Strona 1 z 4

Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 3 wrz 2011, 19:10
przez maniekizlle
Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM Hatchback
Kolor: srebrny metalik 18G
Silnik: 1991 cm3, 115 KM PB + LPG
Przebieg: 170078 (02.2011)

Gf'ka sprowadzona z Niemiec w lutym '11. W tym samym miesiącu założona instalacja gazowa sekwencyjna.

Wyposażenie:
klimatronic, ABS, TCS, tempomat, komputer pokazujący (spalanie chwilowe, średnie spalanie, ilość km do przejechania na zbiorniku), hak, 4 x airbag, 4x elektryczne szyby, elektryczne lusterka (podgrzewane), centralny zamek z pilota, immobilizer, swiatła przeciwmgielne, wspomaganie kierownicy, 2 x podłokietnik, składany stolik z przedniego fotela pasażera, regulowana wysokość kierownicy, regulowana wysokość reflektorów, skórzana kierownica i lewarek zmiany biegów, welurowa tapicerka, alufelgi 16'' 4 x PIRELLI P6 , zimą –> 4x 15'' KLEBER krisalp HP&HP2.

Modyfikacje:
– chromowane ringi na zegarach (luty 2011),
– białe migacze w błotnikach (luty 2011),
– przyciemnienie szyb (luty 2011),
– podświetlenie schowka (czerwiec 2011),
– zaciski hamulcowe przód i tył na kolor czerwony (marzec 2012),
– moduł domykania szyb (maj 2012),
– listwy boczne w kolor nadwozia (maj 2012).

W mazdzie wymieniłem:
kompletny rozrząd, pasek klinowy x2, nowy akumulator Centra Futura 60 Amh, lewy sworzeń, filtry powietrza, kabinowy, przewody i świece NGK, przednią szybę (pękła w pierwszym tygodniu po zakupie w lutym '11).

Poprzedni właściciel wymienił przed sprzedażą:
tarcze i klocki przód i tył, płyn chłodniczy (w tej chwili – 35 stopni temperatura marznięcia), płyn hamulcowy (w tej chwili + 155 stopni temperatura wrzenia), amortyzatory przód.

Instalacja gazowa:
Sterownik (komputer) KME DIEGO
Reduktor (parownik) – KME RED. 1
Listwa wtryskowa – VALTEC

Stan 'prawie' idealny, prawie – tylko ze względu na często falujące obroty. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało.

W NAJBLIŻSZYM CZASIE PLANUJE MALOWANIE LIST BOCZNYCH W KOLORZE NADWOZIA.

ZDJĘCIA 2011
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ZDJĘCIA 2012

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


pozdrawiam

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 3 wrz 2011, 19:15
przez maniekizlle
.

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 3 wrz 2011, 19:23
przez Dominator
Ładna GF-ka :) Fajnie rozwiązany montaż CB,też bym tak zrobił ale radyjko się nie zmieści :) Jak zwykle, razi mnie to pseudo drewno na desce którym została oszpecona w fabryce, cieszę sie ze nie mam, inaczej- przemalował bym na czarno :) Jak szanowna władza (milicja :P )patrzy na Twoje przyciemnione szyby, przednie boczne?? <co?> też miałem zamiar przyciemnić, ale brak piniendzy na to :] Ale przynajmniej dzięki Twojej Mazdzi wiem jak sie to prezentuje :)

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 4 wrz 2011, 14:55
przez noxes
Czemu masz takie długie przewody od wtryskiwaczy gazowych? Powinny być możliwie najkrótsze.

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 4 wrz 2011, 15:43
przez maniekizlle
nigdy się nie zastanawiałem na długością przewodów od wtryskiwaczy gazu.. a myślisz, ze skrocenie ich w czymkolwiek by pomogło? instalowałem w firmie, która mam nadzieje wiedziała co robiła <co?>

co do wczesniejszego postu, to z władzą nie mam problemu. szybki z zewnątrz wygladają strasznie, od środka jest już całkiem przyzwoicie :)

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 4 wrz 2011, 19:55
przez oblivion
Ładna, ja bym się pokusił o pakiet: grill i felgi na czarny, listwy na zderzakach, drzwiach i pod drzwiami/zderzakami w kolor nadwozia. Z ciemnymi szybami fajnie by się komponowało.

Mój znajomy z mojej byłej madzi ostatnio zdzierał folię z przednich szyb na poboczu – zatrzymały go krokodyle z urządzeniem pomiarowym, wykazało 70% przepuszczalności hahaha chociaz ja przejeździłem rok i nic ;)

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 5 wrz 2011, 18:50
przez Lord
Zgadzam się z przedmówcą, ze rewelacyjnie rozwiązany montaż CB. Solidnie i wygląda dobrze. Można jeszcze pomalować te blachy jakimś czarnym albo ciemno-grafitowym matem, ale nie jest to konieczne. Widzę też, ze radio nie wystaje poza krawędź kokpitu i tu moje pytanie, bo sam próbowałem tak umieścić sprzęt, ale mam z tyłu po jednej stronie jakieś przekaźniki i radio musiałoby być przy jednej krawędzi tego schowka, a nie tak jak jest u Ciebie na środku. Znowu niesymetryczne mocowanie radia powodowałoby problem z przykręceniem śruby mocującej samo radio do uchwytu.
Aha i jeszcze jedno :) Czy dawałeś może jakieś wzmocnienie z tyłu, jak przykręcałeś do tylnej ścianki do plastiku?

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 10 wrz 2011, 04:14
przez diapazon
noxes napisał(a):Czemu masz takie długie przewody od wtryskiwaczy gazowych? Powinny być możliwie najkrótsze.

Też mi się to rzuciło w oczy-bo ja mam całkiem z drugiej strony i ledwo je widać...
Ale poza tym auto fajnie zrobione :)

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 11 lis 2011, 14:50
przez maniekizlle
Witam,

poniżej załączyłem zdjęcia mazdy po założeniu kół na zime ;–)
Felgi stalowe nie nadawały się do użytku, jak widać na zdjęciach przeszły renowację (piaskowanie i lakierowanie proszkowe)
Opony:
przód: KLEBER krisalp hp2 – 8mm
tył: KLEBEL krisalp hp – 6,5 mm

Obrazek

Obrazek

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 11 lis 2011, 15:24
przez Radex
mam takie same oponki (hp2). kółeczka ładnie odrestaurowane :) <spoko>

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 11 lis 2011, 23:51
przez Areksko
Ile dałeś za renowacje felg?

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 12 lis 2011, 21:36
przez maniekizlle
renowacja to koszt:
20 zł/szt – piaskowanie
30 zł/szt – lakierowanie proszkowe

poniżej załączam mój dzisiejszy projekt, efekt lepszy od oczekiwanego =]
swiatło zasilane z lampki głównej z poddasza, także powolne wyłączanie etc.
jutro z samego rana zabieram się za podświetlenie bagażnika.
wszystko robione z taśmy 60LED/metr

Obrazek

Obrazek

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 13 lis 2011, 01:05
przez Dominator
Fajne to, ale po co Ci aż Tyle światła ;)

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 27 lis 2011, 00:39
przez Baku86
ładna dziewczyna i to jeszcze z regionu :D
1. co do radia to nie lepiej by bylo zamontowac uchwyt pod popielniczka(chodzi mi bez tej blaszki) – pytam poniewaz mam zamiar tak montowac swoje :) tylko nie wiem czy nie bedzie jakis problemow...
2. gdzie montowales gaz, jakie koszty i jak dziala bo tez sie przymierzam...
pozdrawiam

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 29 lis 2011, 21:02
przez maniekizlle
co do blaszki to akurat to mi nie przeszkadza, jest niewidoczna dla osób znajdujących się w samochodzie. Ujęcie aparatu po prostu było bardzo niskie.

Gaz montowałem niedaleko Łasku, dokładnie w Bachorzynie (ExGaz). To już druga instalacja jaką zakładali mi chłopaki i jestem bardzo zadowolony. Byłem tam ostatnio jak instalowali mi gaz czyli 02.2011 i nie wiem co to są jakiekolwiek problemy z instalacją gazową.
wielkie plusy mojej instalacji:
– nie wyczuwam jakiejkolwiek różnicy pomiędzy jazdą na benzynie, a gazie
– nie czuję i nie wiem w którym momencie załącza się gaz:)
– spalanie (komputer pokładowy pokazuje śr. 7.4/100km) naprawdę to pali 32.5 l/390km – staram się dobić do 400 km na zbiornik :P
minus:
przy temperaturze 0 stopni, samochód chodzi na benzynie około 4 minut. Dla tych, którzy robią do 10 tys km zakup sekwencji odradzam:)

typ instalacji gazowej wymieniłem w pierwszym poście w temacie.

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 2 gru 2011, 22:51
przez Baku86
ja tez sie zdecydowalem tam zalozyc tylko ze troche inna instalacje, kme diego g3 wtryski hana 2000 czerwone zbiornik w kole i zawor gazu obok wlewu paliwa. slyszalem ze chlopaki sobie niezle radza z gazem ale wolalem sie upewnic bo myslalem ze moze gdzies blizej zakladales zduni :)
w takim razie zycze szerokosci i bezawaryjnej jazdy ;D

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 17 mar 2012, 18:14
przez maniekizlle
dodaje nowe zdjęcia z dzisiejszego dnia po założeniu nowych felg oraz opon 16''. Felgi uległy powiększeniu-> zmieniłem tylko na większą średnice (wcześniej AUTEC 15''). Opony Pirelli P6 (0110) bieżnik około 7mm. :)

W tym roku planuje jeszcze malowanie listw bocznych w kolor nadwozia (18G)

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 17 mar 2012, 19:35
przez tomi84
Widać że zadbana GF-ka <spoko>

maniekizlle napisał(a):przy temperaturze 0 stopni, samochód chodzi na benzynie około 4 minut. Dla tych, którzy robią do 10 tys km zakup sekwencji odradzam:)

Jeżeli chodzi o sekwencje to instalacja przełącza się na gaz przy okreslonej temp. nagrzania silnika.
Przeważnie gazownicy ustawiają 50 stopni. Wystarczy ustawić na 30 stopni i autko na gaz przełącza się dużo szybciej.
Jak miałem 323f na sekwencji to przy którejś regulacji rozmawiałem o tym z gaziarzem i mi zmniejszył ta wartość i zużycie benzynki na rozruch znacznie spadło :D

PostNapisane: 18 mar 2012, 12:40
przez Baku86
tomi84 napisał(a):Widać że zadbana GF-ka <spoko>

maniekizlle napisał(a):przy temperaturze 0 stopni, samochód chodzi na benzynie około 4 minut. Dla tych, którzy robią do 10 tys km zakup sekwencji odradzam:)

Jeżeli chodzi o sekwencje to instalacja przełącza się na gaz przy okreslonej temp. nagrzania silnika.
Przeważnie gazownicy ustawiają 50 stopni. Wystarczy ustawić na 30 stopni i autko na gaz przełącza się dużo szybciej.
Jak miałem 323f na sekwencji to przy którejś regulacji rozmawiałem o tym z gaziarzem i mi zmniejszył ta wartość i zużycie benzynki na rozruch znacznie spadło :D

ja zakladalem tam gdzie maniekizlle gaz i mowil ze zawsze ustawiaja na 25-30*. u mnie po odpaleniu na wolnych obrotach przy plusowej temp. to chodzi moze jakies 2min.(a ustawione mam na 30*) :)

Re: Mazda 626 GF '99 2.0 16V 115 KM

PostNapisane: 20 mar 2012, 17:26
przez maniekizlle
poniżej dodaje zdjęcia wyszukane na googlach – tak właśnie chce żeby wyglądało moje nadwozie mając na myśli listwy w kolor <serduszka>

Obrazek

Obrazek