Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez lucky-luciano » 7 maja 2020, 19:02

"Grzybek" chodzi na pewno. W pierwszej kolejności wyczyściłem przepływkę i sprawdziłem szczelność dolotu.

Aktualnie sprawy mają się tak. Falowanie obrotów, dokładnie jak w tym Probe, już ogarnąłem.

Winny był czujnik TPS. Po jego wymianie i regulacji falowanie ustąpiło.

W zeszłym tygodniu, szukając przyczyny ciągle chodzącego wentylatora, zauważyłem, że ten czarny czujnik ma luźną obudowę. Zamówiłem. Przy okazji kupiłem też nowy ten zielony, czujnik temperatury od ECU. Dziś wymieniłem oba i przy wymianie okazało się, że ten zielony również miał uszkodzoną wtyczkę – odłamała się od stali. Po odpaleniu wentylator w końcu zamarł. Do tego silnik pracuje normalnie... Poczekałem "2 fajki", przegazowałem kilka razy, silnik się zagrzał, włączył wentylator, wyłaczył, całkowicie normalnie. Nie chce na razie zapeszać, bo takie dobroci mocy już się zdarzały wcześniej podczas tej gehenny, ale zobaczymy jutro w drodze do pracy. Szukając przyczyny problemów z brakiem mocy natrafiłem na post na forum probe, gdzie ktoś pisał, że podobno ecu wchodzi w tryb awaryjny, jeśli błędnie otrzymuje dane z czujnika temperatury... Może ktoś to potwierdzić? Bo jeśli to prawda, to może udało się naprawić te cyrki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 245 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Eklerek323f » 8 maja 2020, 19:28

Tak to prawda, że ecu szaleje bez czujników. Widziałem takie sztuki co nie umiały odpalić z odpiętym czujnikiem. Dobrze, że to była błachostka <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2990 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez lucky-luciano » 9 cze 2020, 10:42

To nie czujniki, niestety ;) Aktualnie auto jeździ zależnie od nastroju – jadę do pracy nie wkręcając się powyżej 3 tys, wracam pełnym ogniem. Dziś rano w końcu pozwoliła mi na pokazanie błędów – wyskoczył błąd 14, czujnik ciśnienia. Za minutę od testu włączył się wentylator, dioda zapaliła się na stałe, spadła moc i już nic nie mogłem zrobić. Więc, przyznam szczerze, że nie mam pojęcia co to za czujnik i nic nie mogę znaleźć w netach... Znalazłem tylko, że chyba jest on w ECU? Tak? Czyli idąc tym tropem wyciągać ECU i szukać nowego?

Kod błędu:


A tutaj widać dokładnie ten dziwny tryb silnika... chodzi wentylator, brak mocy i dioda pali się na stałe:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 245 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 29 cze 2020, 12:15

20200626_144207.jpg


Winny okazał się komputer – wymieniony, auto znowu chodzi jak dawniej. Z tej okazji dostała nowe nadkola tylne i na pewno dalej zostaje u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 245 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Gandzia » 29 cze 2020, 23:06

Elegancko. Dobrze że udało się naprawić.
Gdzie robiłeś nadkola ?
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 352
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez lucky-luciano » 30 cze 2020, 19:12

Sam robiłem – na razie musi wystarczyć. Mam kontakt do podobno dobrego blacharza, ale muszę dopiąć budżet MXa i zrobić całą budę od A do Z.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 245 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy