Mazda 626 GF FS '00 Mariusz'a Blue Magic...

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez mariusz323wgr » 20 paź 2011, 00:12

Pafnucy napisał(a):Ładna sztuka. Co kilka dni widujemy się na mieście.
Kiedyś trzeba się zatrzymać i pogadać osobiście.

Srebrna GF Lift – jedyna taka w wgr.

Ja za to coraz mniej km kręce. Kiedyś było 100 – 150 dziennie, teraz tyle w tydzień :)

Gratuluje bezawaryjności. :D

powiem szczerze, że nie zauważyłem żadnej srebrnej na tablicach WGR, jakbyś mógł sprecyzować gdzie się widujemy, tzn. mnie widujesz... :]
oczywiście chętnie pogadam ;)

gerz50 napisał(a):jak się sprawuje silniczek ?
mam identyczny w 626 2.0 1998 (Sedan) i jak narazie chodzi idealnie w porównaniu z moją drugą mazdą 323F bj 1.6

silnik sprawuje się wręcz wzorowo, żadnych problemów nie sprawia – dla mnie najważniejsze że przy 170k km nie bierze mi oleju [5w30 synt] na LPG.
________________________________________________

Obrazek

właśnie dziś dotarł do mnie nowy aku, Centra Plus CB 704 70 Ah – jutro montaż :D

P.S. Akumulator zamontowany, trzeba było trochę wyedytować bazę plastikową na aku w Maździe, bo przeszkadzały dwa cyple wystające, teraz jest idealnie zamocowany. Z tym, że jak teraz czytam to alternator w FS jest do 80Ah... raczej pociągnie taką moc, oby. :|

Spalanie obecnie w mieście 11,5l. LPG na 100 km, z tym że tydzień bez tankowania i codzienna jazda, czyli 100% miasto.
Dziś sprawdzona trasa = 9,2l. :]

W najbliższym czasie zmiana obuwia na zimowe, dwie zimówki mam super – dwie będzie trzeba dokupić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez mariusz323wgr » 5 lis 2011, 00:13

noom Madzia jest po ważnej wizycie u P. Jarka w Jaksie :]
Oczywiście była wymiana oleju oraz filtru – już 4 od zakupu auta. Do tego wymienione zostały pozycyjne żarówki przednie [od dawna już przepalone], akumulator ładowany OK po sprawdzeniu.

Najważniejsze jednak "odkrycie" to przyczyna huczenia tylnego zawieszenia podczas jazdy od dłuższego czasu – pisałem o tym, że to pewnie łożyska. Przyczyną są opony [nowe Federale, które kupiłem w marcu i zrobiłem na nich 35k km] z których wychodzą druty i są już raczej do wyrzucenia – mówię o tylnych oponach! :|
Przednie też nie są lepsze, bo bieżnika oryginalnego już dawno nie widać, jakieś 5 mm max pozostało...

W przyszłym tygodniu wymiana opon na zimowe [Hankook Winter Radial 185/65 R15 – dwie, które dostałem z autem oraz dwie zakupione takie same].

P.S. Z jednej strony dobrze, bo łożyska są OK i mechanika auta sprawna, z drugiej opony za które zapłaciłem niemało i miały wystarczyć na co najmniej 2 lata są zniszczone.
Czy 35 tys. km to aż tak dużo jak na letnie nowe gumy?! <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Riki » 5 lis 2011, 00:36

Ludzi nie poznajesz? :P widziany dziś kolo południa na Ochocie... Pozdro ;)

mariusz323wgr napisał(a):Czy 35 tys. km to aż tak dużo jak na letnie nowe gumy?!


Na Toyo zrobiłem jakieś 80.000km, obecnie po bokach nie ma już bieżnika, jedna łatana poza tym nie mają więcej jak 3,5mm -w Rykach je dobiłem :) także ostatni sezon (planowo – czwarty) i na śmietnik ALE o drutach nie ma mowy. Sam bok opony – igła, bieżnik – sparciały, zdarty ale to wynika ze struktury lotnisk na których odbywają się zloty <faja> są już twarde i nie trzymają przy tych temp w ogóle, w lato nie było źle.. są na dobiciu. Świetne opony ale nie wiem czy nie zaryzykuję z Michelinami albo Yokohama.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 5 lis 2011, 09:48

mariusz323wgr napisał(a):Przyczyną są opony [nowe Federale, które kupiłem w marcu i zrobiłem na nich 35k km] z których wychodzą druty i są już raczej do wyrzucenia – mówię o tylnych oponach!

o ku**a! niezłee jaja! a lukas tak je polecał, ale tak to jest właśnie jak ktoś mało jezdzi i chwali a sam nawet nie wie co :| :P

ja na eagle f1 zrobiłem prawie 4 sezony letnie i jeszcze ze 1-2 przejezdze smialo. (niemiecka produkcja)

proponuje CI mariusz na nastepny raz nie kombinowac z takimi egzotykami jak federal czy hankook tylko kupic sprawdzone markowe opony ktorych mieszanka gumy jest o wiele lepsza, bardziej odporna na scieranie i pewnie o lepszych wlasciwosciach jezdno-przyczepiających się :)

Riki napisał(a):Yokohama

dajesz <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Dominator » 5 lis 2011, 14:43

Ja polece Ci bridgestone. Jeden sezon jeździłem na ER300, byly bardzo wytarte juz pod koniec, pozostało ok 3-4mm bieżnika ale zlego słowa powiedziec o nich nie moge. Poza tym ze na mokrym juz slabo trzymały. Ale to normalne. W tym sezonie jezdze na starszych ER30 i ich minusem jest wiek 03r, dostalem je wraz z felgami. Teraz juz sa twarde i slabo trzymają w niskich temp, ale w lecie dawały rade. Poza przednią osią podczas deszczu we wspomnianych Rykach co mogłeś zauważyć. Ogolnie minusem bridgestone jest cena. Co do wyboru opon lepiej poczytać opinie w necie. Co do yokohamy to dobry wybór, byly czy moze nawet jeszcze sa, montowane na pierwszy montaż do Mazd.
Jesli chodzi o hankooka to sa tańsze od wyzej wspomnianych, ale wiele opinii jest pozytywnych na ich temat. Nie jezdzisz chyba za bardzo agresywnie, wiec te 35kkm to o wiele za malo jak na wytrzymałość, tym bardziej jakies wystające druty przy wysokości bieżnika jeszcze 5mm <oczy> choc opinii nie szukalem, to myslalem ze federal to lepsza marka :|
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez mariusz323wgr » 7 lis 2011, 12:58

opony wymienione na zimowe – Hankook Winter Radial 185/65 R 15. Madzia z kołpakami wygląda trochę śmiesznie... :) Za to większt komfort jazdy mam no i nie ma huczenia opon.

Co do Federali, o których pisałem że do wywalenia, to może drutów nie widać, ale tył zużyty jest nierównomiernie. Wygląda to tak jakby połowa wewnętrzna opony tarła o odboje amortyzatorów... czy to możliwe?!
Mam felgi jak na zdjęciach widzicie ory Mazdy z tym że jakie tam producent wrzucał opony? może 195/50 R16 a nie 205/50...
a może coś z amortyzatorami nie halo – wg Jaksy już do wymiany się kwalifikują.

P.S. Cała zima do przemyślenia sprawy, więc proszę o rady i sugestie.
No i oczywiście kupuję coś markowego = Goodyear zapewne [ew. Dunlop, Continental lub wasze sugestie] ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez sylwo » 7 lis 2011, 13:33

mariusz323wgr napisał(a):Wygląda to tak jakby połowa wewnętrzna opony tarła o odboje amortyzatorów... czy to możliwe?!

Nie!! Ale czym może to być spowodowane to trudno mi powiedzieć ale zwróć na to większą uwagę żeby Ci przypadkiem i tych zimówek nie zniszczyło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4290 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Dominator » 7 lis 2011, 20:01

mariusz323wgr napisał(a):Co do Federali, o których pisałem że do wywalenia, to może drutów nie widać, ale tył zużyty jest nierównomiernie. Wygląda to tak jakby połowa wewnętrzna opony tarła o odboje amortyzatorów... czy to możliwe?!
Mam felgi jak na zdjęciach widzicie ory Mazdy z tym że jakie tam producent wrzucał opony? może 195/50 R16 a nie 205/50...
a może coś z amortyzatorami nie halo – wg Jaksy już do wymiany się kwalifikują.

Felgi które masz w swoim samochodzie to ori felgi 626, a co za tym idzie, przez producenta były stosowane na nich opony 205/50/16. Tak jak wspomniał przedmówca, nie ma mowy o ocieraniu o kielichy (btw. odboje są stosowane w górnej częsci amortyzatora, w środku spręzyny), ten talerz znajdujący się nad oponą to tzw kielich, zapewne to miałeś na myśli. Nierównomierne zużycie opon a dokładnie ich bieżnika i to na ok połowie jej szerokości swiadczy o niepoprawnej geometrii tylnego zawieszenia, cos nie halo.. Mozna zgadywać, ale sprawdź najpierw geometrie u jakiegoś dobrego diagnosty..
A amory jak do wymiany to nie ma co czekac, i wtedy sprawdzić..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez oblivion » 7 lis 2011, 20:39

Jeszcze kwestia czy aby nie za mało atmosferek tam miałeś? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez mariusz323wgr » 11 lis 2011, 02:43

no i mam chyba w sumie odpowiedź co jest przyczyną...
sprawdzałem atmosfery w oponach no i dupa [tył miał 1.9 na 2.1] przód co jakiś czas kontrolowałem, więc było w miarę ale też za mało :|
kur** no i raczej to wchodzi w grę, bo zaraz po założeniu opon byłem na zbieżności i ustawiana była przez około godzinę na porządnym sprzęcie...

Będzie trzeba zmienić po pierwsze wulkanizatora [opony były zakładane na felgi i wyważane w tym samym zakładzie] i po drugie dokładnie sprawdzić maszynki wentyla na oponach. Bo tak zastanawiałem się.. ale raczej na pewno nie odłożę w kąt alu 16' – za bardzo mi się podobają. Do tego jeżeli nie będzie środków na wiosnę to kupię 2 używki na tył i też będzie jeździło.

P.S. No i najważniejsze – ostatnio chwaliłem się, że będzie ładna GFka na forum [no i jest Champagne szwagre]. Niedługo rodzina się powiększy o kolejną 626, tym razem GW... braciaka :D

Kiedyś pisałem o zaufaniu do marki, ale nie myślałem że przerodzi się to do zaufania tylko do 626 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez oblivion » 11 lis 2011, 10:50

mariusz323wgr napisał(a):P.S. No i najważniejsze – ostatnio chwaliłem się, że będzie ładna GFka na forum [no i jest Champagne szwagre]. Niedługo rodzina się powiększy o kolejną 626, tym razem GW... braciaka

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez mariusz323wgr » 25 lis 2011, 23:54

mariusz323wgr napisał(a):GW... braciaka :D

Obrazek

P.S> Jakby nie rejestracja, to byłby problem z rozróżnieniem... :D
...więcej zdjęć w pierwszym poście...
Ostatnio edytowano 25 lis 2011, 23:58 przez mariusz323wgr, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Riki » 25 lis 2011, 23:57

Ładne pyszczki :) <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Lukazie » 7 gru 2011, 22:42

mariusz323wgr napisał(a):– radio APLINE CDE-111R

Jak Ci się sprawuje radyjko, sam mam zamiar takie kupić.. :)
P.S Na 13 zdjęciu, tak autko wygląda na zimę ? :)
Aha zapomniałbym dodać, kolor Madzialen mega... <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez mariusz323wgr » 9 gru 2011, 00:52

@Lukazie – radio mogę szczerze polecić, wiadomo wybierałem pod kątem podświetlenia deski w naszych autach i pasuje idealnie :D
Radex też ma Alpine z tym kolorem, nawet gdzieś fotka była taka "zielona" zrobiona w nocy – pokazująca efekt...
Gra także jak dla mnie bardzo dobrze, choć u mnie niestety cały czas 4 ory głośniki [tylko].

Z tym, że jak pamiętam [kupowałem je w maju 2011] ciężko miałem je dostać, troche się naszukałem, mówili mi że wycofane i że tylko na wystawach [w RTV AGD znalazłem dopiero]. ;)

a obecnie – zimowo Maździna wygląda tak -->

Obrazek

na fotce nr 13 nie ma kierunków clearów, podkładek no i numeru 19 z Ryk <lol> [swego czasu ten numer prawie zgadzał się z moimi pkt. karnymi] <zawstydzony>

Co do koloru, to i tak w srebrze bardziej mi się sedan podoba – do limuzyny po prostu pasi <serduszka>

P.S. Przebieg już ponad 174 000 km i nieubłaganie 626 zbliża się do wymiany kompletnego rozrządu u P. Jarka. Z tym, że obecnie miesięcznie robię około 1000/1200 km, więc na spokojnie przezimujemy wydatki. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Radex » 9 gru 2011, 11:45

mariusz323wgr napisał(a):Radex też ma Alpine z tym kolorem, nawet gdzieś fotka była taka "zielona" zrobiona w nocy – pokazująca efekt...


Obrazek

Mam Alpine 113-BT. mozna w nim zmieniac kolory co jest fajna opcją jakby ktoś przypadkiem zmienił potem auto :) no i ma głośnomówiący :]

u mnie coś koło 187tysi. ścigamy się do 200? :P <rotfl>

jak będziesz zmieniał głośniczki to KONIECZNIE zestaw odseparowany 165mm na dystansach z mdf z sykami i przetwornicami.
sam przód wystarczy. jak zasilisz to piecem to będzie grało 4 razy lepiej niż to co masz teraz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Lukazie » 9 gru 2011, 20:45

mariusz323wgr napisał(a):a fotce nr 13 nie ma kierunków clearów, podkładek no i numeru 19 z Ryk

Bez urazy oczywiście.. ale dla mnie ta naklejka na szybie z tyłu wygląda jak "Inwalida".. :P
mariusz323wgr napisał(a):radio mogę szczerze polecić, wiadomo wybierałem pod kątem podświetlenia deski w naszych autach i pasuje idealnie

Właśnie też chcę do tego coś wybrać, oczywiście AUDIO obowiązkowo.. <serduszka>
Pytanie teraz do Pana " od 'Klirów' " :P Jaki zestaw tak do 300baniek będzie pasował do naszej Limousyny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Radex » 9 gru 2011, 22:40

Lukazie napisał(a):Bez urazy oczywiście.. ale dla mnie ta naklejka na szybie z tyłu wygląda jak "Inwalida"..

no, te z Ryk są beznadziejne. ale pewnie przez sentyment jeszcze ich nie zdjął – tak jak i ja swoich tylko że moje naklejone są w dobrym miejscu (nie zachodzi na nie wycieraczka przez co nie niszczy się) i pod finezyjnym kątem :P ;)

Właśnie też chcę do tego coś wybrać, oczywiście AUDIO obowiązkowo..
Pytanie teraz do Pana " od 'Klirów' " Jaki zestaw tak do 300baniek będzie pasował do naszej Limousyny ?

w sensie samo radio?
ta alpina 111 kosztuje cos prawie 400zl ale ja bym sie nie pchal w badziewie tylko dlatego ze chce do 300.
na takich rzeczach sie nie powinno oszczedzac bo dokona sie zlego wyboru.
tym bardziej ze 100zl to nie az tak wiele
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez mariusz323wgr » 9 gru 2011, 23:25

Radex napisał(a):u mnie coś koło 187tysi. ścigamy się do 200? :P

raczej nie mam szans.. teraz bardzo mało robię przebiegu miesięcznie, max. 1500 km – trochę "oszczędzam" bo przy 180k km skumulowały mi się wydatki... :| i tak celuję, żeby na wiosnę z nimi wystartować :)

Lukazie napisał(a):Bez urazy oczywiście.. ale dla mnie ta naklejka na szybie z tyłu wygląda jak "Inwalida".. :P

powiem szczerze, że nieraz pod blokiem muszę przyparkowac na kopercie w nocy, więc dobrze się składa...
a tak serio to jakoś mi pasuje ten napis [chociaż radexowy lepszy] – niech się auta za mną zastanawiają co to <faja>

Radio ALPINE CDE-111R było w cenie 399,00 zł – warte tej ceny :D

p.s. Beckera, który był w Maździnie zainstalowany od nowości sprzedałem za 200 zł, więc tylko drugie tyle dołożyłem i jest to co jest :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 19:13
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00

Postprzez Lukazie » 9 gru 2011, 23:35

mariusz323wgr napisał(a):Radio ALPINE CDE-111R

Rzecz jasna.. :) Ale ja pytałem pomijając oczywiście radio, czyli oprócz Alpine coś do tego, głośniki już mam co prawda wymieniane przez Niemca ale firmy Pioneer ładnie grają + do tego potrzebowałbym tuby/suboofera – Najlepiej bez tych kabli co by się poniewierały po bagażniku i jeszcze taki ogromny pobór mocy z akumulatora.. <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy