Jako że nie jestem (jeszcze?) klubowiczem to nie mogą założyć tematu o swoim aucie w odpowiednim dziale więc opiszę swoje autko tutaj.
Powiększa mi się rodzinka więc zostałem niejako zmuszony do zakupu większej "bryki". Wybór padł na Mazdę MPV po liftingu. W przedbiegach odpadł Sharan i jego bracia z uwagi na słabego diesla i przeważającą sprawę: braku przesuwanych tylnych drzwi. Co przy trójce dzieci i wysiadaniu na coraz bardziej zatłoczonych parkingach może być nie lada wyczynem.
Auto posiada silnik 2.0 turbo diesel 136 KM, rok produkcji 2004. W momencie zakupu miał 98 000 km przebiegu. Sprawdzałem w serwisie w elektronicznej bazie i w grudniu 2008 r. samochód przeszedł ostatni serwis i miał wtedy 78 000 km, więc przebieg wydaje się realny. Samochód sprowadzony z Austrii.
Wyposażenie fabryczne:
- 16" felgi aluminiowe z oponami PIRELLI P6 215/60
- 7-osobowy
- klimatyzacja z niezależną regulacją z tyłu
- 4 x AIRBAG
- ABS
- system kontroli trakcji TCS
- immobiliser
- fabryczne radio CD sterowane w kierownicy
- centralny zamek
- wspomaganie kierownicy
- ogrzewanie postojowe WEBASTO (osobny sterownik)
- czujniki parkowania z tyłu
- elektrycznie sterowane szyby (przód i tył)
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- podłokietnik dla kierowcy i pasażera
- fotel kierowcy z regulacją lędźwi i twardości siedziska
- fotele kapitańskie z podłokietnikami (z przodu)
- halogeny
- dwa schowki w podsufitce
- podświetlane daszki przeciwsłoneczne
- fabrycznie przyciemnione szyby
- wykończenia carbon
Ponadto w samochodzie jest założonych 7 pełnowymiarowych siedzeń z czego 5 jest składanych i wyciąganych, co daje duże możliwości konfiguracji wnętrza przy jednoczesnej dużej powierzchni bagażowej. Ostatnio z przewoziłem pełnowymiarowy rower, łóżeczko dla dziecka i mnóstwo walizek i mniejszego bagażu i wszystko spokojnie się zmieściło więc pod względem pojemności jestem bardzo zadowolony
Oto kilka fotek tuż po zarejestrowaniu:
Wykonane modyfikacje:
- uchwyt do akumulatora
- zakup gumowych dywaników
- nowy akumulator BOSCH Silver
- zakup i montaż ramki do radia – 1 DIN
- radio PIONEER DEH-P7100BT
- montaż CB radia – ONWA
- spoiler na tylną klapę
- dodatkowe gniazdo zapalniczki do CB radia
- chromowana końcówka wydechu
- automatyczny włącznik świateł
- opony zimowe Michelin Alplin A4 215/60 16"
- felgi stalowe 16"
- pilot T90 do zdalnego sterowania Webasto
- osobny zegarek!
- sterowanie radia w kierownicy
- siłowniki do maski silnika
- spryskiwacze mgłowe
- lusterka składane elektrycznie (jedyne w Europie!)
- oryginalne nakładki z kierunkowskazami na lusterka
- podświetlenie otoczenia pod lusterkami
Wiem że nie jest to sportowy bolid (Vectra była fajniejsza) i nawet nie chcę zrobić z mojej Mazdy takiego samochodu. Ma ładnie wyglądać, troszkę inaczej niż większość podobnych samochodów a przy tym być praktyczna i użyteczna.
Planowane zmiany:
- plastikowe obudowane ramię tylnej wycieraczki
- drugi pilot do centralnego (kupiony ale nie zaprogramowany)
Co bym chciał a czego raczej nie zamontuję z uwagi na koszty
- lusterko fotochromatyczne (wersja amerykańska)
- aluminiowe felgi 17"
- ciemne lampy z tyłu (wersja amerykańska)
- listwy progowe
- uniwersalny tempomat
- diody w lampach z tyłu
- większy zbiorniczek do płynu spryskiwaczy (wersja amerykańska)
- dorabiane spryskiwacze reflektorów