Ładuj Bartek 18 i glebimy ten autobus. Dąbrowskiego nam wyremontują to będzie się dobrze przejeżdżało
Mazda Premacy CP FS '02 Sportive – Starry Blue Mica / -40 MTS / Enkei BA GT / 131.5KM 159NM
Tak pierdzielą na tym forum, że na balonie tak wygodnie. Nastawiłem się, że przy zmianie na zimowe 205/55/R16 z letnich 215/40/R18 będzie kanapa i dupa. Nic się prawie nie zmieniło. (Na pograniczu autosugestii).
Ładuj Bartek 18 i glebimy ten autobus. Dąbrowskiego nam wyremontują to będzie się dobrze przejeżdżało
Ładuj Bartek 18 i glebimy ten autobus. Dąbrowskiego nam wyremontują to będzie się dobrze przejeżdżało
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 06:10
- Posty: 1049 (36/37)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Inaczej jest przy obniżeniu auta, wtedy duzo opona nie zrobisz
W cetce po podniesieniu gwintu i przejsciu ze 195/40/17 na 175/70/13 duzej roznicy nie bylo, jedynie na naprawdę nierównej drodze
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Serio nie czujecie poprawy przy balonie ? oprócz różnicy przy prowadzeniu to i komfort jazdy się podnosi ( 195/55/15 vs 185/65/14 ) rozmiar koła ten sam ale ilość gumy robi swoje – to moje odczucia subiektywne, sam myślałem żeby się przesiąść na większą felgę i na lato i na zimę ale po analizie tabelki "...rozmiary opon premacy.." zrezygnowałem bo prześwity są praktyczne na naszych dziurach i ziamą w górach jak łańcuchy trzeba zakłaadć hyhy
a przy szerszej oponie opory są za duże dla słabszego silnika i ekonomia leży. A auto ma być praktyczne
i chyba zostanę na schowanych jak żyd kołach hyhyhy
Na seryjnym zawieszeniu czuć różnicę, na obniżonym czy to na sprężynie czy na gwincie ta różnica jest dużo mniejsza.
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Widzę że temat zmiany profilu się rozkręcił, to i ja wtrącę swoje przysłowiowe 3 gr.
W mojej premacy przejście z letniego rozmiaru 205/45/17 na zimowy trochę nietypowy jak dla premacy tj. 185/65/15 – mimo obniżonego zwieszenia (około 40mm) różnica jest zauważalna tzn.:
1. poprawił się trochę komfort – jest bardziej miękko/komfortowo, ale bez przesady (gleba swoje robi i tego się nie pominie jak już wyżej wspomniano)
2. prowadzi się mniej pewnie na zakrętach – jednak mniejsza szerokość i wyższy profil opony swoje robią – przy szerszych kapciach można było bardziej poszaleć
3. spadło spalanie wg. wskazań komp. o 0,2 l/100km – czyli nie wiele (pewnie różnica była by większa, ale przy tym rozmiarze opony koło jest wyższe od standardowego, a to też ma znaczenie).
Wracając jeszcze do tematu zmiany na 17":
...z tym ET35 już byłbym ostrożny, bo niestety ale istnieje duże prawdopodobieństwo ocierania opony o rant, a jak były wstawiane reperaturki – to tym bardziej jest to ryzykowne (wiem to z praktyki).
Do premacy można wsadzić i 18", tyle, że przy profilu 40 – jak dla mnie to już lekki hardcore (ale ja to już chyba jestem za stary
) – zakładając oczywiście wcześniejsze obniżenie budy, bo inaczej to nie ma sensu. Wybór należy do Bartg... 
W mojej premacy przejście z letniego rozmiaru 205/45/17 na zimowy trochę nietypowy jak dla premacy tj. 185/65/15 – mimo obniżonego zwieszenia (około 40mm) różnica jest zauważalna tzn.:
1. poprawił się trochę komfort – jest bardziej miękko/komfortowo, ale bez przesady (gleba swoje robi i tego się nie pominie jak już wyżej wspomniano)
2. prowadzi się mniej pewnie na zakrętach – jednak mniejsza szerokość i wyższy profil opony swoje robią – przy szerszych kapciach można było bardziej poszaleć

3. spadło spalanie wg. wskazań komp. o 0,2 l/100km – czyli nie wiele (pewnie różnica była by większa, ale przy tym rozmiarze opony koło jest wyższe od standardowego, a to też ma znaczenie).
Wracając jeszcze do tematu zmiany na 17":
Bartg napisał(a):Optymalnie jest tak jak u Jey'a, czyli 7J i ET40 ewentualnie 35 i czegoś takiego poszukam raczej.
...z tym ET35 już byłbym ostrożny, bo niestety ale istnieje duże prawdopodobieństwo ocierania opony o rant, a jak były wstawiane reperaturki – to tym bardziej jest to ryzykowne (wiem to z praktyki).
Do premacy można wsadzić i 18", tyle, że przy profilu 40 – jak dla mnie to już lekki hardcore (ale ja to już chyba jestem za stary


Profilu 40 sie nie boje, 3 lata jezdzilem na -100mm i 195/40/17 na feldze 8 cali 
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Żeby coś grało w końcu wleciały głośniki GMS 1968, fabryczne papierówki jak na swój wiek nawet ładnie wyglądają, muszę zobaczyć, czy z tyłu są takie same to się podmieni.
Plan na ten rok to założyć stację, padnie chyba na GMS ze względu na stosunek ceny do jakości/możliwości, nowe modele mają nowy tuner radiowy i lepsze procesory dźwięku

Plan na ten rok to założyć stację, padnie chyba na GMS ze względu na stosunek ceny do jakości/możliwości, nowe modele mają nowy tuner radiowy i lepsze procesory dźwięku

- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Miałeś już wiązkę fabryczna pod wysokotonówki?Daj jakiegoś linka skąd kupiłes głośniczki 
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):Miałeś już wiązkę fabryczna pod wysokotonówki?Daj jakiegoś linka skąd kupiłes głośniczki
Tak była wiązka
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Wiosenne zakupy czas zacząć 
Komplet Barum Bravuris 3HM 195/50/16, aluramki na zegary i plastidip do porządnego pomalowania znaczków z tyłu na czarno, bo testowy lakier już zdążył zejść po paru wizytach na myjni
Komplet Barum Bravuris 3HM 195/50/16, aluramki na zegary i plastidip do porządnego pomalowania znaczków z tyłu na czarno, bo testowy lakier już zdążył zejść po paru wizytach na myjni
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
W sensie szerokość? Fabryczna jest, przy seryjnej feldze ET50 z tyłu nie wejdzie 205, bo będzie tarło o amortyzator 
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Na razie zostaje, felgi są prościutkie, dystans pewnie wleci razem z -40. Fabryczne rozmiary to 195/55R15 i 195/50R16
5mm to szkoda prądu, 10mm to minimum dla wyglądu.
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Autko przeszło trochę ogaru przed wiosną w ERBE Detailing Łódź
Plus jeden mini mod zegarów.
- Od: 23 sty 2008, 21:25
- Posty: 7733 (20/116)
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'
Bart zapodaj jeszcze okleinę na elementy radia,nawiewów, drzwi – jest na aledrogo wygląda to bardzo dobrze potem takie drewniane klimaty. Aplikacja z suszarką. 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość