Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianMX6 » 17 kwi 2023, 11:14

zadra napisał(a):Przez 13 lat odbudowywałeś auto, doprowadziłeś do stanu wyjątkowego i... sprzedajesz?? :>
Weź choć daj cenę zaporową- powyżej 50 tysi, bo inaczej faktycznie ktoś to auto kupi ..

Niestety, problem mam ten sam od lat. Nie mam jej gdzie trzymać, a po tych wszystkich pracach i wydanych pieniądzach zwyczajnie szkoda mi ją kolejny rok trzymać pod pokrowcem na podwórku. Przy okazji zestarzałem się trochę, przybyło obowiązków a zmniejszyła się ilość wolnego czasu który mógłbym poświęcić na dopieszczanie auta. To jedno z moich trzech aut, ale tym aktualnie bardzo rzadko jeżdżę. Czas aby ktoś młodszy przejął temat opieki nad tym autem w momencie gdy od strony mechanicznej i blacharskiej jest w tak dobrym stanie.

przebieg-2008.jpg
2008 – przebieg 276 844km
zadra napisał(a):Napisz jeśli pamietasz ile tak naprawdę km przyjechało auto od momentu zakupu w 2010r?

Gdy do mnie miała trafić miała 276 844km. Podstawowy remont silnika miała robiony chyba w okolicy 315 000, obecnie na badaniach technicznych 329 871km. Czyli przez około 15 lat przejechała u mnie ponad 50 000km.

Postaram się uzupełnić od początku istnienia profilu trochę zdjęć, bo widzę że niemal cały mój archiwalny foto materiał szlak trafił po jakiś zmianach na serwerze forum.
Załączniki
przebieg-2008.jpg
2023 – przebieg 329 871km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 1 maja 2023, 13:28

NA SPRZEDAŻ

Jeśli ktoś będzie poważnie zainteresowany zakupem mojej MX-6, to jestem otwarty na propozycje cenowe. Autko chciałbym sprzedać najpóźniej przed kolejną zimą. ;–) Piszecie na PW lub dzwońcie, chętnie udzielę wszelkich informacji a najlepiej zapraszam na oględziny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez mikkaaeel » 26 maja 2023, 19:37

przydałoby się trochę aktualnych zdjęć, jak wygląda obecnie samochód
Początkujący
 
Od: 26 maja 2023, 19:22
Posty: 1

Postprzez embe00 » 29 maja 2023, 13:04

Jeżeli do końca wakacji się nie sprzeda, to chętnie odkupie, bo szkoda, żeby takie auto się zmarnowało, ale najpierw muszę dokończyć swoją. Jeżeli do tego czasu nie znajdzie nowego właściciela to się odezwę ;)
Początkujący
 
Od: 26 lis 2022, 09:54
Posty: 13
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda MX6 GE KL 2.5 V6 '92

Postprzez DamianMX6 » 13 cze 2023, 12:12

Dotarły nowe sprężyny. Zmieniam z H&R które są bardzo twarde (na tor, super) na MTS Technik. Podobno nadają się lepiej do codziennej jazdy. Zobaczymy. Obniżenie takie same -35mm. Pasują też pod kolor nadwozia ;–).
Załączniki
IMG_20230613_120012.jpg
MTS Technik do Mazdy MX-6 GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Niron » 11 lip 2023, 12:34

6 lat dzień w dzień po lbn się kręciłem i nie widziałem jej, zastanawiałem się czy jeszcze żyje, fajnie wiedzieć że tak i nawet jakieś fanty dostaje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:33
Posty: 854 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez DamianMX6 » 29 lip 2023, 19:32

Sprężyny wymienione i przetestowanie. Wreszcie jest jak powinno być. Dość twardo aby auto się dobrze prowadziło i na tyle komfortowo że ta twardość nie męczy podczas jazdy po mieście.

Auto na sprzedaż

Jak ktoś będzie konkretny i przyjedzie na oględziny to z pewnością się dogadamy. Pokażę wszystko co zostało zrobione i co należy dopieścić.
Zapraszam do Lublina, oczywiście zgadzam się na oględziny w dowolnym warsztacie. Można też podjechać do mechanika u którego wszystko było robione i zasięgnąć języka.

Kontakt na P.W. lub tel. 5zero3zerozero33zerodziewieć.

Mazda MX-6, wersja KL czyli 2.5V6 z klimatyzacją, ABSem, pełną elektryką itp. W pakiecie stylistycznym MAZDASPEED dedykowanym do tego modelu przez Mazdę.
Auto posiadam od 2008r..
Auto od strony mechanicznej jest w stanie bardzo dobrym, wizualnie też niczego sobie ;–), Wszystko sprawne włącznie z klimatyzacją i elektrycznie wysuwaną anteną.

Co było robione w ostatnich miesiącach:
– wstawione nowe sprężyny progresywne -35mm MTS Technik
– nowe wahacze tylne (wszystkie)
– nowe łączniki stabilizatora przód i tył
– nowe wszystkie tuleje przednich wahaczy
– nowe amortyzatory przednie i tylne KYB Exel-G
– nowy prawie cały układ wydechowy wraz z kolektorami (zostały tylko, oryginalny "prawdziwy" katalizator i tłumik końcowy POWERFLOW. Są w doskonałym stanie i zostały odmalowane aby pasowały do reszty)
– serwis klimatyzacji
– wymienione przednie sanki, moje były skorodowane i szybka podmiana była jedyną opcją aby nie blokować warsztatu w oczekiwaniu na piaskowanie i malowanie
– został wyjęty silnik, sprawdzony i ponaprawiane wszelkie pierdółki typu urwany gwint, cieknąca miska itp.
– naprawione mocowanie podpory półosi
– nowe oryginalne wszystkie węże gumowe w układzie chłodzenia
– nowe wszystkie elastyczne przewody hamulcowe
– nowe przewody hamulcowe sztywne, wymienione na miedziane
– nowa osłona termiczna nad katalizatorem
– nowe sprzęgło z dociskiem
– wymienione cięgna do zmiany biegów
– nowe klemy do akumulatora

Prace wcześniejsze:
– wstawiony pełny pakiet stylistyczny Mazdaspeed
– remont silnika
– wszystkie oryginalnie dymione/przyciemnione szyby z wersji JDM
– fotele oryginalne skórzane
– zaciski przednie i tylne z najmocniejszej Mazdy 6MPS (tarcze przód 320mm, tył 314mm)
– odtwarzacz CD/MP3 Sony oraz subwoofer aktywny Blaupunkt. Ale najlepsza muzyka i tak z pod maski ;–) więc rzadko używany.
– lampy przednie z wersji JDM przerobione na ruch prawostronny
– halogeny JDM
– ramki aluminiowe na zegarach
– podwójny podłokietnik
– wykonana pełna instalacja pod ogrzewanie foteli, wystarczy wszyć maty i podłączyć wtyczki. Maty oczywiście mam nowe mazdy.
– autoalarm
– pełne lakierowanie
– chromowane klamki wewnętrzne
– oryginalne listwy z emblematem MX-6 z nierdzewnej stali (JDM)
– składane elektrycznie lusterka (JDM)
– znacznie solidniejszy tylny stabilizator 22mm USA

I pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem. A było tego sporo od 2008r. :–)
MX-6 jest świeżo po serwisie z ważnym OC i badaniami technicznymi.
Fajnie gdyby trafiła do pasjonata bo to naprawdę piękny samochód i chyba najbardziej niedoceniany młody japoński klasyk.

W pakiecie MAZDASPEED, chyba drugiej w Polsce nie ma. Autem można się cieszyć i dopieszczać od strony estetycznej i drobiazgów. Od strony mechanicznej wszystko jest zrobione.
Załączniki
IMG_20230729_182551.jpg
IMG_20230729_182527.jpg
IMG_20230729_182537.jpg
IMG_20230729_193236.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 20 wrz 2023, 14:44

Nie lubię żółtego, ale w tym przypadku zrobiłem wyjątek :–).
Załączniki
IMG_20230920_144731.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez MrShaleck » 20 wrz 2023, 16:01

Jest jeszcze sens robić żółte blachy? OC nie są już tak drogie. Czysta ciekawość.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez DamianMX6 » 20 wrz 2023, 16:24

A kto rejestruje auto na zabytek tylko z powodu tańszego OC ??? Tym bardziej że darmo tablic nie rozdają.
Sens jest. W razie szkody, inna rozmowa z ubezpieczycielem.
Brak badań technicznych. Brak obowiązku płacenia OC. Zgłaszasz, pakujesz auto pod kocyk i trzymasz dla potomnych ;–).
Że o szacunie na mieście nie wspomnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez brii » 20 wrz 2023, 16:42

DamianMX6 napisał(a):Że o szacunie na mieście nie wspomnę.

Szacun prawie taki jak przy krótkich tablicach <lol>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DamianMX6 » 20 wrz 2023, 17:40

Przypuszczam, że wątpię. :–))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez MrShaleck » 20 wrz 2023, 22:47

DamianMX6 napisał(a):A kto rejestruje auto na zabytek tylko z powodu tańszego OC ?


Pytam, bo nie tak dawno był to główny aspekt dla wielu osób, zwłaszcza takich co mają 5-10 aut.
Fakt, indywidualna wycena to na pewno plus w przypadku takiego auta.
Brak badań technicznych to jest akurat rzecz, która mi się w przypadku 'zabytków' nie podoba.
Tablice pomijam, bo to kwestia gustu. MX-6 dalej dość świeżo wygląda.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2023, 23:12

MrShaleck napisał(a):Brak badań technicznych to jest akurat rzecz, która mi się w przypadku 'zabytków' nie podoba.


Tym bardziej że w takich autach często przewody hamulcowe to sito a zaciskach czy bębny to już nie wspomnę bo często nie ruszane od lat. Powinny przechodzić badanie techniczne chociaż w przypadku ,,odwieszenia" tak by zachować minimum bezpieczeństwa, nie mówię o trzepaniu auta na wszystkie strony ale hamulce, zawias bez luzów i podłużnicę bez dziur na wylot to jak dla mnie powinno być sprawdzane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 20 wrz 2023, 23:20

Nie mam zdania – znam osobę, która narzekała na pojazd zabytkowy, min dlatego, że przy każdej wymianie poważniejszego podzespołu musi być akcept automobilklubu (jak kustosza muzeum).
Nie wiem czy tak jest, czy prawdę mówił, czy coś przekręcił (albo ja, bo to dawno było)..
Słyszałem również, że jadąc zabytkiem należy omijać autostrady (zakaz poruszania się pojazdami zabytkowymi po autostradach) i jeśli tak faktycznie jest, to przy MX-6 to trochę strzał w kolano, bo to jest normalne użytkowe auto którym można i powinno się podróżować po kraju i świecie troszkę energiczniej niż 90km/h

Z drugiej jednak strony, jesli użytkowanie opiera się na weekendowym odpaleniu silnika co 2 tygodnie i przejażdżce w promieniu 20km od garażu, to dlaczego by nie.. :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez DamianMX6 » 21 wrz 2023, 14:05

Panowie.
Właściciele aut zabytkowych to społeczność która dba o swoje auta.
Nie chce mi się odnosić do każdej bzdury, ćwierć prawdy czy "faktów" wyssanych z palca które wypisujecie, więc proponuję. Poczytajcie merytoryczne artykuły, lub pooglądajcie filmiki na ten temat na YouTube. Pełno tego w internecie, od autorów mądrzejszych ode mnie. Z pewnością co nieco wam się rozjaśni. <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez faflak » 26 wrz 2023, 18:42

@DamianMX6 – Nawet nie wiesz jak mnie ucieszyło jak przeczytałem o żółtej blaszce! Jakoś tak po ludzku zwyczajnie bałem się że ta fura wpadnie w niepowołane ręce. Sam mam jednego żółtka zaraz będzie kolejny :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez DamianMX6 » 6 paź 2023, 12:09

faflak napisał(a):@DamianMX6 – Nawet nie wiesz jak mnie ucieszyło jak przeczytałem o żółtej blaszce! Jakoś tak po ludzku zwyczajnie bałem się że ta fura wpadnie w niepowołane ręce. Sam mam jednego żółtka zaraz będzie kolejny :D


Zmiana tablic to postanowienie które miałem od wielu lat, ale było tyle do zrobienia od strony technicznej przy aucie że wstyd było się o nie starać, więc wtedy odpuściłem. Potem zmienili kryteria z 25lat do 30lat, i dopiero teraz sprawa została zakończona jak należy :–) .
Auto jest na sprzedaż, w tym temacie nic się nie zmieniło. Cena na dziś 35 000zł. Do zabrania wraz ze wszystkimi dodatkowymi częściami które są warte kilka tysięcy. Negocjacje możliwe, ale na miejscu po oględzinach auta a nie przez telefon.

A w międzyczasie, coś tam posmarowałem, wyczyściłem i jeszcze pierwszą paradę MX-6 zaliczyło :D .

https://www.dziennikwschodni.pl/galeria.html?gal=999692595&art=1000330696&f=21

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 12 paź 2023, 11:09

Czy ktoś potrzebuję sprężyny do MX-6 lub 626 GE ? Chętnie sprzedam.

Sprężyny obniżające firmy H&R -35mm. Kupione kiedyś przeze mnie nowe. Stan bardzo dobry. Gdzieniegdzie mała rdza powierzchniowa. Zawieszenie na takich sprężynach jak dla mnie twarde, dobre na tor. Cena 300zł ale jestem otwarty na propozycję.
Załączniki
IMG_20231006_110841.jpg
H&R -35mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 20 gru 2023, 10:13

W tym roku udało się załatwić komfortowe zimowanie w garażu.
Auto jest nadal do sprzedania.
Załączniki
IMG_20231219_101601.jpg
Mazda w zimowej "przechowalni". Bynajmniej nie na 48H ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy