Mazda Mx6 GE KL '92 Need for speed

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez embe00 » 23 lip 2024, 21:24

Alternator z xedosa 9 110a nie pasuje do mx6, jest na 3 piny i jeden uchwyt by trzeba trochę przerobić tak więc pozostaje mi regeneracja starego, bo nie chce mi się bawić w przerabianie.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 13 sie 2024, 20:55

Alternator po regeneracji z 2 tygodnie podziałał, teraz znowu prądu nie ma i i kontrolka się świeci. Możliwe żeby coś mi brało 3-5v czy to wina alternatora?
Dodatkowo sprawdzałem jak jedzie i udało mi się 170 przy 5k obrotów na 5 wykręcić i powyżej już się nie chciało wbijać, więc pewnie katalizator spalony
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez tomeczek333 » 17 sie 2024, 01:09

Do altka z X9 potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę (można kupić nową bez problemu) i doprowadzić jeden pin.

Coś szybko padło. Może słabo zregenerowany, ale zacznij jeszcze od podstaw. Pokrywa zaworów szczelna? Z niej pięknie leci olej po alternatorze. Aku w jakim stanie? Jak lekko trup to altek też dostaje po pupie. Masa jest dobra? Czasami nie ma nawet co mierzyć tylko odrazu dołożyć kolejne z grubego przewodu. Tym bardziej że celujesz w jakieś konkretniejsze audio.

Wymień alternator i zrób od razu pomiary. Ładowanie bez obciążenia i pod obciążeniem i jak się zachowuje względem obrotów. Teraz często regeneracja wygląda tak że wymieniają szczotki, myją obudowę i już jak nowy. A regulator nie ruszony i on może powodować problemy. Przy okazji możesz zobaczyć czy coś Ci nie kradnie prądu. Alternatora to nie uwali ale po dłuższym postoju nie odpalisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 124 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Saab 9-3 2.0T

Postprzez embe00 » 20 sie 2024, 09:13

W starym alternatorze regulator był cały spalony, teraz oddałem go gościa który ki robił i zobaczymy co powie.
Pokrywa zaworów szczelna, olej nigdzie nie ucieka.
Nie wiem czy jeśli bezpiecznik od audio mam na 100A a alternator pewnie 80/90A ładuje to czy to nie będzie problemem, ale to już pewnie elektryk będzie sprawdzać.

Dopisano 20 sie 2024, 09:26:

Prawdopodobnie altek jest za słaby, dlatego musze kombinować z tym z X9, szukać wtyczki i górnego mocowania

Dopisano 20 sie 2024, 09:39:

tomeczek333 napisał(a):Do altka z X9 potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę (można kupić nową bez problemu) i doprowadzić jeden pin.


Potrzebuje wtyczke 3 pin i mocowanie z X9 dokupić i podmienić tylko?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez tomeczek333 » 21 sie 2024, 22:34

Bezpiecznik ma zabezpieczać obwód i wydajność alternatora tutaj nie ma nic do rzeczy. Wzmacniacze mają swoje bezpieczniki, więc wielkość bezpiecznika dobierasz pod przekrój i długość przewodu który idzie do zasilania audio.
To że altek ma mniej amper to tylko tyle że będziesz miał większe spadki napięcia i większe problemy z doładowaniem akumulatora przy mocnym słuchaniu. Oczywiście większe spadki to mniejsza moc, większe zakłócenia, ale temat na dłuższy wywód. Przy audio im więcej prądu dostarczysz tym lepiej, ale bez większej rzeźby tu nic mocniejszego nie wsadzisz niż ten 110A.

Dokładnie potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę i doprowadzić sobie ten trzeci pin do wzbudzenia alternatora. Skąd go brałem to już dokładnie nie pamiętam bo minęło z 8 lat. Trzeba zajrzeć w schemat czego tam brakowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 124 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Saab 9-3 2.0T

Postprzez embe00 » 30 sie 2024, 10:38

Udało się zamontować alternator z X9 i teraz ładowanie dużo lepsze. Górne mocowanie zeszlifowane żeby pasowało i dwa z 3 pinów kabelkami przeciągnięte do wtyczki i narazie działa.

Teraz zostało mi rozebrać liczniki i zobaczyć czemu podświetlenie indiglo nie działa, w najlepszym wypadku kable są źle podpięte, a w najgorszym tarcze uszkodzone.

Poza tym nie ma blaszek od klocków z przodu i stukają lekko, do tego katalizator muszę usunąć albo wymienić bo mocy brak.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 6 lis 2024, 22:17

Długo nic się z madzią nie działo, ale ostatnio strzeliło koło pasowe i coś musi musi cieknąć bo mokry silnik.
Dodatkowo w ostatnim czasie zamiast katalizator pojawił się rozprężnik, różnicy w mocy nie czuć, za to jest troszkę głośniej i dźwięk się pogorszył
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 15 gru 2024, 15:36

Dzień dobry panowie, potrzebuje porady co może być nie tak.
Auto sporo dymi na zimnym (biały dym), do tego obroty na neutralnym falują od 1k do 0 im bardziej się nagrzeje silnik tym bardziej falowanie słabnie. Przy jeździe po dodaniu gazu często się "dławi" czyli moc czuć z takim jakby opóźnieniem. Do tego cały czas mam wrażenie, że mocy jest mniej niż 165 kon. Nie mam pojęcia co to może być, coś z podciśnieniem, przepływka może? Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez MrShaleck » 15 gru 2024, 17:59

Zacznij od podciśnień i czujników temperatury wody.
Potem bym sprawdził przepływomierz, przepustnicę i czujnik na przepustnicy (TPS), bo jak dobrze pamiętam KL go ma.
Nie znoszę sam tego typu problemów, szukanie po omacku. Też mam problem z obrotami w 626.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez embe00 » 7 maja 2025, 08:28

Co do falujących obrotów to adaptacja silniczka krokowego znacząco pomogła, ale nadal lekkie są, kolejne tropy to przepływka i sonda.

Do tego leci do mnie ze stanów dedykowany dolot oraz redukcje turboworks i mniejszy stożek k&n

W międzyczasie oba wzmacniacze zostały zmienione na jeden 4 kanałowy esx sxe 250.4, pozostało mi go przykręcić do półki w bagażniku od spodu i znaleźć maskownicę na fabryczne otwory w półce.

Poza tym dużo się nie zmieniło. Nie licząc rozpadającego się przedniego zderzaka.

Gdyby ktoś potrzebował to mam przepustnicę razem z silniczkiem krokowym.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 29 maja 2025, 11:08

Tak się prezentuje nowy dolot, teraz czekam na wizytę u mechanika, będzie nowa sonda(nie wiem z jakiej firmy najlepiej zamówić, jakąś dedykowaną najlepiej, może coś polecacie?)
Do tego palec rozdzielacza i kopułkę wymieniam.
Załączniki
IMG20250524175942.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez MrShaleck » 30 maja 2025, 07:55

Sonda to Bosch, NGK (NTK) będzie okej. Czasem Denso. Dedykowana to często przepłacanie za gotową kostkę :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez embe00 » 1 cze 2025, 11:16

Mechanik mi mówił, żeby najlepiej dedykowaną zamówić, znalazłem taką: Bosch 0 258 005 708 za 200, do tego palec i kopułka EPS razem za 160, więc tragedii nie ma
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez gt10r5 » 2 cze 2025, 08:20

MrShaleck napisał(a):Sonda to Bosch, NGK (NTK) będzie okej. Czasem Denso. Dedykowana to często przepłacanie za gotową kostkę :)



Ja mam zdanie takie. że najczęściej uniwersalna to wyrzucone pieniądze w błoto. Sondy mają różne charakterystyki są i dlatego istnieje takie coś jak dedykowana sonda. To nie jest kwestia tylko i wyłącznie długości przewodów i kostki :)
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 340 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez embe00 » 4 cze 2025, 11:48

Wczoraj zrobiłem pomiary multimetrem i okazuję się, że czujnik tps na całkowicie zamkniętej przepustnicy wykrywa ją jakby była w 50% otwarta, więc albo muszę go spróbować wyregulować jeśli się da, a jak nie to szukanie nowego.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 12 cze 2025, 10:52

Dzisiaj odbieram ją od mechanika, wymienione sondy lambda, naprawiona szyba od strony pasażera i pomiar kompresjii, na cylindrach między 11,2 a 11,8 więc pierścienie raczej dobre.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 18 cze 2025, 11:36

Mazda znowu idzie w odstawke, oczywiście z pomocą bmw, które mi na czerwonym w pupę wjechało.
Zderzak śmietnik, do tego na pewno wydech do zrobienia i sporo innych rzeczy.

Teraz pytanie gdzie znaleźć jakiś zderzak do tego, jeśli nic podobnego nie znajdę to zastanawiam się nad wywaleniem body kitu i dołożyć dokładki z pakietu mazdaspeed ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć
Załączniki
IMG-20250616-WA0012.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez MrShaleck » 19 cze 2025, 10:46

Równie trudno będzie znaleźć, ale na pewno wizualnie będzie to fajniejsze w odbiorze :) Ładny już klasyk, w fajnym oryginalnym pakiecie to już gratka.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez embe00 » 19 cze 2025, 11:18

Na oryginalnym pakiecie mi nie zależy, bo znalezienie takiego graniczy z cudem, ale jakbym gdzieś jakieś odlewy z laminatu znalazł lub coś podobnego to też by się nadało
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez Szyna » 19 cze 2025, 16:38

Ja bym szedł w oryginał ;)
Ale to tylko moje zdanie :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy