedni właściciel wszystko rozłączył, zabrał butle i sterownik);
– wymiana oleju silnikowego i filtru;
– założenie z tyłu nadkoli;
– łatanie dziur w progach i zabezpieczenie przed korozją;
– wymiana tylnego pękniętego zderzaka na zderzak od cronosa;
– wymiana uszczelniacza półosi;
– wymiana oleju w skrzyni;
– czyszczenie przepustnicy;
– wymiana z przodu tulei wahacza;
– uszczelnienie pokrywy zaworów;
– usuwanie rdzy z karoserii;
– wymiana stabilizatorów tył wraz z prętem stabilizującym(został nieźle skrzywiony);
– wymiana prawych tylnych dzwi(ktos próbował szpachlować :D );
– wymiana wahacza wzdłuznego;
– wymiana nagrzewnicy;
– wymiana tylnej blendy;
– ustawienie zbierznosci;
– wymiana przewodów zapłonowych NGK i świec NGK;
– Regeneracja aparatu zapłonowego czyli czyszczenie i wymiana oringu i simerignu(w trakcie!!!);
– spawanie i szpachlowanie dziur w przednich nadkolach, wada w mazdach moim zdaniem(jeszcze jedno koło zostało);
– lekka polerka;

Modyfikacje:
– zderzak tylny od cronosa;
– polerowanie pokrywy zaworów;
– własny mikser strumieniowy;
– wymiana bocznych szkiełek w drzwiach na białe i zamontowanie niebieskich diód;
– wymiana podświetlenia zegarów na niebieskie;
– z przodu obniżenie zawieszenia;
– z tyłu usztywnienie zawieszenia (niestraszne mi obciązenie z tyłu, już nie obciera na 16 :D );
– końcówka na tłumik;
– głosniki z przodu 16,5cm sony i z tyłu 5x7 peying
– skrzynia basowa z wzmacniaczem
– radio cb + antena sirio ml-145

Plany na przyszłość:
– wymiana oleju;
– sportowy tłumik;
– wymiana rozrządu;
– przyciemnienie szyb;
– może regeneracja silnika(niestety lubi puszczac dymek <lol> );


Napewno dużo ominełem, ale kto by wszystko pamiętał, postaram się dodać wiecej zdjęć...

A teraz kilka fotek starych ale nie tragicznych(nie sugerujcie sie datą w niektórych zdjęciach):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Widać jak wyglądały z tyłu drzwi:
Obrazek
Obrazek
Tu zabawa w blacharza/lakiernika:
Obrazek
Obrazek
A tu zdjęcia teraźniejsze, niedługo dodam więcej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjecia w kiepskiej jakosci bo niestety telefonem, moze postaram sie kiedys o porządny aparat :D
Ale i tak lepiej prezentuje się w felgach 16..

Re: Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 23 gru 2011, 12:15
przez oblivion
Fajnie, że ktoś jeszcze lituje się nad GE ;)
Wrzuć więcej zdjęć teraźniejszych, bo na tych malutko widać ;)
Szerokości!

Re: Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 23 gru 2011, 12:30
przez Ryan
Ladna siostra , zwlaszcza po liftingu <jupi>

Pokaz jesli mozesz jak wygladaja te zmodyfikowane niebieskie zegraki
– ciekawe to jak dla mnie co mozna z tym zrobic.

johny2007 napisał(a):Modyfikacje:
– zderzak tylny od cronosa;


konkretnie chyba ze Specjala (prostokat na tablice i chyba odblask :?: w progu)

Niech Ci sluzy jak najdluzej !

PostNapisane: 23 gru 2011, 12:35
przez johny2007
wydawało mi ze ze z cronosa zderzak ale moge sie mylic....
więcej zdjec napewno dodam tylko najpierw musze pojechac na myjke :D
i nowe pokrowce dostała zółto-czarne <czarodziej>

Re: Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 23 gru 2011, 12:43
przez Ryan
to w sumie prawie to samo ;)

Specjale robili na Europe , maja prostokatne tablice zamiast kwadracika
przez co lampy sa w nich inne niz w Cronosie.

Maja tez jedynie sluszny na Starym Kontynencie pomarancz w obrysie
(prawodopodobnie masz go odblaskowego nie swiecacego)
zamiast zabronionego czerwonego ;P

PostNapisane: 23 gru 2011, 12:53
przez johny2007
niby odblask ale miejsce na żarówkę jest jakąś...... :D gdybym w przyszłości mi się zamarzyło...

Re: Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 23 gru 2011, 19:35
przez oblivion
Macie na myśli zderzak czy blendę w klapie? Zderzak od cronosa, a blenda z tabl. rej. od speciala ;) to by się zgadzało ;)

PostNapisane: 24 gru 2011, 10:38
przez Ryan
oblivion napisał(a):Macie na myśli zderzak czy blendę w klapie? Zderzak od cronosa, a blenda z tabl. rej. od speciala ;) to by się zgadzało ;)

Blenda i Zderzak,
Cronosy maja (mialy) oryginalnie czerwony swiecacy obrys
– ten ma pomaranczowy (jak Specjal) narazie odblask , ale jak Johny wlozy zarowe
to ze zderzaka zrobi sie modowy Cronos <czarodziej> bez problemow przy przegladzie hehe

oblivion Ty chyba miales chyba takie milusie bialutkie obrysy w swoim Cronosie ,
gdzies chyba bylo zdjecie takowego – no ale moze mam skleroze – i to juz offtop ;)

Takze Johny Wesolych Swiat, szerokosci w nowym roku
i ... czekam w wolnej chwili na foto tych zegarkow ;)

Pozdrowienia

Re: Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 24 gru 2011, 12:29
przez oblivion
Tak jest, miałem, bardzo miło wspominam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=44726
;)

PostNapisane: 24 gru 2011, 17:34
przez johny2007
"Ryan" dzieki za zyczenia i wzajemnie.... zdjecia jeszcze w tym roku ;D

Zdjęcie z regeneracji aparatu:
Obrazek
Teraz tylko trzeba kupic palec bo ma wrzery jakies;
I troche szczescia przy podmianie starego aparatu na nowy żeby go tak samo ustawic ;D

Re: Mazda 626 GE 2.0 '94 – by Johny

PostNapisane: 26 gru 2011, 10:08
przez Piotr
johny mógłbyś nieco rozwinąć temat usztywnienia tyłu ? :) będę bardzo wdzięczny :)

PostNapisane: 26 gru 2011, 10:27
przez noxes
LeeAdama napisał(a):johny mógłbyś nieco rozwinąć temat usztywnienia tyłu ? będę bardzo wdzięczny

ja nie johny ale wiem o co chodzi. Cała operacja polega na zmianie drążka stabilizatora i stabilizatorów z tyłu. Zerknij u malutkiej mx6 :)

PostNapisane: 26 gru 2011, 10:56
przez Piotr
noxes napisał(a):
LeeAdama napisał(a):johny mógłbyś nieco rozwinąć temat usztywnienia tyłu ? będę bardzo wdzięczny

ja nie johny ale wiem o co chodzi. Cała operacja polega na zmianie drążka stabilizatora i stabilizatorów z tyłu. Zerknij u malutkiej mx6 :)


danke :) już lookam :)

PostNapisane: 26 gru 2011, 11:59
przez johny2007
u mnie usztywnienie tyłu wyglądało inaczej, wystarczyła zmiana na sprezyny od golfa wzmacniane(zółte)
i teraz jest tylne zawieszenie super sztywne, bardzo dobrze sie jezdzi z obciazeniem.... duzo nie siada, nie ma takiego skoku przy dziurach jest idealnie.. Ale tez nie jest za twarde.. po prostu w sam raz. Taka operacja była wykonana u mnie i umojego taty i wszystko zdaje egzamin..... wszyscy mowia jak to pasuje na kielich ale pasuje. szkoda ze nie robiłem zdjec.... a sprezyny kupione na złomie czy szrocie za pare groszy.... :D

PostNapisane: 26 gru 2011, 16:28
przez noxes
johny2007 napisał(a):a sprezyny kupione na złomie czy szrocie za pare groszy....

u mnie leżą w domu, od escorta też powinny podpasować.

PostNapisane: 26 gru 2011, 16:44
przez johny2007
smiej sie smiej.... co ty poruwnujesz escorta do golfa.... w golfach robili tylko porzadne zawieszenie.... :D
Trzeba miec wizje i umiejetnosci kazdy umie kupic nowe juz zrobione jak ma kase i mysli ze jest fajny..... spróbuj zrobic cos z niczego :D Trzeba umieć dobrać tak żeby pasowało i to jest dopiero praca.... :>

PostNapisane: 26 gru 2011, 20:40
przez noxes
johny2007 napisał(a):Trzeba umieć dobrać tak żeby pasowało

hmm jak by mi sie chciało to coś bym dobrał, tyle tego u mnie leży

PostNapisane: 26 gru 2011, 21:00
przez johny2007
no widzisz kazdy lubi isc na łatwiznę... ze wzgledu ze niepochadze z bogatych wiec cały czas kombinuje :D

PostNapisane: 31 gru 2011, 19:36
przez johny2007
Nowe modyfikacje, Mazda doczekała sie nowego tłumika zamontowanego dzisiaj, tłumik przyjechał z Niemiec, firmy Marix:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Efekt końcowy, trudno narazie sie przyzwyczaić do nowego głosu.... :D
Obrazek

I niestety nowy wydatek, akumulator Centra Future 60ah 600A,
bo nie miałem zamiaru odpalać auta z popychu :D