Mazda 626 LX Cronos FS '95
1, 2
Witam,
Przedstawiam Wam swoją 4-tą z kolei już Mazdę w rodzinie – 626 Cronos, wcześniej były 2xGD, 1xGC. Wykluła się we Flatrock w stanie Michigan pewnego pięknego (??) dnia 1995 roku
Pod maskę wsadzono silnik FS o mocy 115 koników i momencie 170Nm.
W środku znajdziemy 2 jaśki, klimatyzację z funkcją SWING , 4 szyby elektryczne, welurową tapicerkę i drewniano-plastikowe (??) wykończenia. Dla ułatwienia życia wyposażono ją we wspomaganie kierownicy, centralny zamek i lusterka elektryczne, niestety nie podgrzewane Antena elektryczna również ma swoje miejsce Dla uśpienia wrzucili tempomat Na felgach znajdują się opony Fuldy 205/55/15" w lecie, w zimie 185/65/15".
Zakupiłem ją w Czerwcu 2008 roku w stanie....średnim blacharsko, 70% blachy(dach,klapa tył, jedne drzwi z lewej, jedne z prawej) miało przebarwienia od myjni i hamerykańskiego słońca – na zdjęciach sprzedającego nie było tego widać, przekonałem się o nich dopiero na miejscu oglądając autko na żywo. Poza tym było 1 małe wgniecenie na błotniku tylnym ale to betka... Na szczęście rudego nie było za wyjątkiem miejsca nad szybą z przodu – standard w GE.
Za to mechanicznie była bardzo ok(tak wtedy myślałem). Dodatkowo sprzedający chcąc "zyskać miejsce w garażu dla nowej fury żony" dorzucił komplet 15" org. alufelg z nowymi oponkami, butle z freonem, zmieniarkę na 6 cd...takie tam pierdoły...
Po zakupie auto dostało standardowo nowy rozrząd, pompę wody, olej, filtry, świece oraz....nowy lakier i poprawki blacharskie(wspomniane wgniecenie). Zrobienie tego kosztowało mnie 3 tygodnie czasu i od !@#$%^&* kasy
Tak jeździłem autkiem do Kwietnia 2010 kiedy to postanowiłem swapować silnik na niepijący Zużycie oleju było na poziomie 1L/1000km co dziwne, silnik miał moc i rano ani nigdy ani raz nie zadymił na biało/siwo
"Nowy" silnik dostał olej Valvoline Maxlife 10W40 i jest ok, teraz pije symbolicznie ok 100ml/10kkm.
Do dzisiaj Mazda dostała (prócz nowego lakieru,silnika i utrzymania):
1. Radio Clarion jakieśtam...
2. Komplet alufelg MOMO 15"
3. Komplet amortyzatorów KYB wraz z odbojami SACHS
4. Przy swapie silnika okazało się,że sprzęgło również wymaga wymiany – zagościło sprzęgło Exedy
5. Zostały wymienione wszystkie części układu wydechowego z wyjątkiem kata – z nim jest ok.
6. Sprężyny Eibach -30mm które zostały zmienione z powrotem na serię – niestety wizja ciągłego zwalniania do 0 km/h na każdym progu doprowadzała mnie do szewskiej pasji, chociaż lepiej się na nich jeździło, bardziej twardo i na zakrętach lepiej.
7. Halogeny w zderzak
8. Łatanie przewodu klimatyzacji.
9. Własnoręczne pranie tapicery
10. Aluramy na zegary – prezent od żony
10. Z końcem Listopada 2010 pod maską wprosił się podtlenek LPG – BRC 24 Sequent + butla 43 litry w miejsce dojazdówki..
11. W zeszłym tygodniu zmieniony został prawy reflektor oraz oba kierunki z przodu.
Z grubszych rzeczy to chyba wszystko. W międzyczasie były wymieniane drobne elementy podwozia, jak to na naszych drogach
Linki do zdjęć Mazdy ( niestety niezbyt dobry ze mnie fotograf):
Przedstawiam Wam swoją 4-tą z kolei już Mazdę w rodzinie – 626 Cronos, wcześniej były 2xGD, 1xGC. Wykluła się we Flatrock w stanie Michigan pewnego pięknego (??) dnia 1995 roku
Pod maskę wsadzono silnik FS o mocy 115 koników i momencie 170Nm.
W środku znajdziemy 2 jaśki, klimatyzację z funkcją SWING , 4 szyby elektryczne, welurową tapicerkę i drewniano-plastikowe (??) wykończenia. Dla ułatwienia życia wyposażono ją we wspomaganie kierownicy, centralny zamek i lusterka elektryczne, niestety nie podgrzewane Antena elektryczna również ma swoje miejsce Dla uśpienia wrzucili tempomat Na felgach znajdują się opony Fuldy 205/55/15" w lecie, w zimie 185/65/15".
Zakupiłem ją w Czerwcu 2008 roku w stanie....średnim blacharsko, 70% blachy(dach,klapa tył, jedne drzwi z lewej, jedne z prawej) miało przebarwienia od myjni i hamerykańskiego słońca – na zdjęciach sprzedającego nie było tego widać, przekonałem się o nich dopiero na miejscu oglądając autko na żywo. Poza tym było 1 małe wgniecenie na błotniku tylnym ale to betka... Na szczęście rudego nie było za wyjątkiem miejsca nad szybą z przodu – standard w GE.
Za to mechanicznie była bardzo ok(tak wtedy myślałem). Dodatkowo sprzedający chcąc "zyskać miejsce w garażu dla nowej fury żony" dorzucił komplet 15" org. alufelg z nowymi oponkami, butle z freonem, zmieniarkę na 6 cd...takie tam pierdoły...
Po zakupie auto dostało standardowo nowy rozrząd, pompę wody, olej, filtry, świece oraz....nowy lakier i poprawki blacharskie(wspomniane wgniecenie). Zrobienie tego kosztowało mnie 3 tygodnie czasu i od !@#$%^&* kasy
Tak jeździłem autkiem do Kwietnia 2010 kiedy to postanowiłem swapować silnik na niepijący Zużycie oleju było na poziomie 1L/1000km co dziwne, silnik miał moc i rano ani nigdy ani raz nie zadymił na biało/siwo
"Nowy" silnik dostał olej Valvoline Maxlife 10W40 i jest ok, teraz pije symbolicznie ok 100ml/10kkm.
Do dzisiaj Mazda dostała (prócz nowego lakieru,silnika i utrzymania):
1. Radio Clarion jakieśtam...
2. Komplet alufelg MOMO 15"
3. Komplet amortyzatorów KYB wraz z odbojami SACHS
4. Przy swapie silnika okazało się,że sprzęgło również wymaga wymiany – zagościło sprzęgło Exedy
5. Zostały wymienione wszystkie części układu wydechowego z wyjątkiem kata – z nim jest ok.
6. Sprężyny Eibach -30mm które zostały zmienione z powrotem na serię – niestety wizja ciągłego zwalniania do 0 km/h na każdym progu doprowadzała mnie do szewskiej pasji, chociaż lepiej się na nich jeździło, bardziej twardo i na zakrętach lepiej.
7. Halogeny w zderzak
8. Łatanie przewodu klimatyzacji.
9. Własnoręczne pranie tapicery
10. Aluramy na zegary – prezent od żony
10. Z końcem Listopada 2010 pod maską wprosił się podtlenek LPG – BRC 24 Sequent + butla 43 litry w miejsce dojazdówki..
11. W zeszłym tygodniu zmieniony został prawy reflektor oraz oba kierunki z przodu.
Z grubszych rzeczy to chyba wszystko. W międzyczasie były wymieniane drobne elementy podwozia, jak to na naszych drogach
Linki do zdjęć Mazdy ( niestety niezbyt dobry ze mnie fotograf):
Ostatnio edytowano 6 cze 2011, 21:13 przez zibi626, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):lusterka elektryczne, niestety nie podgrzewane
Jeśli to LX to powinny być podgrzewane. Możliwe że spaliły się maty.
jak poprawisz zdjecia aby wyświetlały sie w temacie poleci do odpowiedniego tematu
zrobiłem Ci pierwsza fotke to tam reszte zrób jak ja
Grzyby napisał(a): Jeśli to LX to powinny być podgrzewane. Możliwe że spaliły się maty.
Na 100% LX bo była naklejka przed malowaniem Pewnie masz rację z tymi matami,muszę to sprawdzić. Szyba w lusterku kierowcy jest nieoryginalna, jakieś matoły rozbiły – na szczęście tylko szkło...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
SWING rules
Te alufelgi MOMO strasznie mi się podobają (w 16"), znajomy ma identyczne w subaru.
Ale plastikowe drewno jest feee.
Te alufelgi MOMO strasznie mi się podobają (w 16"), znajomy ma identyczne w subaru.
Ale plastikowe drewno jest feee.
Swing robi dobrą robotę
Aluski są jakie są, teraz decydowałbym się pewnie na 16", ale na tamten czas 15" były nówki – niecały 1 sezon.
Plany teraz to (kto wie co z tego wyjdzie)
1. Kompletny CAI
2. Przyciemnianie szyb
3. Końcówka tłumika ULTER'a pewnie
Aluski są jakie są, teraz decydowałbym się pewnie na 16", ale na tamten czas 15" były nówki – niecały 1 sezon.
Plany teraz to (kto wie co z tego wyjdzie)
1. Kompletny CAI
2. Przyciemnianie szyb
3. Końcówka tłumika ULTER'a pewnie
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
aaemek napisał(a):ładna mazda, taka bandycka, alu też fajne, trochę obniżyć ją, przyciemnić szyby i będzie " bad look" jak się patrzy
Na razie z nowości wjechał srebrny grill Auto czeka na odświeżenie farbki – przy szybie trza robić – po pracy jadę dzisiaj ją odstawić.
Kwestia przyciemniania szyb jest otwarta, plan jest aby to zrobić
Obniżenie – może ze 2mm, chociaż miałem 3mm to było zwalnianie na progach do 0, nie wiem czy 2mm nie byłoby to samo..
Auto najprawdopodobniej zostawię żonie, dla siebie szukam KLa w 626, ale cięęęęęęęęęęęęęęęężko
Jak nic nie zjadę to.....mam plan awaryjny
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Do srebrnego grilla dodaj jeszcze to:
http://allegro.pl/blenda-tylna-mazda-62 ... 51482.html
i będzie miodzio, szukałem takiej blendy do swojego, a jak już potaniała to ja nie mam cronosa...
http://allegro.pl/blenda-tylna-mazda-62 ... 51482.html
i będzie miodzio, szukałem takiej blendy do swojego, a jak już potaniała to ja nie mam cronosa...
No, wypiąć chrom i trzeba przemalować
Albo go okleić...
Albo go okleić...
a gdzies ty taki gleboki cup holder wytelepal??
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
- Od: 6 gru 2009, 13:59
- Posty: 178
- Skąd: chelm
- Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r
frankiliki napisał(a):a gdzies ty taki gleboki cup holder wytelepal??
Taki był fabrycznie jeden jest na kawę a drugi na kawę w wersji turystycznej
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
ja mam takie plytkie ze nie ma mowy zeby cos tam postawic
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
- Od: 6 gru 2009, 13:59
- Posty: 178
- Skąd: chelm
- Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r
Zdaje się, że u mnie był taki sam, tak głęboki, że ciężko paprochy wyczyścić
Zibi wspominałeś coś o oponach 205/60/16 ,że chciałbyś takowe założyć, nie rób tego bo będzie to wyglądało jak balonowy samochodzik. za wysoki profil. juz 55 jest wysoki a co dopiero 60. fakt faktem twoje auto dziwnie wysoko stoi,ale chyba nie chcesz z niego robić terenówki?
Miałem w cronosie 205/55/16 i to jest max ok wygląda git.
Dominator7 i Oblivion No właśnie chciałem założyć większy profil, żeby zniwelować tą dziurę między oponą a nadkolem,ale to chyba nie najlepszy pomysł, lepsza gleba,ale wtedy z jazdą ciężko...chociaż kto wie,może jeszcze do niej wrócę..
W planach jest również 626 GE w KLu więc Cronos albo pójdzie na sprzedaż albo w niego wsadzę KL-ZE, ale koszty są duży – sam dawca na części + robota + skrzynia bo silnik mam się znajdzie. No i pewnie z 1000 pierdół, które wychodzą podczas takich robót..
W planach jest również 626 GE w KLu więc Cronos albo pójdzie na sprzedaż albo w niego wsadzę KL-ZE, ale koszty są duży – sam dawca na części + robota + skrzynia bo silnik mam się znajdzie. No i pewnie z 1000 pierdół, które wychodzą podczas takich robót..
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości