Mazda 626 GF FS '01 Lift 2.0 HP 100kW – Czarnulka Radex'a

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez alk80 » 11 mar 2011, 16:24

Bandit napisał(a):Ja dzisiaj na swoich poskakałem ponad dziurami dla testu około 60 km po dziurawsko-pomorskim mieście i stwierdzam, że
205/40/17:
.....
– prawdopodobnie wpływa znacząco na szybsze zużywanie się elementów zawieszenia (podobno pierwsze lecą łożyska przód :P )


zwłaszcza w kilku letnim aucie
mi kiedyś mechanik od zawieszeń powiedział że nowe łożyska starczają (powinny) na 100kkm potem to już jest bonus, przednie łożyska nie są kosmicznie drogie, gorzej z tylnymi piastami,
za to wymienić piastę da się samemu, z nie zwykłych narzędzi potrzebna jest nasadka 34 (o ile dobrze pamiętam),
z przednim łożyskiem bez wizyty u mechanika będzie trudniej, bez prasy się nie obędzie (ja zanosiłem samą zwrotnice, koszt usługi 10zł :) )
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Bandit » 11 mar 2011, 17:58

alk80 napisał(a):bez wizyty u mechanika będzie trudniej

i tak jestem u mojego prawie codziennie <spoko> ale na pogaduszkach, a nie jak ci od Alfy Romeo <lol> Najfajniejsze u niego jest to (pomijając fakt, że Krzysiu to chodząca encyklopedia motoryzacyjna), że zawsze z podnośnika zwisa jakaś mazda którą można dogłębnie obczaić i zawsze dowiaduję się o tej wspaniałej marce czegoś nowego ;P Jest tylko jedna zasada <nie powiem> <nie powiem> <nie powiem> , ale nikt nie chce swoich asów z rękawa na prawo i lewo rozsypywać <spoko>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez alk80 » 12 mar 2011, 15:42

Bandit napisał(a):
alk80 napisał(a):bez wizyty u mechanika będzie trudniej

i tak jestem u mojego prawie codziennie <spoko> ale na pogaduszkach, a nie jak ci od Alfy Romeo <lol>


chyba jeszcze nie miałeś Alfy co ?? jeden z wielu mitów, są marki o wiele bardziej awaryjne ale o nich się nie mówi bo to przecież VW albo BMW czy Merc o francuzach nie wspomnę :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 12 mar 2011, 16:34

dziś zdjąłem wszystkie koła i zaciski, powyjmowałem klocki... zeszlifowałem im prowadnice żeby lekko chodziły i posmarowałem wszystkie blaszki pastą miedziową.
autko już lepiej jedzie ale dalej ściąga na prawo.... chyba wiem dlaczego:

w zime zaliczylem dizursko i ustawili mi zbieznosc.
teraz okazalo sie ze prawe koła były pokrzywione delikatnie jak zanioslem je do wywazenia.

a teraz na letnich mi sciaga auto w prawo, bede musial chyba jeszcze raz ustawiac zbieznosc... <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Bandit » 12 mar 2011, 16:43

To są tylko żarty z przed 20 lat, ale śmieszą tak samo. Obecnie wszystko się psuje bo kiedyś aż tak intensywnie nie eksploatowano aut, ich konstrukcja była prostrza i bardziej się przykładano do ich produkcji. Po za tym coraz większe moce z tej samej pojemności, globalizacja (Made in China <uklon> ), rygorystyczne normy emisji spalin, i te wszystkie ekoprzepisy powodują, że producenci mają związane ręce i niezniszczalnych aut nie produkują :( Kwestie marketingowe (serwis, sprzedaż części, ceny i zbyt nowych aut) pomijam ;)
End of Off Topic :P
Ostatnio edytowano 12 mar 2011, 16:56 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Radex » 12 mar 2011, 16:47

ej offtopowicze :P zbieżność chyba musze drugi raz ustawiać no nie?
skoro wcześniej była robiona na krzywych kołach <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Bandit » 12 mar 2011, 16:57

Musisz! Ja z resztą też muszę ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Radex » 12 mar 2011, 17:17

ehhh, znowu 120 w plecy <glupek2> <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 12 mar 2011, 17:59

to masz drogo, u mnie zbieżność kosztuje 80 a geometria 100
a jak chcesz zaoszczędzić to se jedź do teścia na kanał, weź klucze i przestaw prawe koło wysuwając lekko końcówkę z drążka, może wystarczyć nawet mniej niż ćwierć obrotu, jeśli to pomoże a kierownice będziesz miał ustawioną lekko w prawo, znaczy że trzeba było ruszyć lewe koło :D ale tu trzeba by końcówkę lekko schować w drążek
ustawiacze zrobią to samo tylko że na przyrządach i za kase, tylko że oni ustawiają geo na "sucho", gdy auto jedzie a na zawieszenie wywierane są obciążenia może się okazać że ustawienie geo powinno być inne (tym bardziej w starym aucie)
Ostatnio edytowano 12 mar 2011, 22:36 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 12 mar 2011, 21:54

no, zobacze jeszcze Alku. poki Co byłem w Olkuszu po Ole i sie tylko nawnerwiałem bo mnie niesie na prawo <ściana> <bicz>

muszę też zamówić nowe przewody WN bo te Sentechy wytrzymały 15.000 na lpg.
widać już przebicia.

tylko nie wiem jakie.... NGK wytrzymaly 30.000km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 12 mar 2011, 22:39

kable WN z górnej półki do LPG,
świece najzwyklejsze a nie żadne Vcośtam, powtórzę się, ale ja polecam świece Brisk, odstępy elektrod dobrze ustawione – jak jest jakaś tolerancja to trzymać się dolnej
i będzie <spoko>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 12 mar 2011, 23:14

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez mariusz323wgr » 13 mar 2011, 11:02



a czemu nie NGK BRK6E?

sam teraz mam problem z LPG [wywala świece, a kable to zmienię na pewno też] i szukam właśnie tych twoich osławionych NGK, ale nigdzie ich nie ma...?

pozdr. Mariusz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez szkodnik_byd » 13 mar 2011, 11:19

ten trzeba usunac
Ostatnio edytowano 13 mar 2011, 11:28 przez szkodnik_byd, łącznie edytowano 1 raz
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 13 mar 2011, 11:25

szkodnik_byd napisał(a):panowie NGKto juz nie to samo co kiedyś i sprawdza mi sie to w sprzecie do latania są bardzo awaryjne potrafią strzelić po kilku godzinach lotu. W autku udało mi się bardzo okazyjnie kupic irydy denso – które fabrycznie były wkładane do tego silnika więc nie ma co się zastanawiać przypuszczam ze komlet w normalnej cenie to 50zł
http://allegro.pl/swiece-mazda-323f-323 ... 58827.html
http://allegro.pl/swiece-irydowe-denso- ... 30735.html

co do przewodów NGK – to jedyna sprawdzona alternatywa dla orygionaly jednak trzeba uwazac zeby były to oryginalne przewody NGK bo zdażają się podróbki

u mnie taki zestaw jak na razie sie sprawdza ma dopiero 10tys ale nic sie nie dzieje :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez alk80 » 13 mar 2011, 11:50

Radku znowu jakieś wynalazki
dlaczego nie kupisz zwykłych jak te: http://allegro.pl/swiece-brisk-a-line-3 ... 71962.html
zwykła standardowa świeca + odpowiednia szczelina elektrod = odpowiedni bezproblemowy zapłon,
dłuższa żywotność cewki (kopułki i palca jeśli występuje) oraz kabli, rzadziej występujące przebicia
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 13 mar 2011, 12:08

mariusz323wgr napisał(a):a czemu nie NGK BRK6E?

bo chciałem sprawdzić co to bedzie jak zaloze Briski ktore poleca Alk <czarodziej>

szkodnik_byd napisał(a):http://allegro.pl/swiece-mazda-323f-323 ... 58827.html
http://allegro.pl/swiece-irydowe-denso- ... 30735.html

zamienniki z Denso na razie tez chcialem odpuscic, chcialem wyprobowac cos co jest przeznaczone do MOJEGO auta.

alk80 napisał(a):Radku znowu jakieś wynalazki

jak żeś napisał Brisk coś tam to żech kupił Brisk coś tam ;P <lol>
poza tym to nie wynalazek ino świeca przeznaczona do mojego auta.
na stronie http://www.brisk.cz do GF 2.0 100kW sa podane te 3 typy swiec:
-DR15YP
-DR14ZC
-DR15YS

----
spoko Panowie, ja dużo jeżdże, mam czas na testowanie :D pozniej sprawdze Wasze propozycje <czarodziej>
jak Briski dadzą Ciała to kupuje Denso i zdam relacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez szkodnik_byd » 13 mar 2011, 12:42

hmm to moze nie ten model pokazalem ale fabryka ladowala wlasnie denso do naszych aut co potwierdza nynuch ktory jezdzil taka od nowosci i pamieta co tam bylo
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6186 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Radex » 13 mar 2011, 18:29

no wiem ze fabryka dawała denso, tylko że dedykowane PKJ16CR8 lub irydowe VK16 dedykowane do GF 2.0 HP kosztują około 75zł/szt
pewnie dluzej sie na nich pojezdzi ale nie wiadomo jak dlugo... tym bardziej ze mam lpg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 13 mar 2011, 22:35

pisałem że brisk a nie żadne coś tam <nauka>
:)
tak sie kończy szybkie nie dokładne czytanie ;P

ciekawy jestem jak na tym ustawisz odstępy <co?>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy