Mazda 626 GF FS 100KW '97
już kilka dni minęło jak w przednich kloszach zagościły nowe żarówki H7 X-tremeVision
ogólnie mówiąc widać różnicę po zmianie z TUNGSRAM
ogólnie mówiąc widać różnicę po zmianie z TUNGSRAM
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Ostatni (w ten weekend) doszła wymiana dolnego lewego sworznia wahacza – teraz auto nie pływa przy przyspieszaniu.
Poza tym nic strasznego się nie dzieje, tylko kilometry na koła się nawijają – od zakupu ponad 10kkm.
Poza tym nic strasznego się nie dzieje, tylko kilometry na koła się nawijają – od zakupu ponad 10kkm.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Ha! Dawno to nie zaglądałem, ale ... jak już nalazłem chwilę czasu by zająć się GFką to i to co nieco skrobnę.
Zająć, tzn chciałem powiedzieć zacząć uzupełnianie tego co fabryka poskąpiła. Na początek idą lepsiejsze hamulce by to bestie (hi hi hi) zatrzymać o czasie
– czyli z młodsze siostry.
Dodatkowo ostatnio dochodziły mnie dziwne stuki z tylnego zawieszenia co potwierdził przegląd techniczny więc do wymiany lecą łączniki drążka stabilizatora oraz za jednym zamachem gumki trzymające ów drążek.
Zabawki jeszcze nie zainstalowane, ale za to skompletowane czekają na instalacje.
Szczegóły na foto:








Zająć, tzn chciałem powiedzieć zacząć uzupełnianie tego co fabryka poskąpiła. Na początek idą lepsiejsze hamulce by to bestie (hi hi hi) zatrzymać o czasie
Dodatkowo ostatnio dochodziły mnie dziwne stuki z tylnego zawieszenia co potwierdził przegląd techniczny więc do wymiany lecą łączniki drążka stabilizatora oraz za jednym zamachem gumki trzymające ów drążek.
Zabawki jeszcze nie zainstalowane, ale za to skompletowane czekają na instalacje.
Szczegóły na foto:








-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
No i swap hamulcy z GG zakończony.
Jeszcze niby się docierają, ale po przejechaniu 200km, już czuć różnice nawet w delikatnym hamowaniu
Dodatkowo tarcza zaczęła pięknie wypełniać wnękę za felgą
Minusem operacji, to że nie mogłem pomalować tych zacisków, ale postaram się to nadrobić w wolniejszej chwili.
Reasumując warto!!
A wygląda to tak:







ps. podziękowania za graty koledze Riki
Jeszcze niby się docierają, ale po przejechaniu 200km, już czuć różnice nawet w delikatnym hamowaniu
Dodatkowo tarcza zaczęła pięknie wypełniać wnękę za felgą
Minusem operacji, to że nie mogłem pomalować tych zacisków, ale postaram się to nadrobić w wolniejszej chwili.
Reasumując warto!!
A wygląda to tak:







ps. podziękowania za graty koledze Riki
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Radex napisał(a):Lubię to!![]()
co? duże tarcze czy kolegę Rikiego?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Radex napisał(a):pisałem o modyfikacji ale niech będzie, Rikiego też![]()
Spoko
Jeszcze czeka mnie wymiana tarcz na tylnej osi, ale nie wiem czy warto inwestować w hamulce od GG, czy poza efektem wizualnym poprawi się hamowanie. Najprawdopodobniej zakupię zwykłe tarcze do GF i jakieś kocki (oczywiście jakiejś w miarę dobrej firmy) powinno być ok
Puki co to jeszcze muszę zmienić z tyłu łączniki drążka stabilizatora i gumy trzymające drążek – zabawki leżą tylko nie ma czasu
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
W ostatnim czasie niewiele się działo z autem, poza zmian łącznika i gumek stabilizatora oraz nowe przewody WN – wybór padł na NGK




-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
ładna sztuka, widać że zadbana...
u mnie też LPG i wszystko śmiga idealnie – kable mam te same.
P.S. Napisz na PW jak możesz, ile kosztowo plus minus wyniósł Cię SWAP hamulców z GG?
u mnie też LPG i wszystko śmiga idealnie – kable mam te same.
P.S. Napisz na PW jak możesz, ile kosztowo plus minus wyniósł Cię SWAP hamulców z GG?
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
mariusz323wgr napisał(a):ładna sztuka, widać że zadbana...![]()
oj, jeszcze troszeczkę pozostało do zadbania, ale nie narzekam
mariusz323wgr napisał(a):P.S. Napisz na PW jak możesz, ile kosztowo plus minus wyniósł Cię SWAP hamulców z GG?
spoko, poszło pw
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Plaster jak dotrzesz te hamulce to wyraź swoją opinię, bo juz od dluzszego czasu chodzi za mna swap przedniej ośki tylko ze obecnie mnie srodki ograniczaja.. z tego co zdązyłem zauwazyc komplet textara do M6 kupie taniej niz brembo do swojej 626, tyle ze nie jestem zadowolony ze swoich,skuteczność dość słaba (to chyba nie wina firmy brembo a ukladu hamulcowego M626) a zuzycie dośc duze klocki twarde tarcze miekkie.. I temu obawiam się tych textarów, a na innych forach opinie na ich temat są zróżnicowane. Z chęcią poznam Twoją opinię, jak się zużywają,jak bardzo pylą, czy nie piszcza, nie przegrzewaja itd.. i jak bys mógł to napisz i mnie na pw. ile Cię kosztował komplet w mazdaparts i przy okazji zaciski, jakies ew. info..
Tak w skrócie: jeśli chodzi o cenę swapa to nie będę ukrywał, kosztował nie ok 650zł (w tym nowe tarcze i klocki, zacisku oczywiście używane).
Na tym zestawie przejechałem 1,5tyś km więc się już dotarły. Czy pylą to ciężko powiedzieć bo od tamtego czasu nie myłem auta w międzyczasie zmieniałem kapcie na zimowe i gumiarze pomieszali mi felgi przód-tyl-lewa-prawa i nie mogę się wypowiedzieć. Jak umyję auto to to poobserwuje.
Natomiast jeśli chodzi o skuteczność hamowania to powiem tak "Będzie Pan zadowolony" i jestem. Skuteczność hamowania w porównaniu do starego zestawu jest niebo a ziemia. Dodam tylko że tylna oś prawie nie hamuje (czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków na tyle).
Nie miałem jeszcze awaryjnej sytuacji przy hamowaniu (odpukać) ale ze 190 do 100 na letnich kapciach zbiłem momentalnie i nie odczułem efektu gotowania. W ogóle wydaje mi się że trzeba się postarać by je zagotować, w codziennym wielkomiejskim użytkowaniu (mimo iż ostatni ze świateł nie jestem) jest spory zapas.
Ogólnie bardzo polecam taki swap, szczególnie jak ktoś ma tarcze do wymiany, bo koszt samych zacisków to ok 200zł, a reszta gratów kosztuje podobnie jak do GF. Tylko o felgach 14" trzeba zapomnieć – prześwit ok 5mm
Na tym zestawie przejechałem 1,5tyś km więc się już dotarły. Czy pylą to ciężko powiedzieć bo od tamtego czasu nie myłem auta w międzyczasie zmieniałem kapcie na zimowe i gumiarze pomieszali mi felgi przód-tyl-lewa-prawa i nie mogę się wypowiedzieć. Jak umyję auto to to poobserwuje.
Natomiast jeśli chodzi o skuteczność hamowania to powiem tak "Będzie Pan zadowolony" i jestem. Skuteczność hamowania w porównaniu do starego zestawu jest niebo a ziemia. Dodam tylko że tylna oś prawie nie hamuje (czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków na tyle).
Nie miałem jeszcze awaryjnej sytuacji przy hamowaniu (odpukać) ale ze 190 do 100 na letnich kapciach zbiłem momentalnie i nie odczułem efektu gotowania. W ogóle wydaje mi się że trzeba się postarać by je zagotować, w codziennym wielkomiejskim użytkowaniu (mimo iż ostatni ze świateł nie jestem) jest spory zapas.
Ogólnie bardzo polecam taki swap, szczególnie jak ktoś ma tarcze do wymiany, bo koszt samych zacisków to ok 200zł, a reszta gratów kosztuje podobnie jak do GF. Tylko o felgach 14" trzeba zapomnieć – prześwit ok 5mm
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Textary sprawdziłem w szóstce, auto nieco cięższe od GF i tam spisują się rewelacyjnie, u siebie również mam klocki Textara oraz tył kpl. Textar i jestem jak najbardziej zadowolony. Pylenia nie biorę nigdy pod uwagę – dla mnie auto ma hamować, choć i tu ten zestaw jest OK. Pylą podobnie do OE, na pewno mniej aniżeli TRW (o zgrozo..)
Jak coś to niebawem będę miał parę przednich kompletów zacisków przód od szóstki – mogę wypiaskować w cenie
Zakładałeś?
bo na moje to nie wejdą 
Jak coś to niebawem będę miał parę przednich kompletów zacisków przód od szóstki – mogę wypiaskować w cenie
PLaster napisał(a):ylko o felgach 14" trzeba zapomnieć – prześwit ok 5mm
Zakładałeś?
Riki napisał(a):Zakładałeś?bo na moje to nie wejdą
Nie, nie
ciężarki naklejane na felgę do wyważania koła mijają zacisk na ok 2-3mm więc nawet nie myślę o tym, a poza tym to nie mam felg 14"
PS. a swoją drogą to tarcze ładnie wypełniają przestrzeń w feldze
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
dawno tu nic nie pisałem, więc choć sam sobie coś napiszę
GFce stuknęło 220kkm
i za to dostała nowe przednie wahacze i łączniki stabilizatora 
GFce stuknęło 220kkm
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Minął ponad rok odkąd tu coś napisałem ;|
Po małych problemach z sercem, auto miało trafić na sprzedaż, ale jednak zmieniłem zdanie i nadal pozostanie w rodzinie. A co za tym idzie trafiło na stół operacyjny
Jak zostanie zreanimowane to napiszę więcej i jakieś fotki dołączę.
Po małych problemach z sercem, auto miało trafić na sprzedaż, ale jednak zmieniłem zdanie i nadal pozostanie w rodzinie. A co za tym idzie trafiło na stół operacyjny
Jak zostanie zreanimowane to napiszę więcej i jakieś fotki dołączę.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Robi1 napisał(a):Cieszy, że ciągle ją masz. Co tam się z serduchem podziało? Jakie objawy?
Objawy: siwy dym i susza w misce
Przeszła już lifting blacharki, jutro składam serduch, małe docieranie i wraca do żywych – miejmy nadzieję :–)
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Jeżeli można to napisz proszę na PW co będziesz robił i ile to może kosztować, bo u mnie też siwy dym i oleum ubywa. Musze się przygotować, bo nie wyobrażam sobie rozstania z Madzią, zwłaszcza, że dopiero co ją kupiłem. 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości