Mazda 626 GC 2.0 FE GT Liftback '86

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez ZdzichuZ » 7 gru 2012, 17:24

Na szczęście nie jeżdżą Mazdami lub w ogóle nie mają samochodu ;) Mi oczywiście taka myśl nie przyszła przez głowę. Najlepsze, że kartkę na której zostawiłem wiadomość dla kierowniczki Leganzy pożyczyłem z jej firmy, od której firma w której wynajmuję pracuję wynajmuje pomieszczenia.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 19 gru 2012, 18:20

Panowie, pojawił się w staruszce problem. Nie działa lewe światło stopu (o czym poinformowała mnie kontrolka), jednak przyczyną nie jest żarówka. Przypuszczam, że chodzi o bezpiecznik, tylko czy są dwa oddzielne bezpieczniki dla lewego i prawego światła stopu, czy tylko jeden dla obu? A jeżeli to nie bezpiecznik i nie żarówka, to jakie jeszcze przyczyny?
ZdzichuZ
 

Postprzez rclmati » 19 gru 2012, 18:34

Bezpiecznik powinien być jeden, może gdzieś instalacja jest przerwana? Ew sprawdź styki w gnieździe żarówki.
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez userrr86 » 20 gru 2012, 15:33

Jest jeszcze nad bezpiecznikami stado kostek, m.in. relay check lamp ( 6J02 ) do kontroli działania świateł stop i pozycyjnych. Wystarczy, że idealnie przylutowana do płytki cewka lub styk (co ciekawe – lewe to R, prawe to L) ma w sobie zimny lut, a świąteczny klimat czerwonych lampek na desce oraz niedziałające światła z tyłu sprawią wiele radości. Jak pisał rclmati zaśniedziałe styki oraz przerwy w obwodach niewykluczone.
http://images15.fotki.com/v588/photos/5 ... p1e-vi.jpg
http://chomikuj.pl/E.N.D/manual/Mazda
http://www.imagebam.com/gallery/c3uxth9apd32x1tn0ledh5rsaembeplr/
... gdybym byl bogaty ... to kupuje FSO Polski do '81 :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 18:00
Posty: 11
Skąd: EL ;)
Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86

Postprzez ZdzichuZ » 21 gru 2012, 22:31

Dziś wraz ze staruszką odwiedziliśmy ASO Mazdy w Łysomicach. Okazało się, że do wymiany jednak jest żarówka – z każdej strony są po dwie żarówki stopu i przepalona była akurat ta, której nie sprawdziłem. Wczoraj nawet o tym pomyślałem po wizycie ze znajomą w ASO, której zablokowały się szyby, bo zapomniała, że... ma przycisk na drzwiach kierowcy do ich blokowania. Obydwie wycieczki w sumie niepotrzebne, ale miłe – znajoma za odblokowanie przycisku wczoraj tylko podziękowała, a ja dziś za smycz i żarówkę zapłaciłem 20 PLN, robocizny nie policzyli i dodali kalendarz Mazdy. Moja wizyta trochę trwała, ale mogłem w tym czasie pooglądać nowe Mazdy – następczyni mojej, czyli nowa 6 robi wrażenie. Gdybym miał wybierać to obowiązkowo w bieli na 18'' lub 19'' felgach w kolorze grafitowym, oczywiście z silnikiem benzynowym pod maską. Może kiedyś... Panowie w ASO pooglądali sobie staruszkę, zdziwieni wyposażeniem i tym, że wszystko działa. Na kolejne wizyty też będę chyba do nich jeździł, o ile będą potrzebne.

EDYTA: oczywiście dwóch żarówek po każdej stronie nie ma – pomyliłem się w liczeniu ;)
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 1 sty 2013, 13:19

Mycie samochodu to najlepsza okazja to zauważenia problemów z korozją... niestety dziś chcąc zrobić staruszce noworoczny prezent i zabierając ją na myjnię, tylko się zdenerwowałem. Okazuje się, że na rantach drzwi w tym samym miejscu gdzie poprzednio wychodzi rdza, podobnie progi z przodu pod spodem straciły farbę, która też z rdzą odchodzi. A wszystko to było robione we wrześniu, zaraz po kupnie samochodu przez jednego z bardziej polecanych mechaników / blacharzy z Torunia. Muszę szanownego pana odwiedzić w tym tygodniu, oczywiście znając życie, będzie wymyślał jakieś niestworzone przyczyny owego powrotu rudej, byleby tylko nie brać odpowiedzialności za swoje / swoich ludzi partactwo.

Mam do tego samochodu cierpliwość i nawet, jak będę musiał włożyć kolejne środki na usunięcie rudej / dobre zabezpieczenie, to to zrobię, ale do ludzi – patałachów moja cierpliwość powoli się wyczerpuje.
ZdzichuZ
 

Postprzez rclmati » 1 sty 2013, 17:29

Wiadomo, blacharze jeśli mają usuwać rdzę, łatać itp to nie garną się do takiej roboty gdyż jest to dla nich swego rodzaju kara. I mało opłacalne, mimo wszystko warto jechać i przedstawić sytuację bo po niecałym roku nie powinno nic wyłazić...
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez ZdzichuZ » 16 sty 2013, 17:56

Odwiedziłem warsztat, w którym była dokonywana naprawa blacharska i na wiosnę będą poprawiać. Podczas powrotu do domu zauważyłem jedną rzecz mianowicie:

– czy jak silnik podczas jazdy w korku się zgrzeje do około 100 st. C, to normalne jest, żeby wolne obroty samoistnie wskoczyły z poziomu 900 na 1900?
– czy dopuszczalne jest tworzenie się pod korkiem paliwa małych ilości osadu o konsystencji majonezu? Silnik nie bierze oleju, nie bucha spod korka, nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego. Co prawda w zbiorniczku kolor płynu nie jest niebieski, a delikatnie rdzawy / jakby zabrudzony olejem – ale to jeszcze muszę przy lepszym oświetleniu sprawdzić – ale na pewno nie jest niebieskawy jak oryginalnie zalany płyn. Może też minimalnie go ubyło,
– jaka może być przyczyna takich objawów: gdy pokonuję łuk z prędkością 50 – 55 km/h na IV biegu, to słychać i czuć na drążku skrzyni biegów terkotanie – jakby całość się trzęsła – tak samo jest podczas wyłączania silnika – aż trzęsie się kierownica.
ZdzichuZ
 

Postprzez ZdzichuZ » 19 sty 2013, 15:39

Udało mi się samodzielnie ustalić przyczyny tych "problemów". Teraz kolejne pytanie:

1. Muszę wymienić kompletne sprzęgło. Tak właściwie tylko docisk, ale zrobię już całość. Pytanie – jakiej firmy najlepiej kupić? Sprzęgło w moim przypadku dość mocno się zużywa, bo używam samochodu głównie na krótkich dystansach w mieście, więc potrzebuję w miarę wytrzymałe.

2. Czy opłaca się inwestować w te nowoczesne "przylegające" wycieraczki?

3. Jakiej firmy świece najlepiej kupić?

4. Muszę również kupić uszczelkę drzwi kierowcy. Jakiś czas temu bez problemu można było kupić na iparts, ale obecnie nigdzie nie ma. Zna ktoś może jakiś sklep, najlepiej on-line, gdzie można taką uszczelkę dostać?

5. Czy zwracać szczególną uwagę na producenta poduszek pod silnikiem? Je również musze wymienić.
ZdzichuZ
 

Postprzez Szyna » 20 sty 2013, 00:04

Ad1 Exedy :)
Ad2 Ja używam Alca za 10 zł/szt i jestem bardzo zadowolony
Ad3 Najlepiej Denso, albo NGK ale produkcji japońskiej a nie francuskiej :P
Tyle ode mnie :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez sewa » 20 sty 2013, 18:14

Na spocie odpowiemy na pytania papa

edt.
Widziana na żywo, raczej w słabym świetle, ale wywarła bardzo pozytywne wrażenie. Klasyk za taką cenę i w takim stanie. <spoko> Auto z racji wieku i niedostępności części raczej dla fanatyka, ale myślę, że odwdzięczy się bezawaryjnością i przyjemnością z jazdy.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez ZdzichuZ » 25 sty 2013, 13:30

Szyna, znalazłem sprzęgło Exedy w cenie.. 833 PLN. Dość drogo, tej samej firmy do 626 GE V6 wychodzi taniej, dlatego myślę, że chyba kupię coś tańszego, może Valeo.

Sewa, szkoda, że Twojej MX-6 nie mogłem na żywo zobaczyć, ale mam nadzieję, że przy kolejnej okazji posłucham, jak brzmi KL.
ZdzichuZ
 

Postprzez Szyna » 25 sty 2013, 13:57

Podałem tylko przykład, fakt dość drogi ale chyba najlepszy ;) Najważniejsze żeby nie wybierać tego najtańszego szmelcu. Valeo ok.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ZdzichuZ » 27 sty 2013, 18:24

Widzę, że sporo części jest produkcji Ashiki, ale akurat z tych najtańszych.

Jeżeli nawet po dłuższej trasie (70 km) wskazówka temperatury nie dochodzi do poziomu 90 st, a np. podczas jazdy w korku czy długiego bawienia się z parkowaniem (tzn. kawałek jazdy do przodu, zmiana na wsteczny, kawałek do tyłu, zmiana na 1, do przodu i tak w kółko) potrafi nagle wskoczyć na ponad 100 stopni, to dobrze dedukuję, że przyczyną będzie termostat? Jeżeli tak, to czy podczas zmiany termostatu trzeba zmienić płyn w układzie chłodzenia?

Obawiam się również, że gość, który mi robił rozrząd zaraz po zakupie naciął mnie na rolkach – pasek jest na pewno nowy, ale w rolki wątpię. Czy można teraz wymienić same rolki, czy znów trzeba cały komplet?
ZdzichuZ
 

Postprzez Bart0n » 27 sty 2013, 18:59

Wyjmij termostat i zagotuj w garnku patrząc czy się otworzy ;) może być też układ zapowietrzony lub po prostu zasyfiały, wiesz szlam i te sprawy. Może zrób płukankę całego układu, wymień termostat i odpowietrz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Szyna » 27 sty 2013, 22:19

Przy wymianie termostatu najlepiej wymienić płyn chłodniczy skoro wiesz ze nie był wymieniany.
Z rolka nie ma problemu jeżeli niedawno było robione to możesz wymienić teraz sama rolkę i założyć ten sam pasek ;) A termostat jeszcze można sprawdzić: odpalasz samochód i sprawdzasz czy chłodnica robi się ciepła, jeżeli tak, to znaczy że jest cały czas otwarty.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx6sc » 27 sty 2013, 23:53

ale ten pasek to nie kosztuje wiele a żaden mechanik nie zgodzi się wymienić rolki i zostawić stary pasek <nie>
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez ZdzichuZ » 29 sty 2013, 18:55

Też tak myślę, że jednak jak już, to zrobi się całość.

Albo nawet jak wymienię całość to... znalazłem ostatnio bardzo ciekawą GF z 2001 roku na autoscoucie i... zastanawiam się nad zmianą daily cara na coś nowszego. Tylko nie wiem, co wtedy z GC? Sprzedać, zrobić z niej zabytek? Jakbym wiedział, że trafi w dobre ręce, to już byłbym w drodze do krainy piwa i kiełbasy, ale znalezienie nowego właściciela nie będzie łatwe.
ZdzichuZ
 

Postprzez Szyna » 29 sty 2013, 19:26

Nie wiem czy z GF będziesz tak samo zadowolony jak ze starszych generacji :P Ja osobiście zmieniłem GE na GD i powiedziałem że następny będzie też GD albo 6-tka. A jak już faktycznie miała by iść pod młotek to fajnie jak by ja ktoś z klubu przygarną :) Bo szkoda
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez siegu » 29 sty 2013, 23:02

Szyna napisał(a):Nie wiem czy z GF będziesz tak samo zadowolony jak ze starszych generacji

dlaczego ?? ja jestem zadowolony i to bardzo :) .
Szyna napisał(a):A jak już faktycznie miała by iść pod młotek to fajnie jak by ja ktoś z klubu przygarną Bo szkoda
Fakt musi mieć serce do starszych samochodów.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy