Widziałem kilka już wpisów i prób przywrócenia młodości 626 Coupe które czytałem z zaciekawieniem. Jak już pisałem w powitalni trafiła mi się sztuka w całkiem niezłym stanie, chociaż to jeszcze się okaże.
Plan jest by przywrócić ją do lat świetności bez większych zmian – ma być ori i tyle. Oczywiście czas pokaże co z tego będzie na razie jestem dobrej myśli. Auto kupiłem osobiście od Niemca i na razie walczę z prozą życia i urzędami. Jak tylko Mazda dostanie tablice na pewno dodam kilka zdjęć i na bieżąco info z prac mechanicznych i odbudowy.
Marka: Mazda
Model: 626 Coupe
Silnik: F2 85kW
Kolor: K3 Sunbeam silver metallic
Data produkcji: 1988
Kraj przeznaczenia: NIemcy
Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– el. szyberdach
– centralny zamek
– spojler tylnej klapy
– tempomat
– brak ABS'u
Dodatkowo auto stoi na 15 calowych felgach Zender, które oczywiście lata młodości podobnie jak Mazda mają już za sobą. – felgi odmalowane!
Zima felgi ori od RX-7 15"
Przebieg z licznika: 180 tys
Postęp prac na dzień dzisiejszy:
30-09-2014
– wymiana przewodów hamulcowych elastycznych
– wymiana płynu hamulcowego
– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód
– nowe łączniki przód i tył
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów
– simering przedni
– wymiana uszczelki miski olejowej, plus czyszczenie i malowanie, trochę ją już rdza od zewnątrz brała
– wymiana oleju na półsyntetyk, plus filtr
– nowy pasek rozrządu (rolki idealne) mechanik zdecydował by nie ruszać
– szczęki hamulcowe tył i tłoczki – regeneracja
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– wymiana płynu wspomagania i chłodniczego
– nowy filtr powietrza i paliwa
01-11-2014
– mycie silnika i podwozia
– konserwacja podwozia
20-12-2014
– wymiana przełącznika ogrzewania tylnej szyby (stary raz działał, raz nie)
– wymiana pasków PK
– wymiana uszczelki pod pokrywą (jeszcze raz, tym razem na Reinz'a, poprzednia i tak puszczała
18-06-2015
– wymiana amortyzatorów przód
– wymiana tarcz hamulcowych
– wymiana klocków hamulcowych
– wymiana oleju na MOTUL 4100 POWER 15W-50
07-2016
– wymiana oleju z filter
05-2017
– wymiana oleju z filtrem
– regeneracja rozrusznika
W dalszym planie:
– pranie tapicerki
– wymiana sprężyn na (lekkie obniżenie auta)
– tylne zawieszenie (stare ciagle sprawne)
Poszukiwane części:
– prowadnica szyby
Na stanie:
– błotnik lewy przedni
– nowe wahacze tył
– migacze na błotniki
– rezystor dmuchawy
I pierwsze kilometry nawinięte... stan obecny
Na pewno będą kolejne zdjęcia...
30.09.2014 Mazda dostałą blachy, jeszcze ubezpieczenie i będę mógł zabrać ja na myjnię