Mazda Premacy Sportive CP FS 2001 by Jey
W mojej premacy taka wylądowała, od mazdy 3. O wiele lepiej wachluje się teraz biegami.
Oryginał to porażka
Przy okazji mieszek wymieniłem na skórzany, bo ori wygląda jak derma z głębokiej komuny.
Oryginał to porażka
Przy okazji mieszek wymieniłem na skórzany, bo ori wygląda jak derma z głębokiej komuny.
Widzę, że wątek – "gałka w PREMACY" troszkę się rozkręcił
U mnie na razie zostanie ta z audi, bo faktycznie jest wygodna, ale nie pogardziłbym taką skórką z M3
A żeby nie było, że nic się nie dzieje...
...to i stało się – przy ostatnich przymrozkach i po prawie 3 dobach bezruchu – stary akumulator "powiedział" – NIET!!!
Mazda odpaliła na kable, a aku podładowałem prostownikiem, ale żeby spać spokojnie, tym bardziej, że to jeszcze nie koniec zimy – zdecydowałem się na zakup nowego. Wybór padł na firmę BOSCH – mam tej firmy aku w drugim aucie (astrze) i spisuje się b. dobrze już chyba 4 zimę, a samochód parkuje pod chmurką.
Zatem starego GM o parametrach: poj. 55Ah, prąd rozr. 520A (EN) zastąpił BOSCH S4-Silver poj. 60Ah, prąd rozr. 540A (EN).
Były "małe" problemy w sklepie z doborem wymiarów a dokładnie wysokości, ale po zmierzeniu starego teraz wiem, że podchodzi ten niższy, czyli o wys. 17 cm. Teoretycznie wyższy też się zmieści, ale przewody od klemy "+" są tak krótkie, że te 2 cm bym raczej nie naciągnął. Muszę też przyznać, że samo umiejscowienie aku w PREMACY też nie jest najlepsze, bo trudno jest odkręcić klemę "–", aku wyciąga/montuje się bokiem prawie w pionie, że nie wspomnę o poobdzieranych rękach o ostrą górną krawędź podszybia. Na szczęście tę czynność wykonuje się rzadko raz na parę ładnych lat, więc to można maździe wybaczyć
Foto po zamontowaniu:
U mnie na razie zostanie ta z audi, bo faktycznie jest wygodna, ale nie pogardziłbym taką skórką z M3
A żeby nie było, że nic się nie dzieje...
...to i stało się – przy ostatnich przymrozkach i po prawie 3 dobach bezruchu – stary akumulator "powiedział" – NIET!!!
Mazda odpaliła na kable, a aku podładowałem prostownikiem, ale żeby spać spokojnie, tym bardziej, że to jeszcze nie koniec zimy – zdecydowałem się na zakup nowego. Wybór padł na firmę BOSCH – mam tej firmy aku w drugim aucie (astrze) i spisuje się b. dobrze już chyba 4 zimę, a samochód parkuje pod chmurką.
Zatem starego GM o parametrach: poj. 55Ah, prąd rozr. 520A (EN) zastąpił BOSCH S4-Silver poj. 60Ah, prąd rozr. 540A (EN).
Były "małe" problemy w sklepie z doborem wymiarów a dokładnie wysokości, ale po zmierzeniu starego teraz wiem, że podchodzi ten niższy, czyli o wys. 17 cm. Teoretycznie wyższy też się zmieści, ale przewody od klemy "+" są tak krótkie, że te 2 cm bym raczej nie naciągnął. Muszę też przyznać, że samo umiejscowienie aku w PREMACY też nie jest najlepsze, bo trudno jest odkręcić klemę "–", aku wyciąga/montuje się bokiem prawie w pionie, że nie wspomnę o poobdzieranych rękach o ostrą górną krawędź podszybia. Na szczęście tę czynność wykonuje się rzadko raz na parę ładnych lat, więc to można maździe wybaczyć
Foto po zamontowaniu:
Ostatnio edytowano 24 lis 2015, 12:15 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
mazda ładniutka
co do bagażnika lepiej dociąć gąbkę tapicerską, nie skrzypi jak styropian
co do bagażnika lepiej dociąć gąbkę tapicerską, nie skrzypi jak styropian
Taki tam nowy weekendowy zakup, na czasy jak się ciepło zrobi
Na razie tylko spy foto świeżo po zakupie:
...cd. w temacie kół – na wiosnę
Na razie tylko spy foto świeżo po zakupie:
...cd. w temacie kół – na wiosnę
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:25 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
"Miłość" – to musiała być, jeśli jechałem po nie prawie 250km w jedną stronę
Ale nie koniecznie "od pierwszego zobaczenia" bo zanim się na nie zdecydowałem, to rynek felg/opon starałem się jak najlepiej rozeznać i kilka ofert brałem wcześniej pod uwagę. Wiadomo jednak, że do PREMACY nie tak łatwo dobrać koło, mam tu na myśli coś większego jak 16" i nie seryjnego. Zatem brałem pod uwagę przede wszystkim wymiary felgi, aby nie była za szeroka, i ET w granicach 35-40 żeby nigdzie nie przycierało, ale żeby też ładnie koło wyglądało we wnęce nadkola tzn. było zrównane z linią boczną nadwozia. No i oczywiście opony o odpowiednim wymiarze w zestawie. Nie wspomniałem o ładnym wzorze felgi, ale to chyba oczywiste
Co do felg, to są one firmy Japan Racing, wzorowane na kultowych ADVAN RG II wersja White.
Wymiary: średnica: 17", szerokość 7", ET 40; felgi mają podwójny rozstaw otworów: 5x100 i 5x114,3
Opony, to mało u nas znanej firmy Autogrip, rozmiar 205/45/17, wszystkie z końca 2009r. wysokość bieżnika: 6-7mm.
Na razie patrzę na nie, podziwiam, cieszę się nimi jak dziecko
...a po za tym muszę jeszcze zainwestować w komplet nakrętek do felg wąskootworowych (otwór 20mm), oraz w odpowiednie pierścienie centrujące.
Na koniec moich wywodów jeszcze jedno spy foto nowego zakupu:
Ale nie koniecznie "od pierwszego zobaczenia" bo zanim się na nie zdecydowałem, to rynek felg/opon starałem się jak najlepiej rozeznać i kilka ofert brałem wcześniej pod uwagę. Wiadomo jednak, że do PREMACY nie tak łatwo dobrać koło, mam tu na myśli coś większego jak 16" i nie seryjnego. Zatem brałem pod uwagę przede wszystkim wymiary felgi, aby nie była za szeroka, i ET w granicach 35-40 żeby nigdzie nie przycierało, ale żeby też ładnie koło wyglądało we wnęce nadkola tzn. było zrównane z linią boczną nadwozia. No i oczywiście opony o odpowiednim wymiarze w zestawie. Nie wspomniałem o ładnym wzorze felgi, ale to chyba oczywiste
Co do felg, to są one firmy Japan Racing, wzorowane na kultowych ADVAN RG II wersja White.
Wymiary: średnica: 17", szerokość 7", ET 40; felgi mają podwójny rozstaw otworów: 5x100 i 5x114,3
Opony, to mało u nas znanej firmy Autogrip, rozmiar 205/45/17, wszystkie z końca 2009r. wysokość bieżnika: 6-7mm.
Na razie patrzę na nie, podziwiam, cieszę się nimi jak dziecko
...a po za tym muszę jeszcze zainwestować w komplet nakrętek do felg wąskootworowych (otwór 20mm), oraz w odpowiednie pierścienie centrujące.
Na koniec moich wywodów jeszcze jedno spy foto nowego zakupu:
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:26 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Ciąg dalszy zmian wewnętrznych
Montaż głośniczków wysokotonowych (tweeterów) firmy CLARION SRE 212H.
Głośniczki zakupiłem z myślą uzupełnienia sceny w wysokie tony w mojej maździe, montując je w przeznaczone do tego miejsca na podszybiu zamiast zaślepek. Pasują tam idealnie bez żadnych przeróbek
Foto po zakupie:
Jedynie co było trudniejszą sprawą, to fakt, iż okazało się, że akurat moja PREMACY nie była wyposażona standardowo w przewody pod te głośniczki (pod zaślepkami pusto) i trzeba było je pociągnąć, co niestety nie mały kokpit trochę utrudniał, zwłaszcza po prawej stronie. Po kilkunastominutowej "walce" z linką "pilotem" dałem radę i przeciągnąłem przewody jakie były dostarczone w komplecie z tweeterami, na nich są już zainstalowane kondensatory, króre spełniają rolę zwrotnicy.
Na koniec korzystając z tej rozpiski:
...zamieszczonej w tym temacie: viewtopic.php?f=397&t=79665&hilit=tweetery (chwała tym, którzy go tam wstawili ) udało mi się bez problemu zlokalizować wyjścia poszczególnych głośników na kostce radia – przylutowałem odpowiednio przewody...i gra
A to już efekt końcowy:
Sam efekt jak grają jest jak najbardziej zadowalający, wysokie tony nie są zbyt przejaskrawione i nie słychać tylko syków, nie są też zbyt słabe i jak najbardziej różnica po ich zamontowaniu jest odczuwalna i ogólnie przyjemna dla ucha podczas jazdy i nie tylko – i o to chodziło Biorąc pod uwagę cenę tych głośniczków i jakość wykonania, która naprawdę nie jest zła mogę je jak najbardziej polecić tym którzy mają dylemat co wybrać akurat w takim przedziale cenowym.
Montaż głośniczków wysokotonowych (tweeterów) firmy CLARION SRE 212H.
Głośniczki zakupiłem z myślą uzupełnienia sceny w wysokie tony w mojej maździe, montując je w przeznaczone do tego miejsca na podszybiu zamiast zaślepek. Pasują tam idealnie bez żadnych przeróbek
Foto po zakupie:
Jedynie co było trudniejszą sprawą, to fakt, iż okazało się, że akurat moja PREMACY nie była wyposażona standardowo w przewody pod te głośniczki (pod zaślepkami pusto) i trzeba było je pociągnąć, co niestety nie mały kokpit trochę utrudniał, zwłaszcza po prawej stronie. Po kilkunastominutowej "walce" z linką "pilotem" dałem radę i przeciągnąłem przewody jakie były dostarczone w komplecie z tweeterami, na nich są już zainstalowane kondensatory, króre spełniają rolę zwrotnicy.
Na koniec korzystając z tej rozpiski:
...zamieszczonej w tym temacie: viewtopic.php?f=397&t=79665&hilit=tweetery (chwała tym, którzy go tam wstawili ) udało mi się bez problemu zlokalizować wyjścia poszczególnych głośników na kostce radia – przylutowałem odpowiednio przewody...i gra
A to już efekt końcowy:
Sam efekt jak grają jest jak najbardziej zadowalający, wysokie tony nie są zbyt przejaskrawione i nie słychać tylko syków, nie są też zbyt słabe i jak najbardziej różnica po ich zamontowaniu jest odczuwalna i ogólnie przyjemna dla ucha podczas jazdy i nie tylko – i o to chodziło Biorąc pod uwagę cenę tych głośniczków i jakość wykonania, która naprawdę nie jest zła mogę je jak najbardziej polecić tym którzy mają dylemat co wybrać akurat w takim przedziale cenowym.
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:37 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Ciągnę dalej temat małych zmian wnętrza w mojej PREMACY.
Tym razem wymiana manetki wycieraczek ze zwykłej na taką z pierścieniem, dzięki któremu można manualnie ustawić czas załączania się wycieraczek – inaczej funkcja "INT" – ustawiana płynnie.
Pomysł zrodził się dzięki wyszperaniu takiego tematu na forum: viewtopic.php?f=121&t=77651
Po dłuższych poszukiwaniach odpowiedniej manetki w odpowiedniej cenie (wiadomo jak najtaniej ) udało mi się okazyjnie zakupić takową w komplecie z drugą manetką (świateł/kierunków), która pozostanie w zapasie. Cały zestaw pochodzi z mazdy 626 kombi rocznik 99.
Foty zaraz po zakupie:
Montaż manetki, tak w podanym wyżej temacie, jest banalnie prosty: trzy wkręty od osłony kolumny kierownicy, a następnie dwa mocujące samą manetkę + podłączenie kostki, wszystko pasuje plug and play
Na koniec fotki było/jest
Dodam tylko, że przeróbka ta naprawdę nie wymaga wiele pracy, kwestia "upolowania" odpowiedniego (cenowo też) przełącznika i możemy się cieszyć płynną regulacją pracy wycieraczek, co często przydaje się podczas np. mżawki itp.
Tym razem wymiana manetki wycieraczek ze zwykłej na taką z pierścieniem, dzięki któremu można manualnie ustawić czas załączania się wycieraczek – inaczej funkcja "INT" – ustawiana płynnie.
Pomysł zrodził się dzięki wyszperaniu takiego tematu na forum: viewtopic.php?f=121&t=77651
Po dłuższych poszukiwaniach odpowiedniej manetki w odpowiedniej cenie (wiadomo jak najtaniej ) udało mi się okazyjnie zakupić takową w komplecie z drugą manetką (świateł/kierunków), która pozostanie w zapasie. Cały zestaw pochodzi z mazdy 626 kombi rocznik 99.
Foty zaraz po zakupie:
Montaż manetki, tak w podanym wyżej temacie, jest banalnie prosty: trzy wkręty od osłony kolumny kierownicy, a następnie dwa mocujące samą manetkę + podłączenie kostki, wszystko pasuje plug and play
Na koniec fotki było/jest
Dodam tylko, że przeróbka ta naprawdę nie wymaga wiele pracy, kwestia "upolowania" odpowiedniego (cenowo też) przełącznika i możemy się cieszyć płynną regulacją pracy wycieraczek, co często przydaje się podczas np. mżawki itp.
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:42 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
...ano powyższa manetka służy b. dobrze, i nie powiem że się nie przydaje – ogólnie dobra rzecz
.
.
.
A tu już fotka z ostatnio poczynionych wiosennych zakupów:
– nakrętki tpi M12x1,5 dł.33mm do felg wąskootworowych, kolor złoty
– pierścienie centrujące 73,1/67,1
...i taka tam 1-sza przymiarka – nie wytrzymałem i mimo mrozu musiałem zobaczyć jak będzie to wyglądało na samochodzie
...zostało tylko dodać: zimo spie.../uciekaj/ , wiosno przybywaj
.
.
.
A tu już fotka z ostatnio poczynionych wiosennych zakupów:
– nakrętki tpi M12x1,5 dł.33mm do felg wąskootworowych, kolor złoty
– pierścienie centrujące 73,1/67,1
...i taka tam 1-sza przymiarka – nie wytrzymałem i mimo mrozu musiałem zobaczyć jak będzie to wyglądało na samochodzie
...zostało tylko dodać: zimo spie.../uciekaj/ , wiosno przybywaj
Ostatnio edytowano 3 gru 2015, 14:16 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
folley napisał(a):Mam nakrętki tej samej firmy, dość dobre są tylko że farba nie trzyba się zbyt dobrze :/
Będzie świetnie w tym połączeniu
Fakt, ta "farba" a raczej coś w rodzaju pokrycia nikiel/chrom, bo połysk ma konkretny, też nie wydaje mi się aby długo wytrzymała podczas przykręcania/odkręcania kluczem nawet ręcznie (zresztą tylko tak zaleca producent, żadnego pneumatu). Dlatego mimo, że w planach miałem kolor czarny, to jednak zdecydowałem się na złoty, bo na tym nawet jak coś tam się obedrze to nie będzie tak widać jak na czarnym. A jak nie to kiedyś malnie się w pomarańcz
Badyl napisał(a):Wygląda, że nie obędzie się bez darcia rantem na hopkach.
Tylko tak wygląda
W rzeczywistości pasuje na styk i powinno być dobrze (że nie wspomnę, że przy tym ET koło jest idealnie wpasowane w nadkole i wygląda ), po za tym zawieszenie jest sztywniejsze od oryginalnego, więc nie powinno aż tak dobijać. Zresztą zanim kupiłem ten zestaw orientowałem się w rozmiarach, i m.in. ta tabelka sugeruje że powinno być dobrze:
Przypomnę tylko rozmiar felg: średnica: 17", szerokość 7", ET 40; i opon: 205/45/17
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:22 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Bardzo ładna, szerokości i bezawaryjności!
Bardzo ładna Fajnie wygląda na 17 ale wrzuć jakieś zdjęcie całego autka na tych felach jak masz.
Pozdrawiam, Krzysiek
Moje rodzinne autko
Moje rodzinne autko
- Od: 31 sie 2012, 21:34
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Premacy Sportive CP FS '02
...ano masz...tzn. poniżej zapodaję
Ale wcześniej mała fotorelacja z poprawki malowania po zimie: zacisków, piast, osłony tarcz – wszystko poszło w orange
Tu już fotki jak to wygląda po założeniu letniego zestawu kół – zaznaczę tylko, że otrzymany efekt kontrastu był jak najbardziej zamierzony
Na koniec pokusiłem się o małą sesyjkę na letnim white obuwiu
...od teraz to mazda PREMACY BLACK and WHITE z dodatkiem orange
Ale wcześniej mała fotorelacja z poprawki malowania po zimie: zacisków, piast, osłony tarcz – wszystko poszło w orange
Tu już fotki jak to wygląda po założeniu letniego zestawu kół – zaznaczę tylko, że otrzymany efekt kontrastu był jak najbardziej zamierzony
Na koniec pokusiłem się o małą sesyjkę na letnim white obuwiu
...od teraz to mazda PREMACY BLACK and WHITE z dodatkiem orange
Ostatnio edytowano 2 gru 2015, 15:51 przez Jey, łącznie edytowano 1 raz
Fajnie wygląda Jedyna w swoim rodzaju
Pozdrawiam, Krzysiek
Moje rodzinne autko
Moje rodzinne autko
- Od: 31 sie 2012, 21:34
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Premacy Sportive CP FS '02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości