Krótka notka... (niebawem)
Z tego miejsca dziękuję mojemu Ojcu za pomoc w przyprowadzeniu auta pod dom

Kilka info..
Rocznik – 12.1990/01.1991r (produkcja/rejestracja w DE)
Sprowadzona z Niemiec
Przebieg: stan na 12.2011 to 195.000km (faktyczny) w momencie zakupu niższy o 9000km
Silnik: (FE) 2.0 8V 90KM + LPG (założone przez poprzednika, w zależności co do realizacji planów dot. motoru LPG być może zostanie kpl. zdemontowane)
Skrzynia automatyczna – pracuje miękko, zachowuje się wyśmienicie jak na jej rocznik konstrukcji przystało.
Wyposażenie: GLX (fuul za wyjątkiem ABS, el. lusterek i A/C) – ciesze się z braku abs ale a/c brakuje
Stan blacharski: wzorowy
Stan mechaniczny: bardzo dobry (zostało jeszcze kilka poprawek)
Zadowolenie użytkownika: bezcenne
Wymiany/naprawy:
Auto zakupione w połowie Kwietnia 2011r. Od tamtej pory wydarzyło się sporo w kwestii doprowadzania GD do wzoru sprzed 20lat. Jak i druga moja Mazda (GF) tak i ta została poddana wszelkim zabiegom, które mają spowodować taki stan rzeczy
Poprzedni właściciel wymienił w ostatnim czasie:
-nowa chłodnica
-reg. alternatora
-pompa wodna
(chyba tyle)
Riki realizując swój niecny plan...
-płukanie silnika i układu paliwowego chemią FORTE
-nowy kpl. rozrząd OEM MAZDA na 100.000km +paski zewnętrzne OEM MAZDA
-uszczelniacze wału i wałka rozrządu
-oleje/filtry/płyny ustrojowe (silnikowy to MOTUL 10W40)
-świece/kable zapłonowe DENSO/NGK
-wymiana reduktora gazu + regulacja
-profilaktyczne przesmarowanie ramion wycieraczek wraz z wymianą piór (DENSO)
-nowy akumulator (prezent od przyjaciela Adama, fana zabytkowych aut – obiecana ciegiełka
-uruchomienie wentylatora chłodnicy tj. wymiana czujnika (zamiennik EPS)
-wymiana skorodowanego przekaźnika, używany od 626 GF. OE MAZDA
-wymiana drążków kierowniczych (LEMFORDER) 2x + końcówki (CTR) + termoplast (japan)
-wymiana tarcz i klocków przód (japońskie zamienniki)
-kpl. regeneracja zacisków przód
-nowy płyn hamulcowy DOT4
-wymiana szczęk z tyłu + rozruszanie ręcznego, bębny sa od nowości – w dobrym stanie
-wymiana kpl. 4szt amortyzatorów przód/tył (TOKICO) + osłony/mocowania/odboje (japan)
-wymiana kompletnego układu wydechowego tj. od początku –> siatka elastyczna/tłumik 1 jako imitacja kat. / tłumik drugi i rura do końcowego tlumika który jest w idealnym stanie od nowości (!)
-naprawa piszczącego silnika dmuchawy
-nowe opony zimowe i używane letnie (w planach alu 15 OE MAZDA na lato – szukam...)
-kompletne zabezpieczenie spodu auta barankiem, profili zamkniętych, bagażnika, pod maską, drzwi... wszystko za wyjątkiem dachu od spodu
-wyjęcie całego wnętrza auta, wymycie,zabezpieczenie,polakierowanie i na konieć wygłuszenie pianką co spowodowało, że auto teraz jeździ majestatycznie wręcz....cicho. Operacja trwała kilka dni, czasochłonna i wykonana własnoręcznie przeze mnie bardzo skrupulatnie. Jest efekt. Polecam. Tutaj korzystałem z rad xANDyego, specjalisty w tej dziedzinie za co mu serdecznie dziękuję.
-wypranie całego wnętrza, car detaling
-polerka, woskowanie, dokładne mycie czyli przywrócenie blasku lakierowi
-nowe radio CD/MP3 KENWOOD, akurat takie bo pasuje do barw deski i jej podświetlenia. Są oryginalne (chyba) 4x głośniki i gra wystarczająco dobrze
-konserwacja elementów gumowych od uszczelek drzwi bo tuleje zawieszenia
-przesmarowanie prowadnic szyb, to jeszcze do poprawki bo od kierowcy ciężko pracuje
-powyższe pisane z głowy
CDN.



Tak wygląda oryginalne nadkole w 21 letniej Maździe....


Dwa samochodowe pyszczki... widać ponad dekadę różnicy



GLX... napis ten widnieje na obu 626...

Poniżej kilka foto.... jeszcze z ogłoszenia, te zdjęcia spowodowały, że pojechałem po Nią.




Jedno robione komórką na szybko z drogi powrotnej... Siostry – razem

P.S
Kilka ciekawych filmików dotyczących Generacji Doskonałej:
http://www.youtube.com/watch?v=cbNHa9yt ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=YWryKScC ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=I_DQpDrd ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=33XRP59f ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=HfSeOLToou8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=cb4uUV9R ... re=related