Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez LongeruS » 16 lut 2021, 21:40

Witam Serdecznie Szanowne Grono

Swoją przygodę z xedosem 6 w kolorze 15y zacząłem 19 września 2020r. Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na ten model. Dobrze wiedząc, że jest to Mazda i niestety kolor korozja potrafi się ich dobrze trzymać postanowiłem wybrać się do Opoczna na wycieczkę.
Na samym początku u sprzedającego wtopa.. nie odpala bo słaba bateria więc prąd z drugiego aku i odpaliła V'łka bez większego problemu.
Po krótkiej jeździe próbnej i szukaniu wszelkich luzów przekładni i innych niepokojących dźwięków zapadła decyzja, że kupuje ten model przy okazji spełniając tym swoje małe malutkie marzenie z lat młodzieńczych, nie to żebym był stary czy coś <cisza> . 160kilometrów drogi powrotnej to dopiero była wstępna przygoda która rozpoczęła się z tym modelem. Przez to, że autko długo stało.. szlag trafił akumulator( Padnięta cela ) więc wymiana na nowy.
Lista wyposażenia
– tempomat
– 4szyby w prądzie
– alcantara
– climatronic
– chyba 2x airbag
Bolączki mojego modelu w dniu zakupu:
Korozja
– ranty drzwi,
– nadkola,
– podłoga,
Niedziałające otwieranie szyb tylnych pasażera z przełącznika głównego oraz z drzwi pasażerów,
Święcący się check ABS (do dziś niezrobiony)
Święcący się check od spryskiwaczy
uszkodzona maska (podobno poprzedniemu właścicielowi się otworzyła)
dziurawy dolot.
Rzeczy które wyszły w trakcie użytkowania:
– uszkodzony pojemniczek na płyn od spryskiwaczy, rzecz jeszcze gorsza musiał mieć dobrego dzwona bo niestety podłużnica do roboty... ;/
– po maskę pojechałem do Raciborza była w dobrych $$$ więc nie stanowiło to większego problemu
otwierania tylnych szyb dalej nie zrobione..
– nowe opony zimowe 17 letnie też będą na dniach kupowane
– wymiana układu dolotowego. --<< zrobione
– relokacja podtlenku lpg. --<< zrobione
– wymiana tarczy przednich wraz z zaciskiem os przednia --<< zrobione
– regeneracja zacisków tył. --<< zrobione
Mimo to i tak uważam ten model z jeden z lepszych od mazdy i na bank mam zamiar o niego zadbać tak jak należy.
Czy mi się to uda to tylko czas będzie w stanie pokazać.
Załączniki
140246131_3963359050365722_2319366139573026613_o.jpg
IMG_20201124_104025.jpg
IMG_20201124_183328.jpg
IMG_20200919_184439.jpg
IMG_20200919_141831.jpg
Ostatnio edytowano 24 lut 2021, 19:01 przez LongeruS, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2016, 14:12
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km 2000r
Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez Płomień » 17 lut 2021, 11:06

Cześć!
Widzę że X6 ostatnio w modzie. I dobrze bo to bardzo wdzięczne auta, jeśli dać im odrobinę miłości i parę pensji odpali blacharzowi :D

Dbaj, remontuj, a w razie czego pytaj to forum pomoże. Rzuć też okiem na inne X6, bo jest tutaj parę naprawdę fajnych rodzynków <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1029 (21/69)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez witek » 18 lut 2021, 09:56

Xed naprawdę spoko :) Ogarnij sobie dolot, minimalne nieszczelności zawsze psuły pracę tego silnika.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1116 (7/23)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez LongeruS » 18 lut 2021, 18:47

Spokojnie za chwila parę wszystko opiszę.. co udało się już zrobić z Xedosem od dnia zakupu ;–)
Więc od początku przygoda z akumulatorem więc poszedł zakup nowego :D
Auto odzyskało kulturę pracy.. lecz dalej nie dawało mi spokoju czemu to 2.0 v6 nie potrafi jechać więcej niż 160... i ciężko się męczy... więc poszła próba doszczelnienia dolotu jakąś taśmą... pomogło na chwile... udało się go rozbujać do magicznych 195 wg prędkościomierza :D to dało mi mój wewnętrzny spokój.. lecz niestety... radość nie trwałą zbyt długo... szlag jasny trafił przednie hamulce... do tego stopnia, że nie było sensu reanimować zacisków i jarzm... więc przy pomocy grupy łódzkiej.. wleciały kompletne przednie heble od Mazdy 6 GH wg sprzedającego od Diesla nie robiło mi to większej różnicy wleciały tarcze 299mm oraz nowe klocki.. tarcze zostały przetoczone bo podobno miał bicie.. ale udało się to wszystko ładnie poskładać w logiczną całość.. poniżej relacja dlaczego warto zaglądać do hamulców ;-D
Załączniki
IMG_20201026_165931.jpg
IMG_20201026_191317.jpg
IMG_20201026_202550.jpg
IMG_20201026_202554.jpg
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2016, 14:12
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km 2000r
Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez LongeruS » 20 lut 2021, 16:35

Witam
Coś dla oka:
Wymiana seryjnego dolotu na inny nie seryjny.
Zdjęcie z krótkim dolotem to stary układ, dziurawy jak sito, klejenie tego nic nie pomagało.
Padła decyzja, że trzeba go wymienić.
Pomoce naukowe od Risto jak najbardziej pomogły.
Silnik to K Seria dokładnie KF.
Dodatkowy tempomat trochę utrudnił zabawę ale jest to do opanowania.
Elementy z których korzystałem:
Złączka silikonowa prosta 76mm
Kolano aluminiowe 76mm długie 50cm – 2szt
Obejma T- clamp 84-76- 3 (wymagane było 5 źle policzyłem)
Obejma T clamp 90-98 3zt
Redukcja silikonowa 89-76 3szt
Uwaga!!
Na zdjęciu gdzie widać częściowo zmontowaną przeplywke należy uzbroić się w jakąś gumę która można swobodnie nałożyć na przeplywke aby uniknąć sytuacji pod hasłem: zsuwa się bo jest
ze stożka co powoduje zsuwanie się obejmy oraz redukcji silikonowej.
Edit.
Odma dolotu jest rozwiązana w następujący sposób.
Wezyk został przedłużony o ok 10-15cm założona złączka mosiężna prosta (nypel) do tego w ,, nowym" odcinku węża założone zostało kolano mosiężne 16-19mm. Został zrobiony nawiert 20mm od spodu. Na grzybek kolana została nałożona gumowa uszczelka zapobiegająca wysunięciu się w/w kolana. Całość została uszczelniona silikonem wysokotemperaturowym.
–@> Edit 2.
Niestety ten pomysł legł ostatnio w gruzach.. cały dolot zawalony szlamem z odmy.. nie obyło się bez czyszczenia i poprawki.. Poprawka polegała na usunięciu przedłużki 15cm.. zastąpienie tego dłuższym wężem średnicy FI 16.. i poprowadzenie go pod silnik.
Załączniki
IMG_20210123_110346.jpg
IMG_20210123_113025.jpg
IMG_20210123_120645.jpg
IMG_20210123_140841.jpg
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2016, 14:12
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km 2000r
Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez faflak » 23 lut 2021, 23:18

kolano 90stopni przy kolektorze nie zrobiło by Ci wizualnie lepszej roboty? mnie też w ixie czeka dolot alu :D ja bym jeszcze poobracał opaski nakretkami w dół ile sie da :) bede zagladał i kibicuje <faja>
Załączniki
DSC_0392.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 192 (30/1)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: była 323bg 91"
jest mx3EC B6D 96"

Postprzez LongeruS » 24 lut 2021, 18:11

Jak widać w rozpisce są zakupione 2kolana.. oba zostały przycięte.. w tych kawałkach co było wymagane. Niestety tempomat utrudnił zabawę z dolotem dlatego wygląda jak wygląda.. u Ciebie tego problemu nie widzę pod maską wiec to wygląda znacznie lepiej;–)
Ważne, że działa i [tiiit] :–)
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2016, 14:12
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km 2000r
Xedos 6 2.0 V6 KF

Postprzez faflak » 24 lut 2021, 19:04

No fakt to nietrafne porównanie w mx3 pod maska pies z budą przeleci a w ixie ciasno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 192 (30/1)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: była 323bg 91"
jest mx3EC B6D 96"

Postprzez LongeruS » 25 lut 2021, 20:26

Uff.. dzięki pomocy moich najbliższych w rodzinie tj tato i mamo którzy odebrali za mnie tajemnicza paczkę.. udało się zrobić samemu dla siebie prezent i co za tym idzie dla xeda by LongeruS zakup nowych oczu.
W najbliższą sobotę oczywiście zostanie ten mały sprzęt zamontowany.
Aktualne lampy pójdą do profesjonalnego odświeżenia i regeneracji.
Załączniki
IMG_20210225_201717.jpg
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2016, 14:12
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Premacy 1.8 100km 2000r
Xedos 6 2.0 V6 KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy