Mazda 626 GF FS '01 sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez voytecku » 7 lis 2013, 22:26

JyrkiJuhani napisał(a):tym razem zleciłem to profesjonaliście

Nie za bardzo to widac, ale juz taki urok srebrnego koloru, prawie nie ma roznicy miedzy czystym a brudnym :) GF po liftingu co raz bardziej zaczyna mi sie podobac, do tego chyba trzeba dojrzec :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez ZdzichuZ » 9 lis 2013, 16:07

Niestety, srebrny kolor zwłaszcza na zdjęciach nie wygląda tak dobrze jak inne, ciemniejsze lakiery. Ale muszę zrobić kiedyś zdjęcia z dobrze oświetlonego wnętrza, to będzie ciekawszy efekt.
Zastanawiam się, czy warto zmienić dysze spryskiwaczy na mgłowe – widziałem, że parę osób na forum taki mod wykonało. W moich obecnych spryskiwaczach nie odpowiada mi jedynie to, że jak się przetrze płyn wycieraczkami, to sporo go zostaje przy słupkach. Czy mgłowe spryskiwacze by to wyeliminowały?
ZdzichuZ
 

Postprzez DonMateok » 9 lis 2013, 16:59

Ja nie wiem w jakim kolorze 626 najlepiej wyglada, gdzies widzialem biala i bardzo mi sie podobalo, fakt srebrny jest bardzo pospolity ale tez nie jest zly (szczegolnie z dobrze dobranymi felgami/kolpakami). Ja swojego sedana dzisiaj musialem troche zamalowywac sprayem, zderzak tylny troche odnowiony, na wiosne sie poprawi :) No i fajnie ze mozna bez problemow dokupic sobie dobrany kolor na ebayu.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 18:26
Posty: 69 (0/2)
Auto: ST220

Postprzez slisman » 9 lis 2013, 18:14

Co do tych mgłowych...słyszałem, że często się zapychają i sporo osób wracało do klasycznego rozwiązania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez pete14 » 30 gru 2013, 01:47

JyrkiJuhani napisał(a):Data produkcji 07.08.2000,
pierwsza rejestracja 14.09.2001
Przebieg w dniu zakupu 105 tys. km


Wyposażenie

ABS + TCS
wspomaganie
klimatyzacja automatyczna z nawiewem na nogi pasażerów z tyłu
elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
elektryczne szyby z przodu
białe tarcze zegarów
welurowa tapicerka
tempomat
radio kaseciak Blaupunkt z 4 głośnikami i elektrycznie wysuwaną anteną
hak odpinany
halogeny przeciwmgielne z przodu

Obecnie auto stoi na 14'' kołach stalowych, z zakupionymi już przeze mnie używanymi kołpakami Mazdy. Na lato w garażu leżą 15'' felgi aluminiowe... chciałem nawet zmienić, jak się zaczęło robić ciepło, ale chyba lepiej, że poczekałem.

byczy wypas, szczególnie nawiew na nogi pasażerów z tyłu, i te szyby z przodu plus antena wysuwana <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez ZdzichuZ » 30 gru 2013, 18:43

W GC takich extrasów jak elektrycznie wysuwana antena czy nawiew na tył nie było, więc wpisałem. A GF – ki z korbkami się zdarzają z przodu, więc i to nie tak oczywista sprawa ;)
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 6 sty 2014, 16:51

Ponieważ auto w granicach 1500 – 2000 obrotów dalej wpada w rezonans – drży maska, dźwignia zmiany biegów itd., postanowiłem, że sprawdzę sposobem opisanym w dziale modelowym, czy przyczyną mogą być zużyte poduszki. Ustawiłem więc auto na równym parkingu, zgasiłem silnik, wrzuciłem jedynkę i pobujałem samochodem tył – przód. Silnik pięknie się huśta, więc w środę jadę na sprawdzenie które z poduszek są do wymiany – mam nadzieję, że nie będzie to ta najdroższa – jeżeli tak, to będę musiał pożegnać plany o kupnie felg z MX-5 NC.

Jeżeli okaże się, że do wymiany będą tańsze z poduszek, to o ile dostanę premię w pracy za rok ubiegły, to chciałbym jeszcze sobie sprawić to:

http://allegro.pl/mazda-premacy-mpv-626 ... 09519.html

Myślę, że ładnie by się komponowało takie audio z resztą deski. Pytanie tylko o komputer – skoro radio zajmuje 2 DIN, to nie będzie na niego miejsca. A bardzo mi się przydaje, bo pokazywane momentalne spalanie skutecznie studzi zapędy do szaleńczej jazdy. Wiem, że w Premacy i GF – kach był komputer wbudowany w zegar obrotomierza. Wiem, że da się to przełożyć, choć pewnie ciężko będzie dostać zegar z GF – ki. Jedak tu powstają moje pytania:

1. Gdzie znajduje się przycisk od zmiany informacji wyświetlanych w takim komputerze, który jest wbudowany w zegary?
2. Czy jeżeli zmienię moje zegary na których jest X przebiegu, to czy mogę taką samą wartość przebiegu "ustawić" na nowych zegarach?
3. Większość zegarów z wbudowanym kompem i białymi tarczami, które są na allegro ma licznik wyskalowany do 220 km/h – moje obecne do 240 km/h – czy taki licznik do 220 km/h będzie poprawnie pokazywał prędkość?


No i na koniec małe zdjęcie – ktoś mi "upiększył" samochód – jeszcze w zeszłym roku.
Załączniki
MAZ9990.JPG
ZdzichuZ
 

Postprzez zibi626 » 6 sty 2014, 20:45

Nie wiedziałem,że w GFkach był wyświetlacz komputera w zegarach – w Premacy i BJtkach tak,ale w GFkach...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez ZdzichuZ » 6 sty 2014, 20:57

Np. na tym filmie widać takie zegary w wersji 136 KM. Co ciekawe, ta 626 z filmu ma też wszystkie szyby elektryczne połączone z ciemnym welurem, co też dość często spotykane nie jest.

http://www.youtube.com/watch?v=ZCbYfjn3b_g

Ale pewnie bardzo ciężko będzie takie dostać, po przeważają takie z BJ i CP.
ZdzichuZ
 

Postprzez DonMateok » 7 sty 2014, 21:29

Tez mi upiekszenie :( Co do pytan to niestety nie pomoge bo komputer pokladowy w mojej 626 to byla by magia <czarodziej>

Problemu z buczeniem na szczescie tez nie mam, a drazek do zmiany biegow zawsze drga ale chyba to normalne? Oczywiscie w innych samochodach szczegolnie nowszych drazek wcale nie drga ale ma to jak dla mnie swoj urok (masaz reki :D ).
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 18:26
Posty: 69 (0/2)
Auto: ST220

Postprzez ZdzichuZ » 8 sty 2014, 13:53

Problem z buczeniem to jednak – jak myślałem od początku – poduszka do wymiany. Niestety dla mnie prawa, co wiąże się z największym kosztem zakupu.
Co do zegarów, to z tego co mi powiedział pracownik ASO, za dużo zabawy w przekładanie. Na ten sezon upiększanie / ulepszanie samochodu zamknie się chyba tylko na zmianie gałki od zmiany biegów na taką od 6 GG i jak dostanę to na dołożeniu chlapaczy tył i może zdecyduję się na kierunki clear.
ZdzichuZ
 

Postprzez pete14 » 8 sty 2014, 14:05

co do radia też się na takie napaliłem i szukałem z tym kombajnem.
ogólnie średnio gra.zero basu i wysokich.
poza tym słaba końcówka mocy.
jedyny plus że kasety odtwarza i ładnie wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez ZdzichuZ » 10 sty 2014, 20:22

Właśnie dla lepszego wyglądu chciałem takie radio zamontować :D
Dziś przyszła paczka z Kac-Maru z gałką zmiany biegów od 6 GG. W bardzo ładnym stanie, tylko kolor nieco nie pasuje, bo mieszek mam szary a gałka jest beżowa. Ale to nic, przefarbuję i będzie ok.
ZdzichuZ
 

Postprzez slisman » 11 sty 2014, 16:02

Planujesz użyć jakiejś farby specjalnej do skóry? Daj znać jak efekt, bo marzyła mi się inna gałka , ale nie chciałem psuć harmonii kolorystycznej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez ZdzichuZ » 12 sty 2014, 13:35

Chcę skorzystać z czegoś takiego. Tylko nie wiem, jaki dokładnie kolor wybrać.

http://allegro.pl/renowacja-kierownicy- ... 85040.html
ZdzichuZ
 

Postprzez slisman » 12 sty 2014, 14:01

Ze zdjęć chyba wygląda nieźle ta "metamorfoza". Ciekawi mnie czy efekt będzie rzeczywiście dobry :)

Może podeślij zdjęcie wnętrza sprzedawcy i niech on coś dobierze? No ale zdjęcie może trochę przekłamać, do tego każdy monitor trochę inaczej wyświetla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez ZdzichuZ » 2 lut 2014, 11:21

Jeszcze farby nie kupiłem, nie mam czasu na ogarnianie takich rzeczy. Ale jak będę miał wolne, to nie omieszkam zrobić zdjęć z efektu.

A tymczasem w dalekiej Ukrainie można znaleźć takie rzeczy:

http://avtobazar.ua/mazda-626-1986-sumy ... 495-1.html

Aby sobie na nią pozwolić, musiałbym sprzedać GF – kę, więc zamiana raczej bez sensu. Mam nadzieję, że za rok gdy uzbieram sumę 10 – 12 tys. PLN to jeszcze znajdę taki egzemplarz... stwierdzam też fakt, że mój egzemplarz GC mimo swoich wad był jednak w dość dobrym stanie, a ewentualny remont / doprowadzenie go do stanu idealnego nie byłoby aż tak kosztowne. Mogłem spokojnie zostawić ją jako drugie auto obok GF – ki, a nie sprzedawać <glupek2>

A z GF – ką stuknie mi nie długo rok. Przez ten czas zrobiono w niej:

1. oleum, filtry
2. nadkola, ranty drzwi
3. oleum w skrzyni, świece
4. zabezpieczenie spodu i profili zamkniętych
5. wymiana poduszki silnika

No i niestety przez własne gapiostwo wymiana błotnika lewego z przodu.

Jedyne co pozostało do pełni szczęścia to:

1. ogarnąć temat rdzy pod maską i ogólnie zrobić porządek w komorze silnika
2. porządny detailing na wiosnę z praniem tapicerki
3. pomalować gałkę zmiany biegów od 6 pod kolor mieszka
4. przed kolejną zimą podładować akumulator
5. no i kupić w końcu chlapacze na tył

Zastanawiam się nad ponownym zabezpieczeniem antykorozyjnym na kolejną zimę – warto robić, skoro teraz przed zimą robiłem?

Tak upragnione felgi 16'' muszą poczekać – na razie brak kasy na taką zabawę – za komplet oryginalnych 16'' z oponami 5 – 6 mm musiałbym zapłacić 1800 PLN z wysyłką, a wolę tą kasę zainwestować np. w ogarnięcie wspomnianego tematu korozji pod maską i detailing. Zresztą obecne opony są w bardzo dobrym stanie, więc jak zmieniać to na komplet z nowymi oponami jak obecne się zużyją. Chyba, że sprzedałbym obecne 15'' i trochę dołożył, ale nie dostanę za nie zbyt dużo, bo wzór nieciekawy.
No i muszę w końcu pojechać na spot toruński, bo się wybieram i wybieram, a zawsze piątek po południu jestem w pracy.
ZdzichuZ
 

Postprzez DonMateok » 2 lut 2014, 15:18

JyrkiJuhani napisał(a):Tak upragnione felgi 16'' muszą poczekać – na razie brak kasy na taką zabawę – za komplet oryginalnych 16'' z oponami 5 – 6 mm musiałbym zapłacić 1800 PLN z wysyłką, a wolę tą kasę zainwestować np. w ogarnięcie wspomnianego tematu korozji pod maską i detailing. Zresztą obecne opony są w bardzo dobrym stanie, więc jak zmieniać to na komplet z nowymi oponami jak obecne się zużyją. Chyba, że sprzedałbym obecne 15'' i trochę dołożył, ale nie dostanę za nie zbyt dużo, bo wzór nieciekawy.


Znam ten bol :) do wiosny jeszcze daleko ale powoli mozna cos planowac. U mnie na szczescie korozja to temat jednego nadkola ale bedzie trzeba ostro z tym powalczyc zeby sie nie okazywalo w tym miejscu i nie zarazalo.

Co do wymiany blotnika, ja ostatnio tez przez swoja nieuwage (a dokladniej glupia architekture miasta) porysowalem oraz lekko wgniotlem przedni prawy prog <płacze> na szczescie dzrzwi nietkniete a naprawa powinna byc dosyc tania, jednak bedzie wymagalo sporo czasu i dobrej pogody.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 18:26
Posty: 69 (0/2)
Auto: ST220

Postprzez ZdzichuZ » 7 kwi 2014, 20:33

Cóż przyniosła wiosna?

Korozja na rantach adkoli z tyłu – jest, ale delikatny nalot – zeszlifować, podmalować i będzie ok na kolejny rok. Na szczęście na rantach drzwi nic nie ma.
Nowy olej – Dexelia 10W40, nowy łącznik stabilizatora tył lewy.
Nowe kable WN – zasługa jakiegoś zwierzęcia, które mi oryginały założone jeszcze w fabryce pogryzło. A później kolejne oryginały pogryzło po nieco ponad 2 tygodniach. Kupiłem więc zestaw NGK, odstraszasz w szpreju Liqui Moly (mam nadzieję, że cokolwiek pomoże) i szukam garażu.
W planach – na święta umyć, wygklinkować, nawoskować. Później o ile będzie potrzebny serwis klimy i przeczyszczenie mechanizmu anteny elektrycznej.
ZdzichuZ
 

Postprzez Pawel_767 » 23 maja 2014, 17:15

Fajna 626 – kolor ładny. Lifting bardzo poprawił wygląd przodu <spoko>
szerokości <piwo>
Pawel_767
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy