Strona 1 z 2

Mazda 626 GE FP '96 1.8 16V DOHC

PostNapisane: 26 paź 2011, 12:25
przez krzysiek292
Witam, zostałem ostatnio posiadaczem pierwszego autka mazda 626 GE 1,8 16V 96.r ( szczęśliwym to sie okaże :D ) Poprzedni właściciel baaardzo zaniedbał samochód <killer> jest kilka rzeczy do zrobienia i z tą myślą postanowiłem założyć temat licząc na pomoc doświadczonych osób z forum.

Historia mazdy w 2007 sprowadzona do polski, właściciel po zakupie założył sekwencyjna instalacje gazowa i zmienił rozrząd. Potem jeździł 4 lata nic nie robiąc <killer> Mam nadzieje ze u mnie Madzi będzie lepiej :)

Po zakupie autka postanowiłem zakupić pakiet startowy czyli:

Zrobione:

– Olej zakupiłem Mobil polsytentyk wcześniej był Shel mineralny ( tu z olejem była rozkmina poniewaz autko ma nalatane 220 tys.) – zrobione <spoko>
– Filtr oleju – zrobione <spoko>
– Filtr powietrza – zrobione <spoko>
– Płyn chłodniczy – wymieniony <spoko>
– Olej skrzynia biegów, poziom oleju ok i stan tak samo nie wymieniałem nic. – zrobione <spoko>
– Wymiana przedniej szyby – zrobione <spoko>
– Podświetlenie rejestracji z tyłu, wymiana żarówek na razie nie pomogła. zrobione <spoko>


edit: 08.11.2011
– Hamulce z tyłu, właściciel jeździł samochodem bez hamulców <killer> zakupione nowe tarcze, klocki. Stare zaciski wymontowane do regeneracji. – zrobione <spoko>
– Układ wydechowy, gaz zjadł końcowy i środkowy tłumik do wymiany. – zrobione <spoko>
– Prawy sworzeń i guma przegubu do wymiany. – zrobione <spoko>
– Pomalowanie ramion wycieraczek. – zrobione <spoko>


edit: 26.12.2011
– Wymiana akumulatora Centra futura 60/600 – zrobione <spoko>
– Wymiana wycieraczek z przodu i z tyłu. – zrobione <spoko>
– Zakup gumowych dywaników na zimę. – zrobione <spoko>
– Zakup apteczki – zrobione <spoko>
– Zmiana opon na zimowe Pirelli Carving – zrobione <spoko>
– Konserwacja lewego tylnego nadkola na zimę – zrobione <spoko>


edit: 22.01.2012
– Sprawdzenie gazu i gazownika instalacja ma 4 lata. – zrobione <spoko>
– Wymiana węza chłodnicy. – zrobione <spoko>
– Nowe świece. Przebieg 222500 km – zrobione <spoko>
– Wymiana oleju 10w40 na Shell 15w40 mineralny – zrobione <spoko>
– Sprawdzenie zawieszenia na trzepaku. Amory 82 % jest ok. – zrobione <spoko>
– Wymiana tłumika końcowego na bosal, wycięcie strumienicy wyglądała jak kat. – zrobione <spoko>

edit: 07.03.2012
– Zatkanie Filtra EGR – zrobione <spoko>
– Wyczyszczenie pasów bezpieczeństwa – zrobione <spoko>
– Umycie przepustnicy i regulacja obrotów (tryb serwisowy !) – zrobione <spoko>
– Pomalowanie tarcz hamulcowych Hameraidem przeciw rdzy – zrobione <spoko>
– Sprawdzić antenę czemu nie działa, wymontowana. – zrobione <spoko>
– Zamontowanie strumienicy – zrobione <spoko>
– Wymiana przegubu, lewy przód – zrobione <spoko>

edit: 07.04.2012
– Wymiana przegub, prawy przód.
– Wymiana stabilizatora, prawy przód.
– Wymiana zwrotnicy, prawy przód.
– Komplet nowych amortyzatorów tył, olejowe kayaba.
– Prawy [jaki?] stabilizator.
– Nowe klocki hamulcowe przód (225500 km.)


Do zrobienia:

– Filtr paliwa, kupiony do wymiany.
– Lewe nadkole do zrobienia.
– 3 bieg wentylacji nie działa, rozebrać i sprawdzić.
– Odświeżenie auta czyli pranie tapicerki.
– Wymiana stabilizatory lewy tył.
– Wymiana gum stabilizatora komplet.




Teraz parę fotek.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 30 lis 2011, 22:00
przez kamilos ms
Na pierwszy rzut oka nie wygląda na taki zaniedbany,dodaj fotki z wnętrza.Powoli ja dopieścisz a Madzia Ci się odwdzięczy konfortem jazdy.

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 30 lis 2011, 22:15
przez mark.87
Ładny kolorek <spoko> , zrob jakies zdjecie silnika i srodka. zycze niezawodnosci.A lpg której generacji- ile ci pali??

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 30 lis 2011, 23:43
przez noxes
mark.87 napisał(a):lpg której generacji


krzysiek292 napisał(a):właściciel po zakupie założył sekwencyjna instalacje gazowa

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 30 lis 2011, 23:49
przez Eklerek323f
Z zewnątrz na fotkach nie widać, że zaniedbana. Moja po 3 letnim postoju wyglądała makabrycznie. Mógłbyś jeszcze dodać wyposażenie Madzi i fotki wnętrza.

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 26 gru 2011, 15:21
przez krzysiek292
Witam, życzę wesołych świat i szczęśliwego nowego roku :)

Dodałem nowe fotki.
Spalanie mhm przejechałem 1500km i znam średnie 11L gazu + 1L benzyny / 100km. Po nowym roku będzie wizyta u gazownika, może będzie mniejsze spalanie.

Mam pytanie do was, jak u was podnosi sie klapa bagażnika ??
Ja mam wrażenie ze za ciężko, siłowniki trzymają klapa nie spada na głowę ale ciężko idzie w górę. W połowie drogi jest taki skok/ zatrzymanie to tak ma być ? Mam zdjęcie siłownika, może to jeszcze oryginał i trzeba myśleć o wymianie ?
Obrazek

Fotki konserwacji nadkola, przed i po robocie :D a lakiernikiem nie jestem myśl ze zimę wytrzyma, a mam kupiona reparaturke ale to później będzie robione u fachowca.


przed:
Obrazek

po:

Obrazek Obrazek


Zdjęcia silnika, tu pytanie silniczek krokowy gdzie jest ?? Znajduje sie pod węzami na tej fotce ? Centralnie pod metalowymi opaskami ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

PostNapisane: 26 gru 2011, 16:26
przez noxes
Tu nie ma żadnego silniczka krokowego. Masz sekwencyjną instalację gazową, a to na fotce to czujnik temp. gazu.

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 7 mar 2012, 11:34
przez krzysiek292
Obrazek

Na fotce widać okrągły spodek, jest to regulator ciśnienia paliwa tak ??

Zastanawia mnie jedna rzecz, przy odpalaniu samochodu madzia jak by dostawała za malo paliwa na rozruch. Przekręcam raz kluczyk odpala ale jest takie dławienie przez chwile, sytuacja znika gdy przed odpaleniem przekręcę kluczykiem kilka razy tylko zęby włączyć zapłon a nie odpalać silnik. Odpala silnik normalnie. Czy to jest wina regulatora ?

Drugie pytanie

Obrazek

3 bieg regulacji nawiewu nie działa, jak sie do tego zabrać ? Demontaż zaczynam od plastików od skrzyni biegów. Regulacja trzyma sie na 2 śrubach pod plastikiem i do nich sie trzeba dostać. Czy da sie to wyjąć bez demontażu całej deski ? Ściągnąć tylko ten plastik.

PostNapisane: 7 mar 2012, 11:38
przez Eklerek323f
krzysiek292 napisał(a):3 bieg regulacji nawiewu nie działa, jak sie do tego zabrać ? Demontaż zaczynam od plastików od skrzyni biegów. Regulacja trzyma sie na 2 śrubach pod plastikiem i do nich sie trzeba dostać. Czy da sie to wyjąć bez demontażu całej deski ? Ściągnąć tylko ten plastik.


Pierw sprawdź opornicę, nie rób sobie kłopotu przed sprawdzeniem najprostszych rzeczy

tutaj masz fotorelacje jak się do niej dostać i ew. naprawić viewtopic.php?t=54009

PostNapisane: 13 cze 2012, 14:08
przez krzysiek292
witam czeka mnie wymiana rozrzadu, mam wycene ze sklepu moto. Prosze o opinie czy taki zestaw bedzie ok :)

Pasek rozrządu 72zł continental
napinacz 356zł ina
rolka prowadząca 68zł ina
pompa wody 185zł dolz
zestaw mon rolki nap 25zł OE mazda

PostNapisane: 13 cze 2012, 14:42
przez noxes
heh części jakieś dziwne. Zadzwoń sobie do carspeedu to Ci dobiorą git zestaw w przystępnej cenie.

PostNapisane: 13 cze 2012, 15:39
przez krzysiek292
ok czesci co wymieniłem to kompletny rorzad ? czy jeszcze sa jakies inne rzeczy napinacze sprezynki itd. ?? mechanik powiedział ze czesci sam musze kupic :/

sklep moto powiedział ze to sa bardzo dobre czesci :/

PostNapisane: 13 cze 2012, 19:39
przez noxes
Do mazdy potrzebne Ci jest; pasek, rolka napinajaca, rolka prowadząca, spręzynka, pompa wody.
Nie słyszałem nigdy o pompie dolza. Na forum było wielokrotnie pisane co jest polecane do wymiany rozrządu.

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 15 lip 2012, 22:22
przez krzysiek292
Chciałbym wyciszyć mazdę i tak bagażnik (nadkola) będę wyciszał filcem, chciałbym wyciszyć filcem dach i podłogę. Mogę zakupić filc o rożnych grubościach, moje pytanie czy pod podłogę zmieści sie filc o grubości 15mm ?? Ile jest miejsca miedzy goła blacha a wykładziną ? W drzwi maty :)
+

Montaz, pytanie jak wymontuje wszystkie boczne oslony słupków to dach sam spadnie ? :D + światełko i lusterko, chodzi mi o to czy nie ma ukrytych zaczepów na co powinienem zwrócić uwagę ?

Przy demontażu wykładziny na co uważać ?

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 23 lip 2013, 01:18
przez inzmbl
Hej – witam :)

Jak tam spalanie po wycięciu? Jakieś błędy drugiej LAMBDY?

Pozdrawiam

PostNapisane: 23 lip 2013, 23:02
przez noxes
inzmbl napisał(a):Jakieś błędy drugiej LAMBDY?

jakiej drugiej lambdy? W ge była tylko jedna sonda!

Re: Mazda 626 GE 1.8 FP 16V DOHC 96.r

PostNapisane: 23 lip 2013, 23:39
przez inzmbl
Właśnie nie byłem pewien.

Ten wykrzyknik konieczny na końcu?

Re: Mazda 626 GE FP '96 1.8 16V DOHC

PostNapisane: 11 gru 2013, 15:01
przez krzysiek292
Witam

Zamierzam zrobić taki projekt, mam pytanie co to za przewód zaznaczony na zielono i czemu służy ?

Pare wodną lepiej puścić za filtrem czy przed filtrem w dolocie ? Moim zdaniem to bedzie czysta i bezpośrednio moze iśc ? Czy para nie zniszczy filtra ?

Co myślicie o projekcie ? Wydatek nie duży a zysk może być fajny :)

Obrazek

Re: Mazda 626 GE FP '96 1.8 16V DOHC

PostNapisane: 11 gru 2013, 15:35
przez Kaszel91
Ten wężyk idzie może do lpg ?

PostNapisane: 12 gru 2013, 00:31
przez noxes
Jakieś podciśnienie. Możesz podpiąć go przepiąć w rurę powietrza. Po co Ci dwa filtry LPG? I dlaczego taki długi wąż?
Zastanawia mnie co Ty chcesz zrobić. Tzn wiem domyślam się- zasilanie parą wodną, ale jak zrobisz korekty na wtryskach co by nie dawkowały normalnej ilości paliwa? Dlaczego w benzyniaku i to zasilanym lpg? W dieslu to rozumiem.
W ogóle para wodna powinna być wtryskiwana w kolektor ewentualnie mgła wodna, ale... w NA woda nie odparuje, a para się skropli. Takie rozwiązanie lepsze byłoby w turbo gdzie temp kolektora często przekracza 100*C. Po za tym co z trwałością silnika? Takie rozwiązania stosuje się w silnikach mocno wysilonych gdzie temp w komorze spalania jest masakryczna...Wiadomo woda będzie działać korozyjnie na elementy silnika.
Co z niespalona parą wodną w kolektorze ssącym tudzież cylindrach przy -20*C?