Mazda MX-6 GE KL 92'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez onyx » 21 lut 2013, 19:29

Na temat staba z Ka się nie wypowiadam. Za to zmiana na 16mm z seryjnego 12mm zrobiła mega dobrą robotę. Seryjny stab jest cienki jak parasolka od drinka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez kamilspider » 21 lut 2013, 19:34

To w takim razie się nie wymądrzam, ale uważam, że moja teoria i tak nie jest do końca bez sensu ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 21 lut 2013, 19:35

onyx napisał(a):Seryjny stab jest cienki jak parasolka od drinka :P


Tu się zgodzę, oglądałem go ostatnio i nie spodziewałem się, że jest taki cieniutki :P

Dopisano 21 lut 2013, 18:36:

A pomożecie mi znalezc jakis dobry aparat zaplonowy i kolektor ssacy? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez misiak89-89 » 21 lut 2013, 19:41

JKK napisał(a):Nad kołem zamachowym się zastanowię...


Polecam Otockiego <spoko>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez onyx » 21 lut 2013, 20:14

kamilspider napisał(a):To w takim razie się nie wymądrzam, ale uważam, że moja teoria i tak nie jest do końca bez sensu ;)
Twoja teoria na temat balansu jest słuszna, ale w przypadku GE producent się nie popisał i jest tu sporo do poprawy a nie do zepsucia ;)

Kolektor po polerce ma Siw-y. Co do reszty to raczej nie.

otoczak robi bardzo fajne koła zamachowe, również polecam <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez JKK » 26 lut 2013, 18:03

Wieści z warsztatu:
Silnik na szlifierni. Cylindry będą tulejowane, szlifowany będzie wał korbowy, wałki rozrządu, głowica przejdzie regenerację, planowanie, itd. Ogólnie full-opcja :) Powinni uwinąć się z robotą do końca tygodnia i silnik wraca do warsztatu. Wtedy w ruch uszczelki, pierscionki, panewki i te inne ;)

Wieści z lakierni:
Podkład nałożony, lakier dobrany. Dziś konserowacja podwozia. Do końca tygodnia będzie gotowe :) Felgi wypiaskowane, jutro malowanie :)

Poza tym prezenty, prezenty, prezenty... :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

.. wniebowzięcie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez voytecku » 26 lut 2013, 18:12

JKK napisał(a):Poza tym prezenty, prezenty, prezenty...

Widze kolektorki takie same jak u mnie :) Daj znac, jak poszlo z montazem, bo u mnie trzeba bylo rzezbic :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez JKK » 26 lut 2013, 18:24

Na pewno napiszę :) Ale kolektory będę montował dopiero w zakładzie zajmującym się układami wydechowymi :) Tam planuję zrobić coś o czym marzyłem od dawna i to będzie wyglądało cudownie ;)

Usunąłem znaczek z maski, tak btw :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez oblivion » 26 lut 2013, 19:28

wygrałeś na loterii? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez JKK » 26 lut 2013, 20:36

oblivion napisał(a):wygrałeś na loterii? ;)


<lol> chciałbym!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez cichy_86 » 26 lut 2013, 20:56

fajnie się dzieje będę śledził temat powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez DamianMX6 » 27 lut 2013, 03:41

W jakim stanie był silnik przed remontem?

Dlaczego szlifujesz wał korbowy, panewka ci sie obróciła ?

Czy w dolocie simoty masz podłączenie do podciśnienia i odmy ?

Czy zegary z wersji USA to celowy zakup ?

Wstaw fotki silnika po zdjęciu głowic <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 27 lut 2013, 09:37

W jakim stanie był silnik przed remontem?


Dlaczego szlifujesz wał korbowy, panewka ci sie obróciła ?


Kiepskim. Zagotowany przeze mnie. Przyczyną było niedopatrzenie (uszkodzony wskaznik temperatury) i zaniedbanie (strasznie zasyfiony układ chłodzenia, który okazał się być jeszcze mocniej zasyfiony niż mi się wydawało). Silnik po usterce odpalał i pracował na wolnych obrotach równo, jednak wystarczyło lekko zwiększyć obroty i w silnik zamieniał się w zestaw perkusyjny. Cały układ chłodzenia był zawalony żółtawym kiślem. Po rozebraniu, przekazano mi, że z dwoch cylindrow zrobiły się 'łódki'– przczyną był wyślizgany wał korbowy, krótkie sworznie i przez pracę tłoka podobno potrafi się takie coś zrobić. Odchył od normy wynosił u mnie ok 4mm gdzie norma to granica 2mm. Stąd tulejowanie i szlif wału. Wybacz mi moją znajomość mechaniki, opisuję to jak potrafię. Poza tym wyślizgane były wałki rozrządu a robótki przy głowicy to przy całkowitym remoncie chyba oblig. Tłoki są ok. Panewki do wymiany (z nimi też były jakieś przeboje), pierścienie do wymiany, sprzęgło złom.

Czy w dolocie simoty masz podłączenie do podciśnienia i odmy ?


Tak jest, w pierwszym zgięciu z alu są dwa podłączenia, wygląda to dokładnie tak: http://imageshack.us/a/img713/8310/cold ... amx6v6.jpg

Czy zegary z wersji USA to celowy zakup ?


No właśnie z zegarami jest taka sprawa, że nie do końca jestem ich pewiem. Nie jest to wersja USA. One są UK z samochodu RHD. Wg mnie są ciekawsze, ta podwójna skala podoba mi się :) Ale nie wiem czy uda mi się je zamontować i podłączyć. Porównywałem do zegarów e-spec i są prawie identyczne. Zaczepy wydaje się, będą pasować, przycisk do zerowania licznika jest po złej stronie :) i wtyki takie same. Podłączy się, zobaczy się..

Wstaw fotki silnika po zdjęciu głowic <ok>


Yes Sir! :) Jak tylko silnik wróci do Nakła :)

BTW w końcu zajrzałeś na mój temat <jupi>[/quote]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 27 lut 2013, 14:17

Zaglądam zaglądam. Temat ślędzę na bieżąco :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 27 lut 2013, 17:44

Dziś odwiedziłem warsztat, zwiozłem im większość prezentów i zajrzałem na lakiernię. Prace idą do przodu, podwozie zakonserwowane :) Krzysiu dziś robił coś na mokro. Ogólnie auto obecnie nie wygląda reprezentacyjnie ale i tak pyknąłem dwie fotki :)

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dopisano 27 lut 2013, 16:54:

Tak poza tym to miałem wizję.

Jako że dokładki mazdaspeed są praktycznie nieosiągalne a na progach i hokeju zderzaka przedniego mi zależy (auto wygląda z nimi jeszcze piękniej niż bez :) ) pogrzebałem na forum mx6.com. Znalazłem tam temat w którym pewien pasjonata opisywał jakie dokładki z innych modeli pasują do Mx6 lub pasują po małych przeróbkach. Była ich cała lista i część z nich była dostępna na polskim allegro. Znalazłem takie:

Obrazek

Obrazek


Dokładki progów są od Opla Vectry A, hokej od Hondy Accord 97-00. Z dostępnych na portalu aukcyjnym wydają się być najładniejsze. Zapytałem więc wczoraj Krzysia-lakiernika czy by podjął się próby zamontowania ich na mazdzie. Przemyślał sprawę i się nie zgodził, podobno to za dużo dłubaniny z takimi tematami. Zadzwoniłem do sprzedawy i poprosiłem o wymiary dokładek. Progi są o 4cm dłuższe niż próg Mx6, wymiary hokeja były ciężkie do zmierzenia.
Macie jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 27 lut 2013, 18:06

Fajny pomysł z takim przeszczepem :) U siebie mam hokej właśnie z hondy accord, ale oryginalny. Na dole zderzaka jest taka malutka szczelina po długości do której nasunąłem/dopasowałem tą dokładkę i jest idealnie (trzeba było tylko ją trochę podgrzać i przytrzymać przy klejeniu). Dokładka trzyma się na 2 wkrętach, a poza tym poszła ponad połowa tubki do klejenia szyb i nie ma prawa odpaść. Prędzej odpadnie cały zderzak niż ona sama ;)
Podasz listę tych dokładek, progów itp które pasują od innych aut?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 27 lut 2013, 18:39

http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-appear ... tures.html

Dopisano 27 lut 2013, 18:19:

Dokładki kupione :P nie mogłem się powstrzymać :D będziemy modzić! <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamilspider » 27 lut 2013, 21:59

Możesz podać linka i powiedzieć ile dałeś za progi?
Dzięki.
Usuń ten post ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez JKK » 28 lut 2013, 12:17

Dziś dzień ZONKA.

ZONK nr 1: okazuje się, że zegary które kupiłem mają wklejaną szybkę i ni cholery nie da się zamontować alu-ramek :P

ZONK nr 2: w warsztacie przymierzyli oryginalne kolektory KL do tych chińskich kwasiaków które kupiłem i okazuje się, że jedna ze śrub nie pasuje (na jednym i drugim baranku tak samo, odchył około 1cm na bok). Właśnie rozmawiałem ze sprzedawcą i twierdzi, że wszystkie takie kolektory są identycznie, nieważne czy do probe, mx6 czy innych KL. Powiedział, że trochę ich sprzedał i nikt nie zgłaszał takiego bubla. Poza tą jedną, zaznaczoną w czerwone kółeczko, wszystkie pasują idealnie. Poza tym powiedział, że jeśli nawet ta jedna nie pasuje to przedmuchów nie powinno być.. nie podoba mi się to.. :|

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez pawelc » 28 lut 2013, 14:00

Nie ma różnicy w jakim aucie ,kolektory są identyczne jeśli chodzi o silnik z serii K. ,sama uszczelka pasuję ? I nie słuchaj że bez jednej śruby możesz skręcić ,muszą być wszystkie .Dziwi mnie jedno że na bazę remontu nie kupiłeś lepszego silnika ,jakoś nie mam przekonania do tych wszystkich szlifów ,powodzenia w remoncie ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy