Mazda Xedos 6 2.0 V6 CA KF '92-Sprzedany do zamknięcia
Witam serdecznie,
Na forum jestem już od ponad roku, trafiłem nanie szukając rozwiązania problemu i tak zostałem do dziś. Z faktu iż zakończyłem remont silnika i zawieszenia pozostały tylko gumy w wahaczach,mogę przystąpić do bardziej cieszącej oko strony wizualnej. Jest jeszcze sporo do zrobienia, ale uparcie dążę do celu.
W więc od początku. Auto zakupiłem w 2009 w dniu moich 20 urodzin (taki prezent od siebie dla siebie), w opłakanym stanie od Polaka z wioski, auto było w kraju 3 lata i nie widziałem nigdy ,żeby ktoś w tak krótkim czasie tak zniszczył samochód. Sam nie wiem co mnie pchnęło do tego czy przerażenie ,że ten samochód się marnuje czy to co mnie bardzo zadziwiło nie pijący oleju silnik, cena też była atrakcyjna, a że uwielbiam grzebać przy samochodach postanowiłem uratować Madzie od niedoli i postawić dziecinę na nogi
Nie posiadam zdjęć od razu po zakupie bo nie było sensu ich robić. Ale opiszę jak auto wyglądało: Syf w kabinie taki ,że wracałem siedząc na kocu! (3 dni sprzątania samego wnętrza) cała karoseria z śladami kleju po naklejkach (tydzień zmywania) , pęknięty błotnik tylny, brak halogenów, wydech traktor, popielniczka trzymająca się na 2 śruby wkręcone w środkowy tunel. Felgi z xeda 1,6 krzywe jak cholera, amory sikały już olejem, obroty falowały jak podczas rejsu motorówką.
Model: Xedos 6
Rok produkcji: 1992r
Wersja: Business ?
Wyposażenie: Welurowa tapicerka, elektryczny szyberdach „i” szyby „i” lusterka, Klimatyzacja manualna, podświetlana stacyjka i zamki, Podgrzewane: szyby, lusterka itp.
• 5.883 z 34.833 Produkowanych na Europe
• 4.487 z 20.057 Produkowanych dla Niemiec
• 5.883 z 12.995 Wyprodukowanych w 1992 roku
• 26 z 41 Wyprodukowanych 03.06.1992.
Jako ,że zawsze chciałem mieć Xedosa zabrałem się do roboty:
Zrobione:
-Wymiana sond lambda
-Spawany wydech
-Wymiana tylnych hamulców
-Dywaniki (w momencie zakupu od FSO)
-Wymiana akumulatora
-Alufelgi 15” + opony
-Montaż autoalarmu + Centralny z pilota (scyzoryk)
-Wymiana wszystkich płynów
-Wymiana świec
-Usunięcie LPG
-Naprawa Zawieszenia tył i zawieszenia przód
-Wymiana wszystkich uszczelek w silniku
-Wymiana wszystkich filtrów
-Wymiana rozrządu i pasków
-Wymiana zerwanej szpili w kole
-Naprawa ABS’u
-Malowanie zacisków hamulcowych (kolor nadwozia)
– Radio Pionier (AUX)
-Strumienica
-Kable VN
-Walka z klimą po 3 latach nie czyszczenia (horror)
-Naprawa napinacza pasów
-naprawa instalacji elektrycznej ( masa pourywanych i nie podłączonych kabli)
-Gumy na wahaczach
-Tarcze przód JPN
-Klocki przód MINTYE
-Sworznie CTR
-Wymiana złącza elastycznego
-Uszczelnienie pokryw zaworów
-Wymiana czujnika oleju (kapało z niego)
-Wymiana przewodów hamulcowych z przodu
-Wymiana tłoczka z przodu
-Przeskok z 10W40 na 5W30
-Halogeny
Tak więc większość mam już za sobą, I myślę ,że w ciągu roku doprowadzę Xeda do takiego stanu jaki sobie wymarzyłem. Praktycznie wszystko wymieniałem sam i zawdzięczam to głównie ludziom z naszego forum. Dokładne opisy, obszerne fotorelacje, i chęć udzielania pomocy czyni ,że można się pokusić o stwierdzenie ,że jest to jedno z najlepszych jak nie najlepsze forum w Polsce.
Przeszłość:
Podczas wymiany sond, spawania wydechu i demontowania gazu
A oto rozwalony tłumik po długości ale widocznie poprzedniemu właścicielowi nie przeszkadzało
Na forum jestem już od ponad roku, trafiłem nanie szukając rozwiązania problemu i tak zostałem do dziś. Z faktu iż zakończyłem remont silnika i zawieszenia pozostały tylko gumy w wahaczach,mogę przystąpić do bardziej cieszącej oko strony wizualnej. Jest jeszcze sporo do zrobienia, ale uparcie dążę do celu.
W więc od początku. Auto zakupiłem w 2009 w dniu moich 20 urodzin (taki prezent od siebie dla siebie), w opłakanym stanie od Polaka z wioski, auto było w kraju 3 lata i nie widziałem nigdy ,żeby ktoś w tak krótkim czasie tak zniszczył samochód. Sam nie wiem co mnie pchnęło do tego czy przerażenie ,że ten samochód się marnuje czy to co mnie bardzo zadziwiło nie pijący oleju silnik, cena też była atrakcyjna, a że uwielbiam grzebać przy samochodach postanowiłem uratować Madzie od niedoli i postawić dziecinę na nogi
Nie posiadam zdjęć od razu po zakupie bo nie było sensu ich robić. Ale opiszę jak auto wyglądało: Syf w kabinie taki ,że wracałem siedząc na kocu! (3 dni sprzątania samego wnętrza) cała karoseria z śladami kleju po naklejkach (tydzień zmywania) , pęknięty błotnik tylny, brak halogenów, wydech traktor, popielniczka trzymająca się na 2 śruby wkręcone w środkowy tunel. Felgi z xeda 1,6 krzywe jak cholera, amory sikały już olejem, obroty falowały jak podczas rejsu motorówką.
Model: Xedos 6
Rok produkcji: 1992r
Wersja: Business ?
Wyposażenie: Welurowa tapicerka, elektryczny szyberdach „i” szyby „i” lusterka, Klimatyzacja manualna, podświetlana stacyjka i zamki, Podgrzewane: szyby, lusterka itp.
• 5.883 z 34.833 Produkowanych na Europe
• 4.487 z 20.057 Produkowanych dla Niemiec
• 5.883 z 12.995 Wyprodukowanych w 1992 roku
• 26 z 41 Wyprodukowanych 03.06.1992.
Jako ,że zawsze chciałem mieć Xedosa zabrałem się do roboty:
Zrobione:
-Wymiana sond lambda
-Spawany wydech
-Wymiana tylnych hamulców
-Dywaniki (w momencie zakupu od FSO)
-Wymiana akumulatora
-Alufelgi 15” + opony
-Montaż autoalarmu + Centralny z pilota (scyzoryk)
-Wymiana wszystkich płynów
-Wymiana świec
-Usunięcie LPG
-Naprawa Zawieszenia tył i zawieszenia przód
-Wymiana wszystkich uszczelek w silniku
-Wymiana wszystkich filtrów
-Wymiana rozrządu i pasków
-Wymiana zerwanej szpili w kole
-Naprawa ABS’u
-Malowanie zacisków hamulcowych (kolor nadwozia)
– Radio Pionier (AUX)
-Strumienica
-Kable VN
-Walka z klimą po 3 latach nie czyszczenia (horror)
-Naprawa napinacza pasów
-naprawa instalacji elektrycznej ( masa pourywanych i nie podłączonych kabli)
-Gumy na wahaczach
-Tarcze przód JPN
-Klocki przód MINTYE
-Sworznie CTR
-Wymiana złącza elastycznego
-Uszczelnienie pokryw zaworów
-Wymiana czujnika oleju (kapało z niego)
-Wymiana przewodów hamulcowych z przodu
-Wymiana tłoczka z przodu
-Przeskok z 10W40 na 5W30
-Halogeny
Tak więc większość mam już za sobą, I myślę ,że w ciągu roku doprowadzę Xeda do takiego stanu jaki sobie wymarzyłem. Praktycznie wszystko wymieniałem sam i zawdzięczam to głównie ludziom z naszego forum. Dokładne opisy, obszerne fotorelacje, i chęć udzielania pomocy czyni ,że można się pokusić o stwierdzenie ,że jest to jedno z najlepszych jak nie najlepsze forum w Polsce.
Przeszłość:
Podczas wymiany sond, spawania wydechu i demontowania gazu
A oto rozwalony tłumik po długości ale widocznie poprzedniemu właścicielowi nie przeszkadzało
Ostatnio edytowano 2 cze 2012, 20:58 przez Tubi, łącznie edytowano 17 razy
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
No i dobrze że jest ktoś kto nie chce że by xedosik trafił na żyletki. Teraz wygląda na zadbaną było warto bo efekt końcowy jest zadowalający
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
To jest półmetek do efektu końcowego jeszcze daleko ale cieszy ,że nie ma nigdzie rudej, Na wypłate halogeny i gumy wahacza.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Spora lista rzeczy do zrobienia jeszcze przed Tobą .... ale ważne że masz chęci i zapał do tego by to cudowne autko przywrócić do odpowiedniego stanu życzę wytrwałości i fajnie że w końcu zdecydowałeś się założyć swój temat.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 30 kwi 2008, 12:28
- Posty: 1388
- Skąd: warszawa / żory
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'
Super, ze uratowałeś to autko. Jeszcze trochę i będzie na prawdę fajny Xed. Szkoda, że samochody trafiają do takich ludzi jak poprzedni właściciel
trzydziech napisał(a):Szkoda, że samochody trafiają do takich ludzi jak poprzedni właściciel
Mnie to też dołuje ze taki gostek nawet go nie umyje i odkurzy już nie mówiąc o naprawie czegoś
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Pięknie odratowany Xedzik. Widać i po liście i po fotkach, że kawał serca w to auto wkładasz .
Szacunek za włożony nakład pracy, czasu i z pewnością również i kaski.
Szacunek za włożony nakład pracy, czasu i z pewnością również i kaski.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 21:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Dzięki za ciepłe słowa na początku więcej kasy szło więc "projekt" też szybciej szedł. Teraz odkładam też na ślub a to nie są małe pieniądze. A co do samego auta, jeździłem wieloma ale Xedos ma w sobie to coś... Nie potrafie tego do końca opisać
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi napisał(a):A co do samego auta, jeździłem wieloma ale Xedos ma w sobie to coś... Nie potrafie tego do końca opisać
A myślałem że tylko ja tak mam . Znajomi dziwią mi się że kupiłem następnego xedosa ale ona ma w sobie to coś
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Dodatkowe info
• 5.883 z 34.833 Produkowanych na Europe
• 4.487 z 20.057 Produkowanych dla Niemiec
• 5.883 z 12.995 Wyprodukowanych w 1992 roku
• 26 z 41 Wyprodukowanych 03.06.1992.
Powiększyła się też lista modyfikacji:
-Follow me home
-Polerowanie felg
-Automatycznie otwierana tylna klapa
-Elektrycznie składane lusterka
-ON/OFF anteny elektrycznej
• 5.883 z 34.833 Produkowanych na Europe
• 4.487 z 20.057 Produkowanych dla Niemiec
• 5.883 z 12.995 Wyprodukowanych w 1992 roku
• 26 z 41 Wyprodukowanych 03.06.1992.
Powiększyła się też lista modyfikacji:
-Follow me home
-Polerowanie felg
-Automatycznie otwierana tylna klapa
-Elektrycznie składane lusterka
-ON/OFF anteny elektrycznej
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Wczoraj przyszły sworznie Teraz wymiana i ustawianie zbieżności. Polecam CTR już na pierwszy rzut oka widać ,że dobrze wykonane, łączniki też kupiłem tej firmy i jestem bardzo zadowolony
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
A więc tak auto dostało nowe sworznie na przód, tarcze oraz klocki. Koszt tej przyjemności 550zł :/
Ale za to auto nie ściąga przy przyśpieszaniu i nie wali na dziurach I w końcu hamuje od delikatnego wciśnięcia hamulca a nie od pedału w podłodze
Z uwagi na rozwaloną zbieżność dwie opony są do wyrzucenia połowa opony ma bieżnik a połowa jest łysa jak kolano, muszę wymienić dwie opony i ustawić geometrie oraz zregenerować hamulec ręczny za pomocą gumek i auto przygotowane do zimy Mam nadzieje ,że tak szybko nic natury technicznej nie wyskoczy bo zabieram się za stronę wizualną
Ale za to auto nie ściąga przy przyśpieszaniu i nie wali na dziurach I w końcu hamuje od delikatnego wciśnięcia hamulca a nie od pedału w podłodze
Z uwagi na rozwaloną zbieżność dwie opony są do wyrzucenia połowa opony ma bieżnik a połowa jest łysa jak kolano, muszę wymienić dwie opony i ustawić geometrie oraz zregenerować hamulec ręczny za pomocą gumek i auto przygotowane do zimy Mam nadzieje ,że tak szybko nic natury technicznej nie wyskoczy bo zabieram się za stronę wizualną
Ostatnio edytowano 11 paź 2010, 06:47 przez Tubi, łącznie edytowano 1 raz
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
zazdroszczę braku rudej:/ u mnie wypryski są w kilku miejscach i o dziwo nie są to błotniki a klapa silnika i słupki szyby przedniej oraz dach:(
- Od: 17 sie 2009, 10:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Troszkę się zmieniło, auto dostało nowe opony Kelly Winter Sport ST z idealnym moim zdaniem bieżnikiem na typową polską zime. Ustawiono zbieżność. Na próbe dźwięku i z konieczności wymiany filtra wraz z obudową, założyłem stożkowy filtr powietrza AOMA odrazu na przepływke. Dźwięk rewelacyjny ale mocy nie przybyło. Wypadło z projektu założenie halogenów, w ich miejsce trafią kratki tuningowe a bezpośrednio od nich kanał dolotowy pod aku (muszę jeszcze dokładnie przemyśleć jak to zrobić. no i na koniec power rure by upchać stożek pod akumulator oraz filtr K&N
.
.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi słyszałem że te filtry aoma to nie są najlepsze.
Ja myślę też teraz o założeniu stożka i poszukuję właśnie tego sprzętu całego ale bardziej wolał bym Simota
A dźwięk CI się poprawił??
Ja myślę też teraz o założeniu stożka i poszukuję właśnie tego sprzętu całego ale bardziej wolał bym Simota
A dźwięk CI się poprawił??
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 15:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
Doskonale wiem ,że nie są najlepszej jakości (made in china) dlatego napisałem ,że w planach wymiana na K&N. Musiałem i tak wymienić wraz z obudową a w tym miejscu nic mu nie grozi do czasu skompletowania całego CAI. Co do dźwięku to przy wysokich obrotach to jest poprostu bajka
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości