Mazda Mx6 GE KL '92 Need for speed
Alternator po regeneracji z 2 tygodnie podziałał, teraz znowu prądu nie ma i i kontrolka się świeci. Możliwe żeby coś mi brało 3-5v czy to wina alternatora?
Dodatkowo sprawdzałem jak jedzie i udało mi się 170 przy 5k obrotów na 5 wykręcić i powyżej już się nie chciało wbijać, więc pewnie katalizator spalony
Dodatkowo sprawdzałem jak jedzie i udało mi się 170 przy 5k obrotów na 5 wykręcić i powyżej już się nie chciało wbijać, więc pewnie katalizator spalony
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Do altka z X9 potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę (można kupić nową bez problemu) i doprowadzić jeden pin.
Coś szybko padło. Może słabo zregenerowany, ale zacznij jeszcze od podstaw. Pokrywa zaworów szczelna? Z niej pięknie leci olej po alternatorze. Aku w jakim stanie? Jak lekko trup to altek też dostaje po pupie. Masa jest dobra? Czasami nie ma nawet co mierzyć tylko odrazu dołożyć kolejne z grubego przewodu. Tym bardziej że celujesz w jakieś konkretniejsze audio.
Wymień alternator i zrób od razu pomiary. Ładowanie bez obciążenia i pod obciążeniem i jak się zachowuje względem obrotów. Teraz często regeneracja wygląda tak że wymieniają szczotki, myją obudowę i już jak nowy. A regulator nie ruszony i on może powodować problemy. Przy okazji możesz zobaczyć czy coś Ci nie kradnie prądu. Alternatora to nie uwali ale po dłuższym postoju nie odpalisz.
Coś szybko padło. Może słabo zregenerowany, ale zacznij jeszcze od podstaw. Pokrywa zaworów szczelna? Z niej pięknie leci olej po alternatorze. Aku w jakim stanie? Jak lekko trup to altek też dostaje po pupie. Masa jest dobra? Czasami nie ma nawet co mierzyć tylko odrazu dołożyć kolejne z grubego przewodu. Tym bardziej że celujesz w jakieś konkretniejsze audio.
Wymień alternator i zrób od razu pomiary. Ładowanie bez obciążenia i pod obciążeniem i jak się zachowuje względem obrotów. Teraz często regeneracja wygląda tak że wymieniają szczotki, myją obudowę i już jak nowy. A regulator nie ruszony i on może powodować problemy. Przy okazji możesz zobaczyć czy coś Ci nie kradnie prądu. Alternatora to nie uwali ale po dłuższym postoju nie odpalisz.
W starym alternatorze regulator był cały spalony, teraz oddałem go gościa który ki robił i zobaczymy co powie.
Pokrywa zaworów szczelna, olej nigdzie nie ucieka.
Nie wiem czy jeśli bezpiecznik od audio mam na 100A a alternator pewnie 80/90A ładuje to czy to nie będzie problemem, ale to już pewnie elektryk będzie sprawdzać.
Dopisano 20 sie 2024, 09:26:
Prawdopodobnie altek jest za słaby, dlatego musze kombinować z tym z X9, szukać wtyczki i górnego mocowania
Dopisano 20 sie 2024, 09:39:
Potrzebuje wtyczke 3 pin i mocowanie z X9 dokupić i podmienić tylko?
Pokrywa zaworów szczelna, olej nigdzie nie ucieka.
Nie wiem czy jeśli bezpiecznik od audio mam na 100A a alternator pewnie 80/90A ładuje to czy to nie będzie problemem, ale to już pewnie elektryk będzie sprawdzać.
Dopisano 20 sie 2024, 09:26:
Prawdopodobnie altek jest za słaby, dlatego musze kombinować z tym z X9, szukać wtyczki i górnego mocowania
Dopisano 20 sie 2024, 09:39:
tomeczek333 napisał(a):Do altka z X9 potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę (można kupić nową bez problemu) i doprowadzić jeden pin.
Potrzebuje wtyczke 3 pin i mocowanie z X9 dokupić i podmienić tylko?
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Bezpiecznik ma zabezpieczać obwód i wydajność alternatora tutaj nie ma nic do rzeczy. Wzmacniacze mają swoje bezpieczniki, więc wielkość bezpiecznika dobierasz pod przekrój i długość przewodu który idzie do zasilania audio.
To że altek ma mniej amper to tylko tyle że będziesz miał większe spadki napięcia i większe problemy z doładowaniem akumulatora przy mocnym słuchaniu. Oczywiście większe spadki to mniejsza moc, większe zakłócenia, ale temat na dłuższy wywód. Przy audio im więcej prądu dostarczysz tym lepiej, ale bez większej rzeźby tu nic mocniejszego nie wsadzisz niż ten 110A.
Dokładnie potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę i doprowadzić sobie ten trzeci pin do wzbudzenia alternatora. Skąd go brałem to już dokładnie nie pamiętam bo minęło z 8 lat. Trzeba zajrzeć w schemat czego tam brakowało.
To że altek ma mniej amper to tylko tyle że będziesz miał większe spadki napięcia i większe problemy z doładowaniem akumulatora przy mocnym słuchaniu. Oczywiście większe spadki to mniejsza moc, większe zakłócenia, ale temat na dłuższy wywód. Przy audio im więcej prądu dostarczysz tym lepiej, ale bez większej rzeźby tu nic mocniejszego nie wsadzisz niż ten 110A.
Dokładnie potrzebujesz górne mocowanie, wtyczkę i doprowadzić sobie ten trzeci pin do wzbudzenia alternatora. Skąd go brałem to już dokładnie nie pamiętam bo minęło z 8 lat. Trzeba zajrzeć w schemat czego tam brakowało.
Udało się zamontować alternator z X9 i teraz ładowanie dużo lepsze. Górne mocowanie zeszlifowane żeby pasowało i dwa z 3 pinów kabelkami przeciągnięte do wtyczki i narazie działa.
Teraz zostało mi rozebrać liczniki i zobaczyć czemu podświetlenie indiglo nie działa, w najlepszym wypadku kable są źle podpięte, a w najgorszym tarcze uszkodzone.
Poza tym nie ma blaszek od klocków z przodu i stukają lekko, do tego katalizator muszę usunąć albo wymienić bo mocy brak.
Teraz zostało mi rozebrać liczniki i zobaczyć czemu podświetlenie indiglo nie działa, w najlepszym wypadku kable są źle podpięte, a w najgorszym tarcze uszkodzone.
Poza tym nie ma blaszek od klocków z przodu i stukają lekko, do tego katalizator muszę usunąć albo wymienić bo mocy brak.
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Długo nic się z madzią nie działo, ale ostatnio strzeliło koło pasowe i coś musi musi cieknąć bo mokry silnik.
Dodatkowo w ostatnim czasie zamiast katalizator pojawił się rozprężnik, różnicy w mocy nie czuć, za to jest troszkę głośniej i dźwięk się pogorszył
Dodatkowo w ostatnim czasie zamiast katalizator pojawił się rozprężnik, różnicy w mocy nie czuć, za to jest troszkę głośniej i dźwięk się pogorszył
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Dzień dobry panowie, potrzebuje porady co może być nie tak.
Auto sporo dymi na zimnym (biały dym), do tego obroty na neutralnym falują od 1k do 0 im bardziej się nagrzeje silnik tym bardziej falowanie słabnie. Przy jeździe po dodaniu gazu często się "dławi" czyli moc czuć z takim jakby opóźnieniem. Do tego cały czas mam wrażenie, że mocy jest mniej niż 165 kon. Nie mam pojęcia co to może być, coś z podciśnieniem, przepływka może? Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Auto sporo dymi na zimnym (biały dym), do tego obroty na neutralnym falują od 1k do 0 im bardziej się nagrzeje silnik tym bardziej falowanie słabnie. Przy jeździe po dodaniu gazu często się "dławi" czyli moc czuć z takim jakby opóźnieniem. Do tego cały czas mam wrażenie, że mocy jest mniej niż 165 kon. Nie mam pojęcia co to może być, coś z podciśnieniem, przepływka może? Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Zacznij od podciśnień i czujników temperatury wody.
Potem bym sprawdził przepływomierz, przepustnicę i czujnik na przepustnicy (TPS), bo jak dobrze pamiętam KL go ma.
Nie znoszę sam tego typu problemów, szukanie po omacku. Też mam problem z obrotami w 626.
Potem bym sprawdził przepływomierz, przepustnicę i czujnik na przepustnicy (TPS), bo jak dobrze pamiętam KL go ma.
Nie znoszę sam tego typu problemów, szukanie po omacku. Też mam problem z obrotami w 626.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Co do falujących obrotów to adaptacja silniczka krokowego znacząco pomogła, ale nadal lekkie są, kolejne tropy to przepływka i sonda.
Do tego leci do mnie ze stanów dedykowany dolot oraz redukcje turboworks i mniejszy stożek k&n
W międzyczasie oba wzmacniacze zostały zmienione na jeden 4 kanałowy esx sxe 250.4, pozostało mi go przykręcić do półki w bagażniku od spodu i znaleźć maskownicę na fabryczne otwory w półce.
Poza tym dużo się nie zmieniło. Nie licząc rozpadającego się przedniego zderzaka.
Gdyby ktoś potrzebował to mam przepustnicę razem z silniczkiem krokowym.
Do tego leci do mnie ze stanów dedykowany dolot oraz redukcje turboworks i mniejszy stożek k&n
W międzyczasie oba wzmacniacze zostały zmienione na jeden 4 kanałowy esx sxe 250.4, pozostało mi go przykręcić do półki w bagażniku od spodu i znaleźć maskownicę na fabryczne otwory w półce.
Poza tym dużo się nie zmieniło. Nie licząc rozpadającego się przedniego zderzaka.
Gdyby ktoś potrzebował to mam przepustnicę razem z silniczkiem krokowym.
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Tak się prezentuje nowy dolot, teraz czekam na wizytę u mechanika, będzie nowa sonda(nie wiem z jakiej firmy najlepiej zamówić, jakąś dedykowaną najlepiej, może coś polecacie?)
Do tego palec rozdzielacza i kopułkę wymieniam.
Do tego palec rozdzielacza i kopułkę wymieniam.
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Sonda to Bosch, NGK (NTK) będzie okej. Czasem Denso. Dedykowana to często przepłacanie za gotową kostkę 
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
MrShaleck napisał(a):Sonda to Bosch, NGK (NTK) będzie okej. Czasem Denso. Dedykowana to często przepłacanie za gotową kostkę
Ja mam zdanie takie. że najczęściej uniwersalna to wyrzucone pieniądze w błoto. Sondy mają różne charakterystyki są i dlatego istnieje takie coś jak dedykowana sonda. To nie jest kwestia tylko i wyłącznie długości przewodów i kostki
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Wczoraj zrobiłem pomiary multimetrem i okazuję się, że czujnik tps na całkowicie zamkniętej przepustnicy wykrywa ją jakby była w 50% otwarta, więc albo muszę go spróbować wyregulować jeśli się da, a jak nie to szukanie nowego.
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Mazda znowu idzie w odstawke, oczywiście z pomocą bmw, które mi na czerwonym w pupę wjechało.
Zderzak śmietnik, do tego na pewno wydech do zrobienia i sporo innych rzeczy.
Teraz pytanie gdzie znaleźć jakiś zderzak do tego, jeśli nic podobnego nie znajdę to zastanawiam się nad wywaleniem body kitu i dołożyć dokładki z pakietu mazdaspeed ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć
Zderzak śmietnik, do tego na pewno wydech do zrobienia i sporo innych rzeczy.
Teraz pytanie gdzie znaleźć jakiś zderzak do tego, jeśli nic podobnego nie znajdę to zastanawiam się nad wywaleniem body kitu i dołożyć dokładki z pakietu mazdaspeed ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć
- Od: 26 lis 2022, 09:54
- Posty: 38
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92
Równie trudno będzie znaleźć, ale na pewno wizualnie będzie to fajniejsze w odbiorze
Ładny już klasyk, w fajnym oryginalnym pakiecie to już gratka.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości