Mazda 626 GD F2 '88 Coupe GLX
1, 2
Witam,
Widziałem kilka już wpisów i prób przywrócenia młodości 626 Coupe które czytałem z zaciekawieniem. Jak już pisałem w powitalni trafiła mi się sztuka w całkiem niezłym stanie, chociaż to jeszcze się okaże.
Plan jest by przywrócić ją do lat świetności bez większych zmian – ma być ori i tyle. Oczywiście czas pokaże co z tego będzie na razie jestem dobrej myśli. Auto kupiłem osobiście od Niemca i na razie walczę z prozą życia i urzędami. Jak tylko Mazda dostanie tablice na pewno dodam kilka zdjęć i na bieżąco info z prac mechanicznych i odbudowy.
Marka: Mazda
Model: 626 Coupe
Silnik: F2 85kW
Kolor: K3 Sunbeam silver metallic
Data produkcji: 1988
Kraj przeznaczenia: NIemcy
Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– el. szyberdach
– centralny zamek
– spojler tylnej klapy
– tempomat
– brak ABS'u
Dodatkowo auto stoi na 15 calowych felgach Zender, które oczywiście lata młodości podobnie jak Mazda mają już za sobą. – felgi odmalowane!
Zima felgi ori od RX-7 15"
Przebieg z licznika: 180 tys
Postęp prac na dzień dzisiejszy:
30-09-2014
– wymiana przewodów hamulcowych elastycznych
– wymiana płynu hamulcowego
– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód
– nowe łączniki przód i tył
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów
– simering przedni
– wymiana uszczelki miski olejowej, plus czyszczenie i malowanie, trochę ją już rdza od zewnątrz brała
– wymiana oleju na półsyntetyk, plus filtr
– nowy pasek rozrządu (rolki idealne) mechanik zdecydował by nie ruszać
– szczęki hamulcowe tył i tłoczki – regeneracja
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– wymiana płynu wspomagania i chłodniczego
– nowy filtr powietrza i paliwa
01-11-2014
– mycie silnika i podwozia
– konserwacja podwozia
20-12-2014
– wymiana przełącznika ogrzewania tylnej szyby (stary raz działał, raz nie)
– wymiana pasków PK
– wymiana uszczelki pod pokrywą (jeszcze raz, tym razem na Reinz'a, poprzednia i tak puszczała
18-06-2015
– wymiana amortyzatorów przód
– wymiana tarcz hamulcowych
– wymiana klocków hamulcowych
– wymiana oleju na MOTUL 4100 POWER 15W-50
07-2016
– wymiana oleju z filter
05-2017
– wymiana oleju z filtrem
– regeneracja rozrusznika
W dalszym planie:
– pranie tapicerki
– wymiana sprężyn na (lekkie obniżenie auta)
– tylne zawieszenie (stare ciagle sprawne)
Poszukiwane części:
– prowadnica szyby
Na stanie:
– błotnik lewy przedni
– nowe wahacze tył
– migacze na błotniki
– rezystor dmuchawy
I pierwsze kilometry nawinięte... stan obecny
Na pewno będą kolejne zdjęcia...
30.09.2014 Mazda dostałą blachy, jeszcze ubezpieczenie i będę mógł zabrać ja na myjnię Niestety pani w ubezpieczalni pomyliła auto historyczne z zabytkowym i dziś już nie udało się wszystkiego załatwić.
Widziałem kilka już wpisów i prób przywrócenia młodości 626 Coupe które czytałem z zaciekawieniem. Jak już pisałem w powitalni trafiła mi się sztuka w całkiem niezłym stanie, chociaż to jeszcze się okaże.
Plan jest by przywrócić ją do lat świetności bez większych zmian – ma być ori i tyle. Oczywiście czas pokaże co z tego będzie na razie jestem dobrej myśli. Auto kupiłem osobiście od Niemca i na razie walczę z prozą życia i urzędami. Jak tylko Mazda dostanie tablice na pewno dodam kilka zdjęć i na bieżąco info z prac mechanicznych i odbudowy.
Marka: Mazda
Model: 626 Coupe
Silnik: F2 85kW
Kolor: K3 Sunbeam silver metallic
Data produkcji: 1988
Kraj przeznaczenia: NIemcy
Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– el. szyberdach
– centralny zamek
– spojler tylnej klapy
– tempomat
– brak ABS'u
Dodatkowo auto stoi na 15 calowych felgach Zender, które oczywiście lata młodości podobnie jak Mazda mają już za sobą. – felgi odmalowane!
Zima felgi ori od RX-7 15"
Przebieg z licznika: 180 tys
Postęp prac na dzień dzisiejszy:
30-09-2014
– wymiana przewodów hamulcowych elastycznych
– wymiana płynu hamulcowego
– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód
– nowe łączniki przód i tył
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów
– simering przedni
– wymiana uszczelki miski olejowej, plus czyszczenie i malowanie, trochę ją już rdza od zewnątrz brała
– wymiana oleju na półsyntetyk, plus filtr
– nowy pasek rozrządu (rolki idealne) mechanik zdecydował by nie ruszać
– szczęki hamulcowe tył i tłoczki – regeneracja
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– wymiana płynu wspomagania i chłodniczego
– nowy filtr powietrza i paliwa
01-11-2014
– mycie silnika i podwozia
– konserwacja podwozia
20-12-2014
– wymiana przełącznika ogrzewania tylnej szyby (stary raz działał, raz nie)
– wymiana pasków PK
– wymiana uszczelki pod pokrywą (jeszcze raz, tym razem na Reinz'a, poprzednia i tak puszczała
18-06-2015
– wymiana amortyzatorów przód
– wymiana tarcz hamulcowych
– wymiana klocków hamulcowych
– wymiana oleju na MOTUL 4100 POWER 15W-50
07-2016
– wymiana oleju z filter
05-2017
– wymiana oleju z filtrem
– regeneracja rozrusznika
W dalszym planie:
– pranie tapicerki
– wymiana sprężyn na (lekkie obniżenie auta)
– tylne zawieszenie (stare ciagle sprawne)
Poszukiwane części:
– prowadnica szyby
Na stanie:
– błotnik lewy przedni
– nowe wahacze tył
– migacze na błotniki
– rezystor dmuchawy
I pierwsze kilometry nawinięte... stan obecny
Na pewno będą kolejne zdjęcia...
30.09.2014 Mazda dostałą blachy, jeszcze ubezpieczenie i będę mógł zabrać ja na myjnię Niestety pani w ubezpieczalni pomyliła auto historyczne z zabytkowym i dziś już nie udało się wszystkiego załatwić.
- Załączniki
Ostatnio edytowano 11 lip 2017, 22:48 przez elfeti, łącznie edytowano 12 razy
- Od: 10 wrz 2014, 08:42
- Posty: 24
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88
Witamy w dziale Nasze Mazdy Fajnie, że taki klasyk będzie po Łodzi jeździł, felgi też mega z epoki, odnowić, może przepolerować ranty i śrubki i będzie pięknie Dodaj proszę więcej zdjęć i koniecznie na serwer MS (opcja załącznik przy edycji posta na górze).
Witaj w gronie 626 gd
Śliczna sztuka aż mnie wzięło na przemyślenia, czemu się na coupe nie zdecydowałem, tylko sedana w dieslu
ps
"– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód"
ile kosztowały poszczególne wymiany? bo mnie też to czeka, jak "moja" pojedzie i wróci od blacharza
pozdrawiam!
Śliczna sztuka aż mnie wzięło na przemyślenia, czemu się na coupe nie zdecydowałem, tylko sedana w dieslu
ps
"– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód"
ile kosztowały poszczególne wymiany? bo mnie też to czeka, jak "moja" pojedzie i wróci od blacharza
pozdrawiam!
Oj kiedy ja widziałem taką piękną Mazdę, chyba z 10 lat temu. Dbaj o nią bo to rarytas
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Się moda zrobiła na te GD Jak zaczniesz ją rozbierać to nie sprzedawaj i nie zniechęcaj się od razu One tak maja. No chyba ze faktycznie będzie igła czego osobiście życzę
Powodzenia w pracy i wytrwałości bo na pewno się przyda.
Chciałbym kiedyś w końcu zobaczyć więcej GD na zlocie niż tylko moją
Pozdrawiam.
Powodzenia w pracy i wytrwałości bo na pewno się przyda.
Chciałbym kiedyś w końcu zobaczyć więcej GD na zlocie niż tylko moją
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Payorez napisał(a):ps
"– regeneracja zacisków przód (tarcze na razie zostają, ale są już nowe na następny sezon)
– wymiana sworzni i gum wahaczy przód"
ile kosztowały poszczególne wymiany? bo mnie też to czeka, jak "moja" pojedzie i wróci od blacharza
pozdrawiam!
Kurcze dokładnie nie pamiętam, zestawy naprawcze chyba niecałe 30 pln sztuka, plus kupa roboty przy czyszczeniu, papier wodny etc. Robiłem razem z tyłem. Tłoczki coś niecałe 40 szt, szczęki kupione na wyprzedaży w 4cars, chyba 30 pln komplet – chyba jeszcze są bo tarcze chyba ostatnie kupiłem w promocyjnej cenie... Wahacze można kupić zamienniki ale te tanie to o kant d. Powiem tak na razie na same naprawy wydałem 1400 plus części w sumie już 3 z przodu ale się nie zrażam... Wiedziałem, że tego typu projekt tani nie będzie.
Do zrobienia wahacze tył. Na razie jest sztywno ale gumy już sparciałe a nigdzie w PL nie mogę znaleźć tego poprzecznego – regulowanego więc pewnie skończy się na regeneracji tych co są...
W weekend może będą jakieś foty. Jak pogoda dopisze biorę się za mycie silnika i podwozia. Muszę też nawiew zrobić bo działa tylko na 3 i 4 biegu i chyba przełącznik ogrzewania tylnej szyby, gdyż nie działa. Potem szukam lakiernika by zrobić próg (póki nie ma rdzy) i "lotkę", jeszcze parę dupereli do piaskowania i malowania muszę oddać. W tym roku raczej nic więcej nie zrobię ze względów finansowych
- Od: 10 wrz 2014, 08:42
- Posty: 24
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88
U mnie tylne wahacze póki co się trzymają, a w przednim mam tuleje do wymiany. Czemu chcesz wymieniać całe wahacze, a nie tylko tulejki? A propos regeneracji, to ja nie wiem skąd ja tylną belkę załatwię bo już jest ładnie pordzewiałą, chyba że spawanie. A regeneracja hamulców też mnie czeka :/.
Payorez napisał(a):U mnie tylne wahacze póki co się trzymają, a w przednim mam tuleje do wymiany. Czemu chcesz wymieniać całe wahacze, a nie tylko tulejki? A propos regeneracji, to ja nie wiem skąd ja tylną belkę załatwię bo już jest ładnie pordzewiałą, chyba że spawanie. A regeneracja hamulców też mnie czeka :/.
Gdzieś czytałem, że problem jest z gumami do tylnych wahaczy, a i już same w sobie nie wyglądają tak dobrze jak te przednie... wszystko czas pokaże...
A teraz by nie było kolorowo kilka zdjęć tego co jest do zrobienia na teraz:
Lampę i blendę już mam w zapasie...
Rdza była posmarowana "brunoxem" teraz wygląda po wyczyszczeniu lepiej ale i tak chyba będzie trzeba mały kawałek wyciąć... podłoga – nadkole z lewej strony, tył.
Felgi w większości już do gołego aluminium pozbawione lakieru ale na pewno zostają więc czeka je renowacja.
wygłuszenie "ładnie" poklejone ale pewnie już nowego nie dostanę.
I ostatnia, najmniejsza ale wkurzająca usterka... czyli rezystor dmuchawy. Nie ma może ktoś na zbyciu albo wie czy i gdzie to zregenerować, jedna ze "sprężynek" drutów oporowych jest przerwana.
A tutaj link jak by ktoś potrzebował oznaczenie GLX do pobrania i wydrukowania na foli. Zrobione od zera ze zdjęcia ponieważ też mi jednej naklejki brakowało
https://drive.google.com/file/d/0B9HAq4LM8-R8MV9iOUpoUGxEc3plYi1jZnduSWVZbW1qYzQw/view?usp=sharing
- Od: 10 wrz 2014, 08:42
- Posty: 24
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88
Odnośnie dmuchawy viewtopic.php?f=434&t=537
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Odnośnie dmuchawy to Mazda w Łodzi chciała 400 pln za nowy rezystor Więc zmierzyłem średnicę drutu oporowego i zakupiłem 2 metry takiego 0,4 mm (przydała by się jeszcze "zalewa" termoprzewodząca, czy jak to się nazywa) ale suma summarum obeszło się bez tego wystarczył konektor żeński
który został zaciśnięty na pękniętym drucie i na razie dmuchawa działa na wszystkich biegach
Wykorzystując 1 listopada jako dzień wolny od pracy, także dla zaprzyjaźnionego zakładu mechanicznego udało mi się wykorzystać kanał na cały dzień i zrobić podłogę przed zimą. Na zdjęciu tylko część roboty.
który został zaciśnięty na pękniętym drucie i na razie dmuchawa działa na wszystkich biegach
Wykorzystując 1 listopada jako dzień wolny od pracy, także dla zaprzyjaźnionego zakładu mechanicznego udało mi się wykorzystać kanał na cały dzień i zrobić podłogę przed zimą. Na zdjęciu tylko część roboty.
- Od: 10 wrz 2014, 08:42
- Posty: 24
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88
Widzę następna fajna coupe
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Zima idzie, postęp prac się spowolnił. Niestety nie mam warunków, auto jest codziennie eksploatowane i jak na razie 100% zadowolenia. Cały czas poszukuję kilku dupereli wnętrza, jakieś spinki itp.
Zdobyłem przełącznik ogrzewania tylnej szyby (czasami coś nie chce zaskoczyć)i rezystor dmuchawy, chociaż patent z postu wyżej sprawdza się jak na razie.
Udało się znaleźć dawcę kilku części, niestety wersja kombi więc niewiele pasuje, za to jak by ktoś coś chciał to mam namiar na właściciela, podobno silnik sprawny, wszystkie szyby całe ale podłoga już kwitnie więc do odbudowy się nie nada Do tego jeszcze pod Łodzią stoi wersja Coupe na części
Oby do wiosny!
Zdobyłem przełącznik ogrzewania tylnej szyby (czasami coś nie chce zaskoczyć)i rezystor dmuchawy, chociaż patent z postu wyżej sprawdza się jak na razie.
Udało się znaleźć dawcę kilku części, niestety wersja kombi więc niewiele pasuje, za to jak by ktoś coś chciał to mam namiar na właściciela, podobno silnik sprawny, wszystkie szyby całe ale podłoga już kwitnie więc do odbudowy się nie nada Do tego jeszcze pod Łodzią stoi wersja Coupe na części
Oby do wiosny!
Ostatnio edytowano 7 gru 2014, 14:24 przez elfeti, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 wrz 2014, 08:42
- Posty: 24
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88
Dzięki za propozycję. Dogadałem na razie kilka części tu pod łodzią. Lewy migacz – ten ma jeden zaczep uszkodzony, grill – obecny ktoś wcześniej polakierował i łuszczy się farba, ori był czarny tak jak lusterka (niestety te też pomalował), rezystor (biorę na zapas), może koła – na czymś muszę się toczyć jak oddam felgi do renowacji
- Od: 10 wrz 2014, 08:42
- Posty: 24
- Skąd: LDZ
- Auto: Mazda 626 Coupe 2.2 12V '88
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości