Na początku sprawdziłem wszystkie krańcówki drzwi, później obstawiałem, że któryś z siłowników może się kończy, dalej główną centralkę centralnego zamka (z tego co się zorientowałam obsługuje ona też większość elektryki wewnątrz auta), ale znajomy elektryk podpowiedział mi abym sprawdził odbiornik sygnału z pilota.
Posiłkując się naszym forum i tym tematem: viewtopic.php?f=397&t=58613
Próbowałem ją zlokalizować wg. tego rysunku:
Informacja (pewnie na podstawie powyższego rysunku):
Yard napisał(a):Centralka jest po prawej stronie przy nogach pasażera, a odbiornik na środku dachu.
...jest tylko w połowie dobra, tzn. główna centralka jest faktycznie po prawej stronie przy nogach pasażera, ale odbiornik sygnału na pewno nie jest na środku dachu pod podsufitką, a z prawej strony w bagażniku pod plastikami – przykręcony blisko górnego mocowania amortyzatora – sam osobiście to sprawdziłem (powoli kolejny mój samochód poznaję od tzw. "podszewki" ) Rysunek z serwisówki pokazuje zarys auta pod kątem z góry, stąd na pierwszy rzut oka wydaje się, że powinien być na dachu, dopiero jak się przyjrzeć z odpowiedniej perspektywy, to wyjdzie, że jednak w bagażniku po prawej stronie, zresztą zdjęcia poniżej są tego dowodem
Po wymontowaniu modułu, problem zniknął (a wraz z nim komfort otwierania samochodu na odległość ) – wniosek – odbiornik do wymiany (wewnątrz elektronika zalana żywicą – a przy tej cenie używek próba naprawy nie ma sensu).
Na Alle...zakupiłem używany, ale ponoć sprawny (sprzedający dawał gwarancję tzw. rozruchową) identyczny moduł:
Fotka uszkodzonego modułu:
Tu oba moduły, ten z prawej – zakupiony sprawny:
A tu już zdjęcia jego umiejscowienia:
Po wpięciu wtyczki do modułu znowu pomocna była instrukcja kodowania pilota zamieszczona w temacie jaki podałem wyżej. Mogę tylko potwierdzić, że podana w nim metoda jak najbardziej działa, i zapewne dzięki niej zaoszczędziłem parę groszy, że nie wspomnę o satysfakcji z udanej naprawy