Mazda 626 GF RF '98 2.0 DiTD – Pawel_767

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Pawel_767 » 15 kwi 2014, 21:51

Roni napisał(a):Co do przeróbek w środku, sam zrobiłem całe wnętrze na czarno (podsufitka, słupki itp. ) Od razu polepsza wygląd środka :)


Szczerze mówiąc to poważnie o tym myślałem :) Pojawił mi się po drodze problem, którego nie umiem ominąć. Chodzi o to, że nie wiem jak zrobić czarne daszki, uchwyty podsufitki, uchwyty pasów itp. Pomalowałem moje stare daszki (te oryg. od 626) i farba rysowała się i bardzo łatwo robiły się zadrapania.
Sam sufit i słupki to nie problem, ale co z tymi dodatkami?
Pawel_767
 

Postprzez Roni » 15 kwi 2014, 21:54

Malujesz je ale farba strukturalną :) Ja tak mam je pomalowane i już większe pół roku i jest [tiiit] :)
W Sprayu może byc, dajesz z 3 warstwy i spokój :)
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Pawel_767 » 15 kwi 2014, 22:17

Roni, to taka struktura, którą zaleca się do malowania zderzaków? wychodzi lekko chropowata powierzchnia? To powiem szczerze, że nie znałem tego patentu :) poważnie się zastanowię.
Pawel_767
 

Postprzez Roni » 16 kwi 2014, 12:24

Pawel_767 napisał(a): zaleca się do malowania zderzaków? wychodzi lekko chropowata powierzchnia?


tak :)
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Pawel_767 » 16 kwi 2014, 17:33

Roni dzięki za wskazówkę, pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2014, 12:02 przez Pawel_767, łącznie edytowano 1 raz
Pawel_767
 

Postprzez Pawel_767 » 19 kwi 2014, 12:01

Przyszedł czas na zajęcie się silnikiem.
Po pierwsze wymieniony został olej na Platinum 10W40 wraz z filtrem oleju i filtrem powietrza (przy przebiegu rówiutko 175600km).

Kolejnym etapem było wyczyszczenie całego układu dolotowego od Intercooler'a aż do kolektora ssącego. W kolektorze było mnóstwo osadu – sadzy. Usunąłem wszystko co mogłem. Tutaj w połowie czyszczenia:

W wężach i Intercooler'ze było trochę oleju, więc również wszystko wyczyściłem.
Następnie wyczyściłem sinik z oleju i brudu. Wyciek był spowodowany pęknięciem rury/węża kolektora.
Podglądowe zdjęcie starego węża:
http://desmond.imageshack.us/Himg543/sc ... es=landing

Na końcu wymieniłem wyżej wspomnianą, starą, pękniętą rurę idącą od kolektora.
Jest to częsta usterka w DiTD. Oryginalna część jest mało dostępna, a po jakimś czasie prawdopodobnie znów pęknie w miejscu opaski zaciskowej. Zastosowałem więc wąż silikonowy / kolanko silikonowe o kącie 45' i średnicy 57mm.
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-57 ... 07410.html

Na czerwono zaznaczyłem dwie opaski zaciskowe, które trzeba odkręcić żeby zdjąć pęknięty wąż od kolektora (na zdjęciu jest już nowy – niebieski wąż). Strzałką zaznaczony otwór kolektora ssącego, przez który można go wyczyścić nawet bez jego zdejmowania. Aby przymocować czujnik na nowym wężu zastosowałem zwykłe, plastikowe opaski zaciskowe. Ja podczas czyszczenia demontowałem kompletnie wszystkie rury od Intercooler'a. Wtedy potrzeba zdjęć mały wężyk (zaznaczony na dole zdjęcia) oraz odpiąć czujnik obok tego wężyka. Aby wyjąć do czyszczenia drugą rurę wychodzącą od IC trzeba zacisnąć metalowe opaski (na środku zdjęcia z prawej strony). Po drodze jest jeszcze kilka opasek zaciskowych do okręcenia i cztery śruby trzymające te dwa węże.

Informacje uzyskałem w tych tematach:
viewtopic.php?t=26604
viewtopic.php?f=426&t=46284

Po całej operacji silnik stał się odczuwalnie mocniejszy <jupi>
Powodem wzrostu mocy (a właściwie powrotu do seryjnej mocy silnika) była głównie wymiana nieszczelnej rury oraz czyszczenie kolektora z sadzy. Polecam każdemu właścicielowi DiTD taki zabieg!
Załączniki
DSC00580.JPG
DSC00579.JPG
DSC00579 - Kopia.JPG
DSC00578.JPG
DSC00576.JPG
Ostatnio edytowano 4 sie 2014, 19:24 przez Pawel_767, łącznie edytowano 1 raz
Pawel_767
 

Postprzez Pawel_767 » 4 sie 2014, 18:34

Trochę nowości. To będzie bardzo dłuugi post :D

-Progi w kolorze nadwozia
-Hak pomalowane na czarno.
-Wyczyszczony intercooler.
-Wyczyszczona tapicerka.
-Zrobione zaprawki (bo minimalnie coś zaczęło wychodzić, czego nie wolno było zaniedbać)(tylne nadkole lewe i prawe, przedni rant nadkola prawy, dół drzwi tylnych prawych i przednich lewych)
-Zmiana koloru podświetlenia przycisków na czerwony: -regulacji lamp, -regulacji oświetlenia, włączników świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych, wyświetlacza temperatury i godziny.
-Czerwone oświetlenie diodowe kabiny. Pada ono z lampki sufitu, po włączeniu postojówek. Oświetlenie a'la ambiente jak w autach z grupy VAG.
-Konserwacja podwozia preparatem antykorozyjnym.
-Radio DIGNITY PV830. 2DIN z dużym, kolorowym ekranem: 9,5 cm x 5,5 cm. Moc 4x60W. Posiada: USB, SD, AUX. Możliwość podpięcia kamery cofania. W komplecie pilot, kostka podłączeniowa, ramka, pudełko. Jest nawet oryginalna folia na wyświetlaczu :) Jakością dźwięku bije na głowę JVC KD-G351:)
-Białe zaciski, tarcze.
-Chlapacze usunięte.
-Wymieniony łącznik stabilizatora lewy tył.
-Przy okazji bezpłatna kontrola rozrządu przy niecałych 180tys przebiegu.

długa sesja :D
Załączniki
2014-06-07-206.jpg
takie wyglądało podświetlenie
2014-06-07-207.jpg
rozłożony przełącznik
2014-06-07-209.jpg
efekt (1)
2014-06-07-212.jpg
efekt (2)
2014-06-07-213.jpg
efekt (3)
2014-06-07-214.jpg
efekt (4)
2014-06-07-215.jpg
efekt (5)
2014-06-07-216.jpg
efekt (6)
2014-06-07-219.jpg
efekt (7)
2014-06-07-220.jpg
efekt (8)
2014-06-07-221.jpg
efekt (9)
2014-04-24-064.jpg
diodowe podświetlenie podsufitki
2014-06-07-217.jpg
podświetlenie kabiny po włączeniu postojówek – coś a'la ambiente w Audi
DSC00598.JPG
znalezione podczas sprzątania – Ojro :)
2014-07-04-320.jpg
konserwacja (1)
2014-07-04-322.jpg
konserwacja (2)
2014-07-24-431.jpg
montaż radia (1)
2014-07-24-436.jpg
montaż radia (2)
2014-07-24-437.jpg
montaż radia (3)
2014-07-24-438.jpg
montaż radia (4)
2014-07-24-440.jpg
a na pudełku od radia, Uwaga – Mazda 6 :)
2014-07-24-447.jpg
film na wyświetlaczu radia
2014-07-26-448.jpg
koło :p
2014-08-04-528.jpg
Mazda (1)
2014-08-04-529.jpg
Mazda (2)
2014-08-04-531.jpg
Mazda (3)
2014-08-04-533.jpg
Mazda (4)
2014-08-04-534.jpg
Mazda (5)
2014-08-04-535.jpg
Mazda (6)
2014-08-04-538.jpg
Mazda (7)
2014-08-04-540.jpg
Mazda (8)
2014-08-04-541.jpg
Mazda (9)
Pawel_767
 

Postprzez Dominator » 4 sie 2014, 20:32

Samochod wyglada naprawde ladnie, choc szyby za ciemne wwg mnie. I rozumiem ze te radio jest czyms obudowane, nie ma szczelin wokolo, i panel zegarka wkomponowany jakos, ew zdemontowany calkiem? Bo inaczej to lipa..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Pawel_767 » 4 sie 2014, 21:04

Dominator
Oczywiście radio jest obudowane – nie widać żadnych szpar, prześwitów itp.
Termometr z zegarkiem przerzuciłem pod sterowanie nawiewem :)
Nie jest to jeszcze ukończone, ale mam jakieś zdjęcia. Słaba jakość, ale coś tam widać. Tak mi to wyszło:
Załączniki
2014-08-04-545.jpg
2014-08-04-544.jpg
2014-08-04-542.jpg
Pawel_767
 

Postprzez Dominator » 4 sie 2014, 21:09

Bo juz sie martwilem, jest o wiele lepiej <spoko>

Dopisano 4 sie 2014, 21:10:

Bo juz sie martwilem, jest o wiele lepiej <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Pawel_767 » 4 sie 2014, 21:16

Dominator napisał(a):Bo juz sie martwilem, jest o wiele lepiej <spoko>

dzięki, starałem się :D
Dużo miałem przy tym roboty, bo musiałem na przykład przedłużać przewody od termometra/zegarka.
Później zamocować jakoś półkę i samo radio, także fajnie, że się podoba <spoko>
Pawel_767
 

Postprzez Roni » 4 sie 2014, 23:30

W ogóle nie pasuje ten zegarek tam ...
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez PeKa » 5 sie 2014, 07:53

Wiesz Roni, to już rzecz gustu. mi osobiście tez sie nie podoba i zalatuje mi już rzeźbą. Podoba mi się natomiast, że temperatura wyświetlana jest na zegarku. U mnie tylko na panelu klimy po wciśnięciu przycisku AMB.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Pawel_767 » 5 sie 2014, 15:21

Roni, PeKa86
Zawsze miałem wizję na radio 2DIN. Wg mnie wnętrze się bardzo odmłodziło, a samo radio ma ogromne możliwości. Pewnie w przyszłości podepnę jeszcze kamerę cofania...
A ta półka sama w sobie jest starodawna i nie zbyt ładna, więc gdyby nie to, że szkoda mi zegarka i termometra wyrzuciłbym ją bez wahania. Na razie zostaje tak jak jest. Ale spróbuję jeszcze lepiej to wszystko spasować <piwo>

PS
widzę, że kolega Roni też przerabiał 2din i jedna powrót do 1din. No zobaczę, czas pokaże :)
Pawel_767
 

Postprzez Roni » 5 sie 2014, 18:41

Przerabiałem i dobre 1 din najlepiej tutaj pasuje. Co do zegarka zawsze możesz go wkleic w któreś miejsce w desce ja o tym myślałem ale nie miałem weny ..
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Pawel_767 » 5 sie 2014, 19:32

o tym miejscu myślałeś?
Załączniki
m612_600.jpeg
Pawel_767
 

Postprzez Roni » 5 sie 2014, 19:59

Tak albo w miejsce zapalniczki bo ja nie pale :)
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Pawel_767 » 11 sie 2014, 22:58

Wymiana łącznika stabilizatora: lewy tył. Nie było ławo bo śruby zabezpieczone przed poluzowaniem w taki sposób, że trzeba było ciąć <faja> Ale za to stukanie zniknęło jak ręką odjął. :)
Jeśli komuś coś stuka z tyłu auta to musi być właśnie ta część. W lutym wymieniony prawy a teraz lewy łącznik.
Załączniki
2014-08-05-548.jpg
2014-08-05-547.jpg
2014-08-05-546.jpg
2014-08-05-549.jpg
Pawel_767
 

Postprzez zibi626 » 12 sie 2014, 13:56

Mi również ten zegarek tam nie pasuje – zalatuje mi taryfami,ale "na szybko" nie ma gdzie indziej wsadzić,ale szacunek za robotę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Pawel_767 » 12 sie 2014, 15:10

zibi626 Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wkomponowanie zegarka w deskę (jak na zdjęciu powyżej). Ale trzeba to na spokojnie obmierzyć itp. także zejdzie z tym trochę.

A co myślicie o poliftowych lampach tylnych?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080110.jpg
http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_mazd ... 764228.jpg

Są ładniejsze niż moje obecne? Moje, przedliftowe są ciemne i pasują do ogólnego ciemnego wygląd auta. Po lifcie są jasne i chyba nie wyglądałyby ładnie na moim aucie? czy może jednak będą lepsze... co myślicie?
Pawel_767
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy