Mazda Xedos 6 CA KLZE '94 White...

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez risto77 » 23 cze 2015, 14:29

Po Wrocławiu jeździ :
DO BUZI
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Setritus » 29 cze 2015, 22:42

Z nowości przyszły kolektory kwasowe oraz olej Liqui Moly z dodatkiem molibdenu który to olej rzekomo znacząco wygłusza pracę silnika (testowane w rodzinie).
Czekam jeszcze na taśmę termoizolacyjną do owinięcia kolektorów.
Swap już za 6 dni ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez risto77 » 29 cze 2015, 22:45

Dlaczego nie Zalewasz syntetykiem ??
Kolektorów zazdroszczę :>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Maliniak » 29 cze 2015, 22:48

Nie lej tego smaru! :|
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez Dominator » 29 cze 2015, 23:12

Wpadnie ZE, wiec tego mozna zajezdzic :P
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Bo_Lo » 29 cze 2015, 23:36

Dominator napisał(a):Wpadnie ZE, wiec tego mozna zajezdzic :P

To chyba do ZE. :|
BTW a propo ostatniej dyskusyji o olejach i eneosie...Subaru właśnie podpisało z nimi umowę <ok>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Setritus » 30 cze 2015, 08:45

Eneos to olej do nowych silników, ten ma ponad 200kkm.
Krzywdy takim olejem silnikowi na pewno nie zrobię, ewentualnie troszkę mu pomogę bo swoje lata ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Kaszel91 » 30 cze 2015, 08:45

Zalałem Eneosa, i w sumie róznicy między nim a Valvo nie widzę.
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Setritus » 30 cze 2015, 08:53

W ogole uwazam ze "różnice" w olejach wynikają tylko z subiektywnej oceny i oczekiwań uzytkownika. Zapłąciłem za olej 3x więcej niż płaciłem wcześniej więc musi być lepszy i mimo że nie mam żadnego dowodu na to że jest lepszy to i tak napiszę że jest lepszy ;)
Liqui Moly sprawdzony i użytkowany w autach mojego ojca, podobno rzeczywiście spowodował że silniczki pracują ciszej. Mówię podobno bo sam nie widziałem pracy silnika przed i po.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Maliniak » 30 cze 2015, 09:50

mi nie chodziło o marke oleju tylko o te 10w40, moze i bedzie ciszej na nim pracował bo jest gesty ale jakbys wyremontował japonski silnik to bys wiedział ze taki olej powoli zabija te motorownie.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez Piotr89 » 30 cze 2015, 12:54

To i ja się dopiszę i wypowiem na temat tego oleju bo moja 626 na tym jeździ i... następna wymiana na Valvo. Jeszcze Liqui w niebieskiej butki jak najbardziej ale to kakao niestety nie służy silnikowi. Fakt, zauważalna cisza w pracy jednostki jednak po 8-9kkm słyszę jak odzywają się HLA i muszę robić dolewkę. Na poprzednim oleju tego nie było, chodził cicho od wymiany do wymiany i nie ubywało go, a nie sądzę żeby lało mi się z silnika <co?>
Tak więc wybór należy tylko i wyłącznie do Ciebie.
Ja mając silnik na wierzchu, zrobiłbym przy nim wszystko włącznie z uszczelniaczami i pierścieniami, a potem zalałbym go 5W30, żeby mieć spokojne sumienie.
Fakt ten olej nadaje się do ..hmmm... Golfa Tedejii... Nie mówię tego z złośliwości ale z rocznego doświadczenia w użytkowaniu...
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez risto77 » 30 cze 2015, 14:17

To i ja się wypowiem:
Miałem taki LM zalany zaraz po swapie. Zalałem taki bo nie wiedziałem w jakiej kondycji jest silnik, który wkładałem. Jeździłem na nim od maja do września kiedy to zalałem LM 10w60 ( full syntetyk ) po upewnieniu się, że silniczek nie ma wycieków i oleju nie pali :D Muszę jednak przyznać ten 10w40 jest raczej słabą pożywką dla tego silnika ( takie mam odczucia )
Po zalaniu we wrześniu '14r 10w60 wszystko jest w najlepszym porządku, oleju nie dolałem ani kropli i na bagnecie nie ubyło. A przyznaję się do tego, że lubię depnąć sobie w podłogę <tazz> <tancze>
Co do kondycji i zachowywania się mojego silnika wolałbym się nie wypowiadać aby nie być posądzonym o " kryptoreklamę ". Wolałbym aby wypowiedzieli się: phoenx, Crenshaw lub DARO MAZDA 323. Każdy z nich jechał moim autem a 2 pierwszych ma porównanie do swoich Xedosów.
Podsumowując, też zdziwiło mnie dlaczego Chcesz zalać pół syntetyk ? Jeśli już tak grubo w ZE Grzebiesz to dlaczego akurat taki olej ??

Dopisano 30 czerwca 2015, o 14:22:

Kaszel91 napisał(a):Zalałem Eneosa, i w sumie róznicy między nim a Valvo nie widzę.


Ten pierwszy to TOTAL więc nie wiem co Cię tak dziwi.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Setritus » 30 cze 2015, 23:45

Mój Xedos w tym roku zrobił może 400 km. Na zime mam inne auto żeby Xedosa nie "solić", a latem poruszam sie po Krakowie skuterem. Mazda więc stoi ciągle w garażu, umyta odkurzona i nawoskowana, od czasu do czasu doładuje akumulator, od czasu do czasu przepale w sobotnią noc na mieście ;) Pojezdzi pewnie troszke w wakacje ale ciągle nie sądze żeby robiła więcej niż 2000km rocznie. Przy takim użytkowaniu i ok 177kkm przebiegu nie sądze żebym kiedykolwiek osiągnął 200kkm :) Autko będzie jeździło coraz mniej, i mniej, i mniej aż w końcu stanie na stałę ;)
Olej więc moge zalać taki żeby silniczek pracował cicho. Jeśli coś bedzie nie tak zleję go i kupię coś innego, może właśnie eneosa.
Póki co zbieram siły na swap i co wieczór myślę co będę po kolei robił... <oczy> <oczy> <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Bo_Lo » 1 lip 2015, 10:40

Setritus napisał(a):Eneos to olej do nowych silników, ten ma ponad 200kkm

czysta herezja.
99% subaru(nawet tych najstarszych) jeżdzi na syntetyku.pomijam że nie znajdziesz w instrukcji auta żadnej informacji czy nakazu że przy jakimś tam przebiegu należy przechodzić na gorszy olej.Bo półsyntetyk to gorszy olej pod każdym względem.Już sam fakt że w półsyntetyku dopuszczalny jest stosunek 10% syntetycznej bazy i 90% mineralnej.
Ja do starej BG przeszedłem z minerału na półsyntetyk i dalej na syntetyk i chodził silnik jak zegarek do samego końca.Jak ją złomowali ze względu na stan blachy to miała nakulane ponad 300tyś i nic oleju nie brała itp.Tak samo z BJ,przeszedłem na full syntetyk przy 200tyś i jeżdzi do dziś.
Co do bezpośredniego porównania to ostatnio Marius w swoim STI miiał LM 10w60 i narzekał że strasznie długo osiąga temp roboczą(czyt do upalania :D ) zmienił na eneosa 0w60 i z tego co wiem jest lepiej.Piotras jak lał do eFki ZE białej 0w60 to też nic złego się nie działo,al lekko nie ,miała.
Już uj z tym eneosem,ale po co wlewać mazut jak można coś dobrego?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez sylwo » 1 lip 2015, 14:23

Silniki zaczynają się kończyć wraz ze zmianą oleju na gorszy :P a przynajmniej te japońskie (tak wnioskuję z wypowiedzi różnych osób).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4289 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rafał88 » 1 lip 2015, 15:43

Kurde ja mialem w starym silnik pogorszeniu pracy po przejscu na mieneral , a mial ponad 300kkm, zrobilem 10kkm i zalalem syntetyk znow. Teraz leje tylko syntetyk, nawet w maunalu masz podane 5w30.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 1 lip 2015, 18:14

Ja lałem 0W/50 Bolo <ok>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez KUZAJ » 1 lip 2015, 19:42

Setritus napisał(a):Przy takim użytkowaniu i ok 177kkm przebiegu nie sądze żebym kiedykolwiek osiągnął 200kkm Autko będzie jeździło coraz mniej, i mniej, i mniej aż w końcu stanie na stałę

Sorry ale mam pytanie to jest auto czy jakiś pomnik. Bo po co robić ten SWAP na KL-ZE skoro i tak nie będzie z@p&€rdal@c.
A co do oleju co chcesz lać. Inni się wypowiedzieli, ale skoro wiesz lepiej to śmiało go lej , przynajmniej będą nowe doświadczenia na tym forum :D
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 673 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Setritus » 1 lip 2015, 23:03

KUZAJ napisał(a):Sorry ale mam pytanie to jest auto czy jakiś pomnik. Bo po co robić ten SWAP na KL-ZE skoro i tak nie będzie z@p&€rdal@c.

Będzie, w sobotnią noc ;)
KUZAJ napisał(a):przynajmniej będą nowe doświadczenia na tym forum :D

To też właśnie ;)

Dopisano 01 lip 2015 23:35:

KUZAJ napisał(a):ale skoro wiesz lepiej to śmiało go lej

I nie uważam żebym wiedział lepiej, każdy ma swoje zdanie i opiera je na doświadczeniach własnych lub znajomych, mi powiedziano że olej ten wycisza prace silnika, tym sie sugerowałem kupując go.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez julek » 2 lip 2015, 00:06

Set to jest prawda ze na 10w40 bedzie ciszej.. Ale czy warto dla paru decybeli narażać klze;p ja mam zalane 5w30 valvo cos tam lyknie i chodzi ciut głośniej, ale przynajmniej bedzie chodzil;) wiadomo twoja kasa twoje decyzje jednak lepiej posłuchać ludzi którzy mieli jakies przejścia z takim olejem niż narażać własny portfel i nerwy:)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy