Mazda 626 GW RF2A 1999 2.0 DITD GLX

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez slisman » 17 lis 2014, 10:36

Jak ręką odjął! :) I moje subiektywne wrażenie – lepiej się odpycha i równiej pracuje. Nie miałem wrażenia , że jest mulasty :O
Reanimacja japońskich kucyków (tj. czyszczenie IC, zaślepienie EGR itp.) może być smiało odłożona do wiosny.

Z nowych modów: zmienione wycieraczki – topowy model nieznanej firmy z eLeclerc'a, koszt: 6,99 zł za sztukę. Zbierają naprawdę dobrze, dzisiaj miałem przyjemność jechać do pracy w deszczu. Po zimie kupię nowe....choć znając życie tego nie zrobię, bo za każdym razem, gdy tak sobie mówiłem, to tanie wycieraczki spisywały się tak dobrze, że nie trzeba było ich zmieniać przez 2 lata :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez marconigdynia » 17 lis 2014, 12:20

Czyli wymiana filtra pomogla? Mam ten sam problem, mam nadzieje, ze to nie zawor TCV. Dzieki za sugestie.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez slisman » 17 lis 2014, 12:27

Tak, pomogła. Ale dodam, że u mnie nie było objawów awarii zaworu opisanych w odddzielnym temacie w dziale technicznym (wyciek w nogach pasażera, nie wkręcanie się na wyższe obroty).
Filtr był po prostu bardzo już zapaćkany :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 25 lis 2014, 23:14

Dzisiaj wleciał nowy sterownik centralnego – w miejsce starego (za schowkiem). Nowa centralka łatwa w montażu – wpina się w starą wiązkę, wymaga to zlutowania dosłownie 4 kabelków i wstawienia rezystora.

Całość wykonana dzięki wskazówkom kolegi Kajola i opisana w temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=423&t=167054&p=2951888#p2951888.

Teraz wszystko ładnie śmiga, porządnie polutowane, zostaje dorobić grot i korzystać :)
Załączniki
IMG_20141125_192621.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 26 lis 2014, 09:19

<spoko> ale i tak mnie to jakoś przerasta.
Sam central czy jakieś domykanie szyb itd. także?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 26 lis 2014, 10:02

PeKa napisał(a):ale i tak mnie to jakoś przerasta.
Sam central.
Tzn. domykanie szyb uważam za zbędny bajer :P Plus potrzebowałbym chyba moduł komfortu albo ogromnej rzeźby (widziałem opcję, że ktoś podłączył się do sterowania szybami od strony kierowcy – masa kabelków, wszystko trzeba przeprowadzić przez drzwi....tylko po co? :D)

Funkcja "odnajdywania na parkingu" też mogłaby być – ale musiałbym wpiąć się do pozycyjnych...a doszedłem do wniosku, że ma być jak najbliżej serii, pozostałych gadżetów i tak bym nie używał, a musiałbym bardziej ingerować w instalacje. A tak to wykorzystałem wiązkę idącą do centralki i wszystko jest ładnie położone, zaizolowane :)
PeKa napisał(a):ale i tak mnie to jakoś przerasta.

Najwięcej czasu zabiera internetowy research, później jeśli nie masz wątpliwości – można montować. A na szczęście kolega kajol w temacie opisał wszystko na tyle, że można było montować :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 26 lis 2014, 10:13

To taki sterownik?
http://allegro.pl/uniwersalny-sterownik ... 90466.html
Może rzeczywiście dam rade to ogranąć :)
Wodotryski też uważam za zbędne. Wystarczy mi central i mrugnięcie kierunkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 26 lis 2014, 10:25

http://allegro.pl/solidny-sterownik-centralnego-zamka-pilot-scyzoryk-i4658265597.html

Ja kupiłem taki sterownik. Głównym argumentem (poza tym, że sprawdzałem opinie o firmie maxitex) były piloty wyglądające jak Mazdowskie :) A zależało mi na scyzoryku.

Mrugnięcie kierunkami jest – ale ja specjalnie się nie wpinałem. Przed montażem też mi mrugał – widocznie są podpięte pod centralkę nad nogiami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 26 lis 2014, 10:34

Czaję, w opisie aukcji, która wrzuciłem było napisane Maxicar, ale to iiny sterownik ;) U mnie scyzoryk odpada, mam jeden kluczyk, więc jak cos pójdzie nie tak to klops <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Setritus » 26 lis 2014, 21:29

slisman napisał(a):masa kabelków, wszystko trzeba przeprowadzić przez drzwi....tylko po co

nie jest aż tak źle, można się wpiąć w przewody w progu od str kierowcy, jest tam do nich dobry dostęp. Tylko do drzwi kierowcy trzeba prowadzić dwa kable.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez slisman » 26 lis 2014, 22:27

W progu? O widzisz, nawet nie wiedziałem. Dzięki za info, nie zamykam tego "tematu", ale jak już wrócę do niego wiosną. Będzie cieplej i dłuższy dzień. Do tego czasu też sobie odpowiem na pytanie czy tego potrzebuję:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 3 gru 2014, 19:13

Mazda u lekarza, od jutra będą robione progi (bo się zrobiła dziura).
No ale lepiej zrobić i mieć z głowy, teraz niestety parę dni bez auto :(

Szczęście w nieszczęściu: wpadnie też coś nowego – niespodzianka <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez marconigdynia » 5 gru 2014, 12:20

Co wpada?

Ja mam pytanie co centralnego: trzeba byc polapanym w temacie elektryki/elektroniki? Bo nie bardzo kumam temat a nie chcialbym zrobic jakiegos zwarcia czy cos. Niby w temacie dot. montazu wszystko jest ladnie opisane ale i tak czarna magia dla mnie.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez slisman » 5 gru 2014, 13:19

marconigdynia napisał(a):o wpada?

Hamulce z Mazdy 6 (zaciski od Emmetta – po regeneracji, nowe tarcze i klocki) :D

Co do centralnego: specem nie trzeba być, no ale musisz umieć polutować (dosłownie parę kabelków).
Jak jakieś pytania to pisz na PW, wydaje mi się , że w temacie jest wszystko opisane, w tym i najbardziej wątpliwa kwestia z rezystorem. Po prostu sterowanie minusem ("–") wymaga podłączenia zamykania i otwierania na jednym kablu (bo są sterowane tym samym sygnałem). Tak więc "–" zamyka i otwiera zależnie od "potencjału" sygnału – w tym celu potrzebny jest właśnie rezystor. I w tym wypadku nie pomaga instrukcja dołączona do centralki, gdzie nawet przy sterowaniu "–" wychodzi się do dwóch kabli, a całość nie działa prawidłowo (sprawdzone przez Kajola).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 15 gru 2014, 23:13

A czy taka kierownica jak Ty masz jest też dostępna w szarej opcji? :) Świetna GW, jest dużo dłuższa od GF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez slisman » 15 gru 2014, 23:42

Widziałem parę sztuk częściowo szarych (chyba w mazdaspeed protege 5) – wzór ten sam, tylko inny kolor.
Ale raczej ciężko dostać. U nas najłatwiej szukać 323f sport, nardi torino. Z protega raczej nie do dostania na rynku wtórnym. Z kolei taki wzór (jak to Riki nas pouczył) był seryjnie montowany w 626 chyba po lifcie na Wielką Brytanię – więc na eBayu może coś da się znaleźć.

GF: 4575 mm
GW: 4660 mm
Czyli różnica wynosi 8,5 cm :)

Dopisano 16 gru 2014, 09:53:

P.S. Dwie dziury w progach (od strony tylnego nadkola) okazały się być większe niż zakładałem.
Auto oddałem do mechanika, ale z uwagi na to, że trzeba zrobić porządnie – mechanik wysłał do swojego zaufanego lakiernika 40 km od Gdańska. Tak więc czekam na powrót do mnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MegaZmiya » 16 gru 2014, 11:29

Dzięki za odpowiedź :) Jako, że mam "wtyki" w UK to nawet bym miał łatwiej ze sprowadzeniem :D Spodziewałem się, że GW będzie dużo dłuższa. Chociaż 8,5cm to i tak całkiem sporo. Trzymam kciuki za dobrze zreperowane autko :)

Tapatalk na Galaxy Ace 2 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez slisman » 19 gru 2014, 15:55

No to szukaj, bo warto. Kierownica dużo wygodniejsza, lepiej leży w dłoni – choć na początku 3 ramiona zamiast 4 ramion kierownicy wymagały przyzwyczajenia :P

Mam świeże info od mechanika – całość załatana, ale jeszcze konserwują podłogę (co mi w zupełności odpowiada bo i tak o tym myślałem). Odbiór w poniedziałek lub wtorek...już nie chcę więcej czekać i poruszać się autobusem :P

No i fota prezentu, który zrobiłem sobie na święta! (dzięki Emmett!).
Niestety całość wpada na auto dopiero wiosną, pozostaje czekać :)
Załączniki
IMG_20141220_152608.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Emmett » 20 gru 2014, 21:45

He he poznaje te graty :D No i hamulce znowu poczekają, ale dobrze że tym razem mają wpaść na 626 w lepszym stanie niż była moja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 00:26
Posty: 135
Skąd: Poznań
Auto: Ford Orion mk2 1.6 Diesel "Giovanni"

Postprzez slisman » 22 gru 2014, 11:45

No niestety poczekają...ale to tylko nieco ponad 3 miesiące w sumie :P
Mam nadzieję, że teraz jak odbiorę auto (dzisiaj lub jutro) to już stan będzie igła i na długo spokój. Bo progi to był ostatni mankament, który rzucił mi się w oczy. Do tego podłoga będzie zakonserwowana, centralny znowu śmiga...nic tylko lać i jeździć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy