Mazda MPV LW RF 2004 r.

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez sokoli_majster » 11 maja 2010, 11:27

Witam!
Jako że nie jestem (jeszcze?) klubowiczem to nie mogą założyć tematu o swoim aucie w odpowiednim dziale więc opiszę swoje autko tutaj.

Powiększa mi się rodzinka więc zostałem niejako zmuszony do zakupu większej "bryki". Wybór padł na Mazdę MPV po liftingu. W przedbiegach odpadł Sharan i jego bracia z uwagi na słabego diesla i przeważającą sprawę: braku przesuwanych tylnych drzwi. Co przy trójce dzieci i wysiadaniu na coraz bardziej zatłoczonych parkingach może być nie lada wyczynem.

Auto posiada silnik 2.0 turbo diesel 136 KM, rok produkcji 2004. W momencie zakupu miał 98 000 km przebiegu. Sprawdzałem w serwisie w elektronicznej bazie i w grudniu 2008 r. samochód przeszedł ostatni serwis i miał wtedy 78 000 km, więc przebieg wydaje się realny. Samochód sprowadzony z Austrii.

Wyposażenie fabryczne:

  • 16" felgi aluminiowe z oponami PIRELLI P6 215/60
  • 7-osobowy
  • klimatyzacja z niezależną regulacją z tyłu
  • 4 x AIRBAG
  • ABS
  • system kontroli trakcji TCS
  • immobiliser
  • fabryczne radio CD sterowane w kierownicy
  • centralny zamek
  • wspomaganie kierownicy
  • ogrzewanie postojowe WEBASTO (osobny sterownik)
  • czujniki parkowania z tyłu
  • elektrycznie sterowane szyby (przód i tył)
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
  • podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • fotel kierowcy z regulacją lędźwi i twardości siedziska
  • fotele kapitańskie z podłokietnikami (z przodu)
  • halogeny
  • dwa schowki w podsufitce
  • podświetlane daszki przeciwsłoneczne
  • fabrycznie przyciemnione szyby
  • wykończenia carbon


Ponadto w samochodzie jest założonych 7 pełnowymiarowych siedzeń z czego 5 jest składanych i wyciąganych, co daje duże możliwości konfiguracji wnętrza przy jednoczesnej dużej powierzchni bagażowej. Ostatnio z przewoziłem pełnowymiarowy rower, łóżeczko dla dziecka i mnóstwo walizek i mniejszego bagażu i wszystko spokojnie się zmieściło więc pod względem pojemności jestem bardzo zadowolony :)

Oto kilka fotek tuż po zarejestrowaniu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykonane modyfikacje:
  • uchwyt do akumulatora
  • zakup gumowych dywaników
  • nowy akumulator BOSCH Silver
  • zakup i montaż ramki do radia – 1 DIN
  • radio PIONEER DEH-P7100BT
  • montaż CB radia – ONWA
  • spoiler na tylną klapę
  • dodatkowe gniazdo zapalniczki do CB radia
  • chromowana końcówka wydechu
  • automatyczny włącznik świateł
  • opony zimowe Michelin Alplin A4 215/60 16"
  • felgi stalowe 16"
  • pilot T90 do zdalnego sterowania Webasto
  • osobny zegarek!
  • sterowanie radia w kierownicy
  • siłowniki do maski silnika
  • spryskiwacze mgłowe
  • lusterka składane elektrycznie (jedyne w Europie!)
  • oryginalne nakładki z kierunkowskazami na lusterka
  • podświetlenie otoczenia pod lusterkami


Wiem że nie jest to sportowy bolid (Vectra była fajniejsza) i nawet nie chcę zrobić z mojej Mazdy takiego samochodu. Ma ładnie wyglądać, troszkę inaczej niż większość podobnych samochodów a przy tym być praktyczna i użyteczna.

Planowane zmiany:
  • plastikowe obudowane ramię tylnej wycieraczki
  • drugi pilot do centralnego (kupiony ale nie zaprogramowany)


Co bym chciał a czego raczej nie zamontuję z uwagi na koszty :(
  • lusterko fotochromatyczne (wersja amerykańska)
  • aluminiowe felgi 17"
  • ciemne lampy z tyłu (wersja amerykańska)
  • listwy progowe
  • uniwersalny tempomat
  • diody w lampach z tyłu
  • większy zbiorniczek do płynu spryskiwaczy (wersja amerykańska)
  • dorabiane spryskiwacze reflektorów
Ostatnio edytowano 22 lut 2013, 00:29 przez Rafał_, łącznie edytowano 17 razy
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 11 maja 2010, 11:29

11 marca padł akumulator. Leciwy, japoński staruszek prawdopodobnie jeszcze związany z Mazdą od nowości, nie załechtał i padł. Zmuszony byłem zakupić nowy i tak oto pod maską pojawił się BOSCH Silver 95Ah/830A

Obrazek Obrazek

W niedługim czasie zawitała ramka do radia zamówiona na e-bay-u :) Niestety większość gadżetów do tego samochodu jest dostępna albo na rynku azjatyckim albo w USA. Ramka przyleciała ze Stanów i trwało to równo dwa tygodnie :) Wstawiłem radio z mojej starej Vectry mianowicie PIONEER DEH-P7100BT. Pozostaje mi jeszcze uaktywnić sterowanie w kierownicy.

Obrazek Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 12 maja 2010, 08:09

Sympatyczna ciężarówka :P

Polecam jednak poprawić temat:
tco_tm napisał(a):Tytuł wątku powinien pokrywać się z nazwą użytkownika
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 12 maja 2010, 09:23

Powiem tak... przeczytałem sobie regulamin pisania wątków. Zgadzam się że tytuł wątku powinien pokrywać się z nazwą użytkownika i się pokrywa, nieprawdaż?Jednak nie zgadzam się z tym że w tytule powinna być TYLKO nazwa użytkownika bo to niczego nie mówi. Ja chciałem znaleźć samochody użytkowników MPV i znalazłem AŻ DWA a wiem że jeszcze przynajmniej jedna osoba opisała swoją Mazdę MPV.
Więc zapis w regulaminie żeby w tytule umieszczać tylko nazwę użytkownika wydaje mi się nietrafiony bo nic nie mówi o aucie właściciela.

PS. zapis jest "powinien" a nie "musi" więc chyba jest dobrze :)
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 12 maja 2010, 09:33

no i co... ktoś z Adminów już mi poprawił temat ? i po czym poznać co "sokoli_majster" czy inny użytkownik chce powiedzieć w swoim temacie ? jeden napisze że zbiera znaczki a drugi że ma MPV. Jak mam zachęcić innych użytkowników forum do przeczytania mojego działu?
ech.... :/
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 12 maja 2010, 09:41

Taką możliwość mają jedynie Klubowicze.
A regulamin jest dla wszystkich taki sam. Jednostki które nie potrafią się dostosować są ... upominane. Uparte są banowane, lub w szczególnych przypadkach usuwane.
Taki lajf. Rejestrując się tutaj akceptowałeś regulamin.
Poprawiam temat. Jeśli go zmienisz na inny sięgnę po inne środki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 12 maja 2010, 09:58

Jak powiedział kiedyś jeden Pan z fajnego Kabaretu: "Jaka karma taki karmnik" :P
Pozostaje mi zarejestrować się pod pseudonimem "Mazda_MPV"
he he... ;)

No ale wątek dotyczy mojej Mazdy więc kontynuując... jutro jadę do ASO AutoArt JAREMKO we Wrocławiu na podpięcie pod komputer, może powiedzą mi coś więcej o moim autku. Przede wszystkim chodzi mi o uruchomienie tempomatu w moim dieslu. Silnik taki sam jest podobno w Mazdzie 6 i tam działa tempomat, więc dlaczego ma nie działać w mojej Mazdzie?

Ktokolwiek wie lub coś słyszał jak uruchomić tempomat proszony jest o radę <nauka>
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 14 maja 2010, 11:24

Byłem wczoraj w ASO Mazdy AutoArt Jaremko we Wrocławiu. Serwis i Pan Adam całkiem w porządku. Chciałem żeby podpięli komputer i sprawdzili czy nie ma jakiś niespodzianek.

Czego się dowiedziałem:
  • Wszystko w porządku tylko ogrzewanie postojowe niedomaga co na razie nie przeszkadza w codziennej eksploatacji.
  • Muszę zmienić olej w skrzyni biegów (zmiana co 100 000 km) i wchodzi tam 3l oleju o symbolu 75W90. A w Vectrze miałem olej dożywotnio... dziwne...
  • czeka mnie jeszcze wymiana płynu hamulcowego i wyregulowanie luzów hamulców na bębnach z tyłu


Najgorsze czego się dowiedziałem to to że nie ma możliwości aktywacji tempomatu w moim aucie :/ Japończycy mieli w d... diesla! Lipa wielka! Chyba sobie zrobię podciąganą linkę tak jak w Żuku.
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 14 maja 2010, 12:30

Olej w skrzyni wymienia się co 200kkm. Nie wiem skąd ASO wytrzasnęło info że co 100kkm
Dobrze chociaż że podali Ci właściwy ... Ma być syntetyk 75W90.

Co do tempomatu to trochę dziwne info – wydaje mi się że są na forum MPVki z klekotem i tempomatem (musisz popytać/pogrzebać w temacie z opiniami o modelu w odpowiednim dziale).

P.S. MPV ma z tyłu bębny?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hbo » 15 maja 2010, 02:06

Grzyby napisał(a):Olej w skrzyni wymienia się co 200kkm. Nie wiem skąd ASO wytrzasnęło info że co 100kkm

Pewnie z instrukcji obsługi... i niestety lub stety mają rację ;) wymiana co 100tys.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Grzyby » 15 maja 2010, 09:41

Hmm, byłem pewien że tam jest co 200kkm <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 17 maja 2010, 08:44

no to proszę nie podważać autorytetu ASO Mazdy, he he.... ;)

a tematu z tempomatem w dieslu MPV nie mogę znaleźć (albo słabo szukam albo go nie ma) :(
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 17 maja 2010, 14:28

Chodziło mi o ten temat viewtopic.php?f=122&t=10123
To opinie o MPV – tam zapytaj.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Solo » 17 maja 2010, 14:32

Grzyby pomylił się raz, TurboDynoMan zawstydził Grzyby pomylił się 1,5 raza. :P
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez sokoli_majster » 18 maja 2010, 07:50

Grzyby a Ty swoją Mazdę masz w dieslu z tempomatem? Mnie jeszcze potrzeba czujnik pod pedałem hamulca i może wiesz jaki ma nr części żebym sobie zamówił w ASO? Może taki jak poniżej z Mazdy 3? Sprawdzałem u siebie i pod pedałem sprzęgła mam czujnik, więc może....
Obrazek

Jeśli nie uda się założyć oryginalnego to może jakiś dorabiany taki jak tutaj
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 18 maja 2010, 10:01

sokoli_majster napisał(a):swoją Mazdę masz w dieslu z tempomatem?

Tak, chyba jedynie najuboższe wersje go nie miały w M6.

sokoli_majster napisał(a):Mnie jeszcze potrzeba czujnik pod pedałem hamulca i może wiesz jaki ma nr części żebym sobie zamówił w ASO?

Niestety nie wiem.
A to masz?
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=6640A

Masz tu dane – możesz spróbować poszukać samemu nr części :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 18 maja 2010, 11:27

ja tego typu części nie mam (patrzyłem po swoim numerze VIN). Zdawało mi się że przepustnica w Dieslu jest sterowana elektronicznie a to mi wygląda na serwomotor, czy się mylę? Ty w swoim aucie masz tę część?

tu jest link do mojej specyfikacji częsci
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 18 maja 2010, 12:48

Powiem Ci szczerze że nie wiem czy to u mnie jest. Wg EPC tak :) Ale nie sprawdzałem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafusmaximus » 23 maja 2010, 15:57

sokoli_majster napisał(a):rok produkcji 2004


Дата выпуска (Data wydania wg nr VIN JMZLW19R2-40300862): 22.10.2003 – ja źle widzę, czy może Ty? ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez sokoli_majster » 25 maja 2010, 14:12

Oj tam się czepiasz! Rok produkcyjny od roku z VIN-u może się różnić. Mam w dowodzie wbite 2004 rok i niech tak zostanie :)

Tempomatu dalej nie ma i chyba nie będzie ale za to zrobiłem nowego moda w aucie. Szczegóły niedługo ;)
sokoli_majster
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy