Duży up już dość zaległy zacznę od odpowiedzi na pytania:
A kiedy się weźmiesz za wyciszenie? Bo z tyłu jest masakra przy większych prędkościach :/ czyt. Od 130 +
Raczej w przyszłym roku. Najpierw sprawy podstawowe, równolegle garaż/warsztat. Później zgłębianie wiedzy know how, a jak starczy czasu to i realizacja. Realnie będzie z tym ciężko bo lista rzeczy do zrobienia/kupienia jest długa jak rolka srajtaśmy. (do auta jak i do domu)
Te typy tak mają! Ostatnio z Wrocka momentami miałem 180 na blacie (jeszcze był mały zapas
) to już własnych myśli nie było słychać! W Xedzie moja pani jako pasażerka odrywała wzrok ze smartfona dopiero pod 200, że cóś głośniej i "czemu tak jadę".
Gdybym był sam i dalej mieszkał w akademiku to by sie ziściło, a że już narzeczona i dom to takie rzeczy po ślubie
Zatem:
Zaczniemy od wstępu do swapów w
SP CustomsWybrałem ich ponieważ renomę już u mnie sobie wyrobili, a w dodatku nie boją się nowych wyzwań.
Wycięcie kata i wstawienie kolektora wydechowego z 626 fp – dziękuję
eklerek323fSilnik zaczął przez to bardziej kopcić, efekt dźwiękowy vtec włącza się przy ~2300 wrażenie, że samochód odżył. Mod na plus pod swap
Swap hebli tył z bębnów na ori tarcze 260mm z premansa (sportive/polift fp opcja) Sam bałem się że polegnę przy zwrotnicach, później przez brak kanału przy linkach itd. No możliwości uceglenia auta dość sporo a ew z tym kosztów jeszcze więcej. Majstry dali mi potem bana na przyjeżdżanie do nich tym premansem
Dlaczego? Myslę, że sami odpiszą.
Kolejny mod pod swap:
– wykręcenie starych zwrotnic bębnowych,
– dorobienie nowej miedziuchy na tył wraz z nowymi przewodami elastycznymi (nie, oplot nie potrzebny
),
– włożeniu zacisków wraz klockami i tarczami – odpowietrzenie układu.
– przełożeniem czujników ABS
– "zabawy" z urokami 19letniego premansa.
Była to robota w lipcu br, przejechane jakieś ponad 2tyś km. Wszystko cacy, diagnosta z Redux Zgierz bardzo propsował mod z heblami.
Jeżeli chodzi o liczby w Nm jakie zmieniły się na SKP to – dla bębnów 1300Nm, dla tarcz 1800Nm. Na nożnym 1100 i 1600
Jak to się ma w odczuciach jezdnych? Hamulec zmienił swoją charakterystykę działania – na początku często gęsto blokowałem przednie koła przy ostrzejszych hamowaniach. Potem jak się człowiek objeździł – zaczął dostrzegać mniej uciekający – w zasadzkie w ogóle nie uciekający tył przy ostrzejszych hamowaniach. W zakrętach też lepiej więc imho w warunkach torowych powinno ułatwić temat kierowcy.
Ostatni mod to swap silnikowy. Silnik został kupiony, po miesiącu tj dzisiaj usłyszałem, że jest już w komorze. Dzisiaj będzie próba odpalenia. Jestem ciekaw ile będzie z tym dodatkowych przygód by była pełna moc i czy jest sprawne.
Na koniec prawdziwa wisienka na torcie
Ten egzemplarz był kupowany z myślą, że ma wstawiane kiepsko reperaturki błotników. Wiadomo, że z mazd to tylko 6tki GG nie rdzewieją na forum mazdy6, to muszę się "pochwalić" kolejnym wpisem na srajtaśmę
Dopisano 1 wrz 2018, 14:16:Zapomniał bym dodać jeszcze następstwa jakie wyszło w między czasie.
W trakcie pomocy sprzedaży laguny która była u nas w rodzinie, popisywałem się premansem przed Ukraińcem w drodze do kancelarii notarialnej. W pełnym momencie nastąpiło puff i premansem zyskał wydech WRC
Musiałem to szybko zrobić bo jak takim jeździć. Będąc u tlumikarzy wyszlo, że środkowy i końcowy od strony podwozia ma dziury wielkości pięści dziecka
Szybko wymienili środkowy i końcowy na nowe – 270zl z robotą
Także w premansie jak w Alfie/Lidlu