Mazda Xedos 6 CA KF 96r.


Dane techniczne:
Silnik: 2.0 V6 KF
Rok prod. 1996r.
Wyposażenie:
-skórzana tapicerka
-klimatyzacja
-szyberdach
-pełna elektryka
Na początku trochę historii mojego Xedosa. Pierwszy raz zobaczyłem go jakieś 3 lata temu, gdy jakiś klient postawił go u mojego wujka(mechanika) do naprawy, od samego początku wpadł mi w oko:)
Xedos stał sobie i stał u wujka bez czynnie bo klient się nim w ogóle nie interesował i nie przywoził kasy na naprawę, aż do listopada 2009 roku, wtedy tylko podjechał i powiedział, żeby przygotować go na sprzedaż, lecz wujek nie miał czasu i przywiózł go do nas(mój tata również jest mechanikiem z wykształcenia), aby go zrobić tylko pod sprzedaż, Xed przyjechał na lawecie, w ogóle nie odpalał i miał zastane hamulce, lecz podjęliśmy się odnowy. W mojej głowie zrodził się pomysł, że można by go zrobić pod siebie, po przeszukaniu sieci doszedłem do wniosku, że pójdzie zrobić z nim coś ciekawego.
Tak oto 30.12.2009r stałem się posiadaczem Xedos’a, z czego się niezmiernie cieszę Jak się później okazała Xedos do kraju został sprowadzony w 1999r i miał u nas tylko jednego właściciela który zrobił nim dosyć dużo kilometrów bo w momencie zakupu Xed miał 266 tys km.
Była w nim do zrobienia blacharka, bo przez te 3 lata które stał pojawiło się bardzo dużo rdzy, a także zaczął schodzić lakier bezbarwny z oryginalnego lakieru oraz miał trochę wgnieceń. Silnik również nie był na chodzie i wymieniliśmy wszystkie płyny i filtry oraz dostał nowy pasek rozrządu, akumulator oraz świece .Auto było ogólnie bardzo zaniedbane i było trochę wybrakowane. Nie spieszyło się nam za bardzo z robotą bo wciąż nie miałem prawo jazdy. Mijały sobie miesiące i tak w wolnym czasie robiliśmy sobie w garażu( ja po szkole, tata po pracy). W czerwcu udało mi się w końcu zdać i prace znacznie przyspieszyły. W tym czasie cały czas kompletowałem potrzebne rzeczy i tak przychodziły do mnie ciągle nowe rzeczy, takie jak:
– CAI simota + injen hydroshield
– AEZ icon X 17x8 et40
– Pirelli Pzero Nero 205/40/17
– kierownica MOMO corse
– oryginalna gałka Mazdaspeed
– tylny zderzak cdw-tuning
– przedni zderzak całkowicie custom
– progi Lantis
– Pioneer DEH-1200MP
– końcowy tłumik przelotowo-komorowy z 2 owalnymi końcówkami
– eibach -30mm
– Sznajder Silver 53Ah
– hamulce przód i tył Mazda 6, tarcze Mikoda GT, klocki przód Hawk performance, tył ATE
– zimówki to alu dezent 15x7 et40
Również zostały usunięte wszystkie oznaczenia, zostało zaspawane miejsce na antenę na tylnym błotniku, również zaspawane miejsce na kierunkowskazy na błotnikach i została założona antena na dach, zaciski hamulcowe zostały wyczyszczone i pomalowane na kolor „młotkowy” który ładnie się komponuje z autem. Xedos dostał piękny biały kolor z palety Porsche o kodzie B9A.
A teraz trochę zdjęć z czasu od kiedy auto jest u mnie












Kilka zdjęć z prac:











