Mazda 626 LX Cronos FS '95

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez zibi626 » 4 cze 2011, 22:14

Witam,

Przedstawiam Wam swoją 4-tą z kolei już Mazdę w rodzinie – 626 Cronos, wcześniej były 2xGD, 1xGC. Wykluła się we Flatrock w stanie Michigan pewnego pięknego (??) dnia 1995 roku :>
Pod maskę wsadzono silnik FS o mocy 115 koników i momencie 170Nm.
W środku znajdziemy 2 jaśki, klimatyzację z funkcją SWING <peace> , 4 szyby elektryczne, welurową tapicerkę i drewniano-plastikowe (??) wykończenia. Dla ułatwienia życia wyposażono ją we wspomaganie kierownicy, centralny zamek i lusterka elektryczne, niestety nie podgrzewane :( Antena elektryczna również ma swoje miejsce ;) Dla uśpienia wrzucili tempomat ;) Na felgach znajdują się opony Fuldy 205/55/15" w lecie, w zimie 185/65/15".
Zakupiłem ją w Czerwcu 2008 roku w stanie....średnim blacharsko, 70% blachy(dach,klapa tył, jedne drzwi z lewej, jedne z prawej) miało przebarwienia od myjni i hamerykańskiego słońca ;) – na zdjęciach sprzedającego nie było tego widać, przekonałem się o nich dopiero na miejscu oglądając autko na żywo. Poza tym było 1 małe wgniecenie na błotniku tylnym ale to betka... Na szczęście rudego nie było za wyjątkiem miejsca nad szybą z przodu – standard w GE.
Za to mechanicznie była bardzo ok(tak wtedy myślałem). Dodatkowo sprzedający chcąc "zyskać miejsce w garażu dla nowej fury żony" dorzucił komplet 15" org. alufelg z nowymi oponkami, butle z freonem, zmieniarkę na 6 cd...takie tam pierdoły...
Po zakupie auto dostało standardowo nowy rozrząd, pompę wody, olej, filtry, świece oraz....nowy lakier i poprawki blacharskie(wspomniane wgniecenie). Zrobienie tego kosztowało mnie 3 tygodnie czasu i od !@#$%^&* kasy :(
Tak jeździłem autkiem do Kwietnia 2010 kiedy to postanowiłem swapować silnik na niepijący ;) Zużycie oleju było na poziomie 1L/1000km co dziwne, silnik miał moc i rano ani nigdy ani raz nie zadymił na biało/siwo :|
"Nowy" silnik dostał olej Valvoline Maxlife 10W40 i jest ok, teraz pije symbolicznie ok 100ml/10kkm.
Do dzisiaj Mazda dostała (prócz nowego lakieru,silnika i utrzymania):
1. Radio Clarion jakieśtam...;)
2. Komplet alufelg MOMO 15"
3. Komplet amortyzatorów KYB wraz z odbojami SACHS
4. Przy swapie silnika okazało się,że sprzęgło również wymaga wymiany – zagościło sprzęgło Exedy
5. Zostały wymienione wszystkie części układu wydechowego z wyjątkiem kata – z nim jest ok.
6. Sprężyny Eibach -30mm które zostały zmienione z powrotem na serię – niestety wizja ciągłego zwalniania do 0 km/h na każdym progu doprowadzała mnie do szewskiej pasji, chociaż lepiej się na nich jeździło, bardziej twardo i na zakrętach lepiej.
7. Halogeny w zderzak
8. Łatanie przewodu klimatyzacji.
9. Własnoręczne pranie tapicery :]
10. Aluramy na zegary – prezent od żony <faja>
10. Z końcem Listopada 2010 pod maską wprosił się podtlenek LPG – BRC 24 Sequent + butla 43 litry w miejsce dojazdówki..
11. W zeszłym tygodniu zmieniony został prawy reflektor oraz oba kierunki z przodu.
Z grubszych rzeczy to chyba wszystko. W międzyczasie były wymieniane drobne elementy podwozia, jak to na naszych drogach ;)

Linki do zdjęć Mazdy ( niestety niezbyt dobry ze mnie fotograf):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 6 cze 2011, 21:13 przez zibi626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 5 cze 2011, 00:52

zibi626 napisał(a):lusterka elektryczne, niestety nie podgrzewane

Jeśli to LX to powinny być podgrzewane. Możliwe że spaliły się maty.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez People_Hate_Me » 5 cze 2011, 12:45

jak poprawisz zdjecia aby wyświetlały sie w temacie poleci do odpowiedniego tematu
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez zibi626 » 5 cze 2011, 20:09

PHM a jak mam to zrobić ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez People_Hate_Me » 5 cze 2011, 22:18

zrobiłem Ci pierwsza fotke :) to tam reszte zrób jak ja :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez zibi626 » 8 cze 2011, 14:18

Grzyby napisał(a): Jeśli to LX to powinny być podgrzewane. Możliwe że spaliły się maty.



Na 100% LX bo była naklejka przed malowaniem :) Pewnie masz rację z tymi matami,muszę to sprawdzić. Szyba w lusterku kierowcy jest nieoryginalna, jakieś matoły rozbiły – na szczęście tylko szkło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez oblivion » 8 cze 2011, 21:26

SWING rules <spoko>
Te alufelgi MOMO strasznie mi się podobają (w 16"), znajomy ma identyczne w subaru.
Ale plastikowe drewno jest feee.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez zibi626 » 10 cze 2011, 08:24

Swing robi dobrą robotę :)
Aluski są jakie są, teraz decydowałbym się pewnie na 16", ale na tamten czas 15" były nówki – niecały 1 sezon.

Plany teraz to (kto wie co z tego wyjdzie)
1. Kompletny CAI
2. Przyciemnianie szyb
3. Końcówka tłumika ULTER'a pewnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez aaemek » 24 cze 2011, 00:59

ładna mazda, taka bandycka, alu też fajne, trochę obniżyć ją, przyciemnić szyby i będzie " bad look" jak się patrzy <diabełek>
NO RULES JUST RACING
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 00:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez zibi626 » 27 cze 2011, 15:05

aaemek napisał(a):ładna mazda, taka bandycka, alu też fajne, trochę obniżyć ją, przyciemnić szyby i będzie " bad look" jak się patrzy <diabełek>



Na razie z nowości wjechał srebrny grill ;) Auto czeka na odświeżenie farbki – przy szybie trza robić <płacze> – po pracy jadę dzisiaj ją odstawić.
Kwestia przyciemniania szyb jest otwarta, plan jest aby to zrobić :)
Obniżenie – może ze 2mm, chociaż miałem 3mm to było zwalnianie na progach do 0, nie wiem czy 2mm nie byłoby to samo..
Auto najprawdopodobniej zostawię żonie, dla siebie szukam KLa w 626, ale cięęęęęęęęęęęęęęęężko :(

Jak nic nie zjadę to.....mam plan awaryjny <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez oblivion » 27 cze 2011, 17:11

Do srebrnego grilla dodaj jeszcze to:
http://allegro.pl/blenda-tylna-mazda-62 ... 51482.html
i będzie miodzio, szukałem takiej blendy do swojego, a jak już potaniała to ja nie mam cronosa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez zibi626 » 28 cze 2011, 14:54

Oblivion ta blenda jest spoko,ale nie wiem jak się to będzie miało di zielonego koloru nadwozia <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez oblivion » 28 cze 2011, 15:11

No, wypiąć chrom i trzeba przemalować ;)
Albo go okleić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez frankiliki » 21 lip 2011, 22:52

a gdzies ty taki gleboki cup holder wytelepal??
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez zibi626 » 22 lip 2011, 09:17

frankiliki napisał(a):a gdzies ty taki gleboki cup holder wytelepal??



Taki był fabrycznie :) jeden jest na kawę a drugi na kawę w wersji turystycznej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez frankiliki » 22 lip 2011, 10:20

ja mam takie plytkie ze nie ma mowy zeby cos tam postawic
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez oblivion » 22 lip 2011, 10:21

Zdaje się, że u mnie był taki sam, tak głęboki, że ciężko paprochy wyczyścić <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Dominator » 31 sie 2011, 21:49

Zibi wspominałeś coś o oponach 205/60/16 ,że chciałbyś takowe założyć, nie rób tego bo będzie to wyglądało jak balonowy samochodzik. za wysoki profil. juz 55 jest wysoki a co dopiero 60. fakt faktem twoje auto dziwnie wysoko stoi,ale chyba nie chcesz z niego robić terenówki? :]
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez oblivion » 31 sie 2011, 22:27

Miałem w cronosie 205/55/16 i to jest max ok ;) wygląda git.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez zibi626 » 1 wrz 2011, 08:43

Dominator7 i Oblivion No właśnie chciałem założyć większy profil, żeby zniwelować tą dziurę między oponą a nadkolem,ale to chyba nie najlepszy pomysł, lepsza gleba,ale wtedy z jazdą ciężko...chociaż kto wie,może jeszcze do niej wrócę..

W planach jest również 626 GE w KLu więc Cronos albo pójdzie na sprzedaż albo w niego wsadzę KL-ZE, ale koszty są duży – sam dawca na części + robota + skrzynia bo silnik mam się znajdzie. No i pewnie z 1000 pierdół, które wychodzą podczas takich robót..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy