
















Mazda przyjechała w grudniu zeszłego roku z Holandii (szukałem, ale nie było specyfików w schowkach
Silnik jak widać pod avatarem RF2A przebieg przy kupnie 173tyś km (według ocen specjalistów nie cofany)
Obecny przebieg:
– 187,5 tyś km (stan na dzień 23.08.2010)
-197,5 tyś (stan na dzień 8.02.2011)
Wyposażenie:
– buda sedan, silnik, 4 koła, lampy, wydech, itd
– 4 elektryczne szyby
– 2 podłokietniki (w tylnej kanapie z otworem na narty, wędki, karabin wyborowy, itp)
– klimatyzacja (manual)
– halogeny przód
– ABS
– stolik na laptopa (składany z fotela pasażera)
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
– welurowa tapicerka
– pełne wykończenie w drewnie (widziałem, że wychodziły wersje niepełne, albo bez drewnoplasiku całkiem)
– centralny zamek + pilot
– hak
– radiomagnetofon kasetowy
– alufelgi 16' x 7,5' made in UK
– zestaw głośnomówiący pod Nokię 3310
– jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę
fotki z ogłoszenia na które się pokusiłem:




Naprawy (wszystkie części ori mazda) :
– wymiana oleju i wszystkich filtrów
– wymienione:
* lewy drążek kierowniczy
* tylne amortyzatory
* przednie tuleje wahaczy
* komplet 4 tarcz i klocków hamulcowych
* 4 drążki stabilizatora
* 4 osłony amortyzatorów
* prawy przedni zacisk (bo trzymał lekko i się grzało)
* płyn hamulcowy (również z pompki sprzęgła)
* kompletny rozrząd (niestety bez pompy wody)
* chłodnica klimatyzacji (stara przepuszczała + nabijanie, odgrzybianie itd)
* wyczyszczenie rdzy z nadkoli tylnych (wyszło kilka plamek po zimie)
* nowy akumulator Panasonic 90 Ah (stary panason padł po 10 latach
* intercooler (porzedni razem z halogenem, poszedł w diabły po spotkaniu z sarenką w górach)
* halogen lewy (stary się zbił o sarnę
* podkładki pod wtryski i przelewy
* wyregulowane zawory
* wyczyszczony kolektor dolotowy i cały dolot, przeczyszczone wtryski i pompa wtryskowa + płukanka Forte
* przedni lewy sworzeń wahacza
* olej w skrzyni biegów na Mobil 75w90
Moje modyfikacje:
> demontaż haka (oraz pomalowanie farbą od zacisków tego kikutka, który pozostał po odkręceniu)
> usunięcie znaczka DiTD z tylnej klapy
> zmiana felunku na 16'x6' od [323F BJ 2.0 SPORTIVE] – nieaktualne + (nowe opony fulda carat progresso 205/55/16) (zima ori stalowe, ori kołpaki + opony 185/65/15 nowe Dębica)
> alufelgi 17'x6,5' od mazdy 3, 2.0 instinct (opony GT Radial Champiro 205/50/17 – było, a jest 205/40/17 Fulda Carat Extremo)
> szyby przyciemnione: folia chromo-niklowa Classic Chrom: cały tył 10 (najmocniejsza). Boki przód 50 (najsłabsza) + Blenda przeciwsłoneczna na przedniej szybie
> zmiana kierunkowskazów na ciemne (jak mi wpadną w ręce to założę cleary) + chromowane żarówki – nieaktualne, założone cleary
> znaczki chromowane MAZDASPEED pod kierunkami z obu stron i na grilu po prawo od znaczka mazda (dzięki Farciarz
> przednie chlapacze od wersji przedliftowej
> chromowana końcówka wydechu z mazdy 6, 3.0 V6 (podarunek od db0511, przyspawana dzięki życzliwości siara88, przez jego tatę – ogromne podziękowania dla was)
> malowanie zacisków farbą 3V3 (a'la Hammerite) grafit – połysk (kolor dobrany w związku z chlapaczami, i kolorem szyb)
> naklejka klubowa przy zamku na tylnej klapie (liczyłem na wygląd a'la pieczątka, lecz nie do końca wyszło) naklejki na szybkach tylnych drzwi
> ramka klubowa czerwona tył, chromowana przód (docelowo: obie klubowe, czerwone, starego wzoru)
> 2 komplety żarwówek Philips Blue Vision Xenon Efect (mijania H7, drogowe H1)
> przestawienie zaworu westgate o 3 mm w celu podwyższenia ciśnienia doładowania (było 0,8 bara jest 1,1 bara)
> zegar doładowania AutoGage, na desce obok lewego słupka (docelowo 2 zegary: doładowania i temp. oleju)
> bezszkieletowe wycieraczki BOSCH Aero Wind
> wspawanie tulejki w miskę olejową i wkrótce dojdzie zegar temperatury oleju AutoGage indiglo
> wymiana zbiorniczka płynu spryskiwaczy z małego (2,5 l na durzy 5 litrowy z czujnikiem kończącego się płynu)
> wymienione przednie hamulce na ori od mazdy6
> short shifter a'la mX-MEN viewtopic.php?p=509210#p509210
> tylne lampy przeciwmgielne przerobione żeby świeciły 4 pozycyjne i 5 świateł stop (piąte za szybą)
> zamontowany teleskop do klapy bagażnika żeby nie trzaskała jak ktoś się zapomni, teraz się otwiera sama i zamyka łagodnie
>zamontowane przednie światła LED do jazdy dziennej (z homologacją na PL)
Car Audio:
CLARION CZ 500E z Bluetooth, USB, pilotem, itp.
– system odseparowany 165 mm Rainbow SLX 265 delux
– wzmacniacz 4 – kanałowy Blaupunkt GTA 400 4 x 100 W rms (mostek na skrzynię320 W rms)
– tylne drzwi dwudrożne głośniki JBL GTO RMS 60W (6"x9")
– tylna półka trójdrożne głośniki JBL GTO RMS 100 W (6"x9")
– skrzynia basowa zamknięta MTX Thunder 5500
– kondensator i okablowanie Hollywood seria pro
– przednie drzwi, tylna półka i klapa bagażnika wygłuszone matami Boll






Założone dzięki kolegom klubowym mily200 oraz siara88 – gorące podziękowania za kilka godzin ciężkiej pracy, oraz profesjonalne porady

Plany na przyszłość:
– elektryczna antena radia (stara zdechła, nowa leży w piwnicy i czeka na wenę twórczą i czas) – założona
– alu '17 od mazdy 3, 2.0 – założone
– zegar temp. oleju AutoGage indiglo (już zakupiony, lecz czekam na wymianę oleju i przy tej okazji będę zakładał czujnik na miskę olejową itd) – założone
– sprężyny -35mm JAMEX (już kupione, ale mam co do nich mieszane uczucia, zwłaszcza przy alu ,17 ale zobaczymy) – odszedłem od tego pomysłu.
– Poluję na Eibach Pro Kit – 30 wtedy zakładam
– alu ramki na zegary (nie mogę nigdzie znaleźć wciskanych, a klejonych nie chcę)
– rozpórka na przednie kielichy (też cały czas szukam, bezskutecznie)
– xenony (chodzą mi po głowie ale tylko w rozważaniach, też mam co do nich mieszane uczucia) – odszedłem od tego pomysłu
– pomalowanie pod kolor nadwozia chlapaczy przednich – odszedłem od tego pomysłu
– chip tzn. PowerBox (wiadomo po co) – odszedłem od tego pomysłu
– Przednie lampy JDM od Capella
zobaczymy czy finanse pozwolą
Obecny wygląd auta:
tu jeszcze bez chromowanej końcówki








a oto ile wydał z siebie silnik z rozszczelnionym intercoolerem (po spotkaniu z sarenką

EDIT: 2.09.2010
na nowych bucikach '17 od trójki

dziękuję za cierpliwość
C.D.N