Strona 4 z 5

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 27 mar 2014, 22:30
przez damage.inc
Z góry się nie da, bo musiałbym ją wykręcić, a zdjęć przed montażem nie zrobiłem. Spróbuje znaleźć jakieś zdjęcie w necie i pokażę na tym przykładzie co i jak odciąłem.

Edit: tak mniej więcej wygląda rozpórka od MX-3 dopasowana do Premacy.
Trzeba było również otwory trochę przerobić, znaczy się zrobiłem tzw. fasolki, ponieważ premacy ma o około 1cm większy rozstaw kielichów.
Prowadzenie poprawiło się dość znacznie, sprawdzałem na rondzie, na którym Premacy zawsze wyjeżdżała przodem, podsterowność była znaczna, obecnie bardziej tył wyjeżdża – czyli coś tam dała rozpórka.

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 2 kwi 2014, 08:36
przez Jey
Czyli mam rozumieć, że teraz rozpórka po każdej stronie kielicha jest mocowana tylko do 2 śrub?
Co do samej długości i ukształtowania rozpórki (jej profilu, krzywizny) nic nie musiałeś dodatkowo przerabiać, wystarczyło zrobić tylko to co podałeś i pasuje?
Rozpórka nie przeszkadza w np. czynnościach obsługowych, np. dostęp do bezpieczników, ewentualny demontaż akumulatora itp.?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 16:31
przez damage.inc
Tak, jest mocowana do dwóch śrub, podobnie jak w 323F BJ. Trochę ją podginałem, ponieważ byłą bardzo nisko nad klemą od Akumulatora, obecnie jest około 5mm ponad klemą – akumulator można wymontować, po odkręceniu obudowy filtra, czyli w zasadzie nic się nie zmieniło. Pod drugą śrubę (tą w głębi) podłożyłem podkładki, grubości około 5 mm, żeby wyrównać poziom. Wymieniłem śruby na takie które maja gwint od początku, ponieważ oryginały są z niepełnym gwintem, a że doszła rozpórka , to wolałem być pewien mocowania amortyzatorów :)
A zaglądałeś kiedyś pod maskę Premacy, że pytasz o bezpieczniki ? ;P

Dopisano 4 kwi 2014, 17:46:

Poprawiłem dzisiaj fabrykę, montując uchwyt do rolety od Opla Omegi – przydatny i użyteczny dodatek.
Na klapę bagażnika trafiła listwa chromowana – tak było fabrycznie, ale musiałem listwę zdjąć przy wymianie klapy.

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 9 kwi 2014, 16:15
przez johnny_
Gdzie dostałeś tą rączkę do rolety i powiedz mi za ile? Bo ja szukam po allegro i nie mogę kurde nigdzie znaleźć aż zastanawiam się nad kupnem całej rolety od omegi i zabrania sobie tylko rączki ;p

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 9 kwi 2014, 17:53
przez tomek99mazda
Widzę że kolega też miałeś pęknięty wąż od dolotu powietrza ja miałem podobny problem silnik chodził jakby zawór było słychać

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 9 kwi 2014, 21:58
przez damage.inc
johnny_ napisał(a):Gdzie dostałeś tą rączkę do rolety i powiedz mi za ile? ...


Rączkę wytargałem od sąsiada, posiada dwie Omegi, w tym jedna służy jako dawca :)

tomek99mazda napisał(a):Widzę że kolega też miałeś pęknięty wąż od dolotu powietrza...


Rurę dolotu zakleiłem dość dawno. Chciałem kiedyś przyjżec się przepustnicy i rozbierając dolot zauważyłem, że rura jest popękana. Nie było jeszcze dziur na wylot, ale profilaktycznie zakleiłem taśmą.
Zastanawiałem się nad produktem Tedgumu,
Obrazek
ale puki co jest ok, ale gdyby coś, to mam namiar na sklep w którym można dostac rurę za 105zł plus przesyłka:
Tedgum 00392206

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 14 kwi 2014, 15:33
przez damage.inc
Ustrzeliłem sześc jedynek, ale niestety żaden bilon nie wysypał się z pod kierownicy <faja>

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 6 maja 2014, 23:05
przez damage.inc
DLR trafiły na zderzak. Długo zastanawiałem się czy warto, a jeśli tak, to jakie i gdzie zamontować. Wybór padł na elastyczne, ponieważ ciężko coś dopasować do kształtu zderzaka – a trafiły w miejsce pomiędzy listwą w zderzaku i halogenami. Nie było łatwo zamontować, bo akurat w tym miejscu znajduje się element pasa przedniego do którego jest przykręcony zderzak.
Plus po kluczyku pociągnąłem z puszki bezpieczników w kabinie, a dokładnie podpiąłem bypass pod bezpiecznik od tylnej wycieraczki. Podobny bypass chciałem podpiąć w skrzynce pod maską, aby mieć impuls włączania świateł postojowych, ale ostatecznie zrezygnowałem, ponieważ obudowa jest za nisko nad bezpiecznikami i nie zamykała się, więc podpiąłem się pod przewód (zielony) od postojówki prawej, w zasadzie przy samej żarówce. Prawej dla tego, bo jest tam więcej miejsca. Plus po zapłonie w kabinie dlatego, bo nie chciałem podpinać się pod przekaźnik w skrzynce pod maską. Trzeba było odkręcić nadkole lewe, ale 20 minut w tą czy tamtą nie robi różnicy. A przewód pociągnąłem poprzez korek obok wiązki przewodów idących z kabiny pod maską. Korek nawierciłem, wsadziłem przewód i uszczelniłem.

PostNapisane: 7 maja 2014, 16:02
przez manwe
mnie się nie podobają takie ledy, wolę rozwiązanie wyglądające bardziej jak oem ale z drugiej strony ciężko było coś tu wykombinować więc ogólnie nie jest źle :) za to kawał roboty wykonałeś :)

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 10 maja 2014, 17:24
przez Nightfall
Dobra robota i wykonanie <spoko> Mi sie tam takie rzeczy podobaja :D

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 10 maja 2014, 21:19
przez tomek99mazda
Same jedynki czyli mazdzinka dotarta hehe

PostNapisane: 17 maja 2014, 16:49
przez damage.inc
manwe napisał(a):wolę rozwiązanie wyglądające bardziej jak oem...

ja też, ale w tym przypadku jest tylko jedno wyjście – wywalenie halogenów i wstawienie zaślepek z wmontowanymi lampami dziennymi. Niestety wywalenie halogenów nie wchodziło w grę, bo zdarza mi się ich używać.
No i jest jak jest ;P

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 10 wrz 2014, 21:24
przez damage.inc
Na ostatnim przeglądzie wyszło mi, że lewy przód hamuje słabiej od prawej strony. W końcu się zebrałem rozkręciłem zacisk, no i okazało się, że przy ostatniej wymianie klocków w Berlinie (jakieś 4 lata temu) ktoś przyszczypnął osłonę tłoczka jak i osłonę prowadnicy (tej z inbusem).
Ogólnie muszę przyznać, że rozebranie zacisku i ewentualna wymiana klocków to totalna prościzna.
Zamówiłem zestaw naprawczy do zacisku, rozebrałem wyczyściłem z korozji kanałek osłony tłoczka, tłoczek przeleciałem papierem 1500 (tłok nie miał wżerów, ale smar był już czarny i twardy, więc pewnie była to ostatnia chwila przed skorodowaniem tłoka) a następnie umyłem, przedmuchałem, zmontowałem, zamontowałem i hula. Całość operacji to około godzina czasu, wraz z odpowietrzeniem. Po odpowietrzeniu poziom płynu spadł o około 2cm poniżej FULL, więc jest jeszcze spory zapas, a że zamierzam wymienić cały płyn w układzie hamulcowo – sprzęgłowym, to się tym nie martwię. Przewód hamulcowy zaciskałem kilka centów od zacisku, po uprzednim wciśnięciu tłoczka, aby jak najmniej płynu było w zacisku.
Tłok z zacisku wydmuchałem sprężarką, trzeba uważać na palce, podkładałem kawałek drewnianej listewki, a nie palce – jak gość z filmiku poniżej na którym się wzorowałem. Osłonę zakładałem tak jak gość na filmie, jest to łatwiejszy sposób niż włożenie osłony najpierw do zacisku a potem wciskanie tłoka.
Przesmarowałem też prowadnice klocków smarem grafitowym a nie miedzianym, jak to zawsze robiłem (skłoniła mnie do tego lektura "Obsługi układów hamulcowych" – plik załączony)
Do tłoka poszedł smar biały, oryginał z fabryki w której produkują zaciski do BWM, Fiata i innych.


Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 1 paź 2014, 21:23
przez damage.inc
Płyn wymieniony. Miałem do dyspozycji urządzenie podciśnieniowe do wymiany płynu, ale jak to zwykle bywa, lepsze wrogiem dobrego. Wymiana zajęła jakieś 45 minut, przy pomocy "Małżonki" . Z zestawu do odpowietrzania podciśnieniowego przydała się butelka dostarczająca płyn do zbiorniczka, no i podziękowanie dla projektanta z Mazdy za wyjmowaną część podszybia. Dodam, że po przeczytaniu wielu odpowiedzi na różnych forach, zacząłem wymianę od przedniego lewego, później prawe przednie, następnie lewe tylne i lewe prawe na końcu. Przy każdym kole był włączany zapłon na kilka sekund (wskazówka Jaksy dotycząca odpowietrzania ABS). Na koniec wymiana płynu w układzie sprzęgłowym i tutaj niespodzianka, płyn był w najgorszym stanie, czarny jak smoła, a dla porównania w układzie hamulcowym tylko o ton ciemniejszy od nowego ( a ostatnio był wymieniany w 2002 roku).

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 16 sie 2015, 23:13
przez Nightfall
Milo cie było zobaczyć ostatnio na mieście :D
Pięknie się furka prezentuje <serduszka>
Do zobaczenia kolejny raz papa

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 30 sie 2015, 17:21
przez damage.inc
I wzajemnie :)
Robiłem zakupy przed wyjazdem do Cro. Madzia przeleciała pół europy bez problemów, nawet spalanie na całej trasie wyszło przyzwoicie jak na prędkości autostradowe i góry – 7,4 l/100km.

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 30 sie 2015, 20:39
przez Domelek
No to elegansio spalanko na trasie z załadunkiem – a gdzie w Cro byliście ? my w tym roku odpuściliśmy ze względu na małą – ale rodzinka właśnie dziś wróciła tym razem byli na północy ale mówią że jednak Dalmacja nie do pobicia.

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 4 wrz 2015, 19:16
przez damage.inc
Dalmacja – Brela :) Byłem piąty raz w Cro – Dalmacja najładniejsza część Chorwacji, tylko trochę daleko(1650km). Spalanie też mnie zaskoczyło, oczywiście pozytywnie, przyczyną niskiego spalania była również jakość paliwa austriackiego i chorwackiego, po zalaniu zbiornika w Austrii mazda zaczęła zupełnie inaczej jechać.
Do Cro jechałem przez Niemcy, Austrię, w Słowenii omijałem autostradę, na bramkach w Cro płaciłem kartą, patrząc na tych co wolą gotówką, to naprawdę się dziwię – zyskałem kilka ładnych godzin wjeżdżając na płatność kartą. Droga powrotna przez Czechy – Wrocław. Tragedia, nigdy więcej :(

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 5 wrz 2015, 10:51
przez Domelek
No my do tej pory też Dalmacje zaliczaliśmy 2 razy Pisak i Krvavica i za rok albo dwa tam wrócimy jak mała podrośnie bo w tym roku żle zniosła pierwsze swoje upały i daliśmy spokój. No co do paliwa to bez dwóch zdań tam i po drodze benzyna jest lepsza, czasem tankuję u niemca i też jest lepiej. Bramki i wszystkie opłaty robi się kartą a najlepiej jak ktoś ma PEKAO bo grupa Unicredit to wiodąca sieć banków w Cro i nie płacisz dużych prowizji i przewalutowań jak jesteś w Unicredit – przynajmniej tak było pare latek temu ze bardzo korzystnie wychodziło płacenie kartą wszędzie. No a autostrada w Słoweni to majstersztyk hyhyhy ale nie chciało mi się nigdy jej omijać. Przez Czechy to raz jechaliśmy do Cro ale na dwa razy z nocowaniem w Czechach i fakt słabo było.

Re: Mazda Premacy Exclusive CP FP 1840ccm 114KM 2000r

PostNapisane: 6 wrz 2015, 11:19
przez damage.inc
Sprawdziłem stan oleju po podróży i nic nie ubyło, jak na dość ciężką trasę, to pozytywna wiadomość:)
Po drodze mieliśmy małą przygodę z samochodem znajomych – Passat 1,9 TDI 2006r, w drodze powrotnej kilkanaście kilometrów po wyruszeniu sterownik odłączył im turbo, na szczęście miałem ELM 327, podpiąłem pod kompa, skasowałem błąd i wszystko wróciło do normy :) A mieli już wizję lawety przed oczami.

Na zdjęciu, światła w tle za wieżą kościoła to Pisak :)
W Pisaku spędzałem wakacje w 2000 r :)