Mazda Xedos 6 CA KL ~'94 – Sylwo

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez sylwo » 14 cze 2014, 00:13

Ok dzięki. Czyli około 100zł. Mówisz, że warto akurat te brać? Pierwszy jest rozumiem do polerki drugi konserwuje <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bartg » 14 cze 2014, 01:02

Pierwsze to cleaner pod wosk, drugie sam wosk ;) Mi się bardzo podoba efekt po natty blue, cleaner też miałem taki brać, ale wziąłem tester Poorboys Black Hole, w przyszłym tygodniu testy na czarnym aucie, bo do takich jest, ale na moim też daje rade :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez sylwo » 18 cze 2014, 03:14

Dupa :(
Jakiś ciężki tydz dla xedosów :( zgasł i już nie chce odpalić. Chyba nie ma zapłonu, rano oględziny... A w czwartek miałem do Zegrza jechać :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez DamianSzatan666 » 18 cze 2014, 09:16

coś już wiesz??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez sylwo » 18 cze 2014, 10:04

Chyba aparat zapłonowy a dokładniej jeden czujnik halla. Niestety nie mam na podmiankę :(
Szukam w okolicy ale ciężko będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Siw-y » 18 cze 2014, 11:46

Masz wersję z jednym czy z dwoma czujnikami w aparacie?
Jak z dwoma to z jednym uszkodzonym dłużej to trwa ale odpala.

Sprawdź cewkę, jej zasilanie i bezpiecznik EGI.

Sprawdź też ciągłość przewodów od aparatu do ECU bo właśnie od czujników idą bezpośrednio a we wtyczce w kompie lubią się luzować. Środkowa wtyczka, jeden różowy a drugi brązowy, sprawdzisz po kolorach przy aparacie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Setritus » 18 cze 2014, 12:17

akurat mam na sprzedaz chyba wszystkie istniejace aparaty zapłonowe do xedosa i nie tylko, ale w domu bede w sobote :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez sylwo » 18 cze 2014, 12:31

Siw-y napisał(a):we wtyczce w kompie lubią się luzować

<prosze>

To tylko zrobiłem i odpalił. Chodzi jak ta lala ale ciekawe jak długo i czy to nie przypadek. Chyba wezmę miernik ze sobą w trasę i w razie w jakoś będę sprawdzał.

Jak sprawdzić zasilanie cewki?

Podejrzewałem, że alternator przeładowuje bo przy wysiadaniu prąd składa mi rękę ale jest 14V.

PS Siw-y daj mi nr do siebie na PW, będę Cię męczył pytaniami <oczy>

A teraz do pracy lecę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Kaszel91 » 18 cze 2014, 12:43

Fajnie że odpalił, bo nie dręczy mnie aż tak to że nie mam swojego auta i nie miałem jak Ci podjechać pomóc. Jak wrócę to napewno zainwestuje w dodatkowy środek lokomocji, co by mi Xedi z samotności fochów nie zaczęła strzelać.

Dobrze zrozumiałem, podopinałeś wtyczki :D ?
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez sylwo » 18 cze 2014, 12:46

Najgorsze, że tylko wyjąłem wtyczkę i włożyłem spowrotem <oczy> dlatego jeżdżę na bombie.

Wcześniej nie pomogło rozbieranie aparatu ani odpinanie cewki i tym podobne zabiegi.

Drugie auto to podstawa :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Setritus » 18 cze 2014, 13:15

Wymieniaj.
W stanach miałem identyczna akcje zmoim Capricem. Dwa razy nie chciał odpalić, postał kilkadziesiąt minut i odpalał. Ale w końcu na autostradzie zgasł na dobre, w warsztacie okazało sie że aparat zapłonowy umarł. Nie miałem czasu na naprawe więc zostawiłem autko na ulicy... Dalej pojechałęm wypożyczonym.
Także może aparat na chwile odżył, ale polecam wymianę jeśli nie chcesz miec przygód na trasie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Siw-y » 18 cze 2014, 13:24

sylwo napisał(a):daj mi nr do siebie na PW

Zastanowię się :P

sylwo napisał(a):wyjąłem wtyczkę i włożyłem spowrotem

To jest doraźne tylko bo w każdej chwili może znowu się poluzować.

Ja siedziałem ponad godzinę, a może i ze dwie, i każdy konektor podginałem, najpierw go wyciągając z wtyczki oczywiście, pomocna była wąska ale sztywna pęseta.
Problemy z odpalaniem ustąpiły, wcześniej to wystarczyło dotknąć wiązkę aby silnik zgasł :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 18 cze 2014, 23:25

Aparat i cewka podmienione. Nie pomogło. Teraz czekam do północy na czujnik położenia wału. Wymienię ale już nadziei sobie nie robię :(

Jedyny błąd jaki wyskakuje:
26 – Canister Purge (CANP) Solenoid – Zawór zbiornika oparów paliwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Siw-y » 18 cze 2014, 23:38

Z uwalonym czujnikiem wału chyba powinno odpalić, ale pewnie nie jestem

Jest iskra czy nie? Wtryski chodzą?

edit: wg mojej wiedzy kod 26 to elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 19 cze 2014, 00:07

Iskry brak.
Wtryski chyba chodzą... jak sprawdzić? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Eklerek323f » 19 cze 2014, 00:48

Aparat podmieniłeś, na identyczny jak miałeś? Z jednym czy dwoma czujnikami halla? ja miałem z dwoma, który umarł, włożyłem z 1 czujnikiem i nie dawało iskry w ogóle, po podmiance na 3ci aparat, identyczny samochód dopiero zagadał ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Siw-y » 19 cze 2014, 01:06

jak iskry nie ma to nie istotne czy wtryski sprawne czy nie bo i tak komp ich nie zasili.
Podmień kompa na inny jak masz.
Brata KF chodził bez problemu na kompie od K8 więc z KL'a też powinny wszystkie ruszyć.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez sylwo » 19 cze 2014, 02:33

Tak to tero wyglundo:


Około 50sekundy włączyłem wszystko co się dało i jakichś większych wahań obr nie ma.
Przewiozłem się chwilkę i idę spać. Jutro kilka testów – bo nie wiem co pomogło – i może się zbiorę do wawy ale to będzie ryzyko...

PS ABS nie działał bo prawy czujnik był odpięty <glupek2>

Dopisano 19 cze 2014 7:46:

Siw-y napisał(a):Podmień kompa na inny jak masz.


To też nic nie pomaga :(


Przed chwilą się przewiozłem i już dupa. Gaśnie co chwilę a do tego czasami za uja zapalić nie chce a po chwili odpala od strzała bez dotykania czegokolwiek :| :| :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez beso » 19 cze 2014, 07:57

i jak sylwo??
powiem Ci że ja w moim K8 miałem tak że po wyjechaniu z garażu po wymianie przewodów zgasł i też był martwy... u mnie to był problem z alarmem...odcinał wszystko... ktoś podpiął go do kompa pod podawnie prądu do cewki czy jakoś tak.. dwa dni do tego dochodził mój znajomy...


Jak cos to pisz to oferta moja aktualna:) co do kosztow dogadamy sie:)
Wybacz Skarbie... RWD <3

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2013, 20:22
Posty: 405 (12/18)
Skąd: Warszawa/STM
Auto: volvo v40 1.6
search: 323f BA v6
e30 or e36

Postprzez krzysek71 » 19 cze 2014, 08:26

Wyciągnij czujnik położenia wału weś miernik podłącz go do niego tak jak byś go sprawdzał i podgrzewj go np. opalarką i obserwuj czy przypadkiem nie ma przerwy po podgrzaniu jeśli ma to jest kaput
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy