Mazda Xedos 6 CA KLZE '94 White...
Po Wrocławiu jeździ :
DO BUZI
DO BUZI
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Z nowości przyszły kolektory kwasowe oraz olej Liqui Moly z dodatkiem molibdenu który to olej rzekomo znacząco wygłusza pracę silnika (testowane w rodzinie).
Czekam jeszcze na taśmę termoizolacyjną do owinięcia kolektorów.
Swap już za 6 dni


Czekam jeszcze na taśmę termoizolacyjną do owinięcia kolektorów.
Swap już za 6 dni


- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Dlaczego nie Zalewasz syntetykiem 
Kolektorów zazdroszczę
Kolektorów zazdroszczę
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Dominator napisał(a):Wpadnie ZE, wiec tego mozna zajezdzic
To chyba do ZE.
BTW a propo ostatniej dyskusyji o olejach i eneosie...Subaru właśnie podpisało z nimi umowę
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Eneos to olej do nowych silników, ten ma ponad 200kkm.
Krzywdy takim olejem silnikowi na pewno nie zrobię, ewentualnie troszkę mu pomogę bo swoje lata ma
Krzywdy takim olejem silnikowi na pewno nie zrobię, ewentualnie troszkę mu pomogę bo swoje lata ma
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Zalałem Eneosa, i w sumie róznicy między nim a Valvo nie widzę.
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
W ogole uwazam ze "różnice" w olejach wynikają tylko z subiektywnej oceny i oczekiwań uzytkownika. Zapłąciłem za olej 3x więcej niż płaciłem wcześniej więc musi być lepszy i mimo że nie mam żadnego dowodu na to że jest lepszy to i tak napiszę że jest lepszy 
Liqui Moly sprawdzony i użytkowany w autach mojego ojca, podobno rzeczywiście spowodował że silniczki pracują ciszej. Mówię podobno bo sam nie widziałem pracy silnika przed i po.
Liqui Moly sprawdzony i użytkowany w autach mojego ojca, podobno rzeczywiście spowodował że silniczki pracują ciszej. Mówię podobno bo sam nie widziałem pracy silnika przed i po.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
mi nie chodziło o marke oleju tylko o te 10w40, moze i bedzie ciszej na nim pracował bo jest gesty ale jakbys wyremontował japonski silnik to bys wiedział ze taki olej powoli zabija te motorownie.
To i ja się dopiszę i wypowiem na temat tego oleju bo moja 626 na tym jeździ i... następna wymiana na Valvo. Jeszcze Liqui w niebieskiej butki jak najbardziej ale to kakao niestety nie służy silnikowi. Fakt, zauważalna cisza w pracy jednostki jednak po 8-9kkm słyszę jak odzywają się HLA i muszę robić dolewkę. Na poprzednim oleju tego nie było, chodził cicho od wymiany do wymiany i nie ubywało go, a nie sądzę żeby lało mi się z silnika
Tak więc wybór należy tylko i wyłącznie do Ciebie.
Ja mając silnik na wierzchu, zrobiłbym przy nim wszystko włącznie z uszczelniaczami i pierścieniami, a potem zalałbym go 5W30, żeby mieć spokojne sumienie.
Fakt ten olej nadaje się do ..hmmm... Golfa Tedejii... Nie mówię tego z złośliwości ale z rocznego doświadczenia w użytkowaniu...

Tak więc wybór należy tylko i wyłącznie do Ciebie.
Ja mając silnik na wierzchu, zrobiłbym przy nim wszystko włącznie z uszczelniaczami i pierścieniami, a potem zalałbym go 5W30, żeby mieć spokojne sumienie.
Fakt ten olej nadaje się do ..hmmm... Golfa Tedejii... Nie mówię tego z złośliwości ale z rocznego doświadczenia w użytkowaniu...
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
To i ja się wypowiem:
Miałem taki LM zalany zaraz po swapie. Zalałem taki bo nie wiedziałem w jakiej kondycji jest silnik, który wkładałem. Jeździłem na nim od maja do września kiedy to zalałem LM 10w60 ( full syntetyk ) po upewnieniu się, że silniczek nie ma wycieków i oleju nie pali
Muszę jednak przyznać ten 10w40 jest raczej słabą pożywką dla tego silnika ( takie mam odczucia )
Po zalaniu we wrześniu '14r 10w60 wszystko jest w najlepszym porządku, oleju nie dolałem ani kropli i na bagnecie nie ubyło. A przyznaję się do tego, że lubię depnąć sobie w podłogę
Co do kondycji i zachowywania się mojego silnika wolałbym się nie wypowiadać aby nie być posądzonym o " kryptoreklamę ". Wolałbym aby wypowiedzieli się: phoenx, Crenshaw lub DARO MAZDA 323. Każdy z nich jechał moim autem a 2 pierwszych ma porównanie do swoich Xedosów.
Podsumowując, też zdziwiło mnie dlaczego Chcesz zalać pół syntetyk ? Jeśli już tak grubo w ZE Grzebiesz to dlaczego akurat taki olej
Dopisano 30 czerwca 2015, o 14:22:
Ten pierwszy to TOTAL więc nie wiem co Cię tak dziwi.
Miałem taki LM zalany zaraz po swapie. Zalałem taki bo nie wiedziałem w jakiej kondycji jest silnik, który wkładałem. Jeździłem na nim od maja do września kiedy to zalałem LM 10w60 ( full syntetyk ) po upewnieniu się, że silniczek nie ma wycieków i oleju nie pali
Po zalaniu we wrześniu '14r 10w60 wszystko jest w najlepszym porządku, oleju nie dolałem ani kropli i na bagnecie nie ubyło. A przyznaję się do tego, że lubię depnąć sobie w podłogę


Co do kondycji i zachowywania się mojego silnika wolałbym się nie wypowiadać aby nie być posądzonym o " kryptoreklamę ". Wolałbym aby wypowiedzieli się: phoenx, Crenshaw lub DARO MAZDA 323. Każdy z nich jechał moim autem a 2 pierwszych ma porównanie do swoich Xedosów.
Podsumowując, też zdziwiło mnie dlaczego Chcesz zalać pół syntetyk ? Jeśli już tak grubo w ZE Grzebiesz to dlaczego akurat taki olej
Dopisano 30 czerwca 2015, o 14:22:
Kaszel91 napisał(a):Zalałem Eneosa, i w sumie róznicy między nim a Valvo nie widzę.
Ten pierwszy to TOTAL więc nie wiem co Cię tak dziwi.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Mój Xedos w tym roku zrobił może 400 km. Na zime mam inne auto żeby Xedosa nie "solić", a latem poruszam sie po Krakowie skuterem. Mazda więc stoi ciągle w garażu, umyta odkurzona i nawoskowana, od czasu do czasu doładuje akumulator, od czasu do czasu przepale w sobotnią noc na mieście
Pojezdzi pewnie troszke w wakacje ale ciągle nie sądze żeby robiła więcej niż 2000km rocznie. Przy takim użytkowaniu i ok 177kkm przebiegu nie sądze żebym kiedykolwiek osiągnął 200kkm
Autko będzie jeździło coraz mniej, i mniej, i mniej aż w końcu stanie na stałę 
Olej więc moge zalać taki żeby silniczek pracował cicho. Jeśli coś bedzie nie tak zleję go i kupię coś innego, może właśnie eneosa.
Póki co zbieram siły na swap i co wieczór myślę co będę po kolei robił...

Olej więc moge zalać taki żeby silniczek pracował cicho. Jeśli coś bedzie nie tak zleję go i kupię coś innego, może właśnie eneosa.
Póki co zbieram siły na swap i co wieczór myślę co będę po kolei robił...



- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Setritus napisał(a):Eneos to olej do nowych silników, ten ma ponad 200kkm
czysta herezja.
99% subaru(nawet tych najstarszych) jeżdzi na syntetyku.pomijam że nie znajdziesz w instrukcji auta żadnej informacji czy nakazu że przy jakimś tam przebiegu należy przechodzić na gorszy olej.Bo półsyntetyk to gorszy olej pod każdym względem.Już sam fakt że w półsyntetyku dopuszczalny jest stosunek 10% syntetycznej bazy i 90% mineralnej.
Ja do starej BG przeszedłem z minerału na półsyntetyk i dalej na syntetyk i chodził silnik jak zegarek do samego końca.Jak ją złomowali ze względu na stan blachy to miała nakulane ponad 300tyś i nic oleju nie brała itp.Tak samo z BJ,przeszedłem na full syntetyk przy 200tyś i jeżdzi do dziś.
Co do bezpośredniego porównania to ostatnio Marius w swoim STI miiał LM 10w60 i narzekał że strasznie długo osiąga temp roboczą(czyt do upalania
Już uj z tym eneosem,ale po co wlewać mazut jak można coś dobrego?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Silniki zaczynają się kończyć wraz ze zmianą oleju na gorszy
a przynajmniej te japońskie (tak wnioskuję z wypowiedzi różnych osób).
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4289 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Kurde ja mialem w starym silnik pogorszeniu pracy po przejscu na mieneral , a mial ponad 300kkm, zrobilem 10kkm i zalalem syntetyk znow. Teraz leje tylko syntetyk, nawet w maunalu masz podane 5w30.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Setritus napisał(a):Przy takim użytkowaniu i ok 177kkm przebiegu nie sądze żebym kiedykolwiek osiągnął 200kkm Autko będzie jeździło coraz mniej, i mniej, i mniej aż w końcu stanie na stałę
Sorry ale mam pytanie to jest auto czy jakiś pomnik. Bo po co robić ten SWAP na KL-ZE skoro i tak nie będzie z@p&€rdal@c.
A co do oleju co chcesz lać. Inni się wypowiedzieli, ale skoro wiesz lepiej to śmiało go lej , przynajmniej będą nowe doświadczenia na tym forum
KUZAJ napisał(a):Sorry ale mam pytanie to jest auto czy jakiś pomnik. Bo po co robić ten SWAP na KL-ZE skoro i tak nie będzie z@p&€rdal@c.
Będzie, w sobotnią noc
KUZAJ napisał(a):przynajmniej będą nowe doświadczenia na tym forum
To też właśnie
Dopisano 01 lip 2015 23:35:
KUZAJ napisał(a):ale skoro wiesz lepiej to śmiało go lej
I nie uważam żebym wiedział lepiej, każdy ma swoje zdanie i opiera je na doświadczeniach własnych lub znajomych, mi powiedziano że olej ten wycisza prace silnika, tym sie sugerowałem kupując go.
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Set to jest prawda ze na 10w40 bedzie ciszej.. Ale czy warto dla paru decybeli narażać klze;p ja mam zalane 5w30 valvo cos tam lyknie i chodzi ciut głośniej, ale przynajmniej bedzie chodzil;) wiadomo twoja kasa twoje decyzje jednak lepiej posłuchać ludzi którzy mieli jakies przejścia z takim olejem niż narażać własny portfel i nerwy:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość