Strona 2 z 2

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 10 kwi 2018, 18:59
przez gt10r5
Up.
Z premansem wszystko w porządku.
Przekroczył już 226000km :)

Ostatnio zaliczyliśmy MegaZlot Mazdaspeed Polska z udziałem Grupy Łódzkiej.
Gratulacje wyników na torze jak i na hamowni.
Zlot się jak najbardziej udał, pozdrowienia dla wszystkich uczestników małej próby oraz dużej pętli.
Szkoda tylko, że dla kogoś kto nie bierze udziału w powyższych konkurencjach jest to w sumie stracony dzień :|
Media:

PostNapisane: 10 kwi 2018, 22:11
przez tomsu
Premacy na tor!

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 12 kwi 2018, 14:02
przez Bartg
Popieram :D

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 13 kwi 2018, 16:56
przez gt10r5
tomsu napisał(a):Premacy na tor!

Bartg napisał(a):Popieram :D


A może frytki do tego? :D
Auto nie jest do tego dostosowane.
Ale, żeby nie być takim malkontentem – dzisiaj wpadły rejsingowe kapcie, których sama nazwa modelu robi przeciąg – TORNADO.

Jestem ciekaw jak to się ma w praktyce. Gumy są brand new więc będziemy testować :)

Aa i jeszcze:
apropo tego toru – idą do mnie pocztą komplet zacisków/tarcz/klocków na tył. Będzie swap. Jeszcze zwrotnice na jakimś szrocie muszę wyrwać i jechane. Ktośkolwiek zna ten temat w premansie? Jestem świadom rzeźby linek do ręcznego ale czy coś jeszcze?

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 17 kwi 2018, 19:45
przez gt10r5
Up.

Przyszła paczuszka z kompletem tarcz na tył :)
Za całe 170zł z wysyłka mam komplet zacisków po regeneracji – jakieś tam klocki i całkiem ładne tarcze ATE.
Zatem teraz jeszcze muszę poszukać zwrotnic i można się do tego przymierzyć.

Tak – zaciski bym pomalował ale nie wiem czy srebrny czy może inny kolor, jak sądzicie?

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 17 kwi 2018, 21:20
przez jurand
Srebrny będzie dobrze ale taki ciemniejszy. Albo ...pod kolor nadwozia <ok>

PostNapisane: 17 kwi 2018, 22:21
przez Biniu
Hummerrite srebrny połysk i ju.

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 25 kwi 2018, 07:41
przez Domelek
No co Wy Panowie tylko czerwony. hahaha
A tak poważnie byle kolor nie był właśnie agresywny, a kolor budy byłby fajny. <czarodziej>

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 1 lip 2018, 09:38
przez gt10r5
Up.
Zbierałem się z tą aktualizacją już dobry miesiąc.
Premans aktualnie przekroczył 230kkm.
Jakieś 3km wymieniłem w nim tarcze i klocki przód:
Złote tarcze Sakura
Drewniane klocki Kashiyama kupione na forum -dedyki do 626.

Zestaw bardzo dobrze hamował, pedał hamulca zrobił się wyraźnie ostrzejszy. Niby budżetowe rozwiązanie a do dayli daje radę. Jednakże problem się pojawił ponieważ różnica na przeglądzie miedzy siłą hamowania – 10%. Diagnosta zadowolony, znalazł sobie od razu powody dlaczego tak się dzieje i nie ma co się przejmować. To mi spokoju nie dało i rozkręciłem jeszcze raz, odpowietrzyłem i się odpowietrznik urwał :( Jako, że działało to tak jeździłem do momentu jak miałem srogie hamowanie i pedał hamulca zrobił się miękki.
Aktualnie jestem po wymianie reperaturek i muszę porządnie odpowietrzyć ale coś mi ten prawy przód podpadł.

Żeby nie gdybać samemu – poprosiłem o pomoc SP Customs. Są w stanie znaleźć dla mnie trochę czasu i powalczyć z tym zaciskiem. Dodatkowo, wylecą bębny z tyłu a na przodzie pojawi się rozpórka serii szport.
Tłuste mody niebawem.


Po wakacjach kolejna porcja modów.

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 11 lip 2018, 21:02
przez gt10r5
Up.
Premansem zaopiekowali się w SP Customs

Bez przygód pewno się nie obędzie przy tłustych modach ale taka cena projektu :P

PostNapisane: 12 lip 2018, 11:40
przez Bartg
Swap na DITD? <serduszka>

PostNapisane: 12 lip 2018, 12:01
przez marcinowozniako
gt10r5 napisał(a):Premansem zaopiekowali się w SP Customs


Po lewej widzę kolektor z Kla, po prawej chyba nawet sam KL, czyżby.... <lol> <rotfl>

PostNapisane: 12 lip 2018, 12:45
przez gt10r5
Uprzedzając bait z DITD,
Jestem wierny gazolinie.
Swap będzie robiony na 1.8t z vaga. Najprawdopodobniej z golfa 150. Za rok chip na 180 i do przodu.

PostNapisane: 12 sie 2018, 11:52
przez jurand
Jak tam? Teile z VAGa z Mazdoliną się nie pogryzły? :P

PostNapisane: 12 sie 2018, 12:20
przez chmielu_KL
A kiedy się weźmiesz za wyciszenie? Bo z tyłu jest masakra przy większych prędkościach :/ czyt. Od 130 +

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 12 sie 2018, 12:30
przez jurand
Te typy tak mają! Ostatnio z Wrocka momentami miałem 180 na blacie (jeszcze był mały zapas :> ) to już własnych myśli nie było słychać! W Xedzie moja pani jako pasażerka odrywała wzrok ze smartfona dopiero pod 200, że cóś głośniej i "czemu tak jadę".

Re: Mazda Premacy CP FP '99 LPG Sport Seychelles Green.

PostNapisane: 1 wrz 2018, 13:42
przez gt10r5
Duży up już dość zaległy zacznę od odpowiedzi na pytania:

A kiedy się weźmiesz za wyciszenie? Bo z tyłu jest masakra przy większych prędkościach :/ czyt. Od 130 +

Raczej w przyszłym roku. Najpierw sprawy podstawowe, równolegle garaż/warsztat. Później zgłębianie wiedzy know how, a jak starczy czasu to i realizacja. Realnie będzie z tym ciężko bo lista rzeczy do zrobienia/kupienia jest długa jak rolka srajtaśmy. (do auta jak i do domu)

Te typy tak mają! Ostatnio z Wrocka momentami miałem 180 na blacie (jeszcze był mały zapas :> ) to już własnych myśli nie było słychać! W Xedzie moja pani jako pasażerka odrywała wzrok ze smartfona dopiero pod 200, że cóś głośniej i "czemu tak jadę".


Gdybym był sam i dalej mieszkał w akademiku to by sie ziściło, a że już narzeczona i dom to takie rzeczy po ślubie <spie>

Zatem:

Zaczniemy od wstępu do swapów w SP Customs
Wybrałem ich ponieważ renomę już u mnie sobie wyrobili, a w dodatku nie boją się nowych wyzwań.

Wycięcie kata i wstawienie kolektora wydechowego z 626 fp – dziękuję eklerek323f
Silnik zaczął przez to bardziej kopcić, efekt dźwiękowy vtec włącza się przy ~2300 wrażenie, że samochód odżył. Mod na plus pod swap :]

Swap hebli tył z bębnów na ori tarcze 260mm z premansa (sportive/polift fp opcja) Sam bałem się że polegnę przy zwrotnicach, później przez brak kanału przy linkach itd. No możliwości uceglenia auta dość sporo a ew z tym kosztów jeszcze więcej. Majstry dali mi potem bana na przyjeżdżanie do nich tym premansem <zawstydzony> Dlaczego? Myslę, że sami odpiszą.

Kolejny mod pod swap:
– wykręcenie starych zwrotnic bębnowych,
– dorobienie nowej miedziuchy na tył wraz z nowymi przewodami elastycznymi (nie, oplot nie potrzebny <cisza> ),
– włożeniu zacisków wraz klockami i tarczami – odpowietrzenie układu.
– przełożeniem czujników ABS
– "zabawy" z urokami 19letniego premansa.

Była to robota w lipcu br, przejechane jakieś ponad 2tyś km. Wszystko cacy, diagnosta z Redux Zgierz bardzo propsował mod z heblami.
Jeżeli chodzi o liczby w Nm jakie zmieniły się na SKP to – dla bębnów 1300Nm, dla tarcz 1800Nm. Na nożnym 1100 i 1600
Jak to się ma w odczuciach jezdnych? Hamulec zmienił swoją charakterystykę działania – na początku często gęsto blokowałem przednie koła przy ostrzejszych hamowaniach. Potem jak się człowiek objeździł – zaczął dostrzegać mniej uciekający – w zasadzkie w ogóle nie uciekający tył przy ostrzejszych hamowaniach. W zakrętach też lepiej więc imho w warunkach torowych powinno ułatwić temat kierowcy.

Ostatni mod to swap silnikowy. Silnik został kupiony, po miesiącu tj dzisiaj usłyszałem, że jest już w komorze. Dzisiaj będzie próba odpalenia. Jestem ciekaw ile będzie z tym dodatkowych przygód by była pełna moc i czy jest sprawne.

Na koniec prawdziwa wisienka na torcie <czarodziej>
Ten egzemplarz był kupowany z myślą, że ma wstawiane kiepsko reperaturki błotników. Wiadomo, że z mazd to tylko 6tki GG nie rdzewieją na forum mazdy6, to muszę się "pochwalić" kolejnym wpisem na srajtaśmę <jupi>

Dopisano 1 wrz 2018, 14:16:

Zapomniał bym dodać jeszcze następstwa jakie wyszło w między czasie.
W trakcie pomocy sprzedaży laguny która była u nas w rodzinie, popisywałem się premansem przed Ukraińcem w drodze do kancelarii notarialnej. W pełnym momencie nastąpiło puff i premansem zyskał wydech WRC
Musiałem to szybko zrobić bo jak takim jeździć. Będąc u tlumikarzy wyszlo, że środkowy i końcowy od strony podwozia ma dziury wielkości pięści dziecka :|
Szybko wymienili środkowy i końcowy na nowe – 270zl z robotą
Także w premansie jak w Alfie/Lidlu <serduszka>