Strona 1 z 2

MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 12:17
przez lewap077
Witam wszystkich miłośników MAZDY!

Dlaczego Mazda w moim posiadaniu? Przekonał mnie do niej teść, który posiada jeszcze dwie Mazdy. Mimo wieku auto dalej jest niezawodne, części się zużywają (to normalne w każdym aucie). Miesięcznie robię nim około 2500km, posiadam moją bordową ślicznotkę od października 2010 i sprawuje się super! Podróżowanie nią to istna przyjemność, nawet z obsadą 5 osób i pełnym bagażem (praktycznie coweekendowe wypady na zawody) nie odczuwam w ogóle, że auto ma dość. Szukałem Mazdy dla siebie i trwało to długo, ponieważ nie chciałem kupić auta zarżniętego, zmęczonego, zgnitego oraz zniszczonego. Śmieszne jest to, że moją pierwszą do jakiej się wybrałem to była właśnie moja Bordowa!! Ale po kilku godzinnych oględzinach(było juz ciemno) oraz wizycie na stacji kontroli pojazdów odpuściłem sobie. Później z oględzin GF'ek było coraz gorzej... juz byłem załamany, że nic nie kupię. Zdecydowałem sie jeszcze raz zobaczyć moją BORDOWĄ Mazdeczkę ale tym razem w dzień! Około 9 rano wyjechałem z Wrocławia, po drodze zatrzymywałem się w kilku komisach i w końcu dojechałem na miejsce. Bordowa okazała się znakomita i stałem się jej drugim szczęśliwym właścicielem.

Wyposażenie:

4 x el. szyby
Tempomat
Klimatronic
Komputer pokładowy
Centralny zamek
Immobilizer
2 x podłokietnik ( przód + tył )
4 x poduszki powietrzne
ABS
TCS
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Halogeny
Elektrycznie podnoszenie świateł


Oczywiście w aucie trzeba było zrobić parę rzeczy.

Części które zostały wymienione:

-Tylne łączniki stabilizatorów
-Przednie tarcze i klockami
-Tylne klocki
-Przewody wysokiego napięcia – NGK
-Świece platynowe – Denso
-Uszczelka rozdzielacza wody przy głowicy(nie znam nazwy tego) – Ori MAZDA
-Kompletny rozrząd + pompa wody
-Oba paski wieloklinowe wymienione BANDO
-Nowy zbiornik paliwa (stary był nieszczelny)
-W czerwcu nabita i odgrzybiona klima + nowy filtr kabinowy
-Nowy filtr powietrza wymieniany na bieżąco
-Nowy filtr paliwa
-Olej i filtr oleju wymieniany na bieżąco

Naprawy i modyfikacje:
-Założony LPG BRC24Sequent
-Naprawa czujnika temperatury
-Czyszczenie przepustnicy i krokowca
-Zabezpieczenie tylnych nadkoli przed rdzą
-Radio Pioneer DEH 2200UB + 4 x głośniki ori

Zmiany wizualne:

-Malowanie szarych listw pod kolor nadwozia
-Zakupiłem oryginalne alufelgi MAZDA 15' + opony Fulda Progresso 2
-Stalowe koła 15' + zakup nowych zimowych KLEBER Krisalp HP2

Plany:

-Pokrywa klawiatury do piaskowania + polerka
-przyciemnienie szyb
-Regeneracja tylnych zacisków (działają ale wydaje mi się, że nie za dobrze)
-Wymiana zegarów na wersję FL
-Obszycie skóry kierownicy (pozadzierałem od obrączki)

Pozdrawiam!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
A tak przed malowaniem wyglądała i zimowych kołach!

Obrazek

Obrazek

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 12:25
przez Dominator
Kolejna ładna mazdeczka na naszym forum :) ładny okaz i kolor rzadko spotykany a listwy malowane w kolor to dobre posunięcie, chyba trzecia GF na forum z takim modem o ile sie nie mylę :) dobrze ze masz mocniejsza odmianę silnika Fs :)
Kolejna ładna mazdeczka na naszym forum :) ładny okaz i kolor rzadko spotykany a listwy malowane w kolor to dobre posunięcie, chyba trzecia GF na forum z takim modem o ile sie nie mylę :) dobrze ze masz mocniejsza odmianę silnika Fs :) edit. Szkoda tylko ze nie pomalowales tych dolnych listw..

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 14:41
przez Radex
ladna Madzia, pokaz jeszcze wnetrze :)

chromowana listwa na czarno albo w kolorze auta tez by byla nie glupia :) no i oczywiscie jeszcze do kompletu proponuje:
http://mtuning.pl/products-virtuemart-component?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1087&category_id=83

osobiscie nie podobaja mi sie naklejki pod reflektorami :P

dorzucilbys tez jakas koncowke wydechu :)

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 15:06
przez mlodyMazda
Ja też bym te naklejki zlikwidował jakoś tak nie pasują :P Ale reszta git :D Może wrzuć jeszcze jakies fotki z wnętrza

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 18:34
przez lewap077
Dolnych listw nie chciałem malować, ponieważ krawężniki we Wrocławiu mamy wysokie:) i tak uważam, że wygląda przyzwocie:) Kierunkowskazy to nie głupi pomysł, ale czy końcówka wydechu? Hmm.. nie bedzie wiało wiochą?

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 20:37
przez Dominator
jak dobierzesz odpowiednią koncówkę, tutaj koledzy Ci doradzą w razie czego, to będzie fajnie wyglądało,ja jestem za. Jak tylko będę miał jakieś lewe pieniądze to też założę :D Zazdroszczę bogatego wyposażenia, ale tak jak większość posiadaczy gf, razi mnie te pseudodrewno na konsoli środkowej.. Jak teraz masz założony gaz, to komputer nie podaje wartości spalania? czy się mylę?

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 10 sie 2011, 21:14
przez Radex
lewap077 napisał(a):ale czy końcówka wydechu? Hmm.. nie bedzie wiało wiochą?

zalezy jaka ;)

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 08:05
przez lewap077
Przed założeniem gazu myślałem, że nie bedzie pokazywać spalania więc spytałem się gaziarza i powiedział tak " a dlaczego ma nie pokazywać?" Pokazuje jak należy tylko trzeba doliczyć te 20% więcej bo przelicza jak na benzyne:) Macie jakieś propozycje do końcówki ostatniego tłumika?

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 12:45
przez Radex
lewap077 napisał(a):Przed założeniem gazu myślałem, że nie bedzie pokazywać spalania więc spytałem się gaziarza i powiedział tak " a dlaczego ma nie pokazywać?" Pokazuje jak należy tylko trzeba doliczyć te 20% więcej bo przelicza jak na benzyne:) Macie jakieś propozycje do końcówki ostatniego tłumika?

pokazuje ale tak jak zauwazyles... tak jakbys jechal na Pb. najlepiej sie tym nie sugerowac i nie doliczyc "na oko" 20% tylko samemu przeliczyc ile sie zatankowalo i ile sie przejechalo.

wycięcie w zderzaku jest owalne więc coś na ten kształt było by dobre.

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 13:19
przez oblivion
Ładna, ja bym jeszcze malnął grill i dolne listwy na black ;)
Dlaczego skośni nie dawali tylnych chlapaczy?
W kombi mam zawsze największy gnój właśnie tam, trzeba coś wymyślić...

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 14:32
przez lewap077
oblivion napisał(a):Ładna, ja bym jeszcze malnął grill i dolne listwy na black ;)
Dlaczego skośni nie dawali tylnych chlapaczy?
W kombi mam zawsze największy gnój właśnie tam, trzeba coś wymyślić...


Grill jest czarny lecz dolne listwy na czarno? Sam nie wiem :D Czarna Perła :)

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 14:38
przez oblivion
Chodzi mi o chrom, oprócz znaczka ;)
Ale żeby był jednolity to całość razem z kratką :)

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 15:59
przez Radex
lewap077 napisał(a):
oblivion napisał(a):Ładna, ja bym jeszcze malnął grill i dolne listwy na black ;)
Dlaczego skośni nie dawali tylnych chlapaczy?
W kombi mam zawsze największy gnój właśnie tam, trzeba coś wymyślić...


Grill jest czarny lecz dolne listwy na czarno? Sam nie wiem :D Czarna Perła :)

czarna perła z bordo metalik troche podjezdza WT i Golf tuning :P czarny mat/połysk jeszcze ale perła <co?> hmm

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 20:12
przez oblivion
Czarny mat oczywiście ;) :D

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 21:57
przez lewap077
Chyba macie racje:) A co do grilla całego na chrom to świetny pomysł:)

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 22:06
przez Dominator
lewap077 napisał(a):Chyba macie racje:) A co do grilla całego na chrom to świetny pomysł:)

Oblivionowi i nie tylko chyba.. zapewne chodziło o to zebyś cały gril pomalował ma czarno, z wyłączeniem znaczka :) cały w chromie to by wiochą podlatywało, to nie audi :P a bordowy będzie sie fajnie komponował z czarnym, najlepiej w macie moim zdaniem :)

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 11 sie 2011, 22:32
przez Radex
dominator7 napisał(a): cały w chromie to by wiochą podlatywało
<spoko> <ok>

poza tym i tak nie da się za bardzo grilla w chromie pomalowac zeby uzyskac dobry i trwaly efekt... kto probowal bawic sie z chromami ten wie :P

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 12 sie 2011, 07:39
przez mlodyMazda
nigdy chrom pfeee :P

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 16 sie 2011, 11:53
przez Miyu84
Śliczna 626, tylko dlaczego gaz? Przecież to kastracja dla silnika. Ja również posiadam Mazdę 626 z silnikiem 2.0, jednak nigdy w życiu nie zrobiłabym jej takiej krzywdy. Uważam że jak się kupuje autko tej klasy i rozmiarów to należy się liczyć z dużym spalaniem (coś za coś: Jak ktoś już tu na forum powiedział to nie "dupowóz" który pali 5 litrów, tylko limuzynka z duszą i dość dużym, chodź i tak małym jak na taki silnik spalaniem. Mnie np. udało się raz na trasie uzyskać spalanie 5,5l).

Może i się nie znam (w końcu jako kobieta mam prawo), ale z jakiegoś powodu Mazda Motors w Japonii nie produkuje nowych aut z gazem, zawsze trzeba go założyć i najczęściej (z tego co zauważyłam) robi się to, gdy silnik jest już zajeżdzony lub gdy kupuje się auto na firmę i ma się gdzieś jego "duszę", a najważniejsze jest by był tani w utrzymaniu i woził towar na czas.

Ale autko pomimo, że je wykastrowałeś prezentuje się wspaniale <ok> . Na szczęście (lub na nieszczęście?) to jak z kastracją psa – różnicy na zdjęciach nie widać, ale zasadnicza różnica jest <diabełek> .

Re: MAZDA 626 98' 2.0 H.P. 136KM

PostNapisane: 16 sie 2011, 12:25
przez zibi626
Miyu84 napisał(a):Śliczna 626, tylko dlaczego gaz? Przecież to kastracja dla silnika. Ja również posiadam Mazdę 626 z silnikiem 2.0, jednak nigdy w życiu nie zrobiłabym jej takiej krzywdy. Uważam że jak się kupuje autko tej klasy i rozmiarów to należy się liczyć z dużym spalaniem (coś za coś: Jak ktoś już tu na forum powiedział to nie "dupowóz" który pali 5 litrów, tylko limuzynka z duszą i dość dużym, chodź i tak małym jak na taki silnik spalaniem. Mnie np. udało się raz na trasie uzyskać spalanie 5,5l).

Może i się nie znam (w końcu jako kobieta mam prawo), ale z jakiegoś powodu Mazda Motors w Japonii nie produkuje nowych aut z gazem, zawsze trzeba go założyć i najczęściej (z tego co zauważyłam) robi się to, gdy silnik jest już zajeżdzony lub gdy kupuje się auto na firmę i ma się gdzieś jego "duszę", a najważniejsze jest by był tani w utrzymaniu i woził towar na czas.

Ale autko pomimo, że je wykastrowałeś prezentuje się wspaniale <ok> . Na szczęście (lub na nieszczęście?) to jak z kastracją psa – różnicy na zdjęciach nie widać, ale zasadnicza różnica jest <diabełek> .


Miyu84 to nie miejsce na temat "dlaczego LPG..." ale jeśli ktoś jeździ dużo po mieście to chyba lepiej żeby auto paliło 10L lpg niż 10L PB95/98 ?? Ja swoją Mazde również zagazowałem,ale po 2,5 roku od jej zakupu, moje auto nie jest na firmę i nie mam zamiaru jej zajeździć ani zajeżdżona nie jest.
Konkluzja – po co gazować?? Ano po to aby było taniej :)

Sorry za OT