Mazda Mx-6 GE fs 2.0/'93

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez krzychsolt » 1 sie 2010, 11:55

Więc tak, ogólnie autko prezentuję się bardzo ładnie, pastowanie dużo pomogło, co do felg to mi akurat nie podchodzą ale to kwestia gustu, ale jak dla mnie to brakuję spojlerka z v6 i radził bym dołożyć bo naprawde ładniej to wygląda, a jeśli chodzi o obszycie to tylko obszywanie i to skórą a nie eko. Ja mam w tylnią kanapę w eko i jest to spory minus. Z resztą możesz sobie zobaczyć jak to u mnie wygląda bo widzę że ty chcesz podobnie mieć, czyli czerwień i czeń.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 01:57
Posty: 806 (1/5)
Skąd: Izbica Kujawska
Auto: MX-6 GE

Postprzez hooki » 2 sie 2010, 14:38

felgi trafiły mi się super okazyjnie, a że są w dobrym stanie to brałem od razu.

dzisiaj będą nowe wahacze z przodu, a jeszcze przed zimą wszystkie filtry, olej, płyny + ew siłowniki tylnej klapy, bo się kapie z nich i nie trzymają praktycznie. na razie to tyle wydatków, więc skóra i grubsze poprawki lakiernicze idą w odstawkę razem z oponami na te nowe felgi – to na wiosnę.

najważniejszym celem było doprowadzenie do jak najlepszego stanu mechanicznego i to jest już praktycznie osiągnięte – hamulce i zawieszenie zrobione, więc można bezpiecznie jeździć. a silnik nie wydaje się sprawiać problemów, poza minimalną konsumpcją oleju (ale to po wymianie filtra i wlaniu mineralnego oleju będe obserwował nadal).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez pawelc » 2 sie 2010, 15:34

hooki napisał(a):(ale to po wymianie filtra i wlaniu mineralnego oleju będe obserwował nadal).
minimum półsyntetyk -silniki te nie lubią minerała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hooki » 2 sie 2010, 22:01

co to znaczy, że nie lubią? mnie znów polecali w większości by przy takim przebiegu (powyżej 200k) wlać mineralny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez marcinmmm100 » 2 sie 2010, 22:41

hooki napisał(a):co to znaczy, że nie lubią? mnie znów polecali w większości by przy takim przebiegu (powyżej 200k) wlać mineralny.


Jeśli bierze Ci minimalne ilości oleju to nie wlewaj minerała. Nie warto słuchać tekstów że przy 200 tys km to tylko mineralny, na półsyntetyku silnikowi będzie lżej na przykład w czasie zimy. W mojej maździe jest na liczniku 225 tys km i jeżdże na półsyntetyku.

Bardzo ładna ta Twoja MX 6, miłego śmigania <spoko>
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 18:21
Posty: 14
Skąd: Pabianice

Postprzez loockas » 3 sie 2010, 01:37

Mnie znowu wmawiali, że minerał leje się do silnika, który już właściwie umarł... Ja mam 230kkm i jeżdżę na półsyntetyku. Do 180kkm był syntetyk, potem instalacja SGI i wtedy przeszedłem na półsyntetyk.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez hooki » 3 sie 2010, 14:57

no to pomyśle przed wymianą o półsyntetyku, dzięki za informacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez oblivion » 4 sie 2010, 08:07

Bardzo ładny egzemplarz ;)

Btw, ja mam 230 000 na blacie i jeżdżę na syntetyku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Fedu » 15 sie 2010, 15:07

Fajne autko i bardzo przyjemnie nim się jeździ (miałem przez miesiąc ) :) A tak na marginesie to ładny berneńczyk <spoko> planuję w następnym roku kupno takiego pieska :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez hooki » 16 sie 2010, 14:34

dzięki, więcej zdjęć karmelka http://www.szwajcary.com/viewtopic.php?f=28&t=2727
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez hooki » 17 sie 2010, 15:27

wczoraj wlałem do pełna po przejechaniu 645km, bo zaczynała migać na górkach rezerwa.

weszło równo 50l, co przy 645km daje 7,7l/100km.

jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony z takiego wyniku bo jest on w normalnym codziennym jeżdzeniu uzyskany (codziennie po mieście do pracy i kilka dłuższych tras).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez maniek305 » 19 sie 2010, 10:55

Odlotowe auto! <spoko>
Początkujący
 
Od: 19 sie 2010, 10:12
Posty: 25

Postprzez maniek305 » 19 sie 2010, 10:55

Wymiatasz!
Początkujący
 
Od: 19 sie 2010, 10:12
Posty: 25

Postprzez hooki » 25 sie 2010, 22:23

jak się okazało miałem małą dziurkę w wydechu, w miejscu gdzie jest zaraz przed katalizatorem uchwyt na gumkach. od obijania się na wyboistych drogach, w miejscu łączenia wydechu z tym uchwytem pojawił się otwór.

zdemontowałem ten uchwyt, wyczyściłem otwór – zrobiłem obejmę, do tego szpachla do wysokich temperatur i zaciśnięte – dospawane mocniej w miejscu łączenia z uchwytem.

przejechałem się... niesamowita cisza, od początku coś musiało być nie tak w tym miejscu na wydechu bo różnica jest bardzo odczuwalna.

przy okazji zlokalizowałem przyczynę nagrzewania się tunelu środkowego – nad katalizatorem brakuje osłony od ciepła, a nad resztą wydechu jest + wyeksploatowany katalizator grzeje się bardziej niż powinien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez DamianMX6 » 25 sie 2010, 22:38

hooki napisał(a):przy okazji zlokalizowałem przyczynę nagrzewania się tunelu środkowego – nad katalizatorem brakuje osłony od ciepła, a nad resztą wydechu jest + wyeksploatowany katalizator grzeje się bardziej niż powinien.


Oklej sobie tunel matami bitumicznymi z aluminium, powinno pomóc.

Obrazek

hooki napisał(a):co to znaczy, że nie lubią? mnie znów polecali w większości by przy takim przebiegu (powyżej 200k) wlać mineralny.


zmień warsztat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez hooki » 26 sie 2010, 19:42

myślałem o izolacji od ciepła pod autem, by niczego nie rozbierać w środku.

"mój" warsztat i mechanicy są ok (niby specjalizują się w lancii i alfach, ale inne auta też robią a mam do nich 200m i znamy się "po sąsiedzku") – takie opinie o oleju słyszałem od innych osób.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez oblivion » 26 sie 2010, 23:39

hooki napisał(a):myślałem o izolacji od ciepła pod autem, by niczego nie rozbierać w środku.

Zrób to samo tyle że od dołu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez pawelc » 27 sie 2010, 14:38

Jakie opinie o oleju? -czy takie że "przy przebiegu....należy przejść na olej mineralny" .Napiszę tak niema żadnego górnego limitu przebiegu jeśli silnik jest w dobrej kondycji (czytaj trzyma normy ) ,jeździmy na oleju jaki zalecił producent i tyle ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hooki » 5 wrz 2010, 22:25

znalazłem trochę czasu i wymieniłem wczoraj płyn chłodzący, filtr powietrza, filtr oleju i olej (rozwiewając wątpliwości: wlałem półsyntetyk 10w40).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Postprzez hooki » 12 wrz 2010, 12:50

po wlaniu półsyntetycznego oleju auto zaczęło przeraźliwe dymić przy rozruchu, po 20-30 sekundach robi się już ok.

więc co? pierścienie? uszczelniacze? czy w ostateczności zmiana oleju na mineralny i jazda dalej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 18:25
Posty: 71 (0/2)
Skąd: jaworzno
Auto: smukła włoszka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy