Mazda 626 GE FS 94.r 2,0

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez pawelc » 14 paź 2011, 21:29

Tak uszczelni Ci silnik i będzie jak nowy ;) ....,skoro kopci i bierze olej to żadna zmiana nic nie da ,może tylko palić mniej lub więcej ale to w granicach błędu pomiarowego ,nie ma jakiegoś złotego środka oprócz remontu a Ty zmieniasz olej ,kombinujesz i myślisz że Ci to wyleczy silnik a część forumowiczów jeszcze upewnia Cię w tym przekonaniu ..Zrobiłeś w ogóle pomiar ubytku oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mark.87 » 14 paź 2011, 21:31

No pomiaru jescze nie robiłem ale skoro kopci to musi olej brac , chyba jednak wymiana pierscieni sie szykuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 14 paź 2011, 22:14

mark.87 napisał(a): noxes napisał(a):IMHO teraz to już po ptokach...


czyli co??? wymiana nic nie da??

teraz to remont.

mark.87 napisał(a):chyba jednak wymiana pierscieni sie szykuje


chyba nie tylko pierścieni. Musisz zrobić i pierścienie i głowicę.
Ostatnio edytowano 14 paź 2011, 22:17 przez noxes, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez pawelc » 14 paź 2011, 22:15

jest kopcenie i kopcenie ,jedno to para wodna z wydechu ,z reguły nasila się w kresie jesiennym i przy jeździe na krótkich odcinkach ,drugie to kopcenie po nagrzaniu silnika i tu jest kilka przyczyn w zależności od koloru dymu ,inny jak bierze płyn i inny jak olej .Tak że przyczyny kopcenia to nie tylko olej i zanim zacznie się coś kombinować należy przyjrzeć się faktycznym ubytkom płynów i dokładnie obejrzeć silnik pod względem wycieków i dopiero wtedy decydować o remoncie czy też nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez noxes » 14 paź 2011, 22:20

na forum jest temat kopcenie i ubytki oleju silnikowego, zapraszam do lektury można się z niego dowiedzieć dużo przydatnych rzeczy, Z doświadczenia wiem, ze jeśli nie ubywa płynu pod korkiem nie ma majonezu, nie bombluje płyn i nie ma w płynie oleju to jest silnik do remontu i do góra i dół.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 15 paź 2011, 17:13

Juz koledzy remont zaplanowany, a dymi na niebiesko strasznie tylko gdy zimny jest i wiem ze to olej bo ubywa mi z silnika,dziennie robie 100km i to nie ''para wodna''.
Jak juz robic remont to konkretny, wymieniał bede uszczelniacze, uszczelke pod głowica, pierscienie i panewki no i rozrzad przy okazji. Oczywiscie planowanie głowicy i ewentualnie co bedzie potrzeba,całosc zaleje znow syntetykiem i według mojego mechanika bedzie GIT. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez mark.87 » 23 paź 2011, 22:26

Witam po przerwie kozystajac z ostatniej mozliwosci nagralem na pamiatke przed remontem filmik o dymieniu dla porownania po remoncie
oto link
http://www.youtube.com/watch?v=jK6Hfr7-Vj0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Eklerek323f » 23 paź 2011, 22:44

Dymi elegancko <faja> Pokrywa i osłona wyszły ładnie, co do niebieskiej reszty niezbyt mi to podchodzi <oczy> Mam w planach u siebie maznąć pokrywkę na czarno <spoko> Szybkiego i udanego remontu życzę <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez noxes » 23 paź 2011, 22:57

Moja była jeszcze bardziej kopciła, a ile oleju piła :D Było na 40km 2l
mark.87 napisał(a): dymieniu dla porownania po remoncie

po remoncie? nie ma do czego porównywać, nie może dymić! :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez roberto81 » 24 paź 2011, 13:51

Hej. Napisz ile Cię będzie kosztować remont silnika. Ja mam taką samą furkę i tą samą przypadłość-kopcenie na niebiesko na zimnym. U mnie o dziwo nie bierze dużo oleju, dolewam raz na miesiąc coś koło 100ml max na 1000km. Tragedii nie ma na razie. U mnie bardziej kopci na Valvoline 10W40, na 15W40 puścił bąka i tyle. Na półsyntetyku kopci dopóki się nie zagrzeje silnik. Pół miasta zasmrodzone jest... Nie wiem czy jest sens naprawiać silnik jak za 2tys. można kupić drugą Mazdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez noxes » 24 paź 2011, 18:39

remont to okolo 2tyś. Trzeba robic górę i dół.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 24 paź 2011, 20:05

po remoncie? nie ma do czego porównywać, nie może dymić!
noxes napisał(a):remont to okolo 2tyś. Trzeba robic górę i dół.

Dokladnie jak kolega napisał robie cały silnik, cały dól i gora no i mam nadzieje ze po remoncie nie zobacze juz dymka, a oleju palila sporo bo co 2dni musialem dolac z 100ml z czego wychodzi
6dni x80km=480km
co 2 dni 100ml
a wiec wychodzi na 480km 300ml oleju,jak dla mnie za duzo.
Kolego roberto81 lepiej wyremontowac silnik i byc pewnym niz zmienic na gorszy. koszt przewiduje ok 2tys.zl
Dzis autko juz u mechanika stoi wiec do soboty powinno byc zlozone <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 24 paź 2011, 22:30

mark.87 napisał(a):Dzis autko juz u mechanika stoi wiec do soboty powinno byc zlozone

Szybki mechanik. Moja stała 2 tyg.
na początku zanim się ułoży troszkę dymku może puścić, ewentualnie oleju posączyć troszkę. Spalanie oleju miałes całkiem małe. U mnie aż się z wydechu olej lał.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 25 paź 2011, 21:01

Kolego wszystko zalezy od mechanika, ja u swojego juz 2 silniki robiłem ( opla i poloneza) i w kazdym silnik i w 4 dni z planowaniem glowicy złozył. Dzis cały silnik rozebrał , głowica juz u planowania jest. jutro jedzie po czesci i zaczyna składanie, do soboty złozy o ile głowice szybko odzyska,
ja 2 tyg bez samochodu nie dam rady,wiec 4 gora 5dni i znow smigał bede.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 25 paź 2011, 21:38

Ja miałem/mam drugi samochód także nie przeszkadzało mi...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 25 paź 2011, 21:43

No nie kazdy tak dobrze ma i niekazdego stac 2 auta utrzymac. jakos trzeba dac rade te kilka dni bez auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 25 paź 2011, 22:50

mark.87 napisał(a):niekazdego stac 2 auta utrzymac.

mnie przestaje już być stać :| Coś pójdzie z garażu na sprzedaż...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 26 paź 2011, 21:10

Tylko co??? trudna sprawa bo bmw to fajne auta a mazda tez wdzieczne choc zawsze myslalem ze japonczyki robia niezawodne auta a tutaj taka niespodzianka, przy przebiegu 200tys remont silnika, w moim poprzednim Oplu vectra a 1.6s 82KM remont wypadl przy 300tys i to dlatego ze uszczelka pod glowica struchlala z starosci,

Dzis troszke nowych nie za milych wiesci od mechanika, w glowicy wszystkie zawory do wyzucenia tak wypalone a co za tym idzie dzien moze 2 zwloki z glowica i pewnie na swieta bede bez autka, dol silnika mimo wieku w idealnym stanie, zero zuzycia gladzi cylindrow bez zadnej rysy ale mimo wszystko pierscienie i panewki ida nowe,no i najgorsze rozrzad plywal w oleju a paska "nie bylo za wiele juz" <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 26 paź 2011, 21:20

mark.87 napisał(a):Tylko co??? trudna sprawa bo bmw to fajne auta a mazda tez wdzieczne choc zawsze myslalem ze japonczyki robia niezawodne auta a tutaj taka niespodzianka, przy przebiegu 200tys remont silnika, w moim poprzednim Oplu vectra a 1.6s 82KM remont wypadl przy 300tys i to dlatego ze uszczelka pod glowica struchlala z starosci,

mazda i bmw to tylko 1/3 tego co jest <lol>
mark.87 napisał(a): "nie bylo za wiele juz" <czytaj>

silnik bezkolizyjny jeśli ori.
To zależy jak kto dba o silnik. Wierzysz w to że masz 200tyś przejechane? Bo ja nie. Ja mam z 1992r i mam najechane rzekomo 270tyś, w sumie góra silnika nie nosi śladów naprawy, ale miska była ściągana.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 26 paź 2011, 21:26

Przebieg to nie wszystko, poprzedniego własciciela zna moj sasiad i moze potwierdzic ze on robił 10-15tys rocznie, tylko ale z numeru VIN wynika ze autko pochodzi z Niemiec a w polsce jest kilka lat wiec pewnie ma najechane jeszcze raz tyle.

Gdybym mial kase to od razu bym zmienil mazde na BMW E39 530i. to sa super samochody i maja pierdolniecie ze w fotel wciska,bez urazy dla posiadaczy mazd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy