Mazda MPV LW FS '00 – Diabolo Madzioro by Wilku 悪魔マツダ
Napisane: 14 wrz 2017, 00:59
Masz FACEBOOKA? POLUB PROJEKT "DIABOLO MADZIORO"
na http://www.facebook.com/DiaboloMadzioro/
Start 19.o8. 2o17r.
Znajdziesz tam:
– aktualne informacje
– postępy w pracach
– aktualne zdjęcia
– możesz mi realnie pomóc poprzez LIKE + Udostępnienie + Komentarze
ZAPRASZAM!
Właścicieli MPV zapraszamy w nasze szeregi na:
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... b%20Polska
Karta Choroby
Auto kupione w maju 2012 r. Sprowadzone z Holandi z przebiegiem ok 190 000 jak się okazało prawdopodobnie z kręconym przebiegiem, bo po założeniu w czerwcu instalacji sekwencyjnej STAG 300 zaczął częściej dymić i tracić olej (litrami).
Skończyło się we wrześniu 2012r na kapitalnym remoncie silnika (planowanie głowicy + spawanie, honowanie cylindrów, wymiana pierścieni, kompletny rozrząd, miska olejowa…)
Wiosną 2013 przyciemniono szyby. W maju niestety pozbyliśmy się katalizatora…. (kradzież). We wrześniu zdiagnozowano w końcu problem z wyciekiem płynu chłodzącego. Rurki do tylnej nagrzewnicy były przegnite a zakup nowych niemożliwy ( zamienników brak a w ASO dostępna tylko jedna część za 1300zł…) Pomogły rurki miedziane. Zakonserwowano przy okazji podwozie.
W ciągu pierwszego roku były oczywiście: Nowe opony, filtry, końcówki drążka, wycieraczki, poprawki elektryczne, świece, panewki stabilizatora, łączniki, gumy wahacza, przeguby, akumulator…
Lipiec 2014 r spalił się alternator… brak zamiennika (lub czekać 3 tygodnie ) W ASO śpiewają majątek… ostatecznie czarodzieje z Zabrza zajęli się regeneracją i przyszło raptem 300zł. Późna jesień ucieka płyn chłodzący… Uszkodzona chłodnica wody...
Wiosna 2015 Namierzona chłodnica wody na szrocie wymiana Jesień znowu gubimy płyn chłodzący... szukamy wycieku którego nie ma ( kontrast nie pomógł) dodatkowo przestaje grzać nagrzewnica (płukanie i elektryk nie pomogli). Na jesień wyciek namierzony (pęknięta pompa wody – wymiana). Wymiana tarcz i hamulców.
Styczeń 2016 Nagrzewnicy nadal brak . Zamiennika brak, nowa 5500zł . Wakacje pęka nam pasek na autostradzie przy powrocie z nad morza. Oględziny pozostałości paska wskazują że był założony „na lewo”. Dodatkowo znowu pęknięta chłodnica wody po tej przygodzie (regeneracja). Od tego czasu ok 9 wizyt (średnio co 2-3 tygodnie) w kwestii piszczącego paska klinowego (brak przyczyny piszczenia, pasek naciągnięty na maxa). Dodatkowo auto nie równo pracuje i gaśnie na zakrętach czy hamowaniu. Jesień Sprzęgło się ślizga… Wymiana 1000zł z wymiana poduszek silnika i stabilizatora… Dodatkowo miesiąc później wymiana cewek zapłonowych, świec i kabli wysokiego napięcia kolejne 700zł. Zabezpieczanie rury dolotu powietrza (pęknieta – uszczelnienie gumy). W końcu kupiliśmy nagrzewnicę (wymiana), dodatkowo wymieniona lewa tylna klamka (pięta achillesowa tego autka)
Wiosna 2017 zdiagnozowano przyczynę piszczenia paska ( prawdopodobnie krzywe koło pompy wody) i kolejne poszukiwania bo zmienika brak a nowe 300zł. Ostatecznie namierzone na szrocie (wymiana). Wymiana nadal nie pomogła… wakacje 2017 kolejna diagnoza – koło pompy wody założone na odwrót dodatkowo ciężko działający kompresor Klimy. W końcu trafiłem na serwis który dużo więcej od siebie daje (pozdrawiam MOTOER)… Jednak mimo rabaru 1800zł mniej w kieszeni… Regeneracja kompresora Klimy ( nie do naprawy), płukanie układu, wymiana chłodnicy Klimy, łącznik stabilizatora przód, uszczelnienie miski olejowej. Sierpień diagnoza nierównej pracy silnika ( przebicie iskry na cewce zapłonowej). Wymiana kabli wysokiego napięcia.. autko chodzi równo Hura… Dodatkowo wrzesień wymiana akumulatora (60% mocy i prawdopodobnie czeka nas regeneracja rozrusznika, bo mamy problem z zapłonem . Sprawdzenie przyczyny ciężko chodzącej skrzyni, skończyło się na czyszczeniu i wstępnie diagnozie wymiany gum zbieraka (brak zamienników tylko dorabiane na zamówienie). Październik regeneracja rozrusznika... jest mega! Jednak nadal losowy brak zapłonu (obstawiamy krostę stacyjki lub przekaźnik rozrusznika). Pasek został kolejny raz naciągnięty obserwujemy...nadal słychać jakieś tarcie. Kolejny raz nierówno pracuje silnik...padły cewki zapłonowe ( po 10 m-cach). Na szczęście trzymam stare, więc uratowały nas na czas reklamacji, która została na szczęście uwzględniona.
Listopad, w końcu zdiagnozowano przyczynę przyduszania i gaśnięcia przy hamowaniu...Mega zanieczyszczona przepustnica (dzięki Tadziol) . Czyszczenie przepustnicy a przy okazji sprawdzenie luzów zaworowych, wymiana "pocącej się" uszczelki pokrywy zaworów, sprawdzenie całego układu dolotowego ( uszczelniona rura daje radę wiec nie ruszamy – jeśli będzie trzeba to wymiana). Wymiana łącznika elastycznego wydechu i przy okazji przegląd całego układu wydechowego (naprawa).
W grudniu wymieniono również prawy migacz reflektora (urwane zaczepy).
Styczeń 2018 Firma BOLMA wyprodukowała dla nas reperaturki tylnych nadkoli.
Luty pozbywamy sie "rudej", reperaturki tylnych nadkoli...Pozbyliśmy się drewna z wnętrza (zamiana na carbon). Zmiana oświetlenia zegarów na ledy. Wymiana wahaczy....
ROk 2018 mozna zaliczyć do bardzo intensywnych jednak raczej mam tu na myśli rodzinne podwórko Narodziny trzeciej córeczki z CIESZY OGROMNIE i diabolo miała trochę spokoju.
Niezależnie od tego za awarii odpukać za wiele nie było. w MARCU wpadły cztery osiemnastki , w kwietniu wyleciały drewniane wlementy i zostałe zastapiono ori carbon. W końcu też wpadła tylna lampa rocznik 99 i zastąpiła poklejoną która jakoś dawała radę ... i tak zleciało
ROK 2019
Styczeń – pęka pasek... znowu piszczał i strzelił... po wymianie 3 tygodnie i znowu popiskuje przy odpaleniu... luty kuna lubi kabelki a najlepiej smakują na feriach 600km od domu satem wymiana kabli zapłonowych.
A K T U A L N I E
Zalecenia lekarskie /do zrobienia/
na już
...
–rura dolot powietrza sprawdzone ( zabezpieczone) 11.2017 wątek
–luzy zaworowe sprawdzone ( w normie) 11.2017
–przepustnica czyszczenie 11.2017
–uszczelka pokrywy zaworów wymiana 11.2017
–cewki zapłonowe wymiana na OYODO 70E3019-OYO 10.2017 wątek
–piszczący pasek (coś ćwierka, łożysko,?) pasek kolejny raz naciągnięty 09.2017 (przyglądamy się tematowi...)
–regeneracja rozrusznika pełna regeneracja 10.2017
–Zmatowiałe klosze reflektorów zrobione (polerka+powłoka kwarcowa Gyeon Q2 Trim) 10.2017
–wymiana wycieraczek zrobione 10.2017
–wymiana żarówek na OSRAM COOL BLUE INTENSE H4 zrobione 2x3.2017/lew.11.2017 pr. 12.2017; lew. 06.2018
–wydech (łącznik elastyczny) [color=.#00BF00]Wymiana [/color](przy okazji sprawdzenie i naprawa całego wydechu)
–nowy akumulator – Wymiana 09.2017
–Ciężko pracująca skrzynia biegów – czyszczenie mechanizmu 09.2017
–Problem z otwieraniem wlewu paliwa zrobione 09.2017
–Odchodzące listwy boczna i listwa przy szybie zrobione 10.2017
–Prawy migacz reflektora ruchomy (urwane zaczepy) wymiana 12.2017
–losowy brak zapłonu (wstępnie zdiagnozowana i kupiona kostka stacyjki – jeszcze nie wymieniamy)
–lusterka popękane prawe, oderwane i przyklejone lewe zrobione 103.2018
–malowanie auta –FOTO[/b]( rdza na nadkolach, tylnej klapie, prawe tylne drzwi, zderzaki, lusterka, maska oraz inne uszczerbki lakieru, ramiona wycieraczek) dodatkowo w planach częściowe oklejenie lub CAŁKOWITA ZMIANA KOLORU (oklejanie) zrobione na pozostał fabryczny kolor 03.2018
–Brak podświetlenia części zegarów (zakładamy INDIGLO +inwerter) – zrobione na razie wymiana na ledy 03.2018
– Brak czujnika oleju
– Brak grzania tylny nawiew (obieg)
–Stłuczona tylna prawa lampa (wymiana na wersję po liftingu czarne lub ori z 2000r) zrobione wymiana na całą '99r 05.2018
– Nadkola uszkodzone
– Tłuczenie tylnego zawieszenia przy obciążeniu
–Podświetlenie tablicy rejestracyjnej (aktualnie dyskoteka) zrobione
–Pęknięcia na relingach zrobione 05.2018
–Uszkodzona kratka wentylacyjna od strony kierowcy kupiona sprawna deska
–Przetarte uszczelki drzwi kupione sprawne używki
– Podnośniki tylnej klapy do wymiany
– awaria centralnego zamka
– gumy w zbieraku skrzyni biegów
Zalecenia dla komfortu psychicznego właściciela /z dodatkowych tematów/
–Nowe felgi i opony (większe, czarne alufelgi cieszące wzrok) – zrobione są i cieszą wzrok 04.2018
– Lekki tuning optyczny ( oklejenie itp.)
– Pranie foteli i tapicerki
– Zabezpieczenie podwozia
– Sypiący się fotel kierowcy
–Nowa kierownica aktualnie obszyta skórką
–Częściowe oklejenie deski ( elementy ciemnoszare na czarny carbon) kupiona ori deska czarny carbon
– Nowa gałka skrzyni biegów (czarny carbon)
– Założenie systemu ochrony pojazdu GSM ( z czujnikami uderzenia , grawitacyjny, powiadomienia i zarządzanie GSM...) – już posiadany
na http://www.facebook.com/DiaboloMadzioro/
Start 19.o8. 2o17r.
Znajdziesz tam:
– aktualne informacje
– postępy w pracach
– aktualne zdjęcia
– możesz mi realnie pomóc poprzez LIKE + Udostępnienie + Komentarze
ZAPRASZAM!
Właścicieli MPV zapraszamy w nasze szeregi na:
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... b%20Polska
Karta Choroby
Auto kupione w maju 2012 r. Sprowadzone z Holandi z przebiegiem ok 190 000 jak się okazało prawdopodobnie z kręconym przebiegiem, bo po założeniu w czerwcu instalacji sekwencyjnej STAG 300 zaczął częściej dymić i tracić olej (litrami).
Skończyło się we wrześniu 2012r na kapitalnym remoncie silnika (planowanie głowicy + spawanie, honowanie cylindrów, wymiana pierścieni, kompletny rozrząd, miska olejowa…)
Wiosną 2013 przyciemniono szyby. W maju niestety pozbyliśmy się katalizatora…. (kradzież). We wrześniu zdiagnozowano w końcu problem z wyciekiem płynu chłodzącego. Rurki do tylnej nagrzewnicy były przegnite a zakup nowych niemożliwy ( zamienników brak a w ASO dostępna tylko jedna część za 1300zł…) Pomogły rurki miedziane. Zakonserwowano przy okazji podwozie.
W ciągu pierwszego roku były oczywiście: Nowe opony, filtry, końcówki drążka, wycieraczki, poprawki elektryczne, świece, panewki stabilizatora, łączniki, gumy wahacza, przeguby, akumulator…
Lipiec 2014 r spalił się alternator… brak zamiennika (lub czekać 3 tygodnie ) W ASO śpiewają majątek… ostatecznie czarodzieje z Zabrza zajęli się regeneracją i przyszło raptem 300zł. Późna jesień ucieka płyn chłodzący… Uszkodzona chłodnica wody...
Wiosna 2015 Namierzona chłodnica wody na szrocie wymiana Jesień znowu gubimy płyn chłodzący... szukamy wycieku którego nie ma ( kontrast nie pomógł) dodatkowo przestaje grzać nagrzewnica (płukanie i elektryk nie pomogli). Na jesień wyciek namierzony (pęknięta pompa wody – wymiana). Wymiana tarcz i hamulców.
Styczeń 2016 Nagrzewnicy nadal brak . Zamiennika brak, nowa 5500zł . Wakacje pęka nam pasek na autostradzie przy powrocie z nad morza. Oględziny pozostałości paska wskazują że był założony „na lewo”. Dodatkowo znowu pęknięta chłodnica wody po tej przygodzie (regeneracja). Od tego czasu ok 9 wizyt (średnio co 2-3 tygodnie) w kwestii piszczącego paska klinowego (brak przyczyny piszczenia, pasek naciągnięty na maxa). Dodatkowo auto nie równo pracuje i gaśnie na zakrętach czy hamowaniu. Jesień Sprzęgło się ślizga… Wymiana 1000zł z wymiana poduszek silnika i stabilizatora… Dodatkowo miesiąc później wymiana cewek zapłonowych, świec i kabli wysokiego napięcia kolejne 700zł. Zabezpieczanie rury dolotu powietrza (pęknieta – uszczelnienie gumy). W końcu kupiliśmy nagrzewnicę (wymiana), dodatkowo wymieniona lewa tylna klamka (pięta achillesowa tego autka)
Wiosna 2017 zdiagnozowano przyczynę piszczenia paska ( prawdopodobnie krzywe koło pompy wody) i kolejne poszukiwania bo zmienika brak a nowe 300zł. Ostatecznie namierzone na szrocie (wymiana). Wymiana nadal nie pomogła… wakacje 2017 kolejna diagnoza – koło pompy wody założone na odwrót dodatkowo ciężko działający kompresor Klimy. W końcu trafiłem na serwis który dużo więcej od siebie daje (pozdrawiam MOTOER)… Jednak mimo rabaru 1800zł mniej w kieszeni… Regeneracja kompresora Klimy ( nie do naprawy), płukanie układu, wymiana chłodnicy Klimy, łącznik stabilizatora przód, uszczelnienie miski olejowej. Sierpień diagnoza nierównej pracy silnika ( przebicie iskry na cewce zapłonowej). Wymiana kabli wysokiego napięcia.. autko chodzi równo Hura… Dodatkowo wrzesień wymiana akumulatora (60% mocy i prawdopodobnie czeka nas regeneracja rozrusznika, bo mamy problem z zapłonem . Sprawdzenie przyczyny ciężko chodzącej skrzyni, skończyło się na czyszczeniu i wstępnie diagnozie wymiany gum zbieraka (brak zamienników tylko dorabiane na zamówienie). Październik regeneracja rozrusznika... jest mega! Jednak nadal losowy brak zapłonu (obstawiamy krostę stacyjki lub przekaźnik rozrusznika). Pasek został kolejny raz naciągnięty obserwujemy...nadal słychać jakieś tarcie. Kolejny raz nierówno pracuje silnik...padły cewki zapłonowe ( po 10 m-cach). Na szczęście trzymam stare, więc uratowały nas na czas reklamacji, która została na szczęście uwzględniona.
Listopad, w końcu zdiagnozowano przyczynę przyduszania i gaśnięcia przy hamowaniu...Mega zanieczyszczona przepustnica (dzięki Tadziol) . Czyszczenie przepustnicy a przy okazji sprawdzenie luzów zaworowych, wymiana "pocącej się" uszczelki pokrywy zaworów, sprawdzenie całego układu dolotowego ( uszczelniona rura daje radę wiec nie ruszamy – jeśli będzie trzeba to wymiana). Wymiana łącznika elastycznego wydechu i przy okazji przegląd całego układu wydechowego (naprawa).
W grudniu wymieniono również prawy migacz reflektora (urwane zaczepy).
Styczeń 2018 Firma BOLMA wyprodukowała dla nas reperaturki tylnych nadkoli.
Luty pozbywamy sie "rudej", reperaturki tylnych nadkoli...Pozbyliśmy się drewna z wnętrza (zamiana na carbon). Zmiana oświetlenia zegarów na ledy. Wymiana wahaczy....
ROk 2018 mozna zaliczyć do bardzo intensywnych jednak raczej mam tu na myśli rodzinne podwórko Narodziny trzeciej córeczki z CIESZY OGROMNIE i diabolo miała trochę spokoju.
Niezależnie od tego za awarii odpukać za wiele nie było. w MARCU wpadły cztery osiemnastki , w kwietniu wyleciały drewniane wlementy i zostałe zastapiono ori carbon. W końcu też wpadła tylna lampa rocznik 99 i zastąpiła poklejoną która jakoś dawała radę ... i tak zleciało
ROK 2019
Styczeń – pęka pasek... znowu piszczał i strzelił... po wymianie 3 tygodnie i znowu popiskuje przy odpaleniu... luty kuna lubi kabelki a najlepiej smakują na feriach 600km od domu satem wymiana kabli zapłonowych.
A K T U A L N I E
Zalecenia lekarskie /do zrobienia/
na już
...
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
–
– Brak czujnika oleju
– Brak grzania tylny nawiew (obieg)
–
– Nadkola uszkodzone
– Tłuczenie tylnego zawieszenia przy obciążeniu
–
–
–
–
– Podnośniki tylnej klapy do wymiany
– awaria centralnego zamka
– gumy w zbieraku skrzyni biegów
Zalecenia dla komfortu psychicznego właściciela /z dodatkowych tematów/
–
– Lekki tuning optyczny ( oklejenie itp.)
– Pranie foteli i tapicerki
– Zabezpieczenie podwozia
– Sypiący się fotel kierowcy
–
–
– Nowa gałka skrzyni biegów (czarny carbon)
– Założenie systemu ochrony pojazdu GSM ( z czujnikami uderzenia , grawitacyjny, powiadomienia i zarządzanie GSM...) – już posiadany