Mazda Mx6 GE KL '92 Need for speed

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Szyna » 9 cze 2024, 21:58

Na wcześniejszych zdjęciach wyglądało to chyba jakoś trochę lepiej, teraz takie jakieś niedokończone ?
Kolor tego pakietu też chyba odbiega od tego co jest na reszcie ? No i to pośrupane lusterko :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 10 cze 2024, 08:49

Pomarańczowy wredny kolorek
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2609 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Bimbak » 10 cze 2024, 09:18

embe00 napisał(a):Trochę czasu minęło, ale mazda wreszcie wyjechała z warsztatu, zostało tak naprawdę odpowietrzyć hamulce oraz kupić dłuższą linke od ręcznego. Reszta to już będzie kosmetyka

Sprawdzę jeszcze, ale wydaje mi się, że mam takie dłuższe linki do GE pod zaciski od GG w garażu. Sprawdzę i dam znać.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez embe00 » 18 cze 2024, 12:25

Progi było widać, że nie w kolorze, zderzak przedni natomiast był lakierowany świeżo, stąd ta różnica, generalnie cała jest pomalowana bardzo średnio, ale kosmetyką zajmę się na koniec.
Póki co po ponad 8 latach przejechała 300km i chodzi ładnie.
Pierwszy poddaje się alternator już słychać pasek, już zamówiłem 110A z xedosa 9, a do tego dywaniki ewa, z obszyciem pomarańczowym.
Generalnie praktycznie cała elektronika nie działa tj. lusterka, szyby, szyberdach jako tako działa, podświetlenia liczników brak oraz paru kontrolek, a do tego centralny przestał działać.
Więc jeszcze kilka worków z pieniędzmi i sporo roboty mnie czeka.

Co do linki od ręcznego ro już coś się udało ogarnąć i działa.
Powiem jeszcze, że na ulicy przykuwa uwagę praktycznie każdego :D

Dopisano 18 cze 2024, 11:28:

Poza tym to felgi które chciałem założyć oz crono ht 5x112 na pływających nakrętkach nie weszły, więc muszę sprzedać i szukać czegoś innego
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez Szyna » 19 cze 2024, 21:33

Co do elektryki, kupić kontakt spray do czyszczenia gniazd i po kolei wszystkie czyscic i sprawdzać masę.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez embe00 » 21 cze 2024, 08:54

Nie zaszkodzi spróbować, ale patrząc po tym jaki tam był burdel w kablach to obawiam się że bez dobrego elektryka będzie ciężko
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez MrShaleck » 21 cze 2024, 22:50

Ja bym wymienial styki ile się da, tak z doświadczenia z Mazdy :P
Zazwyczaj brakuje masy...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2609 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez embe00 » 24 cze 2024, 07:56

Kojarzy mi się przy wygłuszaniu, że sprawdzaliśmy szyby i mechanizm był sprawny, ale szyba nic a nic nie szła
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez tomeczek333 » 25 cze 2024, 22:08

Chyba kolegę wczoraj mijałem na drodze :D

Miło widzieć, że ktoś ma ochotę jeszcze reanimować takie auta. Nawet nie wiedziałem, że taki MX jeździ po okolicy. Kibicuje i śledzę postępy.

Elektryka w tym aucie nie jest mocno skomplikowana. Wywal wszystko co niefabryczne i niepotrzebne a potem miernik w dłoń i jazda. Szyby po podłączeniu na krótko nie działają? To silnik podnośnika do wymiany. Chyba że silnik słychać, a szyba stoi dębowo to mechanizm zerwany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 124 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Saab 9-3 2.0T

Postprzez embe00 » 26 cze 2024, 15:59

To pewnie tata gdzieś jechał, bo ja w Krotoszynie tylko w niektóre weekendy jestem ;)
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 28 cze 2024, 19:59

Będę zakładać te lampy sexu, żeby sprawdzić które lepiej będą pasowały, tylko nie wiem czy zwykła żarówka się przebije przez te czerwone klosze, czy muszą być jakieś specjalne?
Załączniki
IMG20230304143630-min.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez Kubus88 » 28 cze 2024, 21:09

Kup ledową żarówkę, niektóre się przebijają…mam czerwone lampy w mustangu i pomarańczowe światło kierunkowskazu załatwia właśnie ledowa żarówka.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 149 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez embe00 » 7 lip 2024, 18:56

Mam jakiś problem, w trakcie jazdy stale coś z pod maski gwiżdże jak woda z czajnika. W czasie dodawania gazu coraz bardziej, po wciśnięciu sprzęgła przestaje oraz na neutralnym przestaje, co to może być?

Brakuje mi też zaślepki lub jakiegoś innego gówienka które powinno być w miejscu tego wężyka różowego, może stąd to gwizdanie?

Dodatkowo gdzieś ubywa mi płynu hamulcowego, z mechanicznych rzeczy to by było tyle.

Co do elektryki to okazało się, że piny w drzwiach były pogięte, tak więc strona kierowcy już sprawna, zostało zrobić to samo po stronie pasażera. Następnie szukanie dlaczego podświetlenie liczników nie działa i klakson.
Załączniki
IMG20240705162551.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez embe00 » 11 lip 2024, 18:50

Przy ilu obrotach macie odcinke w swoich v6? Dzisiaj kręciłem do lekko ponad 7.5k obrotów i jeszcze nie było, jakiś błąd czy po prostu poprzedni właściciel przesunął odcinke?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez Dominator » 11 lip 2024, 20:50

U mnie kiedyś jak miałem mx-6 było coś około 7k rpm. Choć zdarzało się zakręcić poza skalę obrotomierza i nie było to spowodowane jego niesprawnością. Z czego to wynikało nie wiem.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez embe00 » 11 lip 2024, 22:29

Narazie się wstrzymam z kręceniem ponad 6.5k bo tam się czerwone pole zaczyna, a po wymianie oleju i kolektora wydechowego się zobaczy gdzie jest odcinka.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez tomeczek333 » 16 lip 2024, 00:25

embe00 napisał(a):Mam jakiś problem, w trakcie jazdy stale coś z pod maski gwiżdże jak woda z czajnika. W czasie dodawania gazu coraz bardziej, po wciśnięciu sprzęgła przestaje oraz na neutralnym przestaje, co to może być?

Brakuje mi też zaślepki lub jakiegoś innego gówienka które powinno być w miejscu tego wężyka różowego, może stąd to gwizdanie?

Powodów gwizdania może być wiele. Od nieszczelności w układzie dolotowym lub wydechowym, a kończąc na wszelkich rolkach. Wciśniecie sprzęgła coś zmienia? Na postoju jak przegazujesz to też coś gwiżdże?

Na zaworku brakuje kapturka zaślepiającego, albo któryś wężyk jest nie zapięty. Od czego ten zaworek bo trochę trudno mi poznać po zdjęciu? Kapturek jakiś znajdę w swoich śmieciach to najwyżej podjedziesz <oczko>

embe00 napisał(a):Przy ilu obrotach macie odcinke w swoich v6? Dzisiaj kręciłem do lekko ponad 7.5k obrotów i jeszcze nie było, jakiś błąd czy po prostu poprzedni właściciel przesunął odcinke?

Śmiało możesz próbować dokręcić dalej. Ja swojego mogę dokręcić do prawie 8k rpm na seryjnym ecu. Chyba że masz KLZE albo lpg 2 generacji gdzie nie ma odcinki to nie kombinuj <lol>. Mała szansa ze ktoś grzebał w tym archaicznym ecu
Bez tytułu2.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 124 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Saab 9-3 2.0T

Postprzez embe00 » 18 lip 2024, 18:01

Wydaję mi się że jest to zawór od podciśnienia, a zamiast tego różowego wężyka powinna iść tam zaślepka.

Do tego mam jeszcze jeden wężyk, który jest podłączony tylko z jednej strony i nie mam pojęcia gdzie wchodzi, jak będę miał czas to zrobię zdjęcia.

Co do gwizdania, to ustawało po wciśnięciu sprzęgła, prawdopodobnie był to alternator, ponieważ tydzień temu zaświeciła mi się kontrolka akumulatora, a po przejechaniu może 30km akumulator i alternator padł, nie ładuje wcale nawet na wysokich obrotach. Na szczęście auto nie zgasło więc jeszcze 50km bez elektryki dojechało. Teraz czeka na montaż alternatora 110a z xedosa 9 i nowego akumulatora. Jak ojciec wróci z urlopu to się za to zabierzemy, bo teraz nie mam czym po nie skoczyć do domu <glupek2>

Kręcenie do odcinki będzie musiało poczekać, a jeszcze przed nim chyba zmienię olej, bo już trochę stary.

Z ciekawszych rzeczy to udało mi się kupić aluminiowe nakładki na progi, już trochę spolerowałem i bezbarwnym zrobiłem, a do tego jeszcze te uszczelki na dach kupiłem. W przyszłym tygodniu pewnie będę montować.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez KUZAJ » 19 lip 2024, 10:37

Siema ten elektro- zawór odpowiada za podciśnienie zaworu EGR i możesz go zaślepić.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 673 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez embe00 » 19 lip 2024, 13:09

KUZAJ napisał(a):Siema ten elektro- zawór odpowiada za podciśnienie zaworu EGR i możesz go zaślepić.


Dzięki wielkie, tak zrobię, zostaje wtedy tylko jeden wężyk podłączony tyljo z jednej strony i z niewiadomych rzeczy to będzie wszystko. Reszta z górki.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 35
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy