Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna

Po niespełna 4 latach w dziale szóstek przyszła pora na zmianę. Zmiana wymuszona powiększeniem rodziny i niemożnością komfortowego poruszania się w M6. Wybór padł na M5, choć po głowie chodził mi jeszcze Ford S max oraz CX7. Zdecydowały drzwi odsuwane a nie otwierane i to, że dla Madzi mam jednak dobry i sprawdzony serwis na Broniszach
Ale do rzeczy…
M5 wersja SPORT, 2.0 16V w benzynie (nareszcie cisza
), z 2010 roku. Zakupiona z przebiegiem 146 tyś (sprawdzone z DSR). W Łodzi na Szparagowej dokonany również przegląd przed-sprzedażowy i też potwierdzony przebieg. Madzia miała niewielką przygodę od strony kierowcy o czym wiedziałem już przed serwisem po zabawie z czujnikiem, ale została bardzo dobrze zrobiona
Drzwi od strony kierowcy mają ok 135 mikronów, nadkole 190 mikronów, wymieniony zderzak i lampa. Obstawiam za jakąś nazwijmy to szkodą parkingową
Silnik
• Pojemność: 1999 ccm
• Moc: 150 KM
• Paliwo: benzyna
Wyposażenie
• Skrzynia 7-o biegowa
• reflektory XENON
• podgrzewane fotele
• skórzana tapicerka
• elektryczne drzwi boczne
• komputer pokładowy
• klimatyzacja CLIMATRONIC
• skórzana, wielofunkcyjna kierownica
• wspomaganie kierownicy
• tempomat
• zestaw głośnomówiący BLUETOOTH
• PARKTRONIC
• system iSTOP
• halogeny przeciwmgłowe
• 6 poduszek powietrznych
• system antypoślizgowy ESP
• system ABS
• ASR
• 4 x elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• centralny zamek z pilotem
• immobiliser
• sensor zmierzchu
• sensor deszczu
• podłokietnik
• oryginalne alufelgi 17
• hak
Na dzień dobry do wymiany tylne amortyzatory, a właściwie jeden. Ale żeby było ok to robię od razu dwa. Już zamówione KYB. Zamówiłem też nową gałkę drążka zmiany biegów, bo na starej wytarł się chrom. Tym razem zamówiłem całą skórzaną, gdyż z różnych opinii wyczytałem, że właśnie chrom szybko się ściera z gałki.
W planie na teraz jeszcze dywaniki gumowe oraz nabicie klimatyzacji bo brak czynnika. Obuwie i felga póki co setup letni, ale jak tylko zakończę proces rejestracji M5 to wrzucam setup zimowy (alu 16, DOTZ, które M6 miała na lato
). Po rejestracji i możliwości poruszania się już całkiem legalnie robię też zabezpieczenie podwozia, bo piąteczką jest w naprawdę super stanie, praktycznie brak korozji. Jakieś sugestie co do dobrego serwisu w Warszawie lub okolicach, który trudni się zabezpieczeniem antykorozyjnym?
Chcę jeszcze założyć jakieś dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, mechaniczne, zapewne blokada kierownicy.
Po zimie (pewnie koło marca-kwietnia) planuję przegląd u Jaksy, póki co ostatni był 6 tyś km temu.
W dalszych planach, pewnie koło czerwca, jest wymiana fabrycznego radia na coś z wyświetlaczem oraz zestaw DVD dla dzieciaków. Nie wiem jeszcze tylko czy zestaw podsufitowy czy zagłówkowy, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa wyświetlanie czegokolwiek w zagłówkach, czy mają własne niezależne odbiorniki (czytniki płyt) czy muszę coś wrzucić w radio konsoli centralnej. Trochę poczytam i się zobaczy. Do tego zagłówkowe to bym musiał pewnie 4 zrobić, bo dzieciaki na tylnej kanapie w trzecim rzędzie trochę pojeżdżą, choć nie wyobrażam sobie montażu wyświetlacza w zagłówkach drugiej kanapy
. Jeśli macie z tymi typami sprzętu jakieś doświadczenie, to z chęcią przyjmę sugestie i wskazówki.
Planowałem też pakiet kenstyle na przedni i tylny zderzak, ale mam wątpliwości co do jego współgrania z hakiem. Tym razem nie chcę usuwać haka jak w M6, bo w M5 planuję instalację bagażnika na rowery na hak. Pożyjemy zobaczymy.
Zdjęć jeszcze nie zrobiłem, bo brudnej nie będę fotografował, a mrozy nie pozwalają zaszaleć z myciem i woskowaniem. Dlatego póki co zdjęcia sprzedawcy.
Ale do rzeczy…
M5 wersja SPORT, 2.0 16V w benzynie (nareszcie cisza

Silnik
• Pojemność: 1999 ccm
• Moc: 150 KM
• Paliwo: benzyna
Wyposażenie
• Skrzynia 7-o biegowa
• reflektory XENON
• podgrzewane fotele
• skórzana tapicerka
• elektryczne drzwi boczne
• komputer pokładowy
• klimatyzacja CLIMATRONIC
• skórzana, wielofunkcyjna kierownica
• wspomaganie kierownicy
• tempomat
• zestaw głośnomówiący BLUETOOTH
• PARKTRONIC
• system iSTOP
• halogeny przeciwmgłowe
• 6 poduszek powietrznych
• system antypoślizgowy ESP
• system ABS
• ASR
• 4 x elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• centralny zamek z pilotem
• immobiliser
• sensor zmierzchu
• sensor deszczu
• podłokietnik
• oryginalne alufelgi 17
• hak
Na dzień dobry do wymiany tylne amortyzatory, a właściwie jeden. Ale żeby było ok to robię od razu dwa. Już zamówione KYB. Zamówiłem też nową gałkę drążka zmiany biegów, bo na starej wytarł się chrom. Tym razem zamówiłem całą skórzaną, gdyż z różnych opinii wyczytałem, że właśnie chrom szybko się ściera z gałki.
W planie na teraz jeszcze dywaniki gumowe oraz nabicie klimatyzacji bo brak czynnika. Obuwie i felga póki co setup letni, ale jak tylko zakończę proces rejestracji M5 to wrzucam setup zimowy (alu 16, DOTZ, które M6 miała na lato
Chcę jeszcze założyć jakieś dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, mechaniczne, zapewne blokada kierownicy.
Po zimie (pewnie koło marca-kwietnia) planuję przegląd u Jaksy, póki co ostatni był 6 tyś km temu.
W dalszych planach, pewnie koło czerwca, jest wymiana fabrycznego radia na coś z wyświetlaczem oraz zestaw DVD dla dzieciaków. Nie wiem jeszcze tylko czy zestaw podsufitowy czy zagłówkowy, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa wyświetlanie czegokolwiek w zagłówkach, czy mają własne niezależne odbiorniki (czytniki płyt) czy muszę coś wrzucić w radio konsoli centralnej. Trochę poczytam i się zobaczy. Do tego zagłówkowe to bym musiał pewnie 4 zrobić, bo dzieciaki na tylnej kanapie w trzecim rzędzie trochę pojeżdżą, choć nie wyobrażam sobie montażu wyświetlacza w zagłówkach drugiej kanapy

Planowałem też pakiet kenstyle na przedni i tylny zderzak, ale mam wątpliwości co do jego współgrania z hakiem. Tym razem nie chcę usuwać haka jak w M6, bo w M5 planuję instalację bagażnika na rowery na hak. Pożyjemy zobaczymy.
Zdjęć jeszcze nie zrobiłem, bo brudnej nie będę fotografował, a mrozy nie pozwalają zaszaleć z myciem i woskowaniem. Dlatego póki co zdjęcia sprzedawcy.