Mazda 626 GE FP '96 1.8 16V DOHC

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez krzysiek292 » 26 paź 2011, 12:25

Witam, zostałem ostatnio posiadaczem pierwszego autka mazda 626 GE 1,8 16V 96.r ( szczęśliwym to sie okaże :D ) Poprzedni właściciel baaardzo zaniedbał samochód <killer> jest kilka rzeczy do zrobienia i z tą myślą postanowiłem założyć temat licząc na pomoc doświadczonych osób z forum.

Historia mazdy w 2007 sprowadzona do polski, właściciel po zakupie założył sekwencyjna instalacje gazowa i zmienił rozrząd. Potem jeździł 4 lata nic nie robiąc <killer> Mam nadzieje ze u mnie Madzi będzie lepiej :)

Po zakupie autka postanowiłem zakupić pakiet startowy czyli:

Zrobione:

– Olej zakupiłem Mobil polsytentyk wcześniej był Shel mineralny ( tu z olejem była rozkmina poniewaz autko ma nalatane 220 tys.) – zrobione <spoko>
– Filtr oleju – zrobione <spoko>
– Filtr powietrza – zrobione <spoko>
– Płyn chłodniczy – wymieniony <spoko>
– Olej skrzynia biegów, poziom oleju ok i stan tak samo nie wymieniałem nic. – zrobione <spoko>
– Wymiana przedniej szyby – zrobione <spoko>
– Podświetlenie rejestracji z tyłu, wymiana żarówek na razie nie pomogła. zrobione <spoko>


edit: 08.11.2011
– Hamulce z tyłu, właściciel jeździł samochodem bez hamulców <killer> zakupione nowe tarcze, klocki. Stare zaciski wymontowane do regeneracji. – zrobione <spoko>
– Układ wydechowy, gaz zjadł końcowy i środkowy tłumik do wymiany. – zrobione <spoko>
– Prawy sworzeń i guma przegubu do wymiany. – zrobione <spoko>
– Pomalowanie ramion wycieraczek. – zrobione <spoko>


edit: 26.12.2011
– Wymiana akumulatora Centra futura 60/600 – zrobione <spoko>
– Wymiana wycieraczek z przodu i z tyłu. – zrobione <spoko>
– Zakup gumowych dywaników na zimę. – zrobione <spoko>
– Zakup apteczki – zrobione <spoko>
– Zmiana opon na zimowe Pirelli Carving – zrobione <spoko>
– Konserwacja lewego tylnego nadkola na zimę – zrobione <spoko>


edit: 22.01.2012
– Sprawdzenie gazu i gazownika instalacja ma 4 lata. – zrobione <spoko>
– Wymiana węza chłodnicy. – zrobione <spoko>
– Nowe świece. Przebieg 222500 km – zrobione <spoko>
– Wymiana oleju 10w40 na Shell 15w40 mineralny – zrobione <spoko>
– Sprawdzenie zawieszenia na trzepaku. Amory 82 % jest ok. – zrobione <spoko>
– Wymiana tłumika końcowego na bosal, wycięcie strumienicy wyglądała jak kat. – zrobione <spoko>

edit: 07.03.2012
– Zatkanie Filtra EGR – zrobione <spoko>
– Wyczyszczenie pasów bezpieczeństwa – zrobione <spoko>
– Umycie przepustnicy i regulacja obrotów (tryb serwisowy !) – zrobione <spoko>
– Pomalowanie tarcz hamulcowych Hameraidem przeciw rdzy – zrobione <spoko>
– Sprawdzić antenę czemu nie działa, wymontowana. – zrobione <spoko>
– Zamontowanie strumienicy – zrobione <spoko>
– Wymiana przegubu, lewy przód – zrobione <spoko>

edit: 07.04.2012
– Wymiana przegub, prawy przód.
– Wymiana stabilizatora, prawy przód.
– Wymiana zwrotnicy, prawy przód.
– Komplet nowych amortyzatorów tył, olejowe kayaba.
– Prawy [jaki?] stabilizator.
– Nowe klocki hamulcowe przód (225500 km.)


Do zrobienia:

– Filtr paliwa, kupiony do wymiany.
– Lewe nadkole do zrobienia.
– 3 bieg wentylacji nie działa, rozebrać i sprawdzić.
– Odświeżenie auta czyli pranie tapicerki.
– Wymiana stabilizatory lewy tył.
– Wymiana gum stabilizatora komplet.




Teraz parę fotek.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 25 lip 2013, 09:05 przez Rafał_, łącznie edytowano 8 razy
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez kamilos ms » 30 lis 2011, 22:00

Na pierwszy rzut oka nie wygląda na taki zaniedbany,dodaj fotki z wnętrza.Powoli ja dopieścisz a Madzia Ci się odwdzięczy konfortem jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 13:17
Posty: 58 (1/0)
Skąd: Kraśnik
Auto: Mazda 626 Ge 1.8 16V

Postprzez mark.87 » 30 lis 2011, 22:15

Ładny kolorek <spoko> , zrob jakies zdjecie silnika i srodka. zycze niezawodnosci.A lpg której generacji- ile ci pali??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 30 lis 2011, 23:43

mark.87 napisał(a):lpg której generacji


krzysiek292 napisał(a):właściciel po zakupie założył sekwencyjna instalacje gazowa
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Eklerek323f » 30 lis 2011, 23:49

Z zewnątrz na fotkach nie widać, że zaniedbana. Moja po 3 letnim postoju wyglądała makabrycznie. Mógłbyś jeszcze dodać wyposażenie Madzi i fotki wnętrza.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez krzysiek292 » 26 gru 2011, 15:21

Witam, życzę wesołych świat i szczęśliwego nowego roku :)

Dodałem nowe fotki.
Spalanie mhm przejechałem 1500km i znam średnie 11L gazu + 1L benzyny / 100km. Po nowym roku będzie wizyta u gazownika, może będzie mniejsze spalanie.

Mam pytanie do was, jak u was podnosi sie klapa bagażnika ??
Ja mam wrażenie ze za ciężko, siłowniki trzymają klapa nie spada na głowę ale ciężko idzie w górę. W połowie drogi jest taki skok/ zatrzymanie to tak ma być ? Mam zdjęcie siłownika, może to jeszcze oryginał i trzeba myśleć o wymianie ?
Obrazek

Fotki konserwacji nadkola, przed i po robocie :D a lakiernikiem nie jestem myśl ze zimę wytrzyma, a mam kupiona reparaturke ale to później będzie robione u fachowca.


przed:
Obrazek

po:

Obrazek Obrazek


Zdjęcia silnika, tu pytanie silniczek krokowy gdzie jest ?? Znajduje sie pod węzami na tej fotce ? Centralnie pod metalowymi opaskami ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 22 sty 2012, 18:40 przez krzysiek292, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez noxes » 26 gru 2011, 16:26

Tu nie ma żadnego silniczka krokowego. Masz sekwencyjną instalację gazową, a to na fotce to czujnik temp. gazu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez krzysiek292 » 7 mar 2012, 11:34

Obrazek

Na fotce widać okrągły spodek, jest to regulator ciśnienia paliwa tak ??

Zastanawia mnie jedna rzecz, przy odpalaniu samochodu madzia jak by dostawała za malo paliwa na rozruch. Przekręcam raz kluczyk odpala ale jest takie dławienie przez chwile, sytuacja znika gdy przed odpaleniem przekręcę kluczykiem kilka razy tylko zęby włączyć zapłon a nie odpalać silnik. Odpala silnik normalnie. Czy to jest wina regulatora ?

Drugie pytanie

Obrazek

3 bieg regulacji nawiewu nie działa, jak sie do tego zabrać ? Demontaż zaczynam od plastików od skrzyni biegów. Regulacja trzyma sie na 2 śrubach pod plastikiem i do nich sie trzeba dostać. Czy da sie to wyjąć bez demontażu całej deski ? Ściągnąć tylko ten plastik.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez Eklerek323f » 7 mar 2012, 11:38

krzysiek292 napisał(a):3 bieg regulacji nawiewu nie działa, jak sie do tego zabrać ? Demontaż zaczynam od plastików od skrzyni biegów. Regulacja trzyma sie na 2 śrubach pod plastikiem i do nich sie trzeba dostać. Czy da sie to wyjąć bez demontażu całej deski ? Ściągnąć tylko ten plastik.


Pierw sprawdź opornicę, nie rób sobie kłopotu przed sprawdzeniem najprostszych rzeczy

tutaj masz fotorelacje jak się do niej dostać i ew. naprawić viewtopic.php?t=54009
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez krzysiek292 » 13 cze 2012, 14:08

witam czeka mnie wymiana rozrzadu, mam wycene ze sklepu moto. Prosze o opinie czy taki zestaw bedzie ok :)

Pasek rozrządu 72zł continental
napinacz 356zł ina
rolka prowadząca 68zł ina
pompa wody 185zł dolz
zestaw mon rolki nap 25zł OE mazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez noxes » 13 cze 2012, 14:42

heh części jakieś dziwne. Zadzwoń sobie do carspeedu to Ci dobiorą git zestaw w przystępnej cenie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez krzysiek292 » 13 cze 2012, 15:39

ok czesci co wymieniłem to kompletny rorzad ? czy jeszcze sa jakies inne rzeczy napinacze sprezynki itd. ?? mechanik powiedział ze czesci sam musze kupic :/

sklep moto powiedział ze to sa bardzo dobre czesci :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez noxes » 13 cze 2012, 19:39

Do mazdy potrzebne Ci jest; pasek, rolka napinajaca, rolka prowadząca, spręzynka, pompa wody.
Nie słyszałem nigdy o pompie dolza. Na forum było wielokrotnie pisane co jest polecane do wymiany rozrządu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez krzysiek292 » 15 lip 2012, 22:22

Chciałbym wyciszyć mazdę i tak bagażnik (nadkola) będę wyciszał filcem, chciałbym wyciszyć filcem dach i podłogę. Mogę zakupić filc o rożnych grubościach, moje pytanie czy pod podłogę zmieści sie filc o grubości 15mm ?? Ile jest miejsca miedzy goła blacha a wykładziną ? W drzwi maty :)
+

Montaz, pytanie jak wymontuje wszystkie boczne oslony słupków to dach sam spadnie ? :D + światełko i lusterko, chodzi mi o to czy nie ma ukrytych zaczepów na co powinienem zwrócić uwagę ?

Przy demontażu wykładziny na co uważać ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez inzmbl » 23 lip 2013, 01:18

Hej – witam :)

Jak tam spalanie po wycięciu? Jakieś błędy drugiej LAMBDY?

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 23 lip 2013, 23:02

inzmbl napisał(a):Jakieś błędy drugiej LAMBDY?

jakiej drugiej lambdy? W ge była tylko jedna sonda!
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 23 lip 2013, 23:39

Właśnie nie byłem pewien.

Ten wykrzyknik konieczny na końcu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez krzysiek292 » 11 gru 2013, 15:01

Witam

Zamierzam zrobić taki projekt, mam pytanie co to za przewód zaznaczony na zielono i czemu służy ?

Pare wodną lepiej puścić za filtrem czy przed filtrem w dolocie ? Moim zdaniem to bedzie czysta i bezpośrednio moze iśc ? Czy para nie zniszczy filtra ?

Co myślicie o projekcie ? Wydatek nie duży a zysk może być fajny :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2011, 12:43
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V LPG 96

Postprzez Kaszel91 » 11 gru 2013, 15:35

Ten wężyk idzie może do lpg ?
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez noxes » 12 gru 2013, 00:31

Jakieś podciśnienie. Możesz podpiąć go przepiąć w rurę powietrza. Po co Ci dwa filtry LPG? I dlaczego taki długi wąż?
Zastanawia mnie co Ty chcesz zrobić. Tzn wiem domyślam się- zasilanie parą wodną, ale jak zrobisz korekty na wtryskach co by nie dawkowały normalnej ilości paliwa? Dlaczego w benzyniaku i to zasilanym lpg? W dieslu to rozumiem.
W ogóle para wodna powinna być wtryskiwana w kolektor ewentualnie mgła wodna, ale... w NA woda nie odparuje, a para się skropli. Takie rozwiązanie lepsze byłoby w turbo gdzie temp kolektora często przekracza 100*C. Po za tym co z trwałością silnika? Takie rozwiązania stosuje się w silnikach mocno wysilonych gdzie temp w komorze spalania jest masakryczna...Wiadomo woda będzie działać korozyjnie na elementy silnika.
Co z niespalona parą wodną w kolektorze ssącym tudzież cylindrach przy -20*C?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy