Mazda5 CW RF 2012 TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM by whitescorpio

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez whitescorpio » 4 sie 2012, 14:45

Na poczatku troche mojej historii o tym czym jezdzilem i jak ''dojrzewalem'' do Mazdy...
Ponizszy opis pochodzi z moich postow na Forum http://www.espacepl.org ,gdzie od dluzszego czasu jestem moderatorem pod tym samym nickiem jak tutaj ;)

Hmmm…Od czego by tu zaczac…Chyba najprosciej – w zyciu kazdego faceta przychodzi taki czas, ze chce sie czegos nowego – nowych wyzwan, nowych emocji, nowej przestrzeni i ‘‘swiezej krwi‘‘ :D
Cos sie konczy by co innego moglo sie zaczac – jednym slowem: sprzedalem swojego Espace IV …
Ale od poczatku…
Cofnijmy sie do roku 2007…
Wtedy to kupilem swojego EIV 2.2 dCi z udokumentowanym przebiegiem 38 tkm…
Przesiadlem sie z Laguny i zmiana byla ogromna – nowa przestrzen, nowa jakosc, nowe mozliwosci, nowe znajomosci i …niestety tez problemy…
Na szczescie tych ostatnich bylo najmniej…
Moja przygoda trwala 5 lat – auto w momencie sprzedazy legitymowalo sie przebiegiem 106tkm z udekumentowana historia i pewnie to przesadzilo o ‘‘blyskawicznej‘‘ sprzedazy auta po wystawieniu go do sprzedania (auto sprzedalem w 48h od momentu ukazania sie ogloszenia w internecie na trzech portalach austriackich – wiec jest to powod do dumy)…
Pewnie nasuwa sie wam pytanie: dlaczego sprzedalem?
Powodow jest kilka:
1.Chec zmiany
2.Wiek auta
3.Koszty utrzymania
4.Awaryjnosc
Dlugo szukalem EIV z jednostka benzynowa po 2009, ale bez skutku (nie ma to jak prawdomownosc CLIP-a <diabełek> ) – poszukiwania zakonczyly sie fiaskiem po osmiu miesiacach…Dluzej nie moglem czekac…
Dzieci rosna, potrzeby sa juz inne…Espace starzal sie razem z nami…
Meczyly go juz rzeczy, ktore nie powinny – wszakze az tak stary to on nie byl !!!

To co przewazylo szale (nerw mi puscil po prostu) to alternator – wymieniony mialem na gwarancji przy przebiegu 48tkm (4-letnia gwarancja byla atutem) – przejechalem drugie tyle i znowu – tydzien temu (tym razem juz z mojej kieszeni)…A ze czas pracy w Austrii do tanich nie nalezy i altek jest chlodzony ciecza to rachunek wyniosl 800€…(Ci co mnie znaja wiedza, ze jezdze w 95% do ASO z naprawami i przegladami i wiedza dlaczego, wiec nie ma sensu sie rozpisywac – kwestia kasy to nie jest)…Razaca w EIV jest czestotliwosc wystepowania dolegliwosci roznego kalibru…
Niech pomysle…Podsumuje krotko to co udalo mi sie naprawiac lub zainwestowac w moim EIV:
1.Sprzeglo
2.Alternator 2x
3.Kolo planetarne
4.Komplet hamulcy Przod+Tyl
5.Zarniki ksenonowe 2szt.
6.Nowy zestaw felg stalowych Renault z oponami Michelin PA3 (kazdy wie ile kosztuja noweopony 225/55/17 101 V XL – tyle co polowa EIII :mrgreen: – bez aluzji naturalnie)
7.Niezliczona ilosc koncowek drazka kierowniczego i sworzni…
8.Zakupilem dodatkowo 2 fotele do 3-go rzedu
9.Zawor EGR 2x
10.Sprezyny tylne obie
11.Rozrzad kompletny + pompa wody
12.Silowniczek spryskiwaczy lamp ksenonowych
13.Czujnik ABS w lewym przednim kole
14.Dwa sensory/czujniki cisnienia w kolach
15.Zestaw opon Letnich Michelin Primacy (patrz punkt 6 i jest juz caly EIII :mrgreen: )
16.Akumulator Bosch S5 85Ah 800
17.Modul/kalkulator sterowania wysokoscia swiatel (znane wszystkim ‘‘wodziki‘‘ tez).
18.Przeglady obowiazkowe przy 60 i 90 tkm – poza tym co 10tkm olej i filtry
19.Regulator napiecia
20.Dorabialem karte bo padla
21.Reszty nie kojarze albo nie pamietam 

Pewnie powiecie, ze wiekszosc rzeczy i tak trzeba robic w kazdym aucie – powiem ZGODA – ale to dzieje sie za czesto jak dla mnie – nie moge ujechac dwoch miesiecy bez inwestycji – mam jeszcze dwa inne auta i one nie sprawiaja tk czesto klopotow– nie mozna wiecznie inwestowac – generalnie EIV przejezdzalo niecale 15tkm rocznie – banalny przebieg jak na jego mozliwosci – a napraw cala masa…
Powiedzialem dosc – chcialem znowu EIV, ale jak pisalem wczesniej nie dalo rady – moze nastepna generacja E trafi w moje rece – tego sobie zycze…
Naturalnie nie mam zamiaru rezygnowac z Forumowego zycia – w koncu poznalem dobrze moje EIV – zaliczylem z nim kilka udanych urlopow – czulem sie w nim bezpiecznie, dzieci go uwielbialy – poznalem wielu z Was – udzieliliscie mi wielu cennych porad – wspomagacie mnie jako Moderatora EIV (wykazujecie ogromna czujnosc i szacunek Wam za to) – Espace bedzie zawsze niezapomniana czescia mojego zycia – to sie nie zmieni – jestem swiadom jednak, ze dalsze posiadanie tego auta skonczyloby sie sporymi inwestycjami – a tego nie chce nikt…Forumowe wypowiedzi wielu z Was – uzytkownikow calej gamy E – zarowno Diesla i Benzyny zmienilo moj tok myslenia – zapragnalem miec auto z silnikiem benzynowym – jezdze malo i Diesel nijak sie kalkuluje…Poza tym problemy nurtujace uzytkownikow aut benzynowch sa niewielkie z tym co czyha na uzytkownikow Diesla (ale nie mam zamiaru tego rozjatrzac i sie sprzeczac – to subiekcja)…Przekonalem sie tez, ze EIV jak na swoja generacje auta jest przesadnie naszpikowany elektronika i nawet najbanalniejsze spadki napiecia (np. do 10V) potrafia unieruchomic EIV…
Generowanie bledow – szczegolnie spadkami napiecia nie powinny zaburzac calego ‘‘harmonogramu‘‘ pracy auta…
No i naturalnie zabawy z cala elektronika po odpieciu akumulatora sa juz zywymi legendami…
Mam nadzieje, ze nikogo nie urazilem (nie taki jest moj zamiar) i nikt nie bedzie mial mi za zle chwil szczerosci – mysle, ze jestem zobowiazany do otwartosci i pewnie wiele osob po cichu przyzna – moj EIV tez tak ma…Taki jest urok tego auta – mozna je kochac lub znienawidzic – ja stoje gdzies pomiedzy – gdyby ktos zapytal mnie: kupilbys jeszcze raz to auto? – odpowiedzialbym – NIE – na pewno nie w Dieslu – kupilbym benzyne wyprodukowana po 2008 roku – ale aut z malym przebiegiem jest tak malo, ze az zal…
Jak kupowalem to auto nie zdawalem sobie sprawy, ze dzieki niemu poznam tylu wartosciowych i ciekawych ludzi – i to wlasnie wynagrodzilo mi posiadanie mojego egzemplarza, ktory przeszedl do historii tego Forum…
Moje auto bardziej meczyl jego wiek niz jego przebieg – ale dzieki wszystkim udokumentowanym naprawa na auto mialem trzech klientow i kupil pierwszy :D
W Polsce nawet nie bylo szans by probowac go sprzedac bo za pieniadze, ktore chcialem dostac moznaby kupic 3-4 letniego EIV – nie chcialem wystawiac go na Forum czy cos...
Na OZURE III wspominalem o tym, ze chce zmienic auto – nie przypuszczalem, ze stanie sie to tak szybko – ale tak musialo byc...
Nowe auto juz kupilem ponad tydzien temu – odbieram w czwartek...Nad jego zakupem myslalem juz od czterech miesiecy – wahalem sie miedzy Honda Odyssey a Mazda 5 CW.
Rozpoczal sie okres jazd probnych (Honde chcialem sprowadzic z USA, bo w Austrii nie ma jej w ofercie a dostep do czesci i brak rozbudowanego serwisu zdyskwalifikowal jej zakup tak wlasciwie)...
Jazdy probne Mazda rozpoczely sie od silnika 1.6 CD – 116KM dosc dobrze dawalo sobie rade, ale charakterystyka pracy tego silnika nastawiala mnie do niego negatywnie...Diesla wszakze chcialem uniknac za wszelka cene <glupek2> ...Potem wpadla mi w rece Mazda z silnikiem 1.8i 116KM – krotko mowiac – ten silnik w tym aucie nie radzi sobie najlepiej – spalanie najwyzsze, praca prawie non stop na obrotach powyzej 2500... Bylby to jakis kompromis, ale nie tego szukalem...
I wtedy pewnej pieknej soboty wpadla w moje rece ''piatka'' z 2.0i – i to bylo to – milosc od pierwszego wejrzenia...bezkompromisowa, cicha, dobrze wyposazona, inteligentna i biala :D
Juz wtedy wiedzialem, ze bedzie moja...
I tak oto stalem sie wlascicielem autka : Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM...
P.S.
Chcialem przy okazji podziekowac koledze sumer za bezcenne rady, wyjasnienia i poswiecony czas...
Nastala nowa era: era zoom-zoom...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kuba aka whitescorpio
Ostatnio edytowano 6 sie 2012, 20:37 przez whitescorpio, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez s i w y » 4 sie 2012, 19:36

zdjęcia mają być widoczne w pierwszym poście :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez whitescorpio » 5 sie 2012, 21:59

Mimo zmian i tak ich nie widac... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez Krzemol » 5 sie 2012, 22:33

Na obrazku klikasz "Pokaż oryginał" i dopiero to dajesz w znaczniki IMG :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1567 (266/84)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez whitescorpio » 6 sie 2012, 20:39

Krzemol1994 – bardzo pomocna wskazowka – dzieki Twojej pomocy nareszcie mi sie udalo :D
Dziekuje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez Paweł27 » 7 sie 2012, 10:47

bardzo fajny autobus chyba se takiego też kupie ale mi się jakoś te tylne lampy nie podobają ,kurcze ale dobrze że sprzedałeś tego espesa bo byś na części nie zarobił ale nio życzę nowym nabytkiem zoom zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Posty: 465
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez whitescorpio » 7 sie 2012, 20:56

Pawel27, tez mam przeczucie, ze dobrze zrobilem kupujac Mazde <jupi>
Co do lamp tylnych to jest faktycznie tak, ze albo sie ich nienawidzi albo uwielbia – mnie sie podobaja – w CR wygladaja bardziej sportowo, ale te tez moga byc...Dzieki w kazdym badz razie za slowa wsparcia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez Krzemol » 7 sie 2012, 21:00

No to i ja się dopisze.
Generalnie uważam nową M5 za udaną stylistycznie, choć ogólną linią aż tak wiele od poprzedniego modelu się nie różni. Tył również mi się nie podoba, niczym SsangYong... Za to wnętrze dużo lepsze od poprzedniej generacji. No i ciekawe co będzie się działo z bocznymi falami podczas klepania rozbitków <rotfl> . Gratuluję zakupu i udanej eksploatacji życzę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1567 (266/84)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez kamilq05 » 7 sie 2012, 21:54

Tył również mi się nie podoba, niczym SsangYong...

Mi natomiast tył kojarzy mi się z jakimś mercedesem. Gdy zobaczyłem pierwszy raz nową mazdę 5 (a było to niedawno) to pierwsza myśl – jakiś mercedes. Dopiero po chwili, patrzę na znaczek – nie, no mazda. Ogólnie nowa mazda 5 nie jest jakoś rozpowszechniona (niby jej poprzednik też, ale czasem je widuję, natomiast CW nigdy na żywo jeszcze nie widziałem, nawet cx-5 kilka już widziałem). Niby produkują już 2 lata, a ja dopiero ze 4 miesiące temu dowiedziałem się że CR nie jest już najnowszy i został zastąpiony modelem CW. Ale tak to jest jeśli z działów eksploatacyjnych czyta się tylko modele 626/6. Ale już się poprawiłem i zacząłem czytać prawie całe forum.

Co do mazdy no to co mogę powiedzieć?! Piękności w tych bielach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez Krzemol » 8 sie 2012, 12:49

IMO fajnie jest jeździć samochodem, który nie jest jakoś specjalnie rozchwytywany – mimo, że to zwykły Van :). W moim mieście w chwili zakupu widywałem oprócz naszej tylko jedną CR, teraz jest kilka. W przeciwieństwie do VW czy innych Opli :P. Nie mam pojęcia czemu ten model jest tak mało popularny. Niby Mazda nie miała oficjalnej sieci dilerskiej, ale jakoś nie przeszkodziło to szóstkom, których śmiga wiele.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1567 (266/84)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez whitescorpio » 9 sie 2012, 19:44

W Austrii Mazda zdobyla dosc spora czesc rynku (bodajze 9%)...Bardzo duzo Mazd5 jezdzi tu na taksowkach...W Polsce bylem juz dwa razy moim nowym nabytkiem i faktycznie sporo ludzi sie oglada za nia w poszukiwana ''znaczka'' :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez Wojtek » 21 sie 2012, 13:50

no i nadszedl czas kiedy moge podziwiac mlodsza siostre <serduszka>

szerokosci ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 21 sie 2012, 14:20

WOW .... fajowska ta twoja 5ka :)
Pieknie prezentuje sie w bieli no i jaka ma rozesmiana mordeczke :) Najbardziej z zewnatrz podobaja mi sie te przetloczenia na drzwiach. WItamy w gronie mazdowiczow !
Zycze bezawaryjnej jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez whitescorpio » 26 sie 2012, 20:48

Dziekuje <serduszka> , wlasnie wocilem z wakacji z Chorwacji (w sumie od miesiaca mam autko a juz 5 tkm mi stuknelo <rotfl> )... Powiem wam szczerze, ze jestem mile zaskoczony kultura pracy i osiagami – spalanie jest naprawde nienerwowe – srednie 8,4L/100 km przy sredniej predkosi z trasy 86 km/h...
Niestety korki przy granicy Chorwacko-Slowenskiej doprowadzily mnie do ''szewskiej pasji'' i musialem wylaczyc i-Stop, bo to jest po prostu bezsensowne jak co chwile gasnie i sie zapala (3km pokonalem w absurdalne 2,5 godziny) – poza tym odczuwalne sa wtedy delikatne wahania temperatury z klimy (mysle, ze pokusze sie za jakis czas o krotki opis dzialania w praktyc i-Stopu)...Generalnie jednak to nasz pierwszy wakacyjny wyjazd (pomijajac wypady do PL) i jestem/jestesmy bardzo zadowoleni – podroz Mazda byla ukoronowaniem mojego urlopu :D
Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 16:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy