Strona 1 z 8

Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 7 sty 2016, 17:46
przez Celin
Po niespełna 4 latach w dziale szóstek przyszła pora na zmianę. Zmiana wymuszona powiększeniem rodziny i niemożnością komfortowego poruszania się w M6. Wybór padł na M5, choć po głowie chodził mi jeszcze Ford S max oraz CX7. Zdecydowały drzwi odsuwane a nie otwierane i to, że dla Madzi mam jednak dobry i sprawdzony serwis na Broniszach :D

Ale do rzeczy…
M5 wersja SPORT, 2.0 16V w benzynie (nareszcie cisza :) ), z 2010 roku. Zakupiona z przebiegiem 146 tyś (sprawdzone z DSR). W Łodzi na Szparagowej dokonany również przegląd przed-sprzedażowy i też potwierdzony przebieg. Madzia miała niewielką przygodę od strony kierowcy o czym wiedziałem już przed serwisem po zabawie z czujnikiem, ale została bardzo dobrze zrobiona <jupi> Drzwi od strony kierowcy mają ok 135 mikronów, nadkole 190 mikronów, wymieniony zderzak i lampa. Obstawiam za jakąś nazwijmy to szkodą parkingową ;P

Silnik
• Pojemność: 1999 ccm
• Moc: 150 KM
• Paliwo: benzyna

Wyposażenie
• Skrzynia 7-o biegowa
• reflektory XENON
• podgrzewane fotele
• skórzana tapicerka
• elektryczne drzwi boczne
• komputer pokładowy
• klimatyzacja CLIMATRONIC
• skórzana, wielofunkcyjna kierownica
• wspomaganie kierownicy
• tempomat
• zestaw głośnomówiący BLUETOOTH
• PARKTRONIC
• system iSTOP
• halogeny przeciwmgłowe
• 6 poduszek powietrznych
• system antypoślizgowy ESP
• system ABS
• ASR
• 4 x elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• centralny zamek z pilotem
• immobiliser
• sensor zmierzchu
• sensor deszczu
• podłokietnik
• oryginalne alufelgi 17
• hak

Na dzień dobry do wymiany tylne amortyzatory, a właściwie jeden. Ale żeby było ok to robię od razu dwa. Już zamówione KYB. Zamówiłem też nową gałkę drążka zmiany biegów, bo na starej wytarł się chrom. Tym razem zamówiłem całą skórzaną, gdyż z różnych opinii wyczytałem, że właśnie chrom szybko się ściera z gałki.

W planie na teraz jeszcze dywaniki gumowe oraz nabicie klimatyzacji bo brak czynnika. Obuwie i felga póki co setup letni, ale jak tylko zakończę proces rejestracji M5 to wrzucam setup zimowy (alu 16, DOTZ, które M6 miała na lato :D ). Po rejestracji i możliwości poruszania się już całkiem legalnie robię też zabezpieczenie podwozia, bo piąteczką jest w naprawdę super stanie, praktycznie brak korozji. Jakieś sugestie co do dobrego serwisu w Warszawie lub okolicach, który trudni się zabezpieczeniem antykorozyjnym?
Chcę jeszcze założyć jakieś dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, mechaniczne, zapewne blokada kierownicy.

Po zimie (pewnie koło marca-kwietnia) planuję przegląd u Jaksy, póki co ostatni był 6 tyś km temu.
W dalszych planach, pewnie koło czerwca, jest wymiana fabrycznego radia na coś z wyświetlaczem oraz zestaw DVD dla dzieciaków. Nie wiem jeszcze tylko czy zestaw podsufitowy czy zagłówkowy, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa wyświetlanie czegokolwiek w zagłówkach, czy mają własne niezależne odbiorniki (czytniki płyt) czy muszę coś wrzucić w radio konsoli centralnej. Trochę poczytam i się zobaczy. Do tego zagłówkowe to bym musiał pewnie 4 zrobić, bo dzieciaki na tylnej kanapie w trzecim rzędzie trochę pojeżdżą, choć nie wyobrażam sobie montażu wyświetlacza w zagłówkach drugiej kanapy <co?> . Jeśli macie z tymi typami sprzętu jakieś doświadczenie, to z chęcią przyjmę sugestie i wskazówki.

Planowałem też pakiet kenstyle na przedni i tylny zderzak, ale mam wątpliwości co do jego współgrania z hakiem. Tym razem nie chcę usuwać haka jak w M6, bo w M5 planuję instalację bagażnika na rowery na hak. Pożyjemy zobaczymy.
Zdjęć jeszcze nie zrobiłem, bo brudnej nie będę fotografował, a mrozy nie pozwalają zaszaleć z myciem i woskowaniem. Dlatego póki co zdjęcia sprzedawcy.

Re: Mazda 5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 9 sty 2016, 14:22
przez rafałmazda
niby VAN, a wygląda całkiem zgrabnie <spoko> deska rozdzielcza też mi się podoba <spoko> ale chyba jestem chory, bo już tu widzę jakby to wyglądało z lampami po kąpieli w krecie, z jakimś pakietem na zderzakach (o którym wspomniałeś), na glebie i jakiejś dużej i szerokiej feldze z lekkim negatywem <diabełek> hahaha ale tak, wiem, to rodzinny VAN :P niemniej jednak będę obserwował wątek, bo widzę że plany jakieś są, a i znając Twoje umiejętności modzenia, kolejne pomysły na mody pewnie będą się pojawiały :D szerokości <spoko>

PostNapisane: 9 sty 2016, 14:52
przez Celin
No właśnie mi też chodzi po głowie gleba ale tym razem na H&R bo do Eibachów się zraziłem trochę. Problem w tym, że springi H&R do 5 to koszt 700 zł :| a wydatków na początek trochę mam, bo trzeba jeszcze zrobić dokumenty do rejestracji, zabezpieczyć podwozie, ubezpieczyć auto i założyć blokadę :]
Znalazłem taki mini pakiet dokładek do 5 na oba zderzaki, pomyślę nad nim jeszcze :)
http://www.aliexpress.com/item/special- ... 276.WbP94R

Znalazłem też składane elektrycznie lusterka, ale całkowity koszt z wysyłką to około 1k, więc chyba póki co sobie daruję.

PostNapisane: 14 sty 2016, 20:48
przez Celin
o to to chcę założyć, filmik dla M6 ale do M5 też zakładają :) https://www.youtube.com/watch?v=PdzO6gA ... e=youtu.be

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 26 sty 2016, 01:12
przez Celin
Dziś Madzia dostała nową gałkę. Poprzednia była wytarta (ah te badziewne sreberko)

Było tak
1-005.jpg

2-006.jpg


Jest tak
3-007.jpg

4-008.jpg


Są też już amortyzatory, możliwe, że w tym tygodniu będą siedziały na aucie. W planie też nabicie klimy.

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 26 sty 2016, 08:53
przez Michu_M6
Podoba mnie się :) druga generacja Mazdy 5 ma już fajny pazur, ładnie się prezentuje <spoko>
Niech Ci służy wiernie...

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 27 sty 2016, 00:55
przez rafałmazda
duże różnice w porównaniu do GG? Głównie o prowadzenie mi chodzi, bo przestrzeń to oczywista oczywistość <oczko>

PostNapisane: 27 sty 2016, 01:58
przez Celin
Całkiem inne prowadzenie, 5 jest większa (wyższa) przez co czujesz, że jedziesz czymś innym niż zwykła osobówka. Do tego dochodzi otwarta przestrzeń bagażowa, więc nie masz fizycznego odseparowania jak w 6, gdzie fotele kanapy oddzielają bagażnik i nie przepuszczają tyle hałasu co w 5. Wyżej się siedzi przez co lepszy widok – widzisz co dzieje się przed samochodem poprzedzającym (widok ponad dachem) – nie wiem czy mnie rozumiesz :) ale w chwili obecnej przy obniżonej 6 nawet "głupi" maluch zasłania mi widok przed sobą o jest strasznie wkurzające dla mnie.

Z innej beczki, duży plus dla benzyny, że nie trzeba czekać na schłodzenie turbiny :P

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 27 sty 2016, 13:11
przez rafałmazda
czyli tak jak myślałem :P nie ma co porównywać, bo 2 różne bajki i zarówno jedna jak i druga ma swoje wady i zalety <oczko>
Celin napisał(a):duży plus dla benzyny, że nie trzeba czekać na schłodzenie turbiny

hahaha hahaha hahaha w dzisiejszych czasach nie jest to takie oczywiste :P

PostNapisane: 5 lut 2016, 22:43
przez Celin
Dziś w końcu po uzyskaniu kompletu dokumentów potrzebnych do rejestracji, mam już polskie blachy :) Opóźnienie związane było z uzyskaniem od poprzedniego właściciela oświadczenia o dacie sprowadzenia pojazdu do PL. Od razu Madzia została ubezpieczona. Kasy poszło w cholerę, ale jestem już trochę spokojniejszy.

Żeby nie było zbyt wesoło, coś trafiło system i-stop. Ciągle miga kontrolka na pomarańczowo. Problem opisałem w dziale technicznym dla M5. Jutro planuję wymianę tylnych amorów, a w przyszłym tygodniu nabicie klimy. Z uwagi na kompletne spłukanie się z kasy na ubezpieczenie, montaż ZEDER-a odkładam w czasie :|

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 9 lut 2016, 00:00
przez Celin
Dzisiaj Mazda zaliczyła przegląd klimatyzacji, został uzupełniony czynnik i wszystko działa jak ta lala <jupi> Jutro jadę na wymianę amortyzatorów tylnych, a w środę na sprawdzenie i-stop'a. Jak się uda to jutro zmienię koło na setup zimowy <rotfl> czyli 16 calowe DOTZ, które latały w lato na M6. Nie wiem tylko czy nakrętki niebieskie D1 Spec będą pasować, ale póki się nie sprawdzi to nie wiadomo.

W międzyczasie wpadły osłony na fotele pod foteliki dziecięce, co by nie niszcyć skóry oraz osłonki na plecy foteli, aby dzieciaki butami nie brudziły foteli.

Trzeba też pospieszyć się z zakupami na Ali, bo za 3 miechy będzie albo trzeba dorzucić 4 dychy podatku do wysyłki, albo Chińczycy w ogóle przestaną wysyłać do PL :|

PostNapisane: 9 lut 2016, 17:49
przez kriskus
Gdzie dokładnie kupiłeś te osłonki (jedne i drugie)?

PostNapisane: 9 lut 2016, 21:16
przez Celin
Dziś zostały wymienione amorki z tyłu, jutro jadę z i-stop'em

Co do mat, linki poniżej. Ochraniacze bardzo fajne, te na plecy fotela są z dosyć grubej folii, łatwe w utrzymaniu czystości.
http://allegro.pl/show_item.php?item=5851938427

http://allegro.pl/show_item.php?item=5631466577

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 17 lut 2016, 23:04
przez Celin
Dziś wpadła mata wygłuszająca na maskę. Nie oryginał, ale daje radę :) Wiadomo, za oryginał trzeba by dać ze 2,5 razy tyle. Mata wygląda na porządną, gruba, ale to też jej wadą poniekąd, bo dwie środkowe boczne spinki nie łapią się maski :| Mimo to nie jest źle, bo jak raz te spinki nie są aż takie ważne.

Z i-stopem będę chyba musiał udać się do serwisu Mazdy <płacze> po nowy akumulator i wymianę, bo niestety samemu wymienić nic nie pomoże. Potrzeba, aby i-stop został przez serwis uruchomiony po zmianie akumulatora.

PostNapisane: 2 mar 2016, 18:52
przez Celin
Dziś w Maździe zawitała blokada kierownicy ZEDER. Wyszło całkiem spoko, nawet nic nie widać, poza dyskretnym małym wycięciem na dole osłony drążka kierownicy. Jutro za dnia cyknę fotę to wrzucę jak wygląda.

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 2 mar 2016, 19:33
przez Michu_M6
Ile Cię kosztował ZEDER i gdzie montowałeś?

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 3 mar 2016, 00:28
przez Celin
1490 zł, montowane na ul. Katarynki 6 w Warszawie. Cena jest jedna niezależnie od auta. Ponieważ musiałem jeszcze wyskoczyć do samochodu, kilka zdjęć z telefonu załączam poniżej.

Re: Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

PostNapisane: 3 mar 2016, 07:48
przez Michu_M6
Faktycznie ładnie to wyszło <spoko> dyskretnie... wszystkie, które widziałem do tej pory sterczały spod kolumny kierownicy.... a tu proszę jak ładnie <spoko>

PostNapisane: 3 mar 2016, 22:23
przez Celin
Dziś u Jaksy został wymieniony akumulator do i-stop'u. W końcu przestała migać kontrolka <rotfl>
Teraz musze tylko dojść jak to uruchomić na światłach no i muszą być chyba spełnione jakieś wymagania, bo to podobno strasznie wybredny system <glupek2>

PostNapisane: 23 mar 2016, 13:38
przez Mc'Fly
Witaj Celin,
jestem świeżym użytkownikiem używanej Mazdy5 CW 2011 diesel i mam pytanie dot. schowka przed pasażerem. Zdziwiło mnie że u mnie jak otworzę schowek i spojrzę do wewnątrz deski rozdzielczej, to górna pozioma ścianka, która jest na stałe nad tym schowkiem w środku deski ma dużą dziurę, gdzie widać kable i inne flaki umieszczone w desce. Czy to normalne?, czy u Ciebie też tak jest, czy to u mnie brakuje jakiegoś elementu? Zajrzyj tam w wolnej chwili jak możesz... Dzięki.