Mazda Premacy CP RF4F '01 2.0 DITD-MADZIA:)

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez cyber » 17 sty 2014, 12:18

I przyszła zła pogoda :( ,stwierdzenie mechanika o złym świeceniu reflektorów przednich potwierdziło się,znalazłem na allegro zamienniki firmy tyc wraz z nimi domówiłem lewy kierunek prawy mam nowy depo,po zamontowaniu przy lepszej pogodzie wstawię zdjęcia te obiecane z poprzedniego posta i te z nowych lamp,co do samych zamiennikow latalem po forach <nauka> i jako firma ma dobre opinie <spoko> ,czas pokaże,postaram się o nowe fajne żarówki jeśli ktoś ma radę proszę jakie zakupić marzy mi się ladne świecenie z niebieskim efektem:)pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez robaknow » 17 sty 2014, 12:57

Night breaker'y są dobre kumpel miał z tym, że mają krótszą żywotność, ale to chyba wszystkie wyżyłowane żarówki tak mają.

W 323f BA miałem bluevision philipsa to jedna przepaliła się po 2 tyg. więc nie polecam chyba, że miałem trefny towar.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 19:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez cyber » 30 sty 2014, 10:52

Witam,mam pytanko chodzi o dobre dystanse gdzie zrobić i czy ma to sens w madzi,bo myślę o oponach 15x55x205 znalazlem firmy accelera jakoś tak koszt 215zl za sztukę to myślę że to ma sens tylko czy można zastosować dystanse do felg orginalnych,nie znam się na tym,jakaś rada?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez Jey » 31 sty 2014, 08:23

Według mnie kombinacja z tymi dystansami nie ma większego sensu, dołożysz trochę więcej $ i zamiast robić te dystanse można spokojnie kupić jakieś fajne używane alu przynajmniej 16" (można nawet na 17" się pokusić <diabel> ), które na pewno zrobi lepsze wrażenie niż zwykłe mazdowskie 15" ori felgi. Po za tym rozmiar o którym piszesz – 205/55/15 – to z wyglądu już trochę baloniasta opona i średnio to będzie wyglądać , chyba że Ci na tym nie zależy <co?>
Moja Mazda PREMACY SPORTIVEblack and white z dodatkiem orange
viewtopic.php?f=313&t=138901
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 11:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez cyber » 8 lut 2014, 17:25

Witam,dzięki Jey za podpowiedz,wygląda na to że nie będę się w to bawił, auto ma już trochę lat włożyłem już sporo naprawdę sporo połowę tego co wyniósł zakup, z dystansami to myślałem raczej o przyczepności nie o wyglądzie tak niski profil nie nadaje się na moją drogę i zwłaszcza nasze drogi,druga sprawa to zakup opon używki nie wchodzą w grę a nowe kosztują zakupiłem już jedne felgi starczy odnowie je dostaną kolor jaki jeszcze nie wiem myślę o blue fluo kolega zrobił green flou bajka w nocy święcą:),ogólnie myślę cały czas o chiptunningu ale z kolei mechanik namawia mnie na uszczelke przed tym mam kołomyje i sam nie wiem co mam zrobić marzę o większej mocy chociaż auto opanowalem perfekt i wiem co może nie jedno tdi spalilo się ze wstydu,parę benzyn tez dostalo po pupie:),a kupiłem kamerke hd może coś się nagra:)pozdro dla userów:)stronki:)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 12 lut 2014, 14:14

Tak tylko miesiąc dzieli mnie od chipa moja się zgodziła:),mój mechanik ma speca z tytułu znajomości o 400zl taniej mnie to wyniesie,auto na cały dzień do strojenia i trzy razy chamowane wstępnie założył że uzyska 150hp przy możliwym 170hp z tego silnika,nie będę teraz się spierał czy da się czy nie czas pokaze,najwyzej potem auto zhamuje gdzie indziej by były dwa dowody na uzyskanie mocy,jakis czas temu był sprawdzany i seria ma 102,2 hp/75,2kw 242nm zobaczymy ile z tego zostalo,po tym hamowaniu zmienione tylko że nie ma środkowego kata calej puszki wspawana rurka czy to coś zmieniło nie wiem,ale nie długo upragniony chip trzymajcie kciuki:)pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 18 lut 2014, 14:49

Witam ponownie,muszę po marudzić,kolega przed chipem namawia mnie na większy intercooler ,przymiarki były trzeba wycinać dziursko w zderzaku:(,szczerze nie wiem jak to wpłynie na wygląd auta,i dlatego pytanie czy ma to sens przed chipem podobno tak ale znow dopoki nie zrobie chipa to zwieksza sie lagi tzw. turbo dziura,co wy na to?czy jest sens się pchac w koszta?

http://www.google.pl/imgres?biw=930&bih=818&tbm=isch&tbnid=K29P1MNS6NZOPM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.etektuning.com%2Fproducts%2FForge-Front-Mount-Intercooler-Kit-for-Passat-B5.html&docid=2Tebp0lCl5ydTM&imgurl=http%3A%2F%2Fwww.etektuning.com%2Fproduct_images%2Fuploaded_images%2FFMINTPASB5.jpg&w=420&h=310&ei=VmUDU5H-AafL4ATs8YCwCw&zoom=1&ved=0CFYQhBwwAQ&iact=rc&dur=466&page=1&start=0&ndsp=16
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 20 lut 2014, 08:02

Szkoda że nikt się nie wypowie z góry forum,liczyłem na radę ...nic trzeba spróbować i zrobić <płacze>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 19 mar 2014, 20:11

witam:)

Kolejne 8tys. przejechane razem to już 240tys. ponad:),kolejna wymiana filtrów i oleju,na dziś zafundowalem madzi:

http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/polsyntetyczne/diesel-leichlauf-10w-40-1387-detail?Itemid=0

http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/dodatki-do-oleju/cera-tec-3721-detail?Itemid=0

http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-2666-detail?Itemid=0

http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/dodatki/pro-line/engine-flush-pro-line-2662-detail?Itemid=0

ponadto:

fitr powietrza knecht,filtr paliwa filtron,filtr oleju bosh troche wyzszy od standartowego.

Na koniec czyszczenie przepływki.Co to dalo, te zabiegi?
-auto po płukance dostalo świeży olej wraz z ceratekiem-efekt w kabinie i na zewnątrz ciszej słychac teraz tylko wydech a silnik naprawdę cicho się zachowuje.
-auto na czwóce osiaga okolo 150km/h przy nie cale 3500obr/min
-mniej kopci i smierdzi po dodatku płynu do ropy,obroty znów stabilne wskazówka teraz sztywno stoi na biegu jalowym do nie dawna bylo widac ledwo ale było widac jak faluje.

Obejrzeliśmy jeszcze spód silnika podczas wymiany oleju :
-minimalne pocenie się,i na skrzyni tam gdzie skręcana..rozwazam dodanie świeżego oleju do skrzyni ale półsyntetyku wraz z ceratekiem,teraz siedzi manol 75w90 może za rzadki i dlatego się poci.Zlaliśmy olej 4.6l do bańki wraz zawarta płukanką [500ml] razem okolo bylo 5l 100ml czyli oleju pobrał na 8tys 2-3 góra setki niewiem czy to dużo czy mało ale ja jeżdzę ostro.

to tyle koniec chwalenia się,zapewne ktoś mnie skrytykuje za olej czy ceratec czy co innego <co?> ale staram się jak mogę i dbam:)pozdro dla posiadaczy premacek.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 17 maja 2014, 08:12

Witam długo się nie odzywałem,mam dylemat kumpel namawiał mnie na chipa,ale rozsądek mówi masz przejechane 243.tys ponad czyli w silniku może być różnie.Niby dbam wsjo jest wymieniane na czas itd.,ale wiadomo nie ta kompresja,luzy zaworowe i inne rzeczy zwiazane z silnikiem,dlatego pytam byc może ktoś się pokusił o kapitalkę motoru madzi takiej jak ja lub być może zna przybliżony koszt z częściami py przywrócić jej młodość:),czy może lepiej zrobic przekładkę z innego ale wiadomo nie wiadomo na co trafimy w jakim stanie,za radę dziękuje i pozdrawiam,oczękuję że ktoś rozpisze jak cos koszta,dzięki.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez alk80 » 17 maja 2014, 11:28

luzy zaworowe to żaden kłopot, regulacja jest jak w "maluchu", a skąd wiesz że kompresję masz słabą, jeśli nie bierze oleju to obstawiał bym że jest jak najbardziej ok, jeżeli już to można się zastanowić nad regeneracją pompy wtryskowej i wtrysków i tyle

ps, czy od boxa nie lepszy i duuużo tańszy będzie opornik ?? ja mam zamontowany już ponad 3 lata, przejechane 40Kkm i sobie chwalę, nawet zastanawiam się na zmianą w celu zwiększenia mocy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez cyber » 20 maja 2014, 17:14

Chetnie oddam w dobre ręce na opornik:)ale kto mi to zrobi i za ile,kiedyś pisałem zero odzewu w tej sprawie a niby tutaj sobie ludzie pomagają,no nic jeśli cos nie tak napisałem sory bez urazy.

Teraz czas urlopu oddaje madzie blacharzowi/lakiernikowi:

prace:

maska,klapa,listwy ozdobne,alu felgi,polerowanko itp. rzeczy, mam nadzieje że warto i dobry rzemieslnik,mam już 4lata i miesiąc magde:) dużo włożyłem serca i pieniędzy i ani myślę się z nią rozstać:)
żona robi prawko i myślę by ją namówić na 323:) <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 11 cze 2014, 19:03

Witam z ostatnich robótek:

-regulacja zaworów i nowa uszczelka od razu jakies wypociny były myslę ze to przez uszczelke,efekt auto od dolu lepiej się zbiera,myślę ze nigdy tego nikt w nim nie robił,mechanik stwierdzil ze auto faktycznie ma tyle przejechane na ile wyglada 245tys,gora moze ciut wiecej,z ostanich poprawki blacharskie w toku teraz,poprawki po z partoleniu nadkoli wszystko wyszlo po 3 miechach,ozdobniki odpadaja,poprawka list ozdobnych kolor srebro z opla i struktura,poprzednik nie dal nawet podkladu wsjo odpadalo.

– w planach uszczelniacze bo kopci spod swiatel i z odpalenia na jasno,jak sie rozgrzeje cisza,koszt okolo 400zl z czesciami..podobno,a jeszcze falowanie obrotow usuniete okazalo sie ze poprzedni mechanik tak czyscil przeplywke ze byla mokra,po podpieciu kompa cisza i wyczyszczeniu ponownym:)


pozdrawiam i dalej szukam chetnego na dlubniecie mi opornikow:)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 25 cze 2014, 19:08

Witam:(

Sprawy tunningu zbladły,po zaworkach było przez jakiś czas dobrze,od tygodnia jakoś auto zaczęło kopcić przy odpale na niebiesko,z pod świateł to samo,poki się nie rozgrzeje kopci na biało:( ogólnie strasznie śmierdzi za autem jak się stoi,podobno to uszczelniacze na zaworach czy jakoś tak ja się nie znam na mechanice.Ogólnie jak by więcej pali,ostatnio jeszcze ta przepływka..ale kolega w okolicy nabył madzie mam podjechac by przełożyc na chwile i sprawdzic,objaw jest taki ze auto rozgrzane auto na postoju po daniu pedalu gazu w podloge przy 2tys/obr ma moment taki jak by mialo sie przebic przez cos i idzie dalej,podczas jazdy tak niema.Po wyczyszczeniu przeplywki na troche problem znika,po 2tyg to samo.Ostatnio zrobilem eksperyment wyjelem filtr powietrza i jechalem na zamknietej obudowie bez filtra auto dostalo nie samowitego kopa zbieralo sie jak nigdy dotąd,kolega patrzyl za mna auto nie dymilo a ni nic,ktos inny znow podpowiedzial ze to moze juz nieszczelnosci z silnika z odmy ze przeplywka mokra sie robi,sam juz niewiem kogo sluchac kazdy mowi cos innego,moze juz ktos z was tak mial takie objawy,boje sie ze czeka mnie remont,oczywiscie nie uciekne od problemu auto jest ze mna juz 4 lata ponad i jak na razie nie mam zamiaru zmienic na inne,bardzo bym byl wdzieczny za jakom kolwiek podpowiedz gdzie szukac przyczyny lub zblizone koszty remontu jesli taki wyniknie.Z ddatkowych wiadomości: auto ma zaslepiony egr,drugi kat wycięty wspawana rurka w to miejsce,na koncu wydech przelot basowy,słychac przy chamowaniu silnikem świst turbinki,czekam na wyczerpujace wiadomości,pozdrawiam:)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 18 lip 2014, 09:30

Witam ponownie od dłuzszego czasu widzę piszę sam ze sobą:(.
Przedemna wymiana tylnych piast bo tak niestety mozna tylko kupić łożysko na tył..padło na BTA kierownik Intercarsu daje 6 lat gwarancji,z tego co się wywiedziałem od mechanika to jest to pakowane przez nich a w srodku można trafić na Canaco czy jakos tam lub podobne firmy tyle że bez loga wytłoczonego,przy okazji robię przód i tak na górze będzie stać koszt ok. 1000zł z robotą jak dla mnie:),ważne że z głowy i wszystkie 4 sztuki:) <spoko>
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez cyber » 8 lis 2015, 11:25

Witam:)

Po nieszczęsnym zdarzeniu "daszek" i moja tu wina i kierowcy Tira,mam nauczkę zero brawury w tych mało bezpiecznych miejscach jak zakręt.Auto odbudowane wspawana powloka dachu słupki nie były ruszane nie bylo potrzeby,felgi kupione ori – chyba wymaluje je na białą perłe,na przód trafila maska troszke w innym odcieniu ale ma rdze wiec jej nie robie może trafi się lepsza,tylna belka używka trafila na swoje miejsce,wymiana łożyska przód skf,tylna piasta bta,szyba przednia trafila sie ładna bez zarysowań i pęknieć.Jeszcze został przedni blotnik do lakieru chyba ze znajde w tym samym odcieniu.Przy okazji wymienione 2 szt swiec na Denso,filterki kneht komplet i olej liqui molly 10w40 hd,ustawianie zaworów – dwa staly + uszczelka,sprawdzanie kompresji bdb,sprawdzenie odmy czyszczenie,sprawdzony caly uklad dolotowy i turbina wszystko ok,wyczyszczona przepływka.

Po za tym mam problem od dawna to znaczy od zakupu zbiera sie woda po myciu,po deszczu nie,w lewej komorze w bagazniku tuz przy zabudowie amora tam gdzie dostep prze wykladzine musze to jakos naprawic bo poleci nadkole,nakretki zdjete z rynienek i mimo to zbiera sie.Mam jeszcze dylemat typu czy jej nie wyciszyc w miejsce drugiego kata wspawana rurka a koncu spory podwojny bass,wiec mysle by dac srodkowy przeletowy co wy na to?pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez alk80 » 9 lis 2015, 12:08

cyber napisał(a):Witam ponownie od dłuzszego czasu widzę piszę sam ze sobą:(.
złudne wrażenie, cały czas obserwuje wątek,

może ta woda leje przesiąka się przez nieszczelną szybę, lampę, wlew paliwa, warto poszukać bo korozja zje ci auto,
coś o tym wiem, bo sam odbudowuję swoją GW, wewnątrz profili fabrycznie zero konserwacji, tam gdzie zbierała się woda i stała jest obraz nędzy i rozpaczy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez cyber » 17 lis 2015, 15:09

Witam:)

Dziś u kolegi widzialem na placu do poprawek blacharskich premke kolor ten ladny niebieski juz poliftowa, silnika nie patrzylem ,obraz nedzy i rozpaczy pekajacy lakier,nadkola progi,dzwi,maska no tragedia,kolega powiedzial ze moja po dachu wolalby odkupic i zrobic jak to co tam stoi ,rdza normalnie jak choroba na calym aucie..niewiem jak mozna bylo tak zapuscic auto.

Ponadto zima wskoczyła juz na oś na stali,no i dostalem od znajomego co ma honde zestaw firmy mtech środkowy i koncowy 5,5 cala, koszt wspawania ok 120zl mysle czy ma to sens bo to wkońcu diesel.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Postprzez alk80 » 17 lis 2015, 17:14

cyber napisał(a):u kolegi widzialem na placu do poprawek blacharskich premke ... obraz nedzy i rozpaczy pekajacy lakier,nadkola progi,dzwi,maska no tragedia

wiem o czym mówisz, z tym że u mnie maska jest ok, za to dołu klapy już dawno nie ma, tylne podłużnice znowu istnieją, moja 626 stała od maja do ostatniej soboty, ale ciągle nad nią pracuje, i prawdopodobnie dostanie dożywocie u mojego ojca ;)

co do wydechu twój wybór, ale wg mnie diesla trzeba wyciszać a mazdy nie słyną z dobrego wygłuszenia
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez cyber » 19 sie 2016, 13:54

Byłem u blacharza na wycene zabezpieczenia podwozia plus rekonstrukcja wzmocnienia podłużnic czyli wyciecie i wstawka,do tego wzmocnienie tylnych podłuznic,koszt calkowity 650 zł myślę że to nie drogo za całość,namiar dostalem od swojego mechanika ręczy głową za gościa popytałem wśród mechaników itp. chwalą gościa on sam daje na swoją robotę gwarancję do 5 lat.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2013, 12:34
Posty: 58
Skąd: Bieniewiec
Auto: mazda premacy 2.0 DITD 01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy