Mazda 626 GF Lift RF-Turbo '00 F-16

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Bandit » 16 sie 2010, 15:19

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek


Mazda przyjechała w grudniu zeszłego roku z Holandii (szukałem, ale nie było specyfików w schowkach :D ). Kupiłem ją na początku stycznia 2010r. po dwumiesięcznym poszukiwaniu jakiegoś sporego auta (najpierw szukałem toledo, potem mondeo i gdy któregoś tam z kolei forda oglądałem w komisie, obok stała taka 626 zaniedbana i coś mnie do niej przyciągnęło. Taką właśnie GF-kę tylko w lepszym stanie zacząłem poszukiwać). Swoją piękność znalazłem w Płocku i nabyłem od handlarza, który sprawiał wrażenie uczciwego (jak przywiózł tak sprzedał) autko było opłacone, przygotowane do rejestracji. Dostałem też do niego komplet ori stalówek z łysymi oponami.

Silnik jak widać pod avatarem RF2A przebieg przy kupnie 173tyś km (według ocen specjalistów nie cofany)
Obecny przebieg:
– 187,5 tyś km (stan na dzień 23.08.2010)
-197,5 tyś (stan na dzień 8.02.2011)

Wyposażenie:
– buda sedan, silnik, 4 koła, lampy, wydech, itd :P
– 4 elektryczne szyby
– 2 podłokietniki (w tylnej kanapie z otworem na narty, wędki, karabin wyborowy, itp)
– klimatyzacja (manual)
– halogeny przód
– ABS
– stolik na laptopa (składany z fotela pasażera)
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
– welurowa tapicerka
– pełne wykończenie w drewnie (widziałem, że wychodziły wersje niepełne, albo bez drewnoplasiku całkiem)
– centralny zamek + pilot
– hak
– radiomagnetofon kasetowy :D Kenwood + zmieniarka Kenwood na 6 CD w kole zapasowym
– alufelgi 16' x 7,5' made in UK
– zestaw głośnomówiący pod Nokię 3310 :D (antenka odpadła mi przy myciu, a uchwyt na słuchawkę odkręciłem i schowałem w tunel środkowy, czym uzyskałem fajne miesjce na nawigację i nie muszę jej mieć na szybie)
– jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę ;)


fotki z ogłoszenia na które się pokusiłem:Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Naprawy (wszystkie części ori mazda) :
– wymiana oleju i wszystkich filtrów
– wymienione:
* lewy drążek kierowniczy
* tylne amortyzatory
* przednie tuleje wahaczy
* komplet 4 tarcz i klocków hamulcowych
* 4 drążki stabilizatora
* 4 osłony amortyzatorów
* prawy przedni zacisk (bo trzymał lekko i się grzało)
* płyn hamulcowy (również z pompki sprzęgła)
* kompletny rozrząd (niestety bez pompy wody)
* chłodnica klimatyzacji (stara przepuszczała + nabijanie, odgrzybianie itd)
* wyczyszczenie rdzy z nadkoli tylnych (wyszło kilka plamek po zimie)
* nowy akumulator Panasonic 90 Ah (stary panason padł po 10 latach <płacze> )
* intercooler (porzedni razem z halogenem, poszedł w diabły po spotkaniu z sarenką w górach)
* halogen lewy (stary się zbił o sarnę :D)
* podkładki pod wtryski i przelewy
* wyregulowane zawory
* wyczyszczony kolektor dolotowy i cały dolot, przeczyszczone wtryski i pompa wtryskowa + płukanka Forte
* przedni lewy sworzeń wahacza
* olej w skrzyni biegów na Mobil 75w90


Moje modyfikacje:
> demontaż haka (oraz pomalowanie farbą od zacisków tego kikutka, który pozostał po odkręceniu)
> usunięcie znaczka DiTD z tylnej klapy
> zmiana felunku na 16'x6' od [323F BJ 2.0 SPORTIVE] – nieaktualne + (nowe opony fulda carat progresso 205/55/16) (zima ori stalowe, ori kołpaki + opony 185/65/15 nowe Dębica)
> alufelgi 17'x6,5' od mazdy 3, 2.0 instinct (opony GT Radial Champiro 205/50/17 – było, a jest 205/40/17 Fulda Carat Extremo)
> szyby przyciemnione: folia chromo-niklowa Classic Chrom: cały tył 10 (najmocniejsza). Boki przód 50 (najsłabsza) + Blenda przeciwsłoneczna na przedniej szybie
> zmiana kierunkowskazów na ciemne (jak mi wpadną w ręce to założę cleary) + chromowane żarówki – nieaktualne, założone cleary
> znaczki chromowane MAZDASPEED pod kierunkami z obu stron i na grilu po prawo od znaczka mazda (dzięki Farciarz ;) )
> przednie chlapacze od wersji przedliftowej
> chromowana końcówka wydechu z mazdy 6, 3.0 V6 (podarunek od db0511, przyspawana dzięki życzliwości siara88, przez jego tatę – ogromne podziękowania dla was)
> malowanie zacisków farbą 3V3 (a'la Hammerite) grafit – połysk (kolor dobrany w związku z chlapaczami, i kolorem szyb)
> naklejka klubowa przy zamku na tylnej klapie (liczyłem na wygląd a'la pieczątka, lecz nie do końca wyszło) naklejki na szybkach tylnych drzwi
> ramka klubowa czerwona tył, chromowana przód (docelowo: obie klubowe, czerwone, starego wzoru)
> 2 komplety żarwówek Philips Blue Vision Xenon Efect (mijania H7, drogowe H1)
> przestawienie zaworu westgate o 3 mm w celu podwyższenia ciśnienia doładowania (było 0,8 bara jest 1,1 bara)
> zegar doładowania AutoGage, na desce obok lewego słupka (docelowo 2 zegary: doładowania i temp. oleju)
> bezszkieletowe wycieraczki BOSCH Aero Wind
> wspawanie tulejki w miskę olejową i wkrótce dojdzie zegar temperatury oleju AutoGage indiglo
> wymiana zbiorniczka płynu spryskiwaczy z małego (2,5 l na durzy 5 litrowy z czujnikiem kończącego się płynu)
> wymienione przednie hamulce na ori od mazdy6
> short shifter a'la mX-MEN viewtopic.php?p=509210#p509210
> tylne lampy przeciwmgielne przerobione żeby świeciły 4 pozycyjne i 5 świateł stop (piąte za szybą)
> zamontowany teleskop do klapy bagażnika żeby nie trzaskała jak ktoś się zapomni, teraz się otwiera sama i zamyka łagodnie
>zamontowane przednie światła LED do jazdy dziennej (z homologacją na PL)

Car Audio:

CLARION CZ 500E z Bluetooth, USB, pilotem, itp.
– system odseparowany 165 mm Rainbow SLX 265 delux
– wzmacniacz 4 – kanałowy Blaupunkt GTA 400 4 x 100 W rms (mostek na skrzynię320 W rms)
– tylne drzwi dwudrożne głośniki JBL GTO RMS 60W (6"x9")
– tylna półka trójdrożne głośniki JBL GTO RMS 100 W (6"x9")
– skrzynia basowa zamknięta MTX Thunder 5500
– kondensator i okablowanie Hollywood seria pro <faja>
– przednie drzwi, tylna półka i klapa bagażnika wygłuszone matami Boll
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Założone dzięki kolegom klubowym mily200 oraz siara88 – gorące podziękowania za kilka godzin ciężkiej pracy, oraz profesjonalne porady <jupi>

Plany na przyszłość:
– elektryczna antena radia (stara zdechła, nowa leży w piwnicy i czeka na wenę twórczą i czas) – założona
– alu '17 od mazdy 3, 2.0 – założone
– zegar temp. oleju AutoGage indiglo (już zakupiony, lecz czekam na wymianę oleju i przy tej okazji będę zakładał czujnik na miskę olejową itd) – założone
– sprężyny -35mm JAMEX (już kupione, ale mam co do nich mieszane uczucia, zwłaszcza przy alu ,17 ale zobaczymy) – odszedłem od tego pomysłu.
– Poluję na Eibach Pro Kit – 30 wtedy zakładam
– alu ramki na zegary (nie mogę nigdzie znaleźć wciskanych, a klejonych nie chcę)
– rozpórka na przednie kielichy (też cały czas szukam, bezskutecznie)
– xenony (chodzą mi po głowie ale tylko w rozważaniach, też mam co do nich mieszane uczucia) – odszedłem od tego pomysłu
– pomalowanie pod kolor nadwozia chlapaczy przednich – odszedłem od tego pomysłu
– chip tzn. PowerBox (wiadomo po co) – odszedłem od tego pomysłu
– Przednie lampy JDM od Capella
zobaczymy czy finanse pozwolą :P



Obecny wygląd auta:
tu jeszcze bez chromowanej końcówki
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


a oto ile wydał z siebie silnik z rozszczelnionym intercoolerem (po spotkaniu z sarenką :D) (oczywiście IC już jest wymieniony)
Obrazek

EDIT: 2.09.2010
na nowych bucikach '17 od trójki
Obrazek


dziękuję za cierpliwość :P do zobaczenia na drogach, spotach i zlotach :)



C.D.N
Ostatnio edytowano 28 paź 2012, 16:21 przez Bandit, łącznie edytowano 46 razy
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 16 sie 2010, 15:32

Baaaaczność! :)

Bardzo miły rodzinny wóz jeszcze milszego bandyty :) Ostatnia wersja GF (zmian jest więcej, niż przypuszczałem) w najbardziej pasującym do tego nadwozia, stalowo-srebrnym umaszczeniu. Gratuluję auta i pozdrawiam właścicela :)

Spocznij!
Ostatnio edytowano 19 sie 2010, 10:47 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez sq2jul » 16 sie 2010, 15:47

Pit napisał(a):Pierwszy!!! :)


Wpisujcie miasta!!

– Bydgoszcz :P

Na powaznie to fajne auto, raczej rodzinne, jednak jak pokazal producent (w wersji MPS) mozna wydobyc z niego pazur :) O ile klekot z pod swiatel nie jest szybki o tyle w trasie (jadac za Toba) dochodze do wniosku, ze musi sie zbierac calkiem przyjemnie. Fajnie, ze dbasz tak o swoje auto – oby tak dalej :)
Ostatnio edytowano 16 sie 2010, 16:12 przez sq2jul, łącznie edytowano 1 raz
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez People_Hate_Me » 16 sie 2010, 15:57

bardzo ładna widać że zadbana :D
Gratulacje :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez ravestation » 16 sie 2010, 16:14

bardzo fajne auto, rodzinne, przestronne i przede wszystkim zadbane :) oby tak dalej <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez Bandit » 16 sie 2010, 16:22

Dziękuję wszystkim za dobre słowo, ale co wy macie z tym autem rodzinnym? :P to jest limuzyna :D a rodzinne to jest kombi :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 16 sie 2010, 16:30

Dobry wóz :) z odpowiednim silnikiem – w przypadku GFa nie mamy sześciocylindrowej Vki. DiTD zbiera się fajnie i spod świateł i na trasie o ile pod maską pracują zdrowe podzespoły ;) jak widzę właściciel dba o kondycję zespołu także myślę, że dobije niebawem do okolic 300NM :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bart0n » 16 sie 2010, 22:37

Świetnie wygląda, GF po liftingu nabiera zupełnie innego wyrazu :)
Tylko czemuż to wywaliłeś znaczek DiTD? :) co oryginał to oryginał :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez mily200 » 16 sie 2010, 23:54

wygodna Limuzyna :D
17 plus obniżenie zawiasu jak najbardziej tak
jak Plany nabiorą tempa to bedzie fajna lansiarska limuzynka :D
a jakie plany co do CA ??
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:12
Posty: 1888 (0/4)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat leon i lodgy

Postprzez Bandit » 17 sie 2010, 00:59

mily200 napisał(a):...jak Plany nabiorą tempa to bedzie fajna lansiarska limuzynka :D
a jakie plany co do CA ??

Car audio w swoim czasie ;) wole mówić o ukończonych projektach. Aczkolwiek plany są rewela tylko jak z funduszem to się jeszcze zobaczy...
''-Się zobaczy czy się zrobi.
-A się zrobi jak co?
-Jak się zobaczy'' :D

Bart0n napisał(a):Tylko czemuż to wywaliłeś znaczek DiTD? :) co oryginał to oryginał :]

hmm no niby tak ale z chromowaną końcówką wydechu od mazdy6 V6 trochę się gryzło, a nie każdy musi od razu widzieć, że to ropniak :D zwłaszcza gdy stoi grzecznie gdzieś na parkingu i akurat nie klekota :P
Ostatnio edytowano 17 sie 2010, 22:52 przez Bandit, łącznie edytowano 3 razy
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez sq2jul » 17 sie 2010, 19:30

bandit266 napisał(a):post do usunięcia przez moderatora


w tym dziale sam sobie jestes sterem i zaglem :) Masz pelne uprawnienia do moderowania swojego watku.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Radex » 21 sie 2010, 07:24

ladne autko, jeszcze jakies fajne czarne 16-17tki <serduszka>

dymiony migacz troche mi nie pasi, zrobilbym clear aby pasowal do reszty swiatel zewnetrznych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Bandit » 21 sie 2010, 11:28

jak podjechałem do sklepu kupić białego to akurat były tylko te (ostatnie) a już
na orange nie mogłem patrzeć i z czasem przyzwyczailem się do tych ale pewnie kiedyś beda kliry ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 21 sie 2010, 11:48

bandit266 napisał(a):– xenony (chodzą mi po głowie ale tylko w rozważaniach, też mam co do nich mieszane uczucia

Bardzo dobrze, że masz mieszane uczucia, gdyż aftermarketowy xenon w refleksyjnej (odbłyśnikowej) lampie to dresiarstwo czystej wody ;)

bandit266 napisał(a):...a już na orange nie mogłem patrzeć

Nie znasz się ;) Amber najładniejsze :) JDM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bandit » 21 sie 2010, 12:51

Pit napisał(a):Bardzo dobrze, że masz mieszane uczucia, gdyż aftermarketowy xenon w refleksyjnej (odbłyśnikowej) lampie to dresiarstwo czystej wody ;)

Dlatego zostanę raczej przy Philipsach bo świecą zaje.. (trzymam swoją ułańską fantazję do "modzenia bez przemyślenia" na wodzy :D )

Pit napisał(a):Nie znasz się ;) Amber najładniejsze :) JDM :D

ja tam daleki jestem od JDM :D a tak szczerze to mi nie zależy (chociaż gdybym miał budzik do 180 km/h to bym go zamykał <jupi> ) tzn cieszę się że mam raczej "japan graty" w aucie, ale nie wszystko co JDM mi się super podoba np. wolę "626" niż "capella" aha będęmiał Jdmexy (jamex) springi next week <rotfl> <lol>
A teraz długo przez niektórych wyczekiwana fotorelacja ze studia Car Audio:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jeszcze raz gorące podziękowania za pomoc i trud. WIWAT mily200 & siara88 <jupi>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez kocurek » 21 sie 2010, 13:44

bardzo ładna mazdeczka
a tak na marginesie te felgi od 323 sa bardzo podobne do felg od forda probe które ja mam :)
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Bandit » 21 sie 2010, 15:45

Radex84 napisał(a):ladne autko, jeszcze jakies fajne czarne 16-17tki

czarne ? <nie>
w opcji są '17 chromy od Millenia S (Globy ma takie), lub seria od Mazda 3 (widoczne na fotkach przy CarAudio) ale na razie sakiewka pusta i w domu się nie przelewa (chwilowo nawet na wymianę sprężyn nie mam <płacze> )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 21 sie 2010, 16:24

bandit266 napisał(a):(chwilowo nawet na wymianę sprężyn nie mam <płacze> )

Nie bądź mientki, dam Ci ściągacze i sobie zrobisz sam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bandit » 21 sie 2010, 23:43

Pit napisał(a):
bandit266 napisał(a):(chwilowo nawet na wymianę sprężyn nie mam <płacze> )

Nie bądź mientki, dam Ci ściągacze i sobie zrobisz sam :)

chyba bym nie zaryzykował <nauka> to nie jest wymiana żarówki czy lampki kierunku lub wycieraczek i moja wiedza tajemna z mechanikologii tak daleko nie sięga <czarodziej> (a szkoda, bo chętnie bym sam sobie te sprężyny wymienił)
Pit napisał(a):Ostatnia wersja GF (zmian jest więcej, niż przypuszczałem)

zmian między przedliftową a poliftową, czy moją a seryjną, czy między GE a GF ogólnie ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 22 sie 2010, 20:20

bandit266 napisał(a):
Pit napisał(a):Ostatnia wersja GF (zmian jest więcej, niż przypuszczałem)

zmian między przedliftową a poliftową, czy moją a seryjną, czy między GE a GF ogólnie ?

Ta pierwsza opcja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy