Widzę że temat zmiany profilu się rozkręcił, to i ja wtrącę swoje przysłowiowe 3 gr.
W mojej premacy przejście z letniego rozmiaru 205/45/17 na zimowy trochę nietypowy jak dla premacy tj. 185/65/15 – mimo obniżonego zwieszenia (około 40mm) różnica jest zauważalna tzn.:
1. poprawił się trochę komfort – jest bardziej miękko/komfortowo, ale bez przesady (gleba swoje robi i tego się nie pominie jak już wyżej wspomniano)
2. prowadzi się mniej pewnie na zakrętach – jednak mniejsza szerokość i wyższy profil opony swoje robią – przy szerszych kapciach można było bardziej poszaleć
3. spadło spalanie wg. wskazań komp. o 0,2 l/100km – czyli nie wiele (pewnie różnica była by większa, ale przy tym rozmiarze opony koło jest wyższe od standardowego, a to też ma znaczenie).
Wracając jeszcze do tematu zmiany na 17":
Bartg napisał(a):Optymalnie jest tak jak u Jey'a, czyli 7J i ET40 ewentualnie 35 i czegoś takiego poszukam raczej.
...z tym ET35 już byłbym ostrożny, bo niestety ale istnieje duże prawdopodobieństwo ocierania opony o rant, a jak były wstawiane reperaturki – to tym bardziej jest to ryzykowne (wiem to z praktyki).
Do premacy można wsadzić i 18", tyle, że przy profilu 40 – jak dla mnie to już lekki hardcore (ale ja to już chyba jestem za stary
) – zakładając oczywiście wcześniejsze obniżenie budy, bo inaczej to nie ma sensu. Wybór należy do
Bartg...