MAZDA 626 2.0 DiTD GF '99 GRANAT

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez bablich » 27 mar 2011, 20:28

Witam
Chciałem się pochwalić swoim nowym nabytkiem.
Mazdę kupiłem 25.03.2011r. Jestem z Wrocławia, a pojechałem po nią do Lublina czyli jakieś 550km <glupek2>
Do Lublina pociągiem, osiem godzin, a powrót już wiadomo czym <faja>
Jestem drugim właścicielem w kraju, a poprzedni właściciel sprowadził ją w 2006r do naszego pięknego kraju. Szukałem tego modelu 3 m-ce, bez auta ciężko, ale warto było czekać. Podróż do domu bardzo komfortowa, a do mojej poprzedniej mazdy 323 BG nie ma porównania.
Jeszcze nawet nie zdążyłem przerejestrować takie to świeże <faja>
Dlaczego po nią pojechałem ... w sumie bo lakier oryginalny(sprawdzone czujnikiem), nie za długo jeździ po naszych drogach no i jak dla mnie ten kolor :)

Wyposażenie mojej madzi to min.
– 4x elektryczne szyby
– 4x poduszki powietrzne
– klimatronik
– ABS
– halogeny

Na pierwszy rzut oka do zrobienia to tak:
– odprysk na przedniej szybie(ale na szczęście nie wkurza podczas jazdy bo gdzieś z boku jest)
– przedni lewy błotnik lekko przerysowany i tylny zderzak na rogu też lekko przerysowany
– rozrząd – zrobiony ORI MAZDA
– sprzęgło
– tarcze i klocki tył – zrobione – zestaw TRW + odpowietrzenie DOT-4
– filtr oleju – zrobione
– Olej – zrobione – Shell Helix Diesel 10W40
– filtr powietrza – zrobione – VIC
– filtr paliwa – zrobione
– czyszczenie EGR
– czyszczenie dolotu
– czyszczenie IC – zrobione
– pranie tapicerki ;P
– nowe oponki na lato




Jak się uporam z tym wszystkim to pewnie zabiorę się również za odmulenie mazdy, na razie nie jest źle, ale czego się nie robi dla wymarzonego autka <oczko>

Może kilka zdjęć robionych w pierwszej tak na szybko sesji zdjęciowej :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 13 mar 2012, 09:43 przez bablich, łącznie edytowano 7 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 28 mar 2011, 16:06

bablich napisał(a):dwumasa na razie nie słychać


Dwumasy nie ma w DiTD – więc bez obaw :)

Gratuluję nabytku <spoko> ładna sztuka.

bablich napisał(a):– rozrząd

bablich napisał(a): filtry, oleje, płyny to wiadomo

Podstawa w tym aucie.... :)

P.S
Z ciekawości (o ile możesz napisać) ile $$? robię rozeznanie rynku... <faja> (na 80% aut z allegro nie patrzę – jak szukałeś auta to pewnie wiesz w jakim stanie kupuje się w PL GFa....)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bablich » 28 mar 2011, 18:49

Powiem Ci szczerze, że szukałem w Niemczech, Belgi, Holandii, no i u nas. Na allegro jedynie bo inne strony oferowały jedynie wersje GW. Bylem oglądałem kilka sztuk, ale to była strata czasu, jeden po dachu, drugi walony z tyłu itd itd. Jeden się trafił <serduszka>
Co do ceny to PW poszło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez pawelc » 28 mar 2011, 21:08

A jak tylne nadkola ,ranty drzwi i klapy?,ruda się nie wkrada? -ja jak szukałem dla ojca gf-ki to się przeraziłem jak te auto mogą być już skorodowane pomimo dosyć młodego wieku ,zakupiliśmy jedną ale już po przejściach blacharskich i nie bardzo zadbaną ale jak na razie spisuję się dzielnie i w porównaniu do kilku poprzednich oglądanych ma najmniej rdzy -w sumie w tej chwili jedne drzwi ,klapa tył i nadkola
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bablich » 29 mar 2011, 10:55

Co Ty, nigdzie rudego nie ma nawet jak otworzysz drzwi to na dole często są pordzewiałe, a tu nic.
Jedynie to na tylnym lewym rancie przy nadkolu mam kilka pęcherzyków, ale to moim zdaniem drobnostka.
Dla mnie to super bo zawsze jakieś auto coś tam miało, a tu jest git ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Radex » 29 mar 2011, 11:51

bablich napisał(a):ale to moim zdaniem drobnostka.

zabierz się za to czym prędzej, nadkola w bardzo szybkim tępie potrafią się zacząć sypać tym bardziej że jak już widzisz rdzę/pęcherze na zewnątrz to od środka może być już o wiele gorzej.
generalnie z rudą jak z próchnicą, im więcej zwlekasz tym bardziej się rozprzestrzeni.
moja rada, rób czym prędzej – coś o tym wiem.
póki co nie zwracasz na to uwagi i cieszysz się autkiem, ale jak ruda podejdzie wyżej to koszty napraw wzrosną 2 razy bo się okaże że trzeba wstawiać reperaturki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez bablich » 29 mar 2011, 12:22

wiem, lepiej zrobić ranty niż malować cały bok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 29 mar 2011, 13:20

Dokładnie – w GFie trzeba na to zwracać uwagę, choć bezwypadki mają problem głównie z nadkolami, reszta.... widzę, że bardziej chyba rdzewieją POlifty – tak samo jest u znajomego na placu gdzie ściąga używki :)
U mnie poleciały tylko nadkola – był jeden purchel na lewym ok 4cm długości, i mały na prawym ok 1cm. Teraz jest już git i rdzy poza tym nie ma nigdzie :) drzwi, klapa, progi – wszystko OK.
Moja zapewne pójdzie na sprzedaż... liczę, że następca to doceni przy zakupie :P

bablich radzę zabezpieczyć także spód (profilaktycznie) i nadkola <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bablich » 29 mar 2011, 13:24

Riki napisał(a):Moja zapewne pójdzie na sprzedaż... liczę, że następca to doceni przy zakupie :P

módl się o to bo nieważne ile wsadziłeś, ważne jaka cena rynkowa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Radex » 29 mar 2011, 14:12

ja się modlę żeby auto Rikarda znalazło kupca w klubie bo szkoda takiej zadbanej GF dla jakiegoś buraka który tego nie doceni i zrobi ruinę z GF :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez bablich » 29 mar 2011, 15:10

jeżeli ktoś z klubu będzie kupował jego GF'a to może doceni jego wkład i zapłaci odpowiednio. Będzie ciężko trafić na taka osobę, więc należy się modlić :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 29 mar 2011, 15:18

Dziękuję Koledzy za dobre słowo.... :) szkoda mi tego auta, bardzo szkoda... nie będę pisał tutaj ile $$ włożyłem (aaa już nie istotne w tym momencie) ale serca i pracy masę. Liczę, że ktoś to doceni, przyznam, że powoli rozłącza nas już wiek auta.. jak się nie sprzeda za cenę adekwatną do stanu ale bez przesadyzmu oczywiście w stylu 19k to zostanie jeszcze u mnie... tyle :)

Sorki za OT. :)

********
bablich odpiszę Ci później na to PW ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bablich » 31 mar 2011, 22:02

Wczoraj robiłem tak na szybko zdjęcia telefonem...
Obrazek
Obrazek
Coś mnie się wydaje, że do wymiany <faja> , ale zonk jak kupowałem to się nie wpatrzyłem dokładnie.
To pewnie przez to czasami zapala mi się kontrolka ABS.
No i kolejna rzecz to zrobienia w trybie pilnym :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Radex » 31 mar 2011, 22:05

Obrazek

OMG !
no najlpiej kupić nowy komplet, trw, ate....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez thy » 31 mar 2011, 22:43

Szok, to musiało kisnąć tak latami... pomijam kwestie braku ręcznego oraz hamulca głównego w tyle! Moim zdaniem poza tarczami/klockami, także zacisk(i) w tyle masz do wymiany, a w najlepszym wypadku do regeneracji.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez bablich » 31 mar 2011, 22:51

z ręcznym nie jest tak najgorzej z tym, że łapie prawie na wysokości podsufitki <lol>
Racja, że tył w ogóle nie hamuje to czuje. Z tym zaciskiem to zobaczę jak będę wymieniał, kiedyś w civicu tarcza, po tym jak pękły mi klocki zrobiła się jak tarcza do gumówki <glupek2> , ale jak założyłem nowy komplecik to zaciski dawały rady i były ok, także zobaczymy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez bablich » 10 kwi 2011, 14:38

Czas troszkę odświeżyć temat :D
Oto mały pierwszy zestaw roboczo-wymienny <faja>
Obrazek
Obrazek

No i oczywiście niezawodny WD-40 przydający się do każdej robótki
Obrazek

Na pierwszy ogień do wymiany poszła niestety pompa hamulcowa ponieważ ciekła. Ta po prawej to jest używka z dobrego źródła, sprawna itd.
Obrazek
Szybki demontaż
Obrazek
trzeba było się troszkę nagimnastykować w kabinie pod pedałami, no ale co się nie robi dla furki.
Potem "nowa" pompa siedzi, jeszcze tylko przewody, wężyki, kabelki i jest
Obrazek
Po zmianie pompy przyszedł czas na zestaw tarcze+klocki TRW na tył, i tutaj chciałem podziękować Riki'emu za szybką wysyłkę i gicio zestaw.

Malutka reklama :D
Obrazek
No i jak wcześniej
Demontaż
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Montaż
Obrazek
Na koniec odpowietrzanie i jak się okazuje nawet hamuje <faja>

Olej, który spuściłem z silnika był czarny jak asfalty z Konga bądź też <dupa> murzyna, aż się cieszyłem jak wlałem świeżutki i czyściutki olejek. Filtr musowo wymieniowy, stary w ogóle się nie trzymał więc poszło szybko.
Dla "potwierdzenia"
Obrazek

A na koniec filtr powietrza bo tylko tyle zdążyłem kupić
Stary podobnie jak olej czarny jak ....
Obrazek
i nowy ...
Obrazek
Jak na razie to tyle, ale wiem, że najważniejsze przede mną czyli RORZĄD, najpierw muszę się trochę <nauka> potem kupić <płacze> .
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez bablich » 8 maja 2011, 11:37

Witam,
przyszedł czas na wymianę rozrządu części zakupione, wszystko ORI MAZDA <faja>
Czas wymiany – ok 4,5godz.
Pasek – wymieniony
Rolki – wymienione
Napinacz hydrauliczny – wymieniony
Pompa wody – wymieniona
Przy okazji paski od klimy i alternatora wymienione, oraz musowo płyn chłodniczy.
Dodam trochę zdjęć z wymiany, może komuś się przyda :D

Osłona silnika i górna osłona rozrządu ściągnięta, alternator poluzowany, paski od niego ściągnięte i dalej
Obrazek
Obrazek

Spuszczamy płyn chłodniczy(motylek pod chłodnicą po lewej stronie)

Podpieramy silnik podnośnikiem( najlepiej pod miską olejową) i ściągamy poduszkę silnika(kilka śrubek)
Obrazek

Odkręcamy osłonę przy kole pasowym, potem odkręcamy sześć śrubek imbusem '6 i ściągamy koło pasowe(może schodzić troszkę opornie). Potem odkręcamy dolną osłonę rozrządu i czujnik schowany za kołem pasowym, który uniemożliwia, aby pasek nieoczekiwanie nie wypadł.
Obrazek

Ustawiamy pasek rozrządu według znaków.
Zapomniałem zrobić zdjęcia, ale napiszę że potem luzujemy i ściągamy napinacz, ściągamy pasek rozrządu, ściągamy rolki i zabieramy się za pompę wody.

Schowana jest pod kolektorem ssącym. Trzy śruby od tyłu i jedna jest pod pompą od strony poduszki silnika, którą wcześniej ściągnęliśmy, na klucz 10'. Odpinamy węże i z lekkim trudem wyciągamy pompę razem z obudową termostatu(moja metoda)
Obrazek


Czyścimy miejsce po starej uszczelce na obudowie termostatu i na głowicy tam gdzie przykręcimy pompę z powrotem
Obrazek
Obrazek

Przykręcamy pompę do obudowy termostatu, zakładamy węże i przykręcamy do obudowy.
Obrazek

Następnie zakładamy rolki i napinacz.
ObrazekObrazekObrazek


Potem zaczynając od dołu zakładamy nowy pasek rozrządu, ściągamy zawleczkę w napinaczu.
Jeden obrót silnikiem, sprawdzamy czy znaki się zgadzają i gotowe.
Obrazek

Zakładamy wszystko z powrotem. Lejemy płyn chłodniczy. Odpalamy i cieszymy się nowym rozrządem

A to resztki opakowań po rolkach napinaczu i pompie.ObrazekObrazek



Taka mała fotorelacja. Jak komuś się przyda to dobrze. Jak o czymś nie wspomniałem to napiszcie to poprawimy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Bart0n » 8 maja 2011, 12:23

Jak Ci się sprawują te klocki TRW? My założyliśmy do BJ przód + tył, i przy hamowaniu tak przez 1-2s. słychać pisk. Nie wiem jak teraz, ale wcześniej było to irytujące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez bablich » 8 maja 2011, 12:58

TRW – super. Razem z tarczami hamują świetnie, bez żadnych pisków i problemów. Mam tylko z tyłu zestaw TRW, o przedzie nic nie powiem bo nie wiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 19:33
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy