Strona 1 z 2

Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 11 maja 2011, 18:15
przez maliniak1112
Witam wszystkich fanów marki Mazda. Nadszedł czas na zaprezentowanie mojej Magdy. Mazdę kupiłem 2006 r. z przebiegiem 165 tyś km, dzisiaj ma pomad 230 tys. km.
Auto zostało przyprowadzone z Holandii

Po zakupie auta zostały wymienione:
– świece
– przewody
– rozrząd
– wszystkie filtry
– olej, Mobil SAE 10w40.
– szyba czołowa

Naprawy:
– wymiana tarcz i klocków przód + klocki tył (2010)
– wymiana tulei wahaczy przód (2010)
– wymiana łączników stabilizatorów przód i tył (2010)
– wymiana nagrzewnicy ( 2009)
– wymiana rury kolektorowej + końcowy tłumik (2011)
– regeneracja półosi napędowej prawej ( nowe łożysko podpory, nowy przegub wewnętrzny, nowe uszczelniacze, regeneracja wałka)
– 30.09.2011- WYMIANA FILTRA PALIWA, POWIETRZA, PRZEWODY WN (SEIWA) + ŚWIECE NGK

Dane o egzemplarzu:

-marka Mazda
-model 626
-wersja GE
-rocznik 1996
-dane silnika poj. 1991 16v DOHC 115 km FS


Wyposażenie:

-centralny zamek
-auto alarm
-elektryczne szyby x4
-elektrycznie regulacja lusterek
-elektrycznie wysuwana antena
-elektrycznie regulacja świateł
-podświetlenie stacyjki
-podświetlenie zamków
-wspomaganie kierownicy
-regulacja wysokości kierownicy i pasów
-dodatkowe światło stopu
-reflektory soczewkowe
– halogeny przeciwmgielne
– klimatyzację ( dołożyłem w tamtym roku)
-regulacja natężenia podświetlenia deski rozdzielczej
-składana i dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem
-podłokietnik dla kierowcy z schowkiem
-dodatkowe oświetlenia w drzwiach
-fabryczne głośniki x6
-oryginalne felgi aluminiowe 14 cali (MAZDA) z oponami 195/65/14r LATO Michelin
-oryginalne felgi stalowe 14 cali (MAZDA) z oponami 195/65/14r ZIMA Hankook


Dodatkowe:

– felgi 16 cali (BORBET) z oponami letnimi 205/45/16r
– zestaw dokładek od wersji 2,5 v6 w kolorze czarnym
– wymiana bocznych kierunkowskazów na białe

zdjęcia wykonane 09 maj 2011 rok

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 12 maja 2011, 08:53
przez zibi626
Nareszcie jakaś GE nowa wśród nas a nie GF :P ;)

Zastanawia mnie tylko,że skoro to rok '96 to gdzie się podziały poduchy, co najmniej kierowcy ??

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 12 maja 2011, 17:57
przez maliniak1112
Nie ma poduchy ani jednej i na pewno nie było nawet ABS-nie ma ta wersja a rok produkcji styczeń 1996 tak jest w papierach.

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 12 maja 2011, 18:31
przez noxes
zibi626 napisał(a):Nareszcie jakaś GE nowa wśród nas a nie GF :P ;)

hehe będzie następna jak tylko znajdę ciekawy egzemplarz, kto wie może V6 :D

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 20 maja 2011, 19:58
przez Bodzio Zi
Mam taką Mazdę i wszystko ok, ale ten hak szpeci ją. Mazda nie powinna "ciężko pracować". <ok>

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 21 maja 2011, 17:45
przez maliniak1112
Hak już był oryginalny MAZDY jak kupiłem auto i ja bynajmniej od zakupu ani razu go nie użyłem . Kiedyś próbowałem go zdemontować bo wystarczyłoby odkręcić dwie śruby z boku ale jak pamiętam to chyba były zapieczone i dałem sobie spokój.

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 21 sie 2011, 18:10
przez dgolf
Włożone w nią mega dużo kasy. Aż dziwne że się tyle posypało. To jest włąśnie ta "bezawaryjność "Mazdy w GE. Sprawdzałeś skuteczność hamulców? Lubią się zapiekać. Jak tam ogrzewanie? Bo ja już przed zimą nagrzewnicę zamawiam. Musi mi wytrzymać jeszcze 60 000km i sprzedaję. Wracam do TOYOTY. GE ma 3 zalety – dobre oryginalne nagłośnienie z przodu, dynamika silnika FS w połączeniu z niskiem spalaniem i ponadczasaowy wygląd. Na tym koniec.

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 22 sie 2011, 09:01
przez zibi626
dgolf czemu dużo kasy włożył w auto?? Z tego co pisze maliniak to wymieniał elementy które się wymienia przy zakupie auta + el. zawieszenia i napędu które mają prawo się zużyć..

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 22 sie 2011, 12:56
przez dyszel
Ja tam na GE złego słowa nie powiem – porównując np. z mondeo mkII to w ogóle nie ma czego porównywać jeśli chodzi o awaryjność :P Fakt generacja GD przyzwyczaiła nas jedynie do dolewania paliwa i pompowania opon przez co wielu ludzi narzeka na GE. Jeśli IV generacja 626 jest taka kiepska to co tu mówić o GF? Wracając do tematu, pięknie zrobione autko, klasyczna felga w słusznym rozmiarze, komplet dokładek od najmocniejszej wersji, połączone z pięknym ciemno śliwkowym kolorkiem i detalami w postaci białych bocznych kierunków tworzą piękną całość – gratuluję. A poduchy i ABS-u brak bo na Holandię szły takie "zubożone" egzemplarze. Dołóż ramki klubowe i będzie cacy.

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 22 sie 2011, 14:00
przez zibi626
Myślałem,że poduchy były w standardzie jak wspomaganie <glupek2>

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 22 sie 2011, 15:48
przez maliniak1112
przez dgolf » wczoraj, 18:10

Włożone w nią mega dużo kasy. Aż dziwne że się tyle posypało. To jest włąśnie ta "bezawaryjność "Mazdy w GE. Sprawdzałeś skuteczność hamulców? Lubią się zapiekać. Jak tam ogrzewanie?




Ogrzewanie ok w 2009r- październik wymieniłem nagrzewnice i od tamtej pory skończyły się moje problemy z ogrzewaniem 10godz. pracy nie poszły na marne.
W tym roku jeszcze czeka mnie rozrząd i to aby patrzeć bo wydaje mi się że od czasu do czasu słychać pompę wody jest to taki dziwny grzechot trwająca 5-7sek. gdy na przykład dojeżdżam do skrzyżowania włączam luz i wtedy na razie dwa razy tak miałem i po chwili przestaje właśnie w okolicach rozrządu
nie wiem dokładnie czy to to ale tak podejrzewam
Dziś jeszcze byłem u Pana Gazownika (niestety ale będę zmuszony zagazować auto) spytać o instalacje LPG-jego propozycja to sekwencja cena 1700zł (stag)
powiedział że zwykłego nie włoży bo siadają przepływki .

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 23 sie 2011, 14:07
przez pawelc
Stag ok ,ale dopłać za wtryski ,włóż chociażby hana i bedzie jeździć bezawaryjnie

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 18 gru 2011, 17:40
przez maliniak1112
Witam,
wreszcie zapadła decyzja o montażu instalacji lpg do mojej Mazdy co też wczoraj uczyniłem
Zestaw jaki został zamontowany to SEKWENCYJNA INSTALACJA AG – koszt instalacji z montażem 1900zł

1) Parownik – TOMASETTO
2) Zawór odcinający – TOMASETTO
3) Zbiornik – 42L STAKO
4) Wielozawór – TOMASETTO
5) Jednostka sterująca – AG COMPACT
6) Wtryskiwacze – OMVL REG 3 OHM
7) FILTR – AG

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/64/dscn3233hb.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

No i żeby jeszcze było mi mało Madzia dostała zestaw xenonowy k4300 +postojówki białe walcowe

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

PostNapisane: 18 gru 2011, 19:05
przez noxes
hmm jak się jeździ i ile pali to nie pytam bo to za wcześnie. Ale własnie jedno ale dlaczego dysze od gazu są w takim dziwnym miejscu? Powinny być jak najbliżej wtrysków benzyny, no i te wężyki no to poprostu skaranie boskie gdzie bym nie zobaczył to większość ma wężyki po pół metra ych.
Dlaczego nie na stagu?

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 19 gru 2011, 20:00
przez maliniak1112
Ale własnie jedno ale dlaczego dysze od gazu są w takim dziwnym miejscu?


Trzeba by było zapytać kolegi gazownika który mi to instalował.

Dlaczego nie na stagu?


A to w czym STAG jest niby lepszy od AG czy innych jednostek sterujących? bo z tego co widzę to każdy aby STAG.

Ja w zupełności zdałem się na fachowca który siedzi w tym temacie od lat tak że chyba wiedział co robi.

[Usunięte]

PostNapisane: 20 gru 2011, 22:51
przez erni190
PostTen post został usunięty przez sq2jul 21 gru 2011, 12:52.
Powód: ot

[Usunięte]

PostNapisane: 20 gru 2011, 23:25
przez noxes
PostTen post został usunięty przez sq2jul 21 gru 2011, 12:52.
Powód: ot

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 20 gru 2011, 23:43
przez maliniak1112
Wczoraj wyczytałem na stronie Producenta AG

COMPACT dedykowany jest do samochodów zasilanych benzyną z silnikiem 4cylindrowym. Dzięki zintegrowanemu czujnikowi ciśnienia i podciśnienia,ograniczona została do minimum liczba wymaganych połączeń. Bardzo ważną cechą sterownika COMPACT jest możliwość odczytu obrotów z wtryskiwaczy oraz regulacji czułości sygnału obrotowego.Sterownik wyposażony został również w intuicyjny interfejs użytkownika oraz funkcję automatycznego wykrywania portu komunikacyjnego. Dodatkowo zaprojektowano specjalną opcję (zubażanie)przeznaczoną dla samochodów marki Mazda.

Podejrzewam że dla tego Gazownik wybrał tą instalację.

PostNapisane: 20 gru 2011, 23:56
przez noxes
maliniak1112 napisał(a):Dodatkowo zaprojektowano specjalną opcję (zubażanie)przeznaczoną dla samochodów marki Mazda.

Ale nie w GE. GE tego nie ma.

Re: Mazda 626 GE 2,0 16v FS ,96R

PostNapisane: 21 gru 2011, 00:02
przez maliniak1112
Mimo wszystko mi nie przeszkadza że mam taką instalację a nie inną najważniejsze żeby się dobrze spisywała, ale o tym przekonam się w najbliższym czasie.