Mazda5 CW LF 2010 SPORT, 2.0 benzyna
Po niespełna 4 latach w dziale szóstek przyszła pora na zmianę. Zmiana wymuszona powiększeniem rodziny i niemożnością komfortowego poruszania się w M6. Wybór padł na M5, choć po głowie chodził mi jeszcze Ford S max oraz CX7. Zdecydowały drzwi odsuwane a nie otwierane i to, że dla Madzi mam jednak dobry i sprawdzony serwis na Broniszach
Ale do rzeczy…
M5 wersja SPORT, 2.0 16V w benzynie (nareszcie cisza ), z 2010 roku. Zakupiona z przebiegiem 146 tyś (sprawdzone z DSR). W Łodzi na Szparagowej dokonany również przegląd przed-sprzedażowy i też potwierdzony przebieg. Madzia miała niewielką przygodę od strony kierowcy o czym wiedziałem już przed serwisem po zabawie z czujnikiem, ale została bardzo dobrze zrobiona Drzwi od strony kierowcy mają ok 135 mikronów, nadkole 190 mikronów, wymieniony zderzak i lampa. Obstawiam za jakąś nazwijmy to szkodą parkingową
Silnik
• Pojemność: 1999 ccm
• Moc: 150 KM
• Paliwo: benzyna
Wyposażenie
• Skrzynia 7-o biegowa
• reflektory XENON
• podgrzewane fotele
• skórzana tapicerka
• elektryczne drzwi boczne
• komputer pokładowy
• klimatyzacja CLIMATRONIC
• skórzana, wielofunkcyjna kierownica
• wspomaganie kierownicy
• tempomat
• zestaw głośnomówiący BLUETOOTH
• PARKTRONIC
• system iSTOP
• halogeny przeciwmgłowe
• 6 poduszek powietrznych
• system antypoślizgowy ESP
• system ABS
• ASR
• 4 x elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• centralny zamek z pilotem
• immobiliser
• sensor zmierzchu
• sensor deszczu
• podłokietnik
• oryginalne alufelgi 17
• hak
Na dzień dobry do wymiany tylne amortyzatory, a właściwie jeden. Ale żeby było ok to robię od razu dwa. Już zamówione KYB. Zamówiłem też nową gałkę drążka zmiany biegów, bo na starej wytarł się chrom. Tym razem zamówiłem całą skórzaną, gdyż z różnych opinii wyczytałem, że właśnie chrom szybko się ściera z gałki.
W planie na teraz jeszcze dywaniki gumowe oraz nabicie klimatyzacji bo brak czynnika. Obuwie i felga póki co setup letni, ale jak tylko zakończę proces rejestracji M5 to wrzucam setup zimowy (alu 16, DOTZ, które M6 miała na lato ). Po rejestracji i możliwości poruszania się już całkiem legalnie robię też zabezpieczenie podwozia, bo piąteczką jest w naprawdę super stanie, praktycznie brak korozji. Jakieś sugestie co do dobrego serwisu w Warszawie lub okolicach, który trudni się zabezpieczeniem antykorozyjnym?
Chcę jeszcze założyć jakieś dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, mechaniczne, zapewne blokada kierownicy.
Po zimie (pewnie koło marca-kwietnia) planuję przegląd u Jaksy, póki co ostatni był 6 tyś km temu.
W dalszych planach, pewnie koło czerwca, jest wymiana fabrycznego radia na coś z wyświetlaczem oraz zestaw DVD dla dzieciaków. Nie wiem jeszcze tylko czy zestaw podsufitowy czy zagłówkowy, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa wyświetlanie czegokolwiek w zagłówkach, czy mają własne niezależne odbiorniki (czytniki płyt) czy muszę coś wrzucić w radio konsoli centralnej. Trochę poczytam i się zobaczy. Do tego zagłówkowe to bym musiał pewnie 4 zrobić, bo dzieciaki na tylnej kanapie w trzecim rzędzie trochę pojeżdżą, choć nie wyobrażam sobie montażu wyświetlacza w zagłówkach drugiej kanapy . Jeśli macie z tymi typami sprzętu jakieś doświadczenie, to z chęcią przyjmę sugestie i wskazówki.
Planowałem też pakiet kenstyle na przedni i tylny zderzak, ale mam wątpliwości co do jego współgrania z hakiem. Tym razem nie chcę usuwać haka jak w M6, bo w M5 planuję instalację bagażnika na rowery na hak. Pożyjemy zobaczymy.
Zdjęć jeszcze nie zrobiłem, bo brudnej nie będę fotografował, a mrozy nie pozwalają zaszaleć z myciem i woskowaniem. Dlatego póki co zdjęcia sprzedawcy.
Ale do rzeczy…
M5 wersja SPORT, 2.0 16V w benzynie (nareszcie cisza ), z 2010 roku. Zakupiona z przebiegiem 146 tyś (sprawdzone z DSR). W Łodzi na Szparagowej dokonany również przegląd przed-sprzedażowy i też potwierdzony przebieg. Madzia miała niewielką przygodę od strony kierowcy o czym wiedziałem już przed serwisem po zabawie z czujnikiem, ale została bardzo dobrze zrobiona Drzwi od strony kierowcy mają ok 135 mikronów, nadkole 190 mikronów, wymieniony zderzak i lampa. Obstawiam za jakąś nazwijmy to szkodą parkingową
Silnik
• Pojemność: 1999 ccm
• Moc: 150 KM
• Paliwo: benzyna
Wyposażenie
• Skrzynia 7-o biegowa
• reflektory XENON
• podgrzewane fotele
• skórzana tapicerka
• elektryczne drzwi boczne
• komputer pokładowy
• klimatyzacja CLIMATRONIC
• skórzana, wielofunkcyjna kierownica
• wspomaganie kierownicy
• tempomat
• zestaw głośnomówiący BLUETOOTH
• PARKTRONIC
• system iSTOP
• halogeny przeciwmgłowe
• 6 poduszek powietrznych
• system antypoślizgowy ESP
• system ABS
• ASR
• 4 x elektryczne szyby
• elektryczne lusterka
• podgrzewane lusterka
• centralny zamek z pilotem
• immobiliser
• sensor zmierzchu
• sensor deszczu
• podłokietnik
• oryginalne alufelgi 17
• hak
Na dzień dobry do wymiany tylne amortyzatory, a właściwie jeden. Ale żeby było ok to robię od razu dwa. Już zamówione KYB. Zamówiłem też nową gałkę drążka zmiany biegów, bo na starej wytarł się chrom. Tym razem zamówiłem całą skórzaną, gdyż z różnych opinii wyczytałem, że właśnie chrom szybko się ściera z gałki.
W planie na teraz jeszcze dywaniki gumowe oraz nabicie klimatyzacji bo brak czynnika. Obuwie i felga póki co setup letni, ale jak tylko zakończę proces rejestracji M5 to wrzucam setup zimowy (alu 16, DOTZ, które M6 miała na lato ). Po rejestracji i możliwości poruszania się już całkiem legalnie robię też zabezpieczenie podwozia, bo piąteczką jest w naprawdę super stanie, praktycznie brak korozji. Jakieś sugestie co do dobrego serwisu w Warszawie lub okolicach, który trudni się zabezpieczeniem antykorozyjnym?
Chcę jeszcze założyć jakieś dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, mechaniczne, zapewne blokada kierownicy.
Po zimie (pewnie koło marca-kwietnia) planuję przegląd u Jaksy, póki co ostatni był 6 tyś km temu.
W dalszych planach, pewnie koło czerwca, jest wymiana fabrycznego radia na coś z wyświetlaczem oraz zestaw DVD dla dzieciaków. Nie wiem jeszcze tylko czy zestaw podsufitowy czy zagłówkowy, bo nie wiem na jakiej zasadzie działa wyświetlanie czegokolwiek w zagłówkach, czy mają własne niezależne odbiorniki (czytniki płyt) czy muszę coś wrzucić w radio konsoli centralnej. Trochę poczytam i się zobaczy. Do tego zagłówkowe to bym musiał pewnie 4 zrobić, bo dzieciaki na tylnej kanapie w trzecim rzędzie trochę pojeżdżą, choć nie wyobrażam sobie montażu wyświetlacza w zagłówkach drugiej kanapy . Jeśli macie z tymi typami sprzętu jakieś doświadczenie, to z chęcią przyjmę sugestie i wskazówki.
Planowałem też pakiet kenstyle na przedni i tylny zderzak, ale mam wątpliwości co do jego współgrania z hakiem. Tym razem nie chcę usuwać haka jak w M6, bo w M5 planuję instalację bagażnika na rowery na hak. Pożyjemy zobaczymy.
Zdjęć jeszcze nie zrobiłem, bo brudnej nie będę fotografował, a mrozy nie pozwalają zaszaleć z myciem i woskowaniem. Dlatego póki co zdjęcia sprzedawcy.
Ostatnio edytowano 8 lut 2016, 23:48 przez Celin, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
niby VAN, a wygląda całkiem zgrabnie deska rozdzielcza też mi się podoba ale chyba jestem chory, bo już tu widzę jakby to wyglądało z lampami po kąpieli w krecie, z jakimś pakietem na zderzakach (o którym wspomniałeś), na glebie i jakiejś dużej i szerokiej feldze z lekkim negatywem ale tak, wiem, to rodzinny VAN niemniej jednak będę obserwował wątek, bo widzę że plany jakieś są, a i znając Twoje umiejętności modzenia, kolejne pomysły na mody pewnie będą się pojawiały szerokości
No właśnie mi też chodzi po głowie gleba ale tym razem na H&R bo do Eibachów się zraziłem trochę. Problem w tym, że springi H&R do 5 to koszt 700 zł a wydatków na początek trochę mam, bo trzeba jeszcze zrobić dokumenty do rejestracji, zabezpieczyć podwozie, ubezpieczyć auto i założyć blokadę
Znalazłem taki mini pakiet dokładek do 5 na oba zderzaki, pomyślę nad nim jeszcze
http://www.aliexpress.com/item/special- ... 276.WbP94R
Znalazłem też składane elektrycznie lusterka, ale całkowity koszt z wysyłką to około 1k, więc chyba póki co sobie daruję.
Znalazłem taki mini pakiet dokładek do 5 na oba zderzaki, pomyślę nad nim jeszcze
http://www.aliexpress.com/item/special- ... 276.WbP94R
Znalazłem też składane elektrycznie lusterka, ale całkowity koszt z wysyłką to około 1k, więc chyba póki co sobie daruję.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
o to to chcę założyć, filmik dla M6 ale do M5 też zakładają https://www.youtube.com/watch?v=PdzO6gA ... e=youtu.be
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Dziś Madzia dostała nową gałkę. Poprzednia była wytarta (ah te badziewne sreberko)
Było tak
Jest tak
Są też już amortyzatory, możliwe, że w tym tygodniu będą siedziały na aucie. W planie też nabicie klimy.
Było tak
Jest tak
Są też już amortyzatory, możliwe, że w tym tygodniu będą siedziały na aucie. W planie też nabicie klimy.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
duże różnice w porównaniu do GG? Głównie o prowadzenie mi chodzi, bo przestrzeń to oczywista oczywistość
Całkiem inne prowadzenie, 5 jest większa (wyższa) przez co czujesz, że jedziesz czymś innym niż zwykła osobówka. Do tego dochodzi otwarta przestrzeń bagażowa, więc nie masz fizycznego odseparowania jak w 6, gdzie fotele kanapy oddzielają bagażnik i nie przepuszczają tyle hałasu co w 5. Wyżej się siedzi przez co lepszy widok – widzisz co dzieje się przed samochodem poprzedzającym (widok ponad dachem) – nie wiem czy mnie rozumiesz ale w chwili obecnej przy obniżonej 6 nawet "głupi" maluch zasłania mi widok przed sobą o jest strasznie wkurzające dla mnie.
Z innej beczki, duży plus dla benzyny, że nie trzeba czekać na schłodzenie turbiny
Z innej beczki, duży plus dla benzyny, że nie trzeba czekać na schłodzenie turbiny
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
czyli tak jak myślałem nie ma co porównywać, bo 2 różne bajki i zarówno jedna jak i druga ma swoje wady i zalety
w dzisiejszych czasach nie jest to takie oczywiste
Celin napisał(a):duży plus dla benzyny, że nie trzeba czekać na schłodzenie turbiny
w dzisiejszych czasach nie jest to takie oczywiste
Dziś w końcu po uzyskaniu kompletu dokumentów potrzebnych do rejestracji, mam już polskie blachy Opóźnienie związane było z uzyskaniem od poprzedniego właściciela oświadczenia o dacie sprowadzenia pojazdu do PL. Od razu Madzia została ubezpieczona. Kasy poszło w cholerę, ale jestem już trochę spokojniejszy.
Żeby nie było zbyt wesoło, coś trafiło system i-stop. Ciągle miga kontrolka na pomarańczowo. Problem opisałem w dziale technicznym dla M5. Jutro planuję wymianę tylnych amorów, a w przyszłym tygodniu nabicie klimy. Z uwagi na kompletne spłukanie się z kasy na ubezpieczenie, montaż ZEDER-a odkładam w czasie
Żeby nie było zbyt wesoło, coś trafiło system i-stop. Ciągle miga kontrolka na pomarańczowo. Problem opisałem w dziale technicznym dla M5. Jutro planuję wymianę tylnych amorów, a w przyszłym tygodniu nabicie klimy. Z uwagi na kompletne spłukanie się z kasy na ubezpieczenie, montaż ZEDER-a odkładam w czasie
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Dzisiaj Mazda zaliczyła przegląd klimatyzacji, został uzupełniony czynnik i wszystko działa jak ta lala Jutro jadę na wymianę amortyzatorów tylnych, a w środę na sprawdzenie i-stop'a. Jak się uda to jutro zmienię koło na setup zimowy czyli 16 calowe DOTZ, które latały w lato na M6. Nie wiem tylko czy nakrętki niebieskie D1 Spec będą pasować, ale póki się nie sprawdzi to nie wiadomo.
W międzyczasie wpadły osłony na fotele pod foteliki dziecięce, co by nie niszcyć skóry oraz osłonki na plecy foteli, aby dzieciaki butami nie brudziły foteli.
Trzeba też pospieszyć się z zakupami na Ali, bo za 3 miechy będzie albo trzeba dorzucić 4 dychy podatku do wysyłki, albo Chińczycy w ogóle przestaną wysyłać do PL
W międzyczasie wpadły osłony na fotele pod foteliki dziecięce, co by nie niszcyć skóry oraz osłonki na plecy foteli, aby dzieciaki butami nie brudziły foteli.
Trzeba też pospieszyć się z zakupami na Ali, bo za 3 miechy będzie albo trzeba dorzucić 4 dychy podatku do wysyłki, albo Chińczycy w ogóle przestaną wysyłać do PL
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Dziś zostały wymienione amorki z tyłu, jutro jadę z i-stop'em
Co do mat, linki poniżej. Ochraniacze bardzo fajne, te na plecy fotela są z dosyć grubej folii, łatwe w utrzymaniu czystości.
http://allegro.pl/show_item.php?item=5851938427
http://allegro.pl/show_item.php?item=5631466577
Co do mat, linki poniżej. Ochraniacze bardzo fajne, te na plecy fotela są z dosyć grubej folii, łatwe w utrzymaniu czystości.
http://allegro.pl/show_item.php?item=5851938427
http://allegro.pl/show_item.php?item=5631466577
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Dziś wpadła mata wygłuszająca na maskę. Nie oryginał, ale daje radę Wiadomo, za oryginał trzeba by dać ze 2,5 razy tyle. Mata wygląda na porządną, gruba, ale to też jej wadą poniekąd, bo dwie środkowe boczne spinki nie łapią się maski Mimo to nie jest źle, bo jak raz te spinki nie są aż takie ważne.
Z i-stopem będę chyba musiał udać się do serwisu Mazdy po nowy akumulator i wymianę, bo niestety samemu wymienić nic nie pomoże. Potrzeba, aby i-stop został przez serwis uruchomiony po zmianie akumulatora.
Z i-stopem będę chyba musiał udać się do serwisu Mazdy po nowy akumulator i wymianę, bo niestety samemu wymienić nic nie pomoże. Potrzeba, aby i-stop został przez serwis uruchomiony po zmianie akumulatora.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Dziś w Maździe zawitała blokada kierownicy ZEDER. Wyszło całkiem spoko, nawet nic nie widać, poza dyskretnym małym wycięciem na dole osłony drążka kierownicy. Jutro za dnia cyknę fotę to wrzucę jak wygląda.
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
1490 zł, montowane na ul. Katarynki 6 w Warszawie. Cena jest jedna niezależnie od auta. Ponieważ musiałem jeszcze wyskoczyć do samochodu, kilka zdjęć z telefonu załączam poniżej.
- Załączniki
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Dziś u Jaksy został wymieniony akumulator do i-stop'u. W końcu przestała migać kontrolka
Teraz musze tylko dojść jak to uruchomić na światłach no i muszą być chyba spełnione jakieś wymagania, bo to podobno strasznie wybredny system
Teraz musze tylko dojść jak to uruchomić na światłach no i muszą być chyba spełnione jakieś wymagania, bo to podobno strasznie wybredny system
- Od: 21 maja 2012, 12:48
- Posty: 568
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF
Witaj Celin,
jestem świeżym użytkownikiem używanej Mazdy5 CW 2011 diesel i mam pytanie dot. schowka przed pasażerem. Zdziwiło mnie że u mnie jak otworzę schowek i spojrzę do wewnątrz deski rozdzielczej, to górna pozioma ścianka, która jest na stałe nad tym schowkiem w środku deski ma dużą dziurę, gdzie widać kable i inne flaki umieszczone w desce. Czy to normalne?, czy u Ciebie też tak jest, czy to u mnie brakuje jakiegoś elementu? Zajrzyj tam w wolnej chwili jak możesz... Dzięki.
jestem świeżym użytkownikiem używanej Mazdy5 CW 2011 diesel i mam pytanie dot. schowka przed pasażerem. Zdziwiło mnie że u mnie jak otworzę schowek i spojrzę do wewnątrz deski rozdzielczej, to górna pozioma ścianka, która jest na stałe nad tym schowkiem w środku deski ma dużą dziurę, gdzie widać kable i inne flaki umieszczone w desce. Czy to normalne?, czy u Ciebie też tak jest, czy to u mnie brakuje jakiegoś elementu? Zajrzyj tam w wolnej chwili jak możesz... Dzięki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość