Postanowiłem że przedstawię Wam moje „maleństwo”
Marka: Mazda
Typ: 626 HB/ABS
Model: GE
Kolor Nadwozia: HS
Silnik: 2.0 16v FS 115KM
Postaram się zgrabnie i szybko przedstawić jego historie
Trafiła do mnie w grudniu zeszłego roku, niestety nie posiadam zdjęć ale wyglądała tragicznie, pordzewiałe nadkola tył (standard), pęknięty zderzak tył i przód, wszystkie drzwi rdzewiały od dołu, delikatnie stuknięta przednia lewa ćwiartka. Postanowiłem że przywrócę ją do Życia
Zająłem się najpierw mechaniką, tutaj z góry dziękuję Smirnoff’owi za anielską cierpliwość
Tak więc w dniu 24.02.2011 Magdalena trafiła po raz pierwszy na Warsztat…
Wymieniono:
– Filtr Oleju OEM Mazda + olej Mobil 10w40
– Filtr powietrza Knecht
– Filtr Paliwa OH
– klocki Hamulcowe tył Nissinbo
– zestaw osłon na amorki + odboje tył SACHS
– Amortyzatory na tył KYB Excel-G – tutaj dziękuje Qlesh’owi za wsparcie i pomoc

– Przewody WN NGK + świece również NGK
Miałem cichą nadzieję że na tym się skończy…
– sworzeń wahacza x 2
– poduszka z łożyskiem KYB x 2
– zestaw naprawczy zacisków x 2 (przód i tył)
– łącznik stabilizatora + końcówka zewnętrzna
Dużo tego nie było więc myślę ok.. dni mijały, dostaję telefon…
Serwis: Panie Piotrze, przykro nam ale z tyłu górne mocowania amortyzatorów praktycznie nie istnieją…
Ja: OMG !
Minęły kolejne dwa dni i odebrałem swoją ukochaną
Dni mijały leniwie, ale że ja to Ja – wykminiłem że wymienię rozrząd + kilka innych rzeczy – a co
Tak więc znów pomęczyłem Smirnoff’a który i tym razem okazał się bardzo pomocny
Moje zakupy :
Rozrząd:
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie OEM MAZDA
A także z rzeczy bieżących:
– sprężynka + zaworek do pompy oleju – oryginał OE MAZDA (zbawienne przy HLA

– przednia tuleja przedniego wahacza – japońska NOK/JAPA
– tylna poduszka przedniego wahacza – japońska NOK/JAPA
– osłona przegubu zewnętrznego – japońska Maruichi
Po raz drugi autko trafiło na warsztat 26.04.2011
Popychacze zaworów przestały klekotać dzięki boskiemu zaworkowi za 60zł
Z dodatkowych rzeczy doszło jeszcze – Łącznik x2 + Poduszka x2 stabilizatora tył.
Zapomniałbym o prawym przednim reflektorze.. również został wymieniony – w starym wypalił się odbłyśnik i żarówka „goniła we wszystkie strony świata”

Lampa również od Smirnoff’a – TYC.
Zapomniałbym o najważniejszym… między tymi naprawami Magdalena pozbyła się wstrętnej rudej francy i dostała nową świeżutką farbę

Przy blacharce zrobiono:
– spawanie zderzaka tył,
– nowy zderzak przód,
– nowe progi,
– reperaturki nadkoli tył,
– wyłatanie nadkoli tył i przód,
Lakier… Doszedłem z lakiernikiem do wniosku że maska przednia, dach i klapa są ok.. Fabryki poprawiać nie będziemy więc zrobiliśmy wszystko pozostałe co się dało
Do zrobienia:
– wymiana wszystkiego co możliwe na LED – DONE
– półka bagażnika – stara ledwo co się trzyma
– przednie łożyska amortyzatorów + amorki,
– chyba się przegub odzywa… ale to jeszcze wyjdzie z czasem,
– Klimatyzacja.. – DONE
– zastanawiałem się nad felunkiem… i pojawiły się 15' prosto z Wyprzedaży w ASO
– poprawić Audio
– halogeny albo Ledy – temat rozwojowy,
– elektrycznie składane lusterka
– moduł domykania szyb
– GAZ… powoli zaczynam bankrutować


– na pewno coś jeszcze dojdzie z czasem to dopiszę
Tak to się zaczęło.. A jak się skończy ? Sam nie wiem…..
A oto kilka fotek
Mały spocik z chłopakami koło bielska


A tutaj foto z dzisiaj – 1.06.2011 – dzień dziecka





